Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Mora

« · 445221 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Mora
Huge: Håller med, skulle definitivt inte vilja byta jobb med TJ just nu, MEN inför sista perioden skulle alla möjligheter prövats, och ett målvaktsbyte verkar ju inte så långsökt med tanke på Honkens insats tidigare i matchen. Men som sagt jag sitter 20 mil från händelsernas centrum.
Kommentera

sylf: Ronny Eriksson vet vad som gäller i situationer som denna. Det är aldrig för sent att ge upp.
Kommentera

Ola: det är ju just det jag menar... Brynäs har mött alla lag, tagit minst antal poäng och är följdaktligen det sämsta laget i serien. *suck*
Kommentera

rafalski: "Transatlanter eller transvestiter, alla förstärkningar är välkomna."

Absolut.
En transatlantisk transvestit kanske?
Borde ha en klar fördel i ES: Ingen vill väl tackla en "dam"??
Kommentera

Huge: Tänk att det alltid finns en massa om och men kring Brynäs.Vi har suttit så här i åratal nu.En del vet hela tiden att det kommer att vända,en del vet att det inte blir bättre än så här.Skador,taskiga målvakter,dåliga backar,forwards.Alltid är det nåt.Anledningen är ju att det är en dynglag.Är man så sårbara för skador att man blir avhängda efter omg 3,då har man för tunn trupp.Idag var första gången med fullt lag på hemmaplan,fullsatt, en seger i ryggen och 2-0 ledning.DÅ FÅR INTE DETTA HÄNDA! Så enkelt är det.Sen kan man alltid lura publik och alla supporters med att säga att det kommer att komma förstärkningar,men det gör det ju för alla andra också,bättre sådana.Vi kommer att ligga där vi ligger efter 50 omgångar.Hur förnedrade vi har hunnit bli då törs jag inte tänka på.
Kommentera

Huge: Problemet Huge är att dom andra lagen i botten fyller på med lika bra, eller ännu bättre spelare än Brynäs. Så några transatlanter kanske hjälper till att hålla modet uppe några veckor men fast mark är bara att glömma. När publiken sedan börjar svika också så är det nog dags att skicka ev NHL-spelare också för att rädda ekonomin.

Ikväll gick tåget och pigga Moringar kastade sig på men lämnade ingen plats åt halvsega föredettingar från Gävle tyvärr.
Kommentera

70Igor: Den här säsongen var körd i och med nhl-lockouten, (hur många matcher har inte dessa spelare avgjort till brynäs nackdel).
Brynäs chans är att värva ett gäng nhl-proffs som ska vara betydligt bättre än Bommen, att det skulle hända känns det osannolikt.

Och med tanke på att de troliga allsvenska lagen som går till kvalserien tex Leksand & SAIK också kommer värva nhl-spelare så ligger inte Brynäs chans i spelet där heller utan att man ändrar förutsättningarna och stänger serien eller bestämmer sig för att utöka antalet lag till nästa säsong.
Kommentera

Ola: japp...sexa ligger vi...och vi har gjort näst mest mål i ES..bara indianerna har gjort fler...!!
Kommentera

rafalski: Jag kan till viss del förstå TJ också.
Första tavlan är ju en ren otursgrej där sargstudsen hoppar över Honkens klubba och Nyllet får öppet mål.
Sån´t kan hända vem som helst.
Därefter är det väl 2 tveksamma ingripanden som kanske motiverat ett byte, men å andra sidan bör han också få en chans att revanschera sig.
Situationen är inte helt lättbedömd enligt min mening.
Hade han släppt in 3 eller 4 billiga i första, hade han nog bytit självmant...
Kommentera

Huge: Transatlanter eller transvestiter, alla förstärkningar är välkomna.
Kommentera

lindberg:
Det har Mora, liksom alla andra lag, också gjort. Mora ligger sexa.
Kommentera

Huge:

:-)
Kommentera

Lilljanne: Har SSK en klack, jag förstår att publiken stumnade av häpnad;-)
Kommentera

Lilljanne: Hittills har skadorna varit boven i dramat. När vi äntligen börjar få ordning på grejorna så sviker vår hittills bäste spelare kapitalt.
Synd, men så var det idag. Honken är dock en vinnartyp och detta tillfälliga bakslag ruskar han snabbt av sig. Tycker synd om övriga idag, eftersom man gör en bra match trots allt. 2 baljor i BP upp till 5-6.
Där får vi ett PP och pucken dansar väl på linjen ett tag. Iställer gör Honken en Salo och ridån går ner. Deras 2 sista mål kommer helt logiskt då vi kastar in handduken vid 5-7.
5 poäng upp till fast mark låter för vissa som om vi redan vore avhängda. Morsning.
Lockoutförstärkningar kommer och dom är välkomna.
Helst ett par transatlanter, som sagt...
Kommentera

Makkan: Nä den här säsongen verkar körd. Men när Brynäs åker ur i vår ska jag börja hålla på Mora i ES. Skön stajl på det gänget till skillnad från föredettingarna från Gävle.
Kommentera

Makkan: Och i och med kvällens match har vi mött alla lag.
Kommentera

Huge: Självklart går det inte att förutspå, men måste hålla med Makkan att efter två perioder var det uppenbart att Honken inte var i stöten.
Kommentera

rafalski: Inte om hemmapubliken håller käft och bortapubliken gapar. Jag minns en match mot ssk förra säsongen. Det var f-n pinsamt. Sskklacken sopade banan med oss.
Kommentera

Sanningen i vitögat går inte att blunda för, här är den rakt i ansiktet.

