Brynäs IF

728231 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs- Modo 25/9-12

« · 1519134 Till forumet

Brynäs- Modo 25/9-12
Verkar som om Modo petar in lockoutspelare lagom till mötet med oss... Intressant att se vad detta får för följder...
Kommentera

Sv: Brynäs- Modo 25/9-12
bradberry: De kan nog behöva lite förstärkning för att ha en chans mot svenska mästarna.
Kommentera

arnio: haha aa verkligen :)
Kommentera

bradberry: Om Modo tar in NHL lirare mot oss på tisdag så dröjer det nog inte många dagar innan Frölunda presenterar någon, sen kommer det blir ett jävla kaos :)
Kommentera

KevinNa : Ja,  konkurrenterna kan ju inte bara sitta och se på när Frölunda tar in Henrik Lundqvist, Loui Eriksson och Erik Karlsson.
Kommentera

KevinNa : Jag tror inte det blir kaos direkt, dom flesta lag kommer nog försöka förstärka en aning 1-2 spelare, däremot kommer det nog bli aningen kaosartat när alla ska tillbaka och man måste plocka tillbaka petade spelare osv.
Ajja skit samma vi kan inget göra åt saken så det är väl bara sitta lugnt å glåma när cirkusen rullar förbi
Kommentera

Berka: Kanske det fokus som denna match kommer att få i media i alla fall kan innebära att det säljs några extra biljetter till matchen ioch det är ju verkligen önskvärt.
Kommentera

Hoppas inte (om vi nu tar in nhl backar) att Djoos får gå åt sidan för han kommer bli riktigt bra den killen men detta ser väll Tränartrojkan bättre än mig!

På tisdag ska vi spöa köpemodo som aldrig förr:-)

Kommentera

Varför är det alltid mycket mer biljetter sålda till K1 än F1 när de ligger mitt emot varandra? Någon som har svaret på denna fråga?
Kommentera

Brynäslegenden:

Lockoutspelare i lagen eller ej....? En mycket svår fråga som kan vridas och vändas hur många gånger som helst..... Just nu, efter att ha bokat biljetter till de dubbla hemmamatcherna i mitten på november väljer jag att anta en, kanske, något egoistisk hållning :)

Det skulle vara riktigt häftigt att få se Bäckis och ytterligare några starka namn förstärka Brynäs samt Sedinare och andra världslirare i motståndarlagen när man färdas de 60 milen enkel väg för en helgs underhållning...

Samtidgt är jag oerhört stolt över mitt kära lag som lotsar in den ene namnkunnige talangen efter den andre. Djoos, Molin, Lindholm och så småningom kanske en Larsson är underbart att följa.

Men som sagt, nu vill jag gärna få chansen att se några världslirare också, hoppas Sundlöv har plan B klar så att vi kan knäppa Indianer och andra på näsan när cirkusen bryter ut i veckan...

Kommentera

Vuollerim: Som laget spelade igår klarar vi oss bra utan NHL-förstärkningar. Jag hoppas Lindholm är ordinarie från och med nu. Toppa det här laget med Bäckström och vi har en seriös guldkandidat. Får rysningar bara av att tänka på en line-up där Bäckis blir presenterad inför en fullsatt Läkerol Arena.
Kommentera

Nästan läge att slänga in Rahm emot Modo..
 Laget kommer ju jobba ännu hårdare för att hjälpa Rahm i hans första ES match sen avstängningen. Blir det torsk finns det andra saker att diskutera än bara Lockoutspelarna i modo samt att om det skulle gå dåligt för Rahm kan man istället diskutera Lockoutspelarna ;)

Men helt ärligt, Modo känns väldigt svaga i år och tror inte dessa två förstärkningar kommer göra nämnvärt för laget i sin första match.. Tycker faktiskt vi går in som favorirter  =)
Kommentera

På Ticnet är det bra sålt, kul om det kunde komma uppåt 7000 imorgon.
Kommentera

Intervju med Gunde!

Redigerad kommentar

Kommentera

Inte helt omöjligt att dom mörkar. Truppen sportbladet tagit är ifrån Modos hemsida vilken bara är preliminär :)
Kommentera

HappyX3: vi lär ju vinna även om Stenström spelar.
Kommentera

Steen är med på bussen ner men inte Enström..

