Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Malmö 16/10

« · 434640 Till forumet


Brynäs - Malmö 16/10
Nu går jag händelserna i förväg. Men eftersom jag tänkt pallra mig ner till Gävle på lördag tänkte jag höra lite om det är många av er som ska dit?
Slås publiksiffran från förra lördagsmatchen på 4845?
Kommer publiksiffran att bli lidande av Supersportweekenden? Eller gynnas den?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten: Jag tror den kommer gynnas, bara fler gör som du tänkt göra, nämligen masa dig iväg till Gavlerinken. Förra gången det var basket i Gavlerinken så har jag för mig det var mycket folk på plats. I min vildaste fantasi så tror jag fler personer egentligen hellre vill se hockey än basket. Då är kombibljetten ett bra sätt att få flera personer till Gavlerinken. Men jag är lite frågande, någonstans såg jag att det var fri entré på fotbollen. Stämmer de? I så fall är det väl konstigt med den här superweekendbiljetten.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: Fri entré på ståplats på fotbollen..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: japp de är gratis men bara på stå på fotbollen. ja tror att många kommer att gå dit och sen på basket. Gävlebor är ju så att går de dåligt för Brynäs då kommer dom inte. Fan de är ju nu Brynäs behöver oss.Gavlerinken nästa..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten: Det är klart att men ska på den..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
tjaabo: det är hockeyn och fotbollen som gäller
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
tjaabo: Brynäs Behöver ju mera stöd när det går dåligt för dom, går det bra, ja då kommer ju folk ändå, men gävlebor har ju alltid varit svårflörtade´ju.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom: japp ja ska gå både på Lörd och Sön.Vi är ju så himmla nära i fotbollen nu så den kan man inte missa..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
tjaabo: jo jag ska också gå på fotboll för en gångs skull på söndag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
79 Andersson: Jag tycker ni Brynäsare som ska gå på fotboll ska ha Brynäskläder på er och stå/sitta på samma ställe. Tycker det är ett snyggt sätt att visa att även Brynäsare tycker det är ok att Gävle får ett fotbollslag i högsta serien.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: Detta är ju OT gentemot ditt inlägg men jag förstår inte denna panik om Gefle fotboll vs Brynäs.

Var stolta i Gävle att staden har två elitlag istället, pengarna räcker till annars så får väl marknad börja röra på sina arslen och besöka presumtiva sponsorer.

Ge sponsorerna något tillbaka också som bortaresor med egna bussar mm, låt Sulku kränga Kaffe på Valbo Stormarknad eller Kuparien sälja damunderkläder på Lindex..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
65selander: Muahahaaaa! Vilken syn:

(Kuparinen på Lindex):
- Sänn på denna bee-håå, siiit-fiiiiin kvalitee!

