Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17

« · 1794407 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Hahaha detta är helt otroligt. Marginalerna pissar oss i ansiktet. Kunde varit 3-0 åt andra hållet.
Kommentera

Haha, så dödar man en match.
Kommentera

Steenm: Frågan är öppen för alla!
Kommentera

Lunkan: Och du tycker att en person som inte följer Rögle ska svara på det? :)

Men förmodligen är de få med tanke på att utespelarna inte håller måttet.
Kommentera

5915: Ekonomin är absolut inte det den borde vara men förra säsongen gick vi back 8 miljoner isch? Det gör året har vi en huvudsponsor i Nordicbet som generar 10 miljoner per klubb/säsong? Förra året var extremt..
Kommentera

Jag har missat matchen tills nu. Men såg innan matchen på laguppställningen att Felix skulle stå... vilket jag först trodde var ett skämt. Men men...

Sen sa jag till min kompis exakt såhär:Jag lovar att vi kommer förlora idag och att Felix släpper in minst två puckar från blålinjen.

Kom som sagt var precis hem. Och mycket riktigt, nästan kusligt, så har han släppt två puckar från blååååå. Sen är det ju grovt tjänstefel av Bulan/Sjödda/Pekka att spela Felix efter den match Davve gjorde i Götet. Felix har i nästan alla matcher han spelat, spridit ett osäkert intryck som i sin tur smittat av sej på utespelarna.
Fan jag minns ju själv när jag spelade.. när man hade en sämre målvakt i sitt egna lag så spelade man alltid lite osäkrare.
Kommentera

Steenm: Hur många matcher har Rögle vunnit med Lindbäck i mål?
Kommentera

Mrassarson:

Så Lindbäck hade gått med på att spela gratis resten av säsongen?

Eller har de senaste årens ekonomiska resultat indikerat att Brynäs
har råd med att avlöna 3 målvakter?

Det här med att spelare som tas in ska ha lön och att Brynäs inte
har råd med ännu ett minusresultat. Det tycks vara mindre viktiga
parametrar.

Alla som läste det ekonomiska resultatet efter förra säsongen
visste att vi inte skulle ha råd att värva spelare under säsongen.

I dag skulle vi egentligen haft ledningen med 4-1 eller 5-1
efter två perioder om vi satt våra chanser och om domarna
dömt utvisning på solklara saker.
Kommentera

5915: ditt löfte gör mig ännu tryggare.
Kommentera

Varför har vi så jävla svårt mot Malmö... Hade detta på känn.
Kommentera

Mrassarson: Ja, Lindbäck-nobben är säsongens största störningsmoment.
Kommentera

ellis: Klart det inte går ihop. Skulle du köpa en sportchef som sa att "vi är nöjda med att hänga kvar"?
Kommentera

7800: Märkligt det där... Varför blickar inte alla sportchefer åt det hållet? Jag menar... alla vill väll ha en stabil målvakt därbak och när man får en chans på att signa Anders Lindbäck så säger man istället snällt nej? Jag är en simpel soffcoach men om jag var sportchef hade jag direkt sett till att ha det bästa möjliga därbak som möjligt. Man bygger ett lag bakifrån inte framifrån. En målvakt kan vinna poäng åt ett lag, knappt att man kan säga samma sak åt ett utespelare förutom Crosby kanske.
Kommentera

honken21: Med ekonomin kunde du känna dej lugn. Jag lovar. Med sporten kan jag inte lova nånting.
Kommentera

7800: Det är klart att det är svårt att vinna. Men Felix darriga målvaktsspel och tidigt underläge gör hela laget osäkert. Tvärtom för Malmö. Ahlsenfeldts suveräna målvaktsspel skapar en enorrn trygghet.
Kommentera

dAVydov: Ja det är jävligt irriterande hur kvaliteten svajar. Jag har haft OK hittills iallafall, ta i trä.
Kommentera

Hoppet hänger helt enkelt på att vi plockar fram en till fin tredjeperre, samtidigt som Alsenfelt börjar släppa puckar förbi sig. Men optimistisk är jag då fan inte.
Kommentera

