Brynäs IF

730598 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17

« · 1794407 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Hahaha detta är helt otroligt. Marginalerna pissar oss i ansiktet. Kunde varit 3-0 åt andra hållet.
Kommentera

För helvete!!!! Jävla klantarslen!!!!
Kommentera

Steenm: Ja, oj vad de får kämpa för sina mål.
Kommentera

Enaranger: Ae nu är ni ute o cyklar. Såg senaste matchen med rögle. Eldebrink stod verkligen i en intervju o skrek positiva ord om Lindbäck, "Han ger oss chansen att vinna varje match, seriens bästa målvakt men vi kan inte göra mål o vinna matcherna åt Anders". Ungefär så.
Och tre målvakter behöver vi väll inte? Det är proffs vi diskuterar här, håller du inte måttet och det finns någon bättre som både vill och vi kan ta in så ja ... ta in honom - sparks den sämsta. Punkt jävla slut.
Kommentera

Spela 4e linan non stop nu tack!!!
Kommentera

Kors i taket.

Ööööös nu! Låt inte detta bara bli ett tröstmål.
Kommentera

Vi ligger under med 2 mål och kommer knappt ur ur zon!!!
Kommentera

Av vad jag sett av årets SHL, typ 50 matcher, är Lindbäck seriens bästa målvakt. Tycks vara Sanny L. åsikt också.
Kommentera

Bulan matchcoachar nu. Helt sjukt. 40, 96, 11 spelar nästan varannat byte.,
Kommentera

Det är rätt sjukt att våra snorungar är bäst på plan.
Kommentera

J-kedjan!!!!

Grattis Asklöf!
Kommentera

Som jag sa tidigare, 4e linan non stop tack.
Avlasta med Lindholm & co.
Kommentera

Forsberg 1978: Junisarna visar mer jävlaranamma ikväll än vad Granis och Johnson gjort under hela säsongen totalt.
Kommentera

Även om vi inte kommer ikapp ikväll så har vi åtminstone något positivt att ta med oss från denna match.
Kommentera

Fin tackling av The Flying Z.
Kommentera

Steenm: Lol? 0p är aldrig positivt såhär sent på säsongen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Har jag sagt det?

Lol.

Fan, tiden rusar iväg nu.
Kommentera

Kommer 2-4 snart då

Som sagt😠😠😠

Fyfan Brynäs
Kommentera

Fyfan va bolla gris i 6-5 funkar bra Bulan.

AVGÅ...
Kommentera

Släpp pucken Jensen. :/
Kommentera

Happ. De va de. Fyra raka hemmaförluster. FYRA.

Play-in, här kommer Brynäs...
Kommentera

En ren coachförlust. Nu får det fan vara nog med detta hattande. Rautio i mål resten av säsongen tack.
Kommentera

Rätt otroligt att vi kan förlora den här matchen. Malmö har inte haft ett skit.
Kommentera

Forsberg 1978: Dåligt rakt igenom att förlora mot lortmalmö, pinsamt för helvete!!!
Kommentera

Pisshelvete. Typiskt Brynäs.
Kommentera

honken21: Det är charmen med att vara Brynäsare, vi är vana med att förlora på alla möjliga och omöjliga sätt.
Kommentera

7800: Alltid något men du har rätt med de löner som det är!
Kommentera

Steenm: Det fanns en period när det känndes ångestfyllt att Bulan och twinsen skulle försvinna. Just nu skulle det vara en lättnad. Inte konstruktivt att älta men dagiscoachningen av målvakterna övergår allt förstånd
Kommentera

Finner inte ord för hur besviken man är på Bula & co.
4e linan visar vägen, resten av Bif åker på halvfart och tittar på.

Noll närkamper vunna framör mål, tror dom att det är bandy dom spelar?!
Kommentera

Bulan kan gött ta och dra till Luleå med en jävla gång vill han ha med sig en målvakt som Brynäs höjer till skyarna (som bara Brynäs ledning gör) så ta med Felix SHL sämsta målvakt enligt mig!!!

PATETISKT BRYNÄS!!!
Kommentera

Brynäsgubbe:jäkligt kul att se ungdomskedjan som spelar hockey för att de älskar hockey... lika sorgligt att beskåda överbetalda transatlanter utan självförtroende och energi... Suck !
Kommentera

honken21: Ja, osannolikt. Malmö, sicket genomtråkigt skitlag. Gör två skitmål på turstyrningar, har sen ingenting att tala om och det hela avslutas med att puckfan hoppar över klubban på Gunderson och dom kan sätta fyran i tom kasse.
Junisarna riktigt bra, i övrigt som vanligt: vi gör inte mål på allt som skapas.
Blev tungt med 0-2 utan att dom behövda göra nånting öht för att få den ledningen, bra inhämtning men det räckte tyvärr inte. Surt som fan, lika jävla sur förlust som förlusten mot Frölunda var härlig och underbar. Det svänger i hockeyvärlden, kom inte och påstå nåt annat....
Kommentera

Från 2a till fyra poäng ner till playin. Känns bra...
Kommentera

Mrassarson:

Om vi behöver eller har råda att betala 3 målvakter är två helt
skilda saker.

