Brynäs IF

724830 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs-Modo

« · 377930 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Modo
westerlind: Jag tycker att det börjar likna fusk. Brynäs försöker uppenbarligen göra tröstmål redan nu.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf: Nu har Konsum gjort 2-0 på Kraftlös Arena. Cory for the president ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
65Selander: 0-1,på deras enda anfall
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Det är fan inte sant, 1 chans 1 mål...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
70 Rodrigues: Tur man kommer att bli pissfull i kväll. Fattas bara att LIF börjar och röra på sig också!

Nej nu ökar vi takten och sopar in 1-1
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
70 Rodrigues: Nu lägger dom väl sig och självdör !!
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
70 Rodrigues: Se det från det positiva. Statistiskt så kommer inte Modo att göra mål på sina närmaste 84 skott.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
65Selander: 2-0 till DIF nu.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
NuMo: Äh inte bryr sig Brynäs om statistik, allas stryklag ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
65Selander: PP Modo,då kommer väl 2:an som ett brev på posten.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf:

Det är MODO ni spelar mot. Laget som har fler chanser i fem mot fem än i fem mot fyra.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Kom precis in här, vi ligger under har jag förstått, är vi dåliga?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Mickis: As usual.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf: Ahhhh vi domenerar inte då.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
12--5 i skott och 0-1........vilka nötter.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Rapport från Gavlerinken berättar att Brynäs efter Modo´s ledningsmål drabbats av en kollektiv kollaps.INGEN vill längre spela hockey,INGEN vill kämpa.Alla har mer eller mindre hamnat i koma.Hur fan är det möjligt ?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf:

De är helt enkelt bländade av MODO:s superlir...:)
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf:

De tänker att "Jaja, vi kommer ju ändå att förlora med 2-7, vad fan ska vi kämpa för?"...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf: Hur det är möjligt?
Enkelt. Din rapportör är förmodligen synskadad....
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge: Antagligen......skulle frågat dig istället,som inte är på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge: Självklart så är det så, han är nog både blind, döv och dum i huvudet, för Brynäs IF spelar ju alltid en lysande hockey????
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
DIF och HV gör sitt jobb,värre med BIF och FBK.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
70 Rodrigues: Lider av krupp också.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf: Hoppas att FBK missar 1:a platsen och 1miljon. Dom är helt under isen just nu

KOM IGEN NU BRYNÄS, KÄMPA BRYNÄS, KÄMPA
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
65Selander: Jag hoppas ALLTID att FBK ska åka ur....ser svårt ut i år.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Ärligt talat så har inte Brynäs mycket i ett slutspel att göra. Känns som att det i så fall bara kommer bli pinsamt för oss mot såväl HV, FBK, VF eller DIF. Nä, en 9:e eller 10:e-plats, ett nytt kontrakt och man får vara tacksam!
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf: Förlora inte hoppet, kanske nästa år...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Clarence: Ge oss HV eller DIF i ett slutspel och vi slår ut dom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Det är ett enda hemmalag som ligger under just nu. Gissa vilket...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Bright: Det är en enda GB där dysterkvistarna alltid kastar yxan i sjön innan match? Gissa vilken.....
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Bright: Pixbo???
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge:

LOL! Det där var banne mig det roligste jag läst på flera dar.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge: Vis av erfarenhet och en portion realism.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge: Ere samma GB där det finns en kille som varje dag försöker slåss mot väderkvarnarna eller?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Prosten: Rätt uppfattat. Sisyfos hade det lätt i jämförelse....
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
sylf: Ett brev kommer lastat....
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Ganska bra omgång ändå. Vi drar ifrån med ett mål jmf med mif och lif. 7 poäng och 11 omgångar kvar. Orkar vi distansen ut?