Forsberg 1978: ja verkligen. Sorgligt att se hur 4 par ögon kan missa den filmningen. Borde varit 2 min åt båda.
Kommentera

Forsell fuskar till sig ett PP
Kommentera

Cmore spökar som vanligt. Orkar inte ens bli arg.
Kommentera

Steenm:
Japp men som vi sagt innan. Malmö har en målvakt som vinner matcher. Ahlsenfelt har säkert tagit 12-15 poäng helt på egen hand åt Malmö i år.
Kommentera

7800: Kort och solklar analys.
Kommentera

7800: Tycker vi är bättre, men vad får vi för det?
Kommentera

5915: synd att du inte har hand om föreningen. Då hade jag känt mig trygg.
Kommentera

5915: Med en knaper ekonomi som under säsong bl a hindrar inköp av ersättare till långtidsskadade kan man inte prata om guldambitioner. Går inte ihop.
Kommentera

Två ungefär lika bra lag men där ena laget har seriens bästa målvakt och det andra har en ganska medioker variant. :-)
Kommentera

5915:
Lägg till: ingen aning om hur det går med kostymkrympningen heller.
Håll i slantarna.
Kommentera

Begär mätning på Alsenfeldt helt sjukt
Kommentera

ellis: varför inte? Medlemmarna kräver höga ambitioner.
Kommentera

Haha, går bara att skratta åt eländet.
Kommentera

5915: Det var det jag skrev eller hur. Men då ska man inte uttala såna högtflygande mål heller hos högsta hönset (sportchefen).
Kommentera

Hur missar dom???
Kommentera

honken21: Efter 4 år av minus i resultaträkningen - svar ja!
Kommentera

Kan vi inte värva Alsenfeldt? SÅ SKALL EN MÅLVAKT AGERA!
Kommentera

Nytt PP. Ny chans. Kom igeeeeeeeeeeeeeeeen
Kommentera

ellis: Blir det inte heller av att flyttas ner i Allsvenskan.
Kommentera

Ge oss ett bra PP nu då!!!
Kommentera

5915: det vet du bättre än Brynäs?
Kommentera

5915: Om det är av nöd att spara slantarna så visst.Men nån 14:e flagga i taket lär det inte bli av att "hålla i pengarna".
Kommentera

honken21: Vad jag grundar på att Brynäs behöver pengarna till elitlicensen? Enkelt! Ungefär 0 kvar i kassan, publiksnittet under be budget = håll i pengarna!
Kommentera

5915: Jo egentligen känner jag också att värvningar nu är lite sent. Det skulle ha haft mening och gjorts senast till årsskiftet ca.
Kommentera

1570: Jo ligger nog en del i dina teorier. Laget väger nog för lätt långsiktigt under en säsong.
Kommentera

5915: vad grundar du det på? Nu är det ju uttalat och klart att en forward ska in.
Kommentera

5915:
Det är ju därför de har svårt att hitta någon. De vill värva någon som de vet kan gå in och leverera, så att det blir något värde i det. Annars är det bättre att hålla i slantarna, säger väl sig själv, annars hade man redan värvat.
Kommentera

OKEJ. Andra period, nu slutar vi spy galla på vad som ska förbättras. Nu jävlar i helvete vänder vi detta!!!!!! Kom igen Brynäs!!!!!!!!!!!!
Kommentera

7800: Tjänstefel att riskera elitlicensen på en värvning som knappast kommer att ha mer än marginell påverkan. Spara pengarna till nästa säsong!
Kommentera

Enaranger: Dömer Claesson? Det förklarar saken. Han verkar hata oss.
Kommentera

ellis: Höst och vår är två olika saker. Många gör inte mer än nödvändigt på hösten. Man kör absolut inte 100%. Det rullar på helt enkelt. Nu är det vår och slutspelet börjar närma sig. De rutinerade som gled omkring på hösten höjer sig väsentligt nu. Tacklingarna blir hårdare, spelet lite fulare, man släpper inte till lika mycket. Tror förklaringen till BIFs höstar ligger där.
Kommentera

Vi har haft stora problem med Malmö i båda tidigare matcherna, de passar oss illa helt enkelt. Nu är det iofs 2 perioder kvar men ändå.
Kommentera

« · 1794407 · »