Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Luleå

« · 651081 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Luleå
65selander: Har hört att Anger är på ingång. Liksom Tuulola. Och Esa Tikkanen. Sen är Daniel Rydmark matchtränad i Surahammar och kan tänka sig spela en sista sejour i elitserien.

Ärligt talat, finns det några spelare att intressera sig för vid nästa transferfönster? Timo Pärssinen är ett namn som dykt upp, annars är det tunt, eller hur?
Kommentera

65selander: "om jag minns rätt så öppnas fönstret den 21 eller 23:e men
jag tror att det är tji att få några etablerade spelare hit då."

Jag hoppas de inte väntar med att skriva kontrakt med de spelare
de tänkt värva tills fönstret "öppnar", utan gör allt klart någon gång
mellan den 15:e och 17:e, så att spelarna kan vara redo att börja
spela direkt den 24:e mot Mora.

Om allt är klart från den 17:e så får den/de nya spelarna ca en vecka
att träna med laget innan första matchen.
Kommentera

GävleLasse: Nu har ju inte jag sett matchen,men det var nån som skrev att han spelade som back i PP,stämmer det??Jag ser Dacke om han nu ska spela i PP mer som en "Pointman".........
Kommentera

Helgesen: menar det ;) heheh
Kommentera

Bissett19: Visst gör Dackell ett grymt viktigt jobb i defensiven och självklart är han en viktig kugge i boxplay. Men i Powerplay är han inte br. Omständig och långsam sen saknar han helt det offensiva lynnet för att våga göra mål. Jag hoppas att Boork börjar coacha lite i Powerplay och stoppar in en forward som har mer offensiva kvaliteter, Felsner är ett alternativ Hermansson ett annat.
Kommentera

Salibou: I så fall för Lettland ;)
Kommentera

Bissett19: Lavins ja , vilken jävla jätte i försvaret han är!! Tycker han är brynäs absolut bäste back , han höll OS-klass idag
Kommentera

Helgesen: jomen till Dackes försvar så hade han ett skapligt ass till Lavins kvittering,sen gjorde han förmodligen ett stort jobb i boxplay!!
Kommentera

88Lindkvist: du är fel ute tycker jag , jag menar 2 ass + att han kanske sköt uppemot hälften av alla brynäs skott idag .han var ju het han var iaf absolut inte dålig men han saknade iofs den där kylan att sätta dit nån kasse..
Kommentera

88Lindkvist: Han är väl inte den som ska göra målen i min mening utan spela fram sina medspelar. Dock har det gått väldigt tungt för honom i år, men sköter det defensiva arbetet med bravur. Sen kan även jag tycka att han är väl ineffektiv som friläget mot Luleå idag.
Kommentera

Helgesen: dackell va sämst! hur många chanser behöver karln för å göra mål? tvåhundratjugotolv eller?
Kommentera

Trodde själv på slutspel liksom jag tippade Mora i botten. Jag är glad att om vi hamnar i ingemansland.

Det är en del matcher att spela om och om jag minns rätt så öppnas fönstret den 21 eller 23:e men jag tror att det är tji att få några etablerade spelare hit då. Mora prickade rätt från början och har kört på med sin trupp.

LIF med Ormen vid rodret har kosing men inte får dom några spelare för det. Looben gnäller om att det inte finns några att värva.

Nej det blir nog tunnsått vid nästa och sista fönster också.

Tycker Anger från Basel kan visa sitt stora Brynäshjärta :-)).
En spelar typ som har ett ego man hatar. I kvällens match så var hans enda insats på botbänken men hans karriär har varit spikrak i Schweiz så han är nog glad att få sparken iaf

Kommentera

Helgesen: Ja, varför inte...
Kommentera

sylf: Kan ju inte ha mer än fel :). Så dåliga är vi inte som tabelläget visar idag enligt mig. Den som såg matchen idag måste märkt Dackells tvekan och passningarna som inte går fram likt tidigare. Med självförtroende kan många knutar lösas upp. Vad ni tycker om detta?, tja det vet ni bäst själv.
Kommentera

Helgesen: Slutspel??

Vad dricker du egentligen??.........:-)
Kommentera

Helgesen: Dream on!
Kommentera

Ska bli mycket spännande att se nästa match mot MoDo med dagens spel. Känner mig lyrisk över arbetsinsatsen, speciellt Lavins kvittering. Tror vi ångar nu när alla snart är tillbaka och tror likt innan säsongen på slutspel.
Kommentera

bif 90: Det måste du nog:-)
Kommentera

65selander: ne jag vet det gäller att ha avstånd till ssk en kvalserie till vet jag inte om vi pallar
Kommentera

65selander: helt enig...
Kommentera

bif 90: Om leksand ligger 40p efter oss är ointressant eftersom lag 11 ligger bara 5p bakom. Om Pastorn i HV inte hade en 1:a på oddset så skulle vi haft ett litet glapp nu

Har ingen lust att genomlida ett KS igen med LIF och MIF
Kommentera

arnio: ja men det e skönt att leksand ligger 8 poäng efter oss=)
Kommentera

bif 90: 2 poäng skulle jag vilja påstå..Och vi är 5 poäng före SSk
Kommentera

sylf: jaså dom e ju 6 poäng efter timrå och kommer inte att komma ifatt
Kommentera

sylf: nä.. Timrå ligger ju strax ovanför oss...och nu kommer vi...
Kommentera

arnio: "Se upp Timrå nu kommer Brynäs.."

