Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS-LULEÅ 8/1 2009

« · 1108345 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS-LULEÅ 8/1 2009
Peja: ""Det är iofs bra att ställa krav på spelare men jag har iaf inga större förväntningar på att han samtidigt ska producera framåt och vara ett offensivt orosmoment för motståndarna."

Vilket betyder att man inte kan ha alltför stora krav på Molins offensiv, generellt sett, när han SAMTIDIGT tar ett oerhört stort defensivt ansvar och det också är hans primära uppgift.

Att man sen kan förvänta sig lite mer produktion av honom i just PP håller jag med om.
Men det är en annan femma.
Kommentera

Huge:

Perssons utveckling pekar väl snarare mot något slags Kyrö-light i så fall. I annat fall skall hans offensiva sida ta ett par rejäla kliv framöver.
Nu verkar han ha "hamnat" i defensiv-facket och det behövs också.
En duktig penaltykiller kan vinna matcher åt laget, även om han inte säljer några biljetter.

Två år yngre "Ironhook" är just nu den i organisationen som lyfts fram med mest playmakingpotential. Men det är många dagars träning innan ES-kostýmen sitter som den ska.

Ytterligare ett år yngre Felix Eriksson har också playmakingpotential, men sedan beror det ju på hur man matchas och i vilken omgivning.

Man kan tänka så här...
Om Järnkroks utveckling är viktig för organisationen skulle man spela honom (istället för Leidermark) tillsammans med Rödin och Thegel.
Då får han mycket möjligheter att utveckla spelet och samtidigt ansvaret att driva lagets bästa kedja i Top 8 och i slutspelet.
På kort sikt kanske det inte är bäst för resultatet för laget, men om utvecklingen av individen står i fokus så...
Kommentera

rackham: Ja, Järnkrok är enligt uppgift den som har störst talang av det man kunnat utröna så här långt.
Men som sagt: har en bit kvar av naturliga skäl.
Intressant iaf med vår juniorsatsning som går som på räls.
Enligt mormor så ringer ju Frölunda och frågar hur vi bär oss åt...
;-))
Kommentera

rackham: Ja, Järnkrok är riktigt bra. Han har utvecklas sjukt mycket sedan förra säsongen.
Kommentera

Peja:

Kan inte påstå att jag har råkoll på J20, men av de matcher jag sett är helt klart Järnkrok the shining star. Även attityd, tempo och intensiteten imponerar på mig. Och namnet.

Om Markström; Låt Lindbäck spela, vila Markan tills Lindbäck förtjänar bytas ut. Kan iofs vara efter kvällens match, förhoppningsvis förtjänar han ikväll att stå även mot mOdO, men man vet aldrig.

Om PP: Brynäs stora problem idag. Att dra ner passningstempot, stå still, hålla i pucken vid sargen och vänta på att en öppning för den den magiska Direkt Avgörande Passningen ska uppenbara sig såsom Moses delade Röda Havet känns ganska utforskat vid det här laget. Sätt fart på pucken inom laget fram till ett öppet skott, mata på och vräk in returerna. Och där verkar inte Ove, ej heller Dacke, vara rätt puckhållare. Med betoning på hållare. Gubbarna finns, Wigwam och Granis på returer och rappa på målvakten, Jonsson och Widing, tom Hietanen, att skjuta på benskydden, problemet är han som står ute vid sargen. Och väntar. Och väntar.

Om Dacke och Molin behövs för att de är de enda som klarar att improvisera sig in med pucken i zon; Skit i det. Styr upp, bestäm åkvägar, tima laget, släng in, överlasta och vinn den in sarghörnan istället, så behövs de inte. Snabba, enkla pass, skym, skjut och vräk in målvakten i buren. Det kan inte funka sämre än idag, och bara dumt att ge motståndarna 2 min lugn vila.
Kommentera

Är alla på plats i Läkerolen ikväll? Eftersom det inte skrivits nåt på hela dan tänkte jag
Kommentera

Hence:

Inte riktigt,här är det fosterställningsläge med tummen i mun.

2-4 Harju 3,Omark 1
Kommentera

Bissett19: Idag vinner vi! 5-2, Widing 2, Wanvig 1, L.Jonsson 1, Granis 1.

Tror vi får se ett par slagsmål också, någon av Rograrna antydde väl i en intervju att dom skulle spela som förra Gävle-matchen.

OCH STÅR INTE VI UPP DENNA GÅNG SÅ BLIR JAG TOKIG!

KÄMPA FÖR FAN!
Kommentera

Gusten:

Vad du än går på,skicka ner ett parti till Sméstan......;)
Kommentera

Gusten: Tror att de har lärt sig den läxan, de har väl sett JVM om inte annat..
3-2 till Brynäs!!
Kommentera

Gusten: Fosterställning och vinst i sd 3-2, målet ett självmål
Kommentera

65selander: 4 min i PP i inledn, ett skott på mål!! Nu är det Lulä för hela slanten!
Kommentera

Brynäs ska föreställa hemmalag. Jag mår illa...

Fortsätter man på denna linje tappar man både publik och sponsorer på sikt. Dump and chase... Utan bra målvakter vore vi jumbo. Helt säker...
Kommentera

Så satans sega de ser ut... Som cemtentfötter i sirap. När ska Brynäs fatta att en match pågår i 3 perioder. Det räcker inte att börja spela i 3:e och jaga undeläge. Luleås tekniker gör som dom vill ( utom mål ännu så länge ) och Brynäs är i bästa fall 3:a på pukarna. Bara Lindbäck som står upp ännu så länge.
VAKNA era sömniga as!!!!!!
Kommentera

bradberry: "Utan bra målvakter vore vi jumbo. Helt säker..."