För övrigt så blev det 1-0 mål som domarna gav Malmö avgörande.
Alcén skulle fått en utvisning med sig oavsett om vi spelat hemma
borta eller i Marocko. Utvisning är utvisning.
Kommentera

Ja vi är spelförande 75% av matchen, delvis kanske beroende på att vi är det jagande laget...

De har en överjävligt bra målvakt.

Vi har en målvakt som likt vanligt gör det bra mellan varven men släpper tre mål som man funderar på om han inte borde tagit... Ok ett av målen över 60 min.... men tre... Det står ju klart att Felix har extremt svårt för puckar från blå. Dessutom verkar det vara svårare ju lösare skotten är... Varit hans problem sedan juniortiden då det talades om ifall han hade brytningsfel...

Den här gången avgjorde målvaktsmatchen. Sverige bästa målvakt överglänste Felix med hästlängder idag tyvärr...
Kommentera

Enaranger: Jag menar att vi inte ska ha tre målvakter. Kommer det upp en lucka att värva någon bättre så sparkar man en målvakt så att vi fortfarande har 2 målvakter på kontrakt (en tredje som är utlånad). Hör du mig?
Kommentera

Brynäsgubbe: En sak ser jag som viktigare än allt: inte saik i kvart! Så 1-7 position spelar inte så jävla stor roll. Nästan helst en 7e så vi får 1-2 hemma matcher extra för ekonomins skull
Kommentera

Mrassarson: Precis som SAIK gjorde. Där är man inte handlingsförlamade
Kommentera

bradberry: SHL bästa målvakt mot SHL sämsta Felix har tyvärr inte i SHL att göra
Kommentera

bradberry: Det är nog snarare den som inte ser dom två otagbara styrningarna, som har brytningsfel....
Kommentera

Inkazar: "... spelar inte så jävla stor roll"
De där orden har du rätt i. Det spelar ingen roll vart Brynäs hamnar till slut. Högre eller längre än en kvartsfinal blir det banne mig inte i år heller. Kanske t o m bara ett play-in. Finns inga vi slår i en matchserie med detta laget.
Kommentera

Huge: Var det en styrning på ettan?
Kommentera

Inkazar: Tror inte det spelar någon roll vilka vi får i ett ev slutspel! Det kommer bli mos av oss när det blir slutspelshockey kanske kan knipa en match om vi tar oss förbi Play in?
Kommentera

Vibbi: Styrningar på både ettan och tvåan, såvitt jag kunnat se på repriserna.
Kommentera

ellis: då tar du mina ord fel. Men så är ja inte förvånad heller. Vi är ett slutspelslag. Och jag är rätt säker på att du kommer vara tyst i vår. Om nu inte en högoddsare som ett glädjetjut kommer från dig, men de betvivlar jag.
Kommentera

Huge: Ok. Såg att det var en styrning på tvåan men ser ingenting på ettan, den ser ut att gå direkt in. Skitsamma, vi skulle gjort sex mål med tanke på alla våra chanser. Rautio borde fått chansen efter matchen senast, dock.
Kommentera

Dagens:
Bästa: Asklöf som jag redan skrev förra matchen är nya Mats Näslund. Jävlar vilken modig lirare

Sämsta:Bulan och Pekkas val av målis... katta fucking storf!

Det som är bra med att vi hamnar i Play in är att om vi vinner då slipper möta Saik och har ingen hemmaplansfördel.

Nu har vi spelat 29 eller 30 pp'n och gjort 1 mål. FAAAN VAD BRA!! Fortsätt gnugga samma spelare Bulan.

Egentligen, vad har Bulan åstakommit i Brynäs?? Två 10 placeringar och ut i kvart/playin plus sämre PP spel. Med spelare som Gunde, Johnson, Patte W, Clark, Lindblom och Granis så borde vi ligga bra mycket högre i PP ligan.

Nä nu är det tungt att vara Brynäsare. Men jag kan nästan svära på allt jag äger o har att till nästa match så står Davve igen o vi möter ett bra lag. Då kommer vi ta 3 poäng. Och Brynäs kommer då vara bäst på allt. ;)
Kommentera

Känns som det bara är att hålla ut nu till slutspelet. Om vi tar oss dit. 40 poäng cirkus kvar att spela om så kan hända mycket. Allt handlar om att vi har ett slagkraftigt lag när/om kvartsfinalen drar igång.
Kommentera

Huge: Oavsett vad.. 99% av målen Felix släpper in är skott från blå. Och om du inte ser att utespelarna framför allt backarna spelar osäkrare med Felix i kassen så är det du som sitter inne med ett brytningsfel.
Kommentera

« · 1794407 · »