Brynäs IF

727621 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Modo

« · 673465 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Modo
70 Rodrigues: borde ge dej lite smörj
Kommentera

70 Rodrigues:Ni värvade ju!!!
Kommentera

Bissett19: And proud of it :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Dysterkvist
Kommentera

Clarence: Visst skulle vi ha värvat, inget snack om saken!!
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs borde ha värvat en back och en forward till under senaste fönstret, som man kunnat träna och spela in under OS:et. Hypotetiskt kanske, men slutspelsplatsen kanske förloras på detta ställningstagande att inte ta in ett par injektioner för laget.
Nåja, den dystra lördagskvällen kommer för en Sollentunabo att bli lite mindre dyster just ikväll. Kajsa B har satt världsrekord i höjdhopp. 2,08!!
Kommentera

70 Rodrigues: slutspelsplatsen fixar vi i omgång 50..
Kommentera

Clarence: Håller med, någon slutspelsplats ligger vi inte på under OS-uppehållet!!
Kommentera

Clarence: Jag är, nästan, alltid en optimist. Tror faktiskt vi kan plocka en pinne i Göteborg, men vinner gör vi nog inte.
Kommentera

Falken: Kul med lite optimism. Själv tror jag inte vi firar OS-uppehållet på slutspelsplats. Brynäs förlorar - igen - mot VF och Timrå knycker nog en eller flera pinnar i CC, är jag rädd för...
Kommentera

Gusten: Nu kan du sluta knapra cipramil. Det går inte att plocka in 17p på 5 omgångar......
Kommentera

Falken: tyvär så tror jag inte brynäs tar några poäng mot frölunda
Kommentera

arnio: Tack för att du skänker sådana strimmor av ljus till oss i nederlagets skugga...
Kommentera

Falken: Äh, LHC är säkert alldeles proppmätta efter bortasegern mot HV...... ;-)
Kommentera

Kung_Sjödin: Ja, du ska få ett sakligt svar.
Om du sett hela matchen så är det fullständigt obegriplig hur du kan såga Dackell.
Jag ser att du enbart verkar basera din s.k analys på punkt 4.
Dackell gör ett enormt nyttigt jobb i det tysta, framför allti defensiven och när det gällre att störa motståndarnas uppspel.
Han är dessutom ruskigt bra vid sargerna och vinner ofta pucken i trängda lägen.
Spelsinnet är mao mkt bra, och det såg man inte minst vid framspelningen till Danne i slutet, men Danne missade tyvärr i friläget.
Det fanns öht inte den minsta anledning att såga ngn spelare idag, och Dackell var, om ngn nu skall kritiseras, ett totalt felval från din sida.
Vi gör en bra match, men har tyvärr svårt att riktigt komma in på mål och sätta lägena som vi skapar i mängder.
Krizan gör en kanonmatch och Modo får spela det spel dom är mkt bra på: kontringar och snabba spelvändningar. Dom har ett par toppar som är mkt giftiga som man måste se upp med extra. Nu utnyttjade dom 2 lägen i början och kunde spela på sin ledning i stort sett hela matchen.
För vår del ser det ändå riktigt bra ut spelmässigt. Många hade ju befarat
en reaktion efter Timråmatchen, men den kom verkligen på skam.
Krizan var väl vad Honken varit för oss tidigare, som det kändes: en matchvinnare. I kombination med effektivt utnyttjande av chanserna och vår egen ineffektivitet så var det Modos tur idag att vinna.
Kommentera

Nästa omgång är en omgång då vi kan plocka bonuspoäng. Inte många av lagen som slåss om slutspel som har favortiskapet där inte.

Omgång 46:
Frölunda HC - Brynäs IF
MoDo Hockey - Djurgårdens IF
Linköpings HC - Timrå IK
HV71 - Mora IK
Kommentera

Falken: vi tog in ett mål på Mora och drog ifrån Dif med ett mål...
Kommentera

Falken: Ja, "arnio" borde förklara för oss andra hur Brynäs bär sig åt för att dra ifrån två lag när man själv förlorar. En prestation verkligen...
Kommentera

Falken:

61.234 - 5 EQLuleå24. MACHULDA, Vladimir 
 (25. BARTECKO, Lubos
 9. KOCH, Thomas)