Nu skrev du fel....SSK ska de va!
Kommentera

Bissett19: Skål kamrat Bissett :)
Kommentera

sylf: det var ju 2 poäng mer än kvistarna i sina vildaste fantasier kunde ana. Luleå är elitseriens näst bästa bortalag. kan vi vinna mot dem i Gavlerinken så har vi chans mot de flesta. Visst hade 3 poäng varit bättre men 2 är helt ok. Se upp Timrå nu kommer Brynäs..
Kommentera

Helgesen: Skål!!!
Kommentera

sylf: Helt rätt man ska aldrig vara helt nöjd:-)
Kommentera

Tycker att vi gjorde en riktigt bra match där det kändes att båda lagen kunde ha vunnit. Dessutom väldigt underhållande att titta på. Det känns helt logiskt att det blev oavgjort i de tre första perioderna. Lagen spelade ungefär lika bra, men liten favör för Luleå. Kämpainsatsen från Brynäs idag var något som jag skulle vilja se i varje match, då hade vi garanterat legat på slutspelsplats. Känns dessutom skönt att vi fick en till poäng, den behövdes. Skål på er!
Kommentera

arnio: "dysterkvistar va fan säger ni nu???????????"

Dom säger följande: VARFÖR INTE UNDER FULL TID????!!!!
Matchen hade lätt kunnat vinnas under full tid med lite kyla i avsluten.Men det finns ingen udd i de avgörande momenten.Idag var dom spelmässigt,chansmässigt det bättre laget men kan inte sätta puckarna(Dackell) Att flyga hem Bäckis var väl använda pengar för Sundlöv,han lyfte hela laget med sin framåtanda och skicklighet.Även N.A spelade bra.

Men som sagt,varför inte under ordinarie tid.......
Kommentera

Ho ho ho vilket underbart vackert segermål!!! Var bara tvungen att skriva det....
Kommentera

Andersson på backen tycker jag spelade riktigt bra idag, måste ha växt under jvm. Morin sämre idag än han var mot Timrå, stressade ofta i spelet. Sundqvist riktigt dålig idag, inte mycket som gick rätt förutom skottet i mål. Dackell var nog sämt i Brynäs idag, dåliga passningar hela tiden. Såg ut som han var berusad ibland. Almtorp tycker jag var lite bättre än vanligt, kul. Honken rikitgt bra i målet utom vid det luriga andra målet. Bäckström helt otroligt bra idag, fattar inte hur han lyckas ta sig fram hela tiden, som en spindelman efter sargen. Hermansson tycker jag gör ett bra jobb i det dolda. Aarnios tacklingar var som vanligt skönt och se, men fattar inte varför inte fler kan tackla så? Skönt att äntligen satt Spets på bänken...
Kommentera

arnio: Här är [url=www.nsd.se/artikel.aspx?artid=7367]NSD's[/url] syn på matchen.
Kommentera

fast vi har ju transatlanten också...hm
Kommentera

Jag vill se Bäckis, Månsson, Björne framför Lavins och Sjödin.
Dacke kan byta med Björne ibland.
Kommentera

Jag tycker mycket väl att Dackell kan spela PP, men inte som skytt som han verkade vara i 4mot3 eller vad det var. Om det är något som karln verkligen inte kan göra så är det ju att skjuta...

Däremot så fattar jag inte varför Molin spelar PP. Han skjuter inte bra, hittar inga smarta passningar och tillför ingen tyngd framför mål. Hans poängskörd är totalt värdelös med tanke på att han alltid spelar PP.

Håller med om att man hellre ser Andersson & Morin än Cassel & Kuppa. Jag tycker att Andersson var bra idag, helt klart att han har fått ett lyft av JVM. Morin klarar sej, men kändes lite säkrare mot TIK. Hur som helst så håller båda god ES-klass.
Kommentera

Bäckis kan bli hur bra som helst. Hoppas han får spela med Brynäs i elitserien nästa år också...åker vi ur så drar han nog över pölen.
Kommentera

Fattar inte att Dacke har så jäkla svårt att sätta sina chanser..På dom har 2 matcherna mot Timrå och Luleå kunde han lätt ha gjort 3-4mål..

Och Björn Danielsson...Har karln damp eller? När ska han lära sej att kunna ta det lite lugnt och titta upp en snabbis och se efter vart han har sina medspelare? Ok,viljan o kämpatakterna är det inget fel på..Men han stressar bort så många pass och målchanser tycker jag!

Aja..Ska inte klaga för mycket nu...Men vi måste börja ta 3 poängare NU!
Kommentera

Bissett19: Ju mer jag tittar på Bäckis mål så blir man imponerad. Honkens flipp är ju gudabenådad, kunde lika gärna ramlat ner någon meter framför hos en luling.

Säger det igen jävligt kul för Lavins.
Kommentera

65selander: Jo, men hade han satt den hade det varit lika "seg-elegant" som när en ruskigt trött Walle (R.I.P) satt ett friläge från mittzon i ultrarapid (Kan det varit mot Leksand i första omgången?)
Kommentera

GävleLasse: Dackell gjorde väl inte sin bästa match idag som du har skrivit,men asset till Lavins var väl okej??

Selander:Javisst bra av Honken att sätta igång spelet så snabbt,sen ett bra initiativ av Månsson,resten är ju bara STOR hockeykonst signerad #19!!
Kommentera

arnio: yeah right
Kommentera

GävleLasse: hahah ja bara skoja
Kommentera

arnio: Nu ser du syner igen... Hade det varit det så hade det protesterats lita på det.
Kommentera

jag tyckte mig se en Luleåspelare i målgården vid 1-1 målet..skandal
Kommentera

GävleLasse: Tror grabben har glömt bort att han är fw ;-)
Kommentera

65selander: Det är andra friläget på två matcher som han bränner... Sen brände han ett bra läge på en retur med.

Hermanssons direktskott var vasst och jag blev lite impad av Finnen i Luleåkassen på den räddningen.
Kommentera

65selander: finns även på aftonbladet nu..
Kommentera

« · 651081 · »