Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Mora 070113

« · 815471 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Mora 070113
GävleLasse: Min teori är istället att Månsson istället själv bett att få slå straffen, så att ett ev mål skulle få igång honom igen när det gäller just målskyttet och att övriga aspiranter säkert inte hade ngt att invända. Det var ju ett tag sen han nätade nu.
Och hans önskan om att få bli exekutor tror jag knappast att Boork vare sig kunde eller ville avslå i det läget.
Eller så har man helt enkelt bestämt sig i förväg om vem som ska slå en ev straff, och det då är den utvalde som i slutändan själv får avgöra ifall han vill slå den när det är dags.
Kommentera

GävleLasse: Nej,det vore kanske på plats att låta Månsson vila.

Kul läsning i plusminusligan,gubben drar ifrån:

1 Tommy Sjödin BRY 39 +20
2 Johan Åkerman HV71 38 +13
3 Niklas Sundström MOD 39 +13
4 Per Svartvadet MOD 36 +13
5 Per-Åge Skröder MOD 39 +13
Kommentera

Bissett19: Nej det tror inte jag heller. Förhopningsvis kommer även lind tillbaka. Men att låta Månsson vila tror jag inte skulle skada faktiskt.
Kommentera

Huge: Det senaste jag hörde var att Munkas gjorde en heroisk insats för staden Gävle och lät sig brännas istället för Bocken..;)

Kvinnliga källor säger "Bock som bock skillnaden är inte så stor".

Jag tror att det är Boork som avgör detta med straffskyttar och det känns som att Boork vill skicka en signal till Månsson att han har Boorkens förtroende, konstigt att det är just Månsson som skall få chansen till bättre självförtroende när det finns spelare som Karlsson, Hansen, Bicek, Widing, Salmonsson, Hermansson, Danielsson som gott kan behöva lite känsla av förtroende att få lägg en straff.

Men det är klart, hade inte Bäckis varit utvisad så hade det säkert varit han som fått chansen att ta kål på måltorkan.
Kommentera

JanT: GePe tog med sig dammråttorna till LHC och nu tror jag inte ens klorin kan rädda kvar honom.
Kommentera

Huge: Äckligt disciplinerat spel med en "envåldshärskare" vid rodret ger uppenbarligen resultat.

Som jag hävdat många gånger skall man alltid städa med klorin och stålborste om det skall bli riktigt rent. GePe och kompani hade ju inte städat på flera år och dammråttorna gjorde som dom ville. :-)
Kommentera

GävleLasse: Låter som en riktig checkingline,det låter bra,men Salle funkar ju bra med Hansen o Dacke nu,snyggt 2-0 mål,o det var nära i tredje att bli favorit i repris när dem rullade upp Moraförsvaret,men "Pitten" räddade otroligt nog.

Så dem särar nog Leffe inte på.......
Kommentera

Stabilt, stabilt, stabilt, vi ångar på trots att "stjärnor" som Bäckis och Bicek går på tre cylindrar. Månsson ser som sagt var seeeg ut och skulle nog må bra att vila i "frysboxen" en match eller två. Boorkens beslut att låta Månsson ta straffen måste ses som ren underskattning:-) DJ fläckfri ikväll och Widing börjar få fart och koordination på grejerna.
Kommentera

GävleLasse: Håller med i din analys även om jag är lite osäker på vem det är som bestämmer över vem som ska slå straffen?
Är inte det normalt en sak som görs upp spelarna emellan, tror du?

Tills sist den STORA frågan: VAR ÄR MUNKAS OCH CLARENCE NÄR MAN SOM BÄST BEHÖVER DOM?

Det börjar ju kännas lite väl äckligt bra nu.... :-)
Kommentera

Bissett19: På tisdag vill jag se en kedja med Salmonsson Almtorp och Widing. Härlig tyngd i den linan ;)
Kommentera

GävleLasse: Dem berättade under PPV sändningen att Månsson hade bett att fått vila från träning i går då han kände sej sliten.Bicek såg inte heller för pigg ut idag,kanske saknade båda dem Lind emellan sej,för dem fick inte till mycket.

Ja snacka om felval till straffskytt,man undrade om han skulle komma fram till målet ngn gåmg,sakta gick det.Själv så hade jag hellre sett Ove tagit straffen.

Widing ja,han såg riktigt het ut idag,det bådar gott.O PP fick han spela oxå.....
Kommentera

JanT: "Murvalarna" - en ny grupp av valar som nyligen upptäckts. Murvlarna skall det vara.
Kommentera

Gusten: Härligt med en seger. Slutspelståget rullar på med Boork i förarsätet! Men jag tror bestämt att vi behöver ett par förluster så att balansen i GB:n återställs. Dessutom saknar jag clarence visdomsord;

"Snälla, snälla Sundlöv - värva ett par nya, spännande utlänningar inför årsskiftet. Det här laget bara måste förstärkas om inte det här ska gå illa."

Murvalarna har till råga på allt utsett Boork till ES hetaste tränare. För drygt ett år sedan var han sämst.............

The times are a changin'

Jag tror fortfarande på en 6:e plats.
Kommentera

Bissett19: Sköna poäng, det är lite svårt att göra en bedömning om Brynäs insats. Men det man gott kan konstatera är att Brynäs inte behöver prestera på topp för att vinna, ett styrkebesked.

Extra kul att se formationen med Widing Alma och Hermansson idag. Widing blir bara bättre och bättre.

Nu vill jag se en förändring till på tisdag. Låt Månsson vila, han har det grymt tungt just nu och ser sliten ut. Konstigt val av Boork att låta honom ta straffen. Jag hade hellre sett att Bicek fått ta den, eller varför inte Widing för han behöver ju bättra på självförtroendet han med.

