Brynäs IF

727200 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs - Malmö

« · 200330 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Malmö
Jompe: Tror du det blir sudden???;-)
Kommentera

Måste gå och göra annat nu. Ha det bra, allihop.
Kommentera

Snart måste laget börja förbereda sej mentalt och lägga upp träningen för kvalserien. Risken är att laget kommer att slita arslet av sej för att haka på kvalstrecket. Man måste börja matcha spelarna så att dom orkar en tuff kvalserie. In med juniorer som får avlasta Sjödda mfl. Ut och scouta dom allsvenska gängen. Det här fixar vi!
Kommentera

Makkan: Snacka inte med mig om målvakter...

0-4, värre än ens värsta farhågor. Sista tåget gick, vi var inte med.
Kommentera

Makkan: 0-4! En sorgens dag för oss Brynäsfans. Återstår att se hur många gånger vi blir nollade i kvalserien.
Kommentera

Kan vi inte prova att plocka ut målvakten ?
Kommentera

Jompe: 0-4. Magiskt.
Kommentera

rafalski: Håller med; "nollade på hemmais i årets viktigaste match"...

Wow, 0-4 nu. Undrar hur stackar Rodrigues har det just nu.

Mif vinner första bortasegern på 21 försök--mot oss.

Man lider rent fysiskt av sånt här.
Kommentera

0000000000000---------------4444444444444
Kommentera

0-4 nu....
Kommentera

Jag lider stort med alla Brynäsare i Gavlerinken som har betalat skattade pengar för att se denna tragiskt dåliga match.
Kommentera

0-3 0-3 0-3 0-3 0-3 0-3 0-3 0-3 0-3.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

rafalski: 0-3.
Kommentera

Jompe: Ja handsvetten beror mer på ångest än spänning. Nollade på hemmais i årets viktigaste match, varför är man inte förvånad.
Kommentera

Än en gång verkar det som om Brynäs vill hem så fort som möjligt :( Alltid snabba matcher när Brynäs är inblandat, skulle vara en gnutta mindre besviken om det vore en lång och grinig match med lite jävlaranamma....FAAAN
Kommentera

Jompe: Det är nya tider nu.
Kommentera

Vi har visst plockat keepern igen .
Kommentera

Ram har lämnat kassen. Under normala omständigheter brukar det betyda att man sätter sig långt fram på stolen och hoppas, hoppas. Så icke i dag.
Kommentera

Vi har visst plockat keepern.
Kommentera

Enligt flera polare på plats i Gavlerinken spelar Brynäs utan vilja,kunnande,kämpaglöd,håglösa och urusla.Det är ingenting annat än en stor skandal.I decenniets viktigaste match inte visa upp vilja ens är bedrövligt.Sista tåget går ikväll.Och Brynäs är inte med !! FY FAN VILKA SOPOR!!!!
Kommentera

Att en så viktig match kan vara så händelselös. Swehockey har gjort 9 st anteckningar inklusive målvakternas inträde i matchen.
Kommentera

Igor: Det är bara namnet ni köper. Med alla företag i Uppsala i ryggen skulle Brynäs bli en stormakt igen. Snackar du med kommunalrådet? Före säsongen var väl Brynäs värt sådär en 30 mille. Nu får han det nog för 20-25. Gå inte lägre än 15!
Kommentera

Jompe: Jo jag tror att SK och styrelsen bryr sig. Men jag tror inte att dom skulle ta det lika hårt.
Kommentera

Lilljanne: Kul att hör Mumintrollet på kvart i fem ekot.
Kommentera

Lilljanne: Vi i Uppsala behöver ett bra hockeylag. Frågan är väl dock om det inte är bättre att satsa på befintliga Almtuna än köpa över de rykande resterna av det storsatsande Brynäs.
Kommentera

westerlind: det är inte ork som fattas i MIF bara att vi har större villja att vinna och därför alla spelare åker framåt och glömmer sina markeringar och blir backlänges mål. tyvärr .men idag kommer vändningen för MIF .jag är säker på det.
och sen det kommer att bli roligt för er och slå R.Melin och Rögle ju.
Kommentera

Jompe: Nä du jag har inte hört ett enda uttalande ifrån dom sen i höstas har du????
Kommentera

Jompe: Visst var det så och jag håller med SAIK och Rögle kommer ge allt. Har svårt att se att Brynäs ramlar ner redan i år men nästa år gör man det garanterat om inget radikalt görs.
Våga med något nytt såsom med Sandlin och Melin, en nytänkare behövs på tränarposition.
Tycker synd om Larsson, Kösa, Djoos och Sjödda, vilken svanesång deras karriärsavlut blev.
Måste återigen poängtera att Brynäs har inget anfallsspel att tala om. De matcher vi vunnit har varit uddamålssegrar med kniven på strupen och i ingen match har laget tillåtits spela ut i mer än några minuter. Att f.d. skyttekungar som Danielsson, Wågström etc bara försvunnit är oförklarligt.
Kommentera

Lilljanne: Det är som någon nämnde häromdan hur många utav oss här inne på HS är det som bor i GÄVLE!!!SUCK!!!Fortsätter det så här går snart laget här i Trollhättan COBRAS förbi Brynäs för dom bara vinner o vinner i 1.an!!!
Kommentera

westerlind: Är nog inte bara skåningar som skulle häpna!
Kommentera

Huge var är du? Det känns som det är dags att kliva in och vikariera.