Ja, det såg vi ju förra säsongen, ändå hade vi ett bättre lag då...

Vad har hänt med devisen och målsättningen från inledningen? "vi ska vara ett lag som ALLTID ger ALLT" och " vi ger ALDRIG upp"
Kommentera

Qvarre: Seriens formsvagaste lag på hemmaplan och går för 0-0...?
Kommentera

bradberry: Eller: Seriens sämsta lag och går för en hedersam förlust!
Kommentera

skott 4-11, på hemmaplan!!!
Kommentera

sylf:

Måste vara säsongens sämsta förstaperiod av BIF,tack Lindbäck för att du håller oss kvar i matchen!!
Kommentera

sylf:
Den ensa som ser ut att strida för sin heder i första är Lindström. Nu borde Brynäs kunna köra hårt i de två kommande då dehar sovit sig igenom första perioden.
Kommentera

Qvarre:

Lindbäck menade jag ju så klart :-)
Kommentera

Qvarre:

Johan Lindström?

Jatack,han var en krigare;)
Kommentera

Qvarre: Limpan klart bäst, Wanvig skulle egentligen om domaren varit konsekvent ha fixat 3 pp. Men han fegar..Sunken såg bra ut me, resten....vakna,tack.
Kommentera

Bissett19: Får man ändra sitt tips?? Djiiisus vilka sömngångare!

Var man än kommer i hockeysverige så kör hemmalaget hårt första 10. I Gävle kan man dra på sig några utvisningar så drar Brynäs ner det redan låga tempot till stillastående.

Förlust och vi glappet ökar rejält till Luleå och SAIK

KÄMPA FÖR FAN!!
Kommentera

Gusten: Just det där är slående. Att Brynäs aldrig trycker ner bortalaget. Men vi brukar ju vara utspelade å ta poäng i alla fall. Utan en riktigt bra målvakt vore det här laget rökt.
Kommentera

Jajjen: Fan va det här suger!!!
Kommentera

sylf: Vadå, det är skitspännande spel man sitter och biter på naglarna när spelat böljar fram och tillbaka. Måste vara Brynäs bättre hemmaspel denna säsong.
Kommentera

sylf: Brynäs poängchans hänger på Lindbäck. Orkar han spika igen 20 minuter till?
Kommentera

65selander: orkar inte ens garva... :-I
Kommentera

När tröttnar sponsorerna?
Kommentera

Bättre, eller mindre dålig, period av Brynäs men sämmre PP har jag fan inte sett. Ingen vet riktigt vad de ska göra och laget tappar tempo och possitionerna totalt. Det värsta är ju att detta fortsätter in i 5 mot 5 spelet.
När de å andra sidan klarar av att döda av en utvisning så har de tempot uppe och spelar ganska OK efter att ha dödat en utvisning.
Låter kanske knepigt med hoppas nästan inte att vi "drabbas" av att få spela PP igen i denna match.
Kommentera

sylf: Varför inte vid nästa PP bara köra på som om det vore 5-5 spel? Det KAN inte bli sämre.

Sen stör jag mig att Cz inte coachar formationerna bättre, nästan alltid de defensivt impotenta Wanvig och Widing som är inne mot Omark och Harju, om tanken var att dessa skulle checka och energispela så kan han ju tänka om.

Wanvig kan iaf utmana i 1-1 situationer ... till skillnad mot Widing
Kommentera

Gusten: Förresten, heja Lindbäck och Andersén!
Kommentera

Detta måste vara sämsta laget någonsin, vilka skräpspelare år efter år. Totalt helt ofarliga framför mål, tre bakom mål och 0 framför hela jävla tiden, tacka fan för att vi är sämst i serien på målfabrikation. Jävla dålig tränare som inte kan anamma detta. Betala 100 spänn för sånt här skit.
Kommentera

Curre: Vad kan en tränare göra mer än det Cz har gjort? Med det materialet? Håller det här hela vägen måste Cz bli årets gästrike. Genom tiderna. 16 jävla omgångar kvar.
Kommentera

Gusten:

Håll i er gubbs,nu ska CZ coacha hårdare i tredje.....;)
Kommentera

Jajjen: AVGÅ SUNDLÖV!! Han är roten till det vi skådar omgång efter omgång!
Kommentera

Curre: stötta i stället gnälla hjälper inte.
Kommentera

sylf:

Såja Wiiiiiiiiiding!
Kommentera

Tomtarna nätade!
Kommentera

Spelarna utvecklas tydligen i andra klubbar... Miettinen tar def.ansvar, Almtorp kan hålla i pucken i 7 sekunder och Kyrö kan tala oavbrutet i 5... :-D
Kommentera

sylf:

Gnäll mera,gnäll mera:)
Kommentera

sylf: Vad du skräms, trodde det blev bortamål där. :)
Kommentera

Bissett19: Lyyysande PP! Vad gnäller ni om?
Kommentera

sylf: Du e en riktigt supporter du, jag e stolt över att vi håller på samma lag!!
Kommentera

3 pinnar vore så j-la gött. Men men, det ska väl i alla fall minst bli oavgjort som det brukar.
Kommentera

AVGÅ: Ja, vi behöver 3 pinnar om vi ska hålla avståndet!!
Kommentera

Alcén bänkad. Vad har hänt med grabben?
Kommentera

Jajjen:

Alcén,Wanvig o Vas har man inte sett i tredje.

Brynäs jävligt passiva för tillfället,luktar Lulekasse.
Kommentera

Bissett19: Riktig publikfest iaf: 4300!
Kommentera

« · 1108345 · »