Nu sover man gott ett par nätter och kan se fram emot en ännu tuffare match på tisdag. Vinst där och Vi kan vara i serieledning...
Kommentera

Bissett19: Enda skillnaden är att mOdO bytt dräkter och klubbmärke 9 ggr.
Kommentera

Gusten: Såg sista delen av Hockeymagsinet,kul klipp från Sm-serien-98 mellan mOdO o Djurgårn,Wernblom flippa,Jan Axel flippa,Bäckman flippa,o cykloperna på läktarn flippa oxå ur.Tänk att 9 år senare så funkar cykloperna på läktarna precis likadant.Den enda skillnaden är att dem bytt arena..........
Kommentera

Bissett19: Före match mot Mora behöver man inte slipa!
Kommentera

sylf: Det var ju ingen toppinsats från våran sida direkt,men kanske bättre än MIF matchen,för den såg jag inte.Men att vi vinner trots att vi inte spelar bra,det är ju starkt.

Kan nån förklara alla dessa fall på isen av Brynäsare?Var slipmaskin på service eller??
Kommentera

Huge: Djoos var enbart patetisk att skåda. " vi fick ingen ärlig chans" Vilken dåre! Dom fick ju alla chanser i världen att kvittera?! Skön seger idag,utan att spela speciellt bra.Betydligt bättre än förra helgen mot MIF dock.Fortsätter det här flytet och Kristan spelar bra slutar vi definitivt topp 4.
Kommentera

Långt reportage om Sjödda och Brynäs.
Länge sen man hörde så mycket bra om Brynäs, snubbarna i studion tror på final :)
Kommentera

Gusten: O det missade så klart,jävla Bolibompa:)
Kommentera

Boorken kör en Kurt Olsson i femmans hockeymagasin :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Glappen, glappet...
Kommentera

Huge: "men nu är han ju asstränare"

Aha han tänker med arslet alltså?,då har vi ju förklaringen.......:)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tror Djoos är mer rädd om jobbet. Får hoppas att LHF vinner på ett sätt men ännu skönare att öka glabben bakåt
Kommentera

Bissett19: Förvisso, men nu är han ju asstränare och då måste han väl ändå försöka se saker lite mer objektivt.
Även om han vet att domaren gjort fel.... :-)
Kommentera

Huge: Så där lät ju Djoos när han var aktiv oxå,så funkar han helt enkelt;)
Kommentera

Bissett19: Jepp. 39 sekunder in i den tredje perioden. Sedan har vi spelat mot Luleå, Malmö, MoDo, Skellefteå och Mora utan att ha släppt in ett enda.
Kommentera

Falken: Var det mot LHC hemma senast vi släppte in mål 5 mot 5?
Kommentera

Gusten: Ja, gnällspiken Djoos är för härlig. Iofs så kanske man blir lite enögd i besvikelsens stund men Lahti kompenserade ju mkt väl det han tog för i första. Som dessutom var klockrena utvisningar allihop.
Dom fick ju verkligen chansen i andra med 3 raka tvåor och dessutom bra spel i PP. Men det kanske var domarens fel också att dom var så ineffektiva i det läget.
Kommentera

319 minuter och 21 sekunder utan att ha släppt in ett mål i spel fem mot fem måsta ju vara ett rekord.
Kommentera

SKÖNT! Nu ska man vila ut hela helgen efter denna nerviga lördag.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jävligt läckra brudar på läktaren, jag gubbsjuk, inte då ;-)
Kommentera

Det börjar lukta gamla goda Sandlin tider om brynäslaget.
Det jag tänker på är att Brynäs nästa alltid fick sin formtopp strax efter juluppehållet. Precis som nu.
Kommentera

65selander: Nä inte ens Rafalskiskit :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tack Brynäs och en 3:e plats är inte kattskit. mohaa
Kommentera

rafalski: Djoos skyller på domaren. Han säger att när dom väl började komma in i matchen så åkte dom på ytterligare en utvisning. I mitten av matchen gick det 38 minuter utan en Morautvisning :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lite skitsmak blev det, Dackell, Hansen, Salmonsson och Kristan förtjänar överbetyg ikväll.
Kommentera

Bissett19: Puh...jävlar va vi samlar poäng :)

Lysande spel på ledningen i sista, widing och co höll pucken i anfallzonen och fick sekunderna att ticka iväg.
Kommentera

SÅ JÄVLA FINT.

Alltså, att folk säger att hockey är underhållning. Varje match är ju en jävla pärs för helvete :)
Kommentera

Dacke i öppen kasse.

Härligt med tre pinnar,men inte nåt höjdarspel;)
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAA 3-1 :D
Kommentera

Härligt, Dackell= Hot like fire;)
Kommentera

Bif_Puttrik: Va fan Herman!
Kommentera

Så börjar morafansen bråka också, självklart!
Kommentera

Bissett19: Ja.
Kommentera

Huge: "Månsson "droppar" till Hansen innanför blå som i sin tur hittar Salmonsson på bortre stolpen."

Svårt att se skillnad på Dackell o Månsson???
Kommentera

Månssons straff, vilket skämt! Sjödin, Dacke,Molin, Angell är alla MYCKET bättre straffskyttar.
Kommentera

Gusten: Efter masarnas reducering finns bara ett lag på isen.Herman en totalt onödig utv i anfallszon bjuder in dom i matchen.Mora tar det här!
Kommentera

rafalski: Å vips hoppas jag på en suddenseger ;)
Kommentera

« · 815471 · »