Arnio : KLART VI GÖR :D
Kommentera

Jag tror på en steensäker brynäsvinst, 4-1

Järnkrok, Harju, Lauritzen och Bertilsson målskyttar för vinnarna.

Kommentera

Ikväll ska ni bli "Stenade" !
Kommentera

Patrik Källstr: du menar steenade?
Kommentera

arnio: Vet att han stavas Steen men det uttalas likadant som ordet "Sten". Dessutom finns det inget som heter steenade så:)
Kommentera

Patrik Källstr:ok så du hotar oss? Om du hittat på ordet steenade så hade det kunnat vara humor.

När du skriver "ikväll blir ni stenade" måste jag tolka som ett hot och tyvärr också anmäla ditt inlägg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr:
"The fail is strong with this one"

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c: Lycka till i kväll! Spöa skiten ur modostståndarna!
Kommentera

WIDING!!!
Kommentera

Skitstöveln: Gött där...snyggt anfall!
Kommentera

Elias spelar sjukt fint!!
Kommentera

Lindström: Ni som tittar på matchen, hur har Harju uppträtt hittills?
Kommentera

bifhjärta: Jag tycker Lavander, Harju och Enterfeldt ser bra ut!! Bra energi hittills...
Kommentera

Zappaholic: Tack, kul att höra :-)
Kommentera

Zappaholic:Skoterraggarlinan är lite spretig tycker jag. De får inte till samspelet riktigt. Det känns som att det blir för många nödlösningar istället för ett genomtänkt spel. Men det blir nog bättre med tiden.
Kommentera

Målrahmen har sett bra ut!
Kommentera

Starkbaum det låter gott det...
Kommentera

Djurgården - Oskarshamn  0-3

Sweet :D

Kommentera

Jag lyssnar på webbradion idag, enligt kommentatorn är Modo definitivt det bättre laget. Ni som ser matchen, stämmer det överens med verkligheten?
Kommentera

Slajsarn: Harju är lika usel som vanligt. In med Molin nu.
Kommentera

rafalski: Förstår hur du tänker. Men kanske Ollas ut och Molin in i stället?
Kommentera

maddog1970: Vad har hänt med #11
Kommentera

MarcusElving: De kommer till mer avslut, men så mycket bättre vet jag inte...
Kommentera

MarcusElving:

Brynäs var klart bättre än Modo i första, i andra har Modo jämnat ut spelet och haft vassare chanser än Brynäs men att påstå att Modo är definitivt bättre är en överdrift. Jag skulle säga att matchen står och väger just nu.

Kommentera

tompap71: Okej! Tack för rapporten, det brukar vara svårt att få en riktigt bild av matchen när man lyssnar på radion.
Kommentera

tompap71: Vi tar det här
Kommentera

Dags för Brynäs att börja leverera något i PP tycker jag.
Kommentera

Vackert försvarsspel nu.....
Kommentera

MarcusElving:

Tyvärr är det alldeles för lättläst. Sätt upp Gunde för skott eller så ska Järnkrok göra det. Måste till mer variation.

Kommentera

Fråga till Widing: "Hur recencerar du steen ikväll?"

Widing: "Hade varit värre om det hade varit Sedinarna om jag säger så"

Hehe!

Kommentera

Positivt att Rahm kommer upp stort när det behövs iaf.

Kommentera

Vilken skitmatch. Hur mycket felpass som helt från Brynäs sida. Hoppas på en bättre sista men det viktigaste är iof att vi inte släpper in fler mål än Modo.
Kommentera

Splittra skoterkedjan, tungt för Enterfeldt att släpa runt på två hösäckar.
Harju=Wanvig?
Rahm räddade oss den här perioden, ser tät ut.

Järnkroks kedja klart bäst så här långt.
Kommentera

MarcusElving:Ja man lär bänka Harju från PP. Han är ju inte vän med pucken för fem öre. Det är för lågt pucktempo i PP Sen lite stereotypt med få variationer.
Kommentera

« · 1519134