:-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
96 Artisten: Och Sulku...ite kaaaffe..jå då..viiist går de få med kosken i...=)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
79 Andersson: ja jag håller med dig men dom är för bekväma dom kan gå på vilken match dom vill och då blir det att dom inte går
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
tjaabo: nej det kan man ju inte det kommer säkert bli 2 härliga matcher :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: hehe skulle du stötta om vi gjorde det då?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom: Stötta om ni gjorde vad?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: den heldumma iden om att ha brynäströjorna på oss på söndag på strömvallen
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: skrev på fel innan
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom: Förstår inte vad du menar. Men min tanke var att visa att det inte finns något agg mellan Brynäsare och Gifare. Utan att det finns plats för båda lagen i högsta serien.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Hong Kong: jo jag förstod det och tycker att det var bra sagt där för jag tycker det skulle va skitkul om gefle kom upp till högsta serien dom med. kanske det blir lite mer folk som går på matcherna
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom:
Skit i gefle, bryr mig BARA om brynäs! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: är man född gävlebo så bryr man sig om båda delarna :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom:
Jag förstår det!
Men detta forum handlar ju om Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: jo jag vet men nu var det någon som drog in konkurensen mellan sponsorer och publik mellan Gefle och Brynäs om gefle går upp
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom:
Fotbollen är ju lite på väg ner nu, medan hockeyn är superhet (utom i sthlm), så det där med sponsorer ordnar sig nog...vad har Gefle för publiksnitt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: ingen aning men det är som brynäs kasst :( hörde nåt om 5 tusen men det var ett tag sen jag hörde det och är inte alls säker
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom:
Det kommer ju folk om BIF skulle ligga topp 5! När nu det ska hända : (
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: jo det är för att vi gävlebor är sånna förjävliga medgångssuporters att vi inte själva fattar hur dum i huvet vi är som inte går på matcherna när man har chansen
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: Annandagsderbyt, eller när det nu exakt äger rum där runt jul, torde iaf invaderas av några busslaster med pöbel från Timrå. Känns riktigt tråkigt att ett sånt klassiskt gäng som Brynäs tappat så mycket publikt sett. Fast allting hänger väl hur det än är ihop med uteblivna framgångar. Där är det ju likhetstecken emellan alla dar i veckan!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Dream Team: jo men för timrå har det ju bara bgått uppåt för det har gått ner för brynäs varje säsong ifrån 98-99
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom: Jo, det var ju nåt i den stilen jag menade, också.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Dream Team: hehe men vi kommer igen det finns ju några som har bif-hjärtan som dunkar konstant det är dom som går på alla matcher och det är dom andra som bara går ibland som måste skärpa sig
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Dream Team:
Brynäs kommer ju alltid igen, dock. Vi hade många magra år på 80-talet, där ju t o m axeloken togs bort för att liksom understryka kräftgången...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: det kommer bättre dagar i framtiden se fram emot det (börjar redan ikväll mot ssk) ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom:
Vi kommer ALLTID igen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: alla mästare faller det är hur fort man kommer upp igen som räknas.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: Men hela -80-talet var väl en enda lång dyster tid vad gäller stil och profil på tröjor. Det beredde väl istället väg för alla som "trodde" sig ha idéer för hur tröjor och klubbemblem skulle passas in i tiden. Det känns som en klubb sällan är något utan sin historia. Ja, åtminstone tappar den mycket av sitt värde utan den. Just tröjan är ju av hävd känd som en symbol för mycket av just detta. Att då hålla på att plocka bort och göra om, har väl sällan varit riktigt lyckat. Personligen har jag svårt att tänka på n å g o n annan tröja än just BIFs, då dom där ränderna (axeloken) kommer på tal!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Dream Team:
Du har många intressanta bilder på din sida kring just tidens betydelse för stilen- se där- nu fick du i ett nafs 20 nya besökare!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
claesw: Hehe.. gratis reklam, kallas det.. ;) Tack tack!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Sulku missar Malmömatchen kanske även Lind.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Brynäs vinner med 1-0 imorgon, målskytt: Björn Danielsson 14.37 i sista perioden. Lind och Sulku skadade, de blir slitage på matrialet inte bra. Har ändrat mig nu, plocka hem Karlsson och Rönken från Almtuna nu. Kristoffer Bäckström kan också plockas hem från Valbo.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Larry: Tja, fortsätter det i den här takten lär vi snart få ringa till hockeygymnasiet och fråga om de har några pigga killar som vill prova på lite elitseriehockey några matcher. Det är många här (inklusive jag själv) som sagt att kör man länge på tre femmor så går gubbarna förr eller senare sönder. Nu låter det som om Sulku och Lind ska vara tillbaka snart (Lind kanske redan mot Malmö), men skadelistan är ett evigt problem i den här klubben.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Dom är för klena hockeyspelarna av dag. Titta på Sjödda han går aldrig sönder.

Är juniorträning och uppbyggnadsträningen för dålig om man jämnför med hur det var för 10-15 år sedan?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ínför morgondagens match har fått ännu fler jobbsposter,Sulku borta och kanske Micke Lind se länk,Kanske var det inte så smart av Micke och täcka skott vid 1-4 Huge!!!!

SKADOR SKADOR SKADOR!!!När tar eländet slut???
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Larry: nej jag tror det blir 5-2 känner på mig att det kommer lossna imorgon honken gör en jättematch
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ahlbom:
Gör Honken en jättematch mot Malmö, så håller han nollan :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Makkan:
6-1 blir det- 3mål av ove...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Är rätt så orolig för hur Kupan klarar av "nolltoleransen" Han hade väl en tendens att dra på sig häng och kläng utvisningar redan innan. Vill se lite mer rejält spel av finnen i morgon.
Tips 5-1
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Makkan: nej inte bara det han gör ett i öppen kasse i andra perioden när hadelöv sticker för att han tror att det ska bli en utvisning som uteblir ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten: kupan 3 målsskytt? ;)
Kommentera

« · 434640