Malmö brukar vara svaga i sista perioden. Ska bli skönt att se när Brynäs drar igång och stänker in tre mål bakom stillastående och häpna skåningar.
Kommentera

Makkan och observant: Ni menar alltså att SK och styrelsen inte bryr sig om vi åker ur ES? Där tror jag att ni har ordentligt fel. Däremot tror jag inte att de inser vad som krävs, organisatoriskt och ekonomiskt, för att hålla kvar Brynäs i ES.
Kommentera

Och vad gör vi rättrogna åt det här då?
Kommentera

Makkan: Vet du vad????Det är skrämmande för du har helt rätt!!!
Kommentera

Huss: Det var väl Du som skrev häromdagen att hundåren ligger inte bakom oss utan framför oss. Allt talar för det. Jag kan inte se hur vi skulle kunna undvika kvalserien, och den lär inte bli någon transportsträcka.

Det som frustrerar mest är att det vi ser nu är resultatet av uteblivna satsningar under de senaste åren. Jag lider med spelarna; det var inget fel på vilja och motivation mot Frölunda, men alla inser att man har ett tunt lag.
Kommentera

Bäst när det gäller verkar inte vara Brynäs melodi och att vi skulle ha något i ett slutspel att göra är bara löjligt.
Halvdarrigt målvaktsspel, stundtals hönsgård i försvaret där Sjödda och Johansson iofs stått upp från gång till annan samt ett fullständigt uddlöst anfallsspel med Anger som enda undantag.
Visst har vi haft skador i år igen, men det har andra lag också.
Kvalserien, here we come !
Kommentera

rafalski: Jag håller med. Årets kris är en västanfläkt jmf med vad som kommer i framtiden. Om en ny ledning inte kan vända trenden och ge Brynäs bättre förutsättningar = större inkomster. Nedflyttningen är given om inget händer på sponsorssidan. Hur är det i Gävle egentligen? Varför vill inte gävleföretagen ställa upp som man gör på andra ställen. Ser man inte längre än till nästa bokslut? Finns det ingen annan kommun som kan köpa ut varumärket Brynäs från snålgävle?
Kommentera

observant: Men jag tror inte att SK o styrelsen skulle ta det lika hårt som du och jag och alla andra Brynäsare om vi åkte ut.
Kommentera

Jompe: BIF är laget i mitt hjärta men det är så att nästan man tycker att det ska gå åt helvete med allting för att dom där jävla nötterna SK o styrelsen skall vakna ur sin jävla dvala dom lever i!!
Kommentera

rafalski: En vändning är tyvärr lika sannolik som att Farnborough vänder 0-2 mot Arsenal ;-)
Kommentera

Enda ljuset i Brynäs är Junisarna J-20. Dom ångar på. Besegrade Mora borta med 4-3. Nästa år kanske Brynäs A-lag kan slå Mora borta ?
Kommentera

Lilljanne: Det värsta är att vi är bara i början av krisen. Jag är inte så säker på att Brynäs överlever ett kvalspel, och gör dom det så ser det inte bättre ut nästa säsong. Två såll som måste ersättas + minst tre backar. Resten orkar jag inte ens tänka på.
Kommentera

Jompe: Kvalserien ligger ju rätt sent på säsongen så kanske, kanske kan Soling bli aktuell.
Kommentera

Börjar kännas tröstlöst.
Kommentera

rafalski: Äh glöm det!!!
Kommentera

rafalski: Jag tror inte heller att de vänder det här. Alla tecken talar mot det. Och detta var matchen vi bara måste vinna. Arrgh.
Kommentera

Jompe: En snabb reducering i tredje och Malmö kanske börjar darra lite. Fast varför skulle Brynäs börja överraska positivt ?
Kommentera

Jompe: Årets "storsatsning" (hur fan kan nån tycka att årets värvningar är kanonvärvningar) kommer att stå oss dyrt. Givetvis skulle man haft en buffert för att kunna ersätta skadade spelare. Som andra lag gör. MIF kan spela på fyra kedjor tack vare att man plockade in Fokin.
Kommentera

När inte Sjödin spelar på topp faller hela försvaret samman. Skalman säger att de rutinerade spelarna är slitna. Sjödin är ju den ända av de rutinerade som spelat bra, resten har ju inte gjort ett skit under hela säsongen. Molin och Larsson håller ju poängmässigt Nylanderklass.
Kommentera

Icke sa Nicke; Molin bränner friläge, Berka bränner returen.

Ligger förmodligen mycket i Skalmans observation att Brynässpelarna är trötta. Man har kört i princip hela säsongen på tre femmor under stor press och nu börjar man känna av det.
Kommentera

« · 200330 · »