Kommentera

Så, nu är vi utanför slutspel. Visst, bara på målskillnad men ändå...
Kommentera

Falken: Helt rätt,o vi tappade våran slutspelsplats till Timrå!!
Kommentera

arnio: Vad surrar du om? Vi ligger fortfarande lika långt efter Mora som innan och lika långt före Djurgården som innan.
Kommentera

och vi drog ifrån Dif
Kommentera

70 Rodrigues: Och det ska komma från en brynäsare :)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, flyt borde väl en Brynäsare känna igen. Själv är jag nöjd med oavgjort. Förlust får det inte bli!
Kommentera

Huge: Jag är inte den som brukar gå in i polemik, det är möjligt att jag inte haft ett rätt. Men:
1. Jag har sett hela matchen från början till slut.
2. Kan du berätta vad jag inte haft rätt i, så kanske jag lär mig något.
3. Vad gjorde Dackell som var bra?
4. Tycker du att Dackell hade bra fart under rören när han kom fri av en slump?

Väntar spänt på sakligt svar...
Kommentera

Bissett19: Timrå kommer att vinna, dom har ett sådan jävla flyt just nu!!
Kommentera

Huge: Dackell gör väl ingen höjdarmatch direkt,han ser så seeeeeg ut bara!!

Kommentera

Vi närmade oss Mora i alla fall.
Kommentera

Kung_Sjödin: "Mad dog, vilken match ahr du sett på när du hävdar att Dackell var en av dom bättre."

Matchen i Gavlerinken skulle jag tro.
Till skillnad från dig som inte haft ett rätt på hela da´n....
Kommentera

70 Rodrigues: Piss oxå.....

55.374 - 4 EQTimrå52. JOHANSSON, Carl-johan 
 (28. MANDERVILLE, Kent)

Kommentera

dom spelade ju bra men Krizan va bra..:( fan::
Kommentera

MadDog: Det var INTE ett rättvist resultat. Gudarna fortsätter att pröva oss Brynäsare. Nu får vi inte kasta in handduken. På at igen bara nästa match. Det är ju tack vare våran vilja och disciplin som vi ligger där vi gör.

Mad dog, vilken match ahr du sett på när du hävdar att Dackell var en av dom bättre. Han har ju stått som fastfrusen i isen och verkat undra över vad som sker på planen. Han är definitivt över !!!!

Å vilken ofattbar tur MoDo hade. Deras höhandlar-målis gör bäst i att gå raka vägen till ett ATG ombud och köpa en lott. Han kommer att bli miljonär garanterat. Han var i princip lika yr och okontrollerad som Dackell.
Kommentera

MadDog: Om vi ska till slutspel så ska vi göra det på egen hand, inte pga 2:a resultat!!
Kommentera

Om man inte gör mål på så solklara chanser så har man inget i ett slutspel att göra, pinsamt ineffektivt. Brynäs gör ju Krizan bra pga av alla jävla junioravslut!!
Kommentera

Kung_Sjödin: Skiiiiiiiiiit!!!!!!!!!! Vi har i varje fall hittlis tur med de andra resultaten......
Kommentera

kom igen Brynäs
Kommentera

MadDog: Jag pallar inte. Mina nerver brinner upp...
Kommentera

Kung_Sjödin: Som jag ser det har Dacke varit en av de bättre idag.....
Kommentera

arnio: Nu dominerar vi, men ingen utdelning. Det är ju själva...
Kommentera

arnio: Om ni frågar mig är Dackes tid förbi. Han personifierar en syltrygg.
Kommentera

grrrrrrrrrrrrrrrr
Kommentera

arnio: Månsson visar vilja i a f. Bonuscheck till honom denna månad.
Kommentera

dommardjävel
Kommentera

MadDog: Molin tar en idiot utv, så jävla korkat!!
Kommentera

DommarXsafökj zxcnvpoqeeww
Kommentera

Huge: Siktet blev med all tydlighet kvar i omklrummet, ineffektiviteten fortsätter att lysa!!
Kommentera

PP
Kommentera

arnio: Darn, vilken j-la tur Krizan har :-(

65% av hans räddningar vet han inte ens om att han räddat.

Det kan inte hålla hela matchen, i så fall har vi nån makt emot oss.
Kommentera

skit nervös nu, en pinne kan vara oehört värdefull.
Kommentera

« · 673465 · »