Sjödin är väl okej på torsdag, va?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Elitserien måste vara bättre än nånsin. Nordmark, Semjonovs och Christer Olsson dominerar. Vad gör Melkersson nuförtiden?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Lilljanne: Tror Sjödda spelar på torsdag, oavsett feber eller inte.
Idag får vi skylla oss själva. 43 skott och noll mål säger väl det mesta.
Även om det var extrema siffror så är dessa matchbilder inte helt ovanliga ändå.
Mot Luleå sist var det vi som hade en omöjlig målvakt samt även lite hjälp av stolpar och ribba. Nu var det MoDos tur och dom fick spela det spel dom gillar allra bäst och som dom dessutom är bra på.
Att dom fick första målet idag var deras räddning, enligt min mening.
Åsså Riksman förstås....
Gör man inget mål på 43 skott hemma, då blir det svårt att vinna...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge: "Gör man inget mål på 43 skott hemma, då blir det svårt att vinna"
Dagens underdrift. Det betyder inte att det inte är sant. :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Huge: Oavsett matchbild den här matchen eller tidigare matcher så är trenden lika tydlig som en bockbrand i natten: vi är sämst i Eliserien just nu. Bryter vi inte den trenden inom 11 omgångar väntar kvalspel.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Ford Prefect: Kommer GP dragande med första målet gnället idag igen så har han nåt fel.OK om man får det emot sig när det är 2 min kvar,men när det återstår 48 min och 11 sekunder så är det bara bita ihop och komma igen.Om det inte gäller Brynäs förstås.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Lilljanne: Sjödda betyder nog mer än man tror, även om vi idag ändå skulle ha vunnit med minst ett par mål. Nu skapas det ju ändå mkt chanser så jag är inte orolig på den punkten. Ibland går det troll i puckuslingen, inte helt ovanligt. Värre om det går troll i spelet i övrigt...
Nu krävs det samma inställning som uppe i Luleå när vi möter masarna på torsdag.
Skall man tala om trend så är väl den isf att alla verkar slå alla för tillfället. Tycker inte att vi är sämre än ngt annat lag i de nedre regionerna. Ju närmare slutet vi kommer så tror jag att matchöppningen blir alltmer viktig iom att det är måstematcher i stort sett varje gång.
Är det ngn som efter dagens match fortfarande tycker att första målet är oviktigt, t.ex?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Är det nån som har uppfattat publiksiffran?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
DanS: Hur många det än va,så var det MYCKET mer än dom förtjänade.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Lilljanne: Som sagt, undvika kvalserien är det som gäller denna säsong. Korhonen är värd ett slutspel men övriga laget?

Lagen med sämst trend möts i nästa omgång, 4 eller 10 poängs försprång till LIF under kvalseriestrecket efter den matchen. Måstematch igen, och dessa brukar ju bifarna förlora...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Nyss hemkommen från Gavlerinken och OJ vilken hemsk hemresa det blev...vad ska man säga...saknaden av Sjödin var enorm, ingen back besitter några offensiva kvaliteér. Hade hoppats på att bl.a D.Johansson skulle kliva fram, men nejdå...fippligt och stirrigt. Karlsson och Björck bästa backar och Laitinen katastrof som vanligt.
Framåt hade Lill-Fejset och Molin mest fart, Soling pinsamt dålig och utbytt till förmån för N.Danielsson i sista (inte ett dugg för tidigt). Som någon varit inne på tidigare så var kanske 7 av 43 skott farliga. Hoppas verkligen inte MoDo går till slutspel...tråkigare lag får man leta efter (iaf som det såg ut idag). Men jag tror att vi spöar Leksand på torsdag om dom kan spela som i sista perioden och att Sjödin är tillbaka...han behövs så OOOTROLIGT mycket så man blir riktigt orolig inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Gusten: I det här läget så skiter jag fullständigt i hur dom spelar(känns det som iaf) bara dom gör mål på sina chanser, sen är jag så fruktansvärt trött på runt runt spelet, att det ska vara så förbannat svårt att gå rakt på mål. Matcher som den mot Modo måste vinnas, när det är så mycket som står på spel.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Inställning hos vissa spelare var skrämmande igår, ingen vill göra "skitjobbet". Stå framför motståndarkassen, de gör ont tycker spelarna.
Miettinens läge i sista perioden, står vid ena stolproten, fri sikt bara lägga in de ovanför Riksmans benskydd. Vad gör han?, missar!

Visserligen man skapar chanser, men man tar inte vara på dom. De saknas krigare i laget.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
70 Rodrigues: Ja det var Sedinspel för hela slanten...dom rullar fint i hörnen men speciellt farligt blir det inte ofta. Kämpaglöden tycker jag inte var så dålig igår (sista perioden), men iof så blir dom aldeles för lätt uttryckta i hörnen. Tycker en sån som Malmström t.ex borde gå rakare på mål...vid ett tillfälle hade han läge men då tvärstannade han istället. DET MÅSTE GÖRA ONT!! Vi får hoppas på lite smärta i morgon...matchen mot Leksand är om möjligt ÄNNU viktigare nu.
Kommentera

« · 377930 · »