1.Frölunda 14 11 0 3 52-21 34
2.Timrå 14 10 1 3 45-29 30
3.Linköping 14 8 1 5 41-31 25
4.Modo 14 7 3 4 42-35 24
5.Färjestad 14 6 3 5 32-32 21
6.Mora 14 6 2 6 46-43 19
7.Luleå 14 6 0 8 40-43 18
8.Djurgården 14 6 1 7 36-40 17
9.HV 71 14 5 0 9 35-50 17
10.Södertälje 14 5 1 8 24-34 16
11.Malmö 14 4 0 10 31-52 13
12.Brynäs 14 3 2 9 31-45 11
Kommentera

Detta var bland det värsta jag sätt, vilket jävla jo-jo lag dom är! Förstår inte hur dom kan spela så ojämt... Bedrövligt!
Kommentera

Huge: Om du har rätt, dvs att det har varit tillfälligheter hittills som sänkt oss, kommer Brynäs att börja klättra. Men det måste börja snart. Ett handikapp på 5 poäng upp till fast mark efter 14 omgångar är tungt för vilket lag som helst. För ett fattigt lag utan NHL-förstärkningar kan det vara i mesta laget. Men som sagt, har du rätt börjar snart klättringen.
Kommentera

Huge:

Men dippar Honken bara 14:e match behöver vi inte vara oroliga.
Det finns andra spelare som dippar både nu och då som vi måste vara mer oroliga över.
Kommentera

Lilljanne: Man kan ju tycka att spela inför en fullsatt hemmaplan skulle kännas som ett tillräckligt stöd.
Kommentera

Lilljanne:
Hur stor andel dalaiter var det ikväll, tro...?
Kommentera

lindberg: Visst är det så. Synd att han dippar just nu när övriga verkar ha kommit igång så smått. Och det verkar dessutom inte har varit ngn liten dipp heller. Han får ta på sig åtminstone 4 mål och det handikappet kunde vi ju varit utan.
Visst skulle kanske Korhonen ha spelat men tyvärr så går det väl aldrig att förutse sådana här saker.
Men det kommer säkert ngt inlägg vad det lider om detta också, där man borde ha insett en sådan självklar sak... :-)
Kommentera

lindberg: Intresset är nog stort. Men hur stort är stödet?
Kommentera

Huge:

Jo det var därför jag ville att TJ skulle ha bytt målvakt efter 2:a perioden.
Tycker faktiskt att TJ skulle ha sett det själv när tom jag ser det 36 mil från Gavlerinken.
Kommentera

lindberg: Mycket bra skrivet!
Kommentera

Huge: Problemet är att det alltid finns nån(gra) i Brynäs som gör en plattmatch som är direkt matchavgörande. Detta faktum gör att vi inte räcker till. Det finns inga ursäkter längre hur fan man än försöker...
Kommentera

Makkan: Hmm verkar som ledningen och du Makkan tänker längre än oss vanliga dödliga.

Liket - en perfekt frontfigur när en instution i hockeysverige går i graven!
Kommentera

rafalski: Fullspikat ikväll om jag förstod det rätt, vem har sagt att publiken inte bryr sig im hockey i Gävle? däremot kan man ju undra om hockeyn bryr sig om publiken ;-)
Kommentera

Lilljanne:
Jag tillhör förmodligen minoriteten som fortfarande hävdar att Brynäs har ett lag för 7-8 (lockout-) plats om man gör en normal prestation.

Det är å andra sidan tränarens ansvar att laget presterar.
Vems ansvar är det annars...

Som oerfaren ledare (spelarmeriterna räknas inte längre nu, va?) med rutin från Falu IF i div 1 får man räkna med att det kan bli så här.
Hur trovärdig är Jonsson nu i relationen med spelarna i laget?

Sedan är det givet att Honken står igen nästa match. Skall man byta ut honom, var det efter Moras 4 eller 5 mål.
Nu är det bara ställa honom i buren igen...
Kommentera

Makkan: Honken gör en rejäl plattmatch, det är dit jag vill komma.
Men ingen annan verkar se det uppenbara.
Bara för Mora att tacka och ta emot. Deras lockoutfemma gör dessutom alla mål. Jag räknar inte Nyllets gratispyts där Honken får assist. Inte heller ett par andra tavlor som gör att våra killar tyvärr får ett mkt otacksamt jobb.
Kommentera

Beezer:

Liket kommer nog att göra sig i Brynäs dödgrävarhockey :-)
Kommentera

lindberg: Brynäspubliken kommer nog inte gå på det tricket en gång till.
Kommentera

Lilljanne: Lugn i stormen - snart drar "Liket" på sig Bif tröjan och då lyfter vi...........eller kanske INTE!!!!
Kommentera

Huge: Inte förvånande Honken har ju i princip hållit Brynäs uppe själv i många matcher och med facit i hand borde man givetvis låtit honom vila och släppt in Korhonen.

Lite tröttsamt dock att de alltid efter en oväntad bortaseger som lockar massa publik till Gavlerinken sedan förlorar..
Kommentera

Eftersom inga riktiga värvningar är aktuella blir det patentlösningen: Jonsson får gå.

Häftig statistik på Honken: 69%.
Kommentera

sylf: Pengarna tillbaka och en offentlig ursäkt. vilket jävla uselt lag. Det här får inte hända.
Kommentera

Makkan: Tja, dessutom har björnarna SSK och HV definitivt vaknat nu så snart är det 20 poäng upp till ingemansland :(((
Kommentera

Huge:
Vart vill du komma ?
Kommentera

Så går det när man ställer en Leksing i båset :-)
Kommentera

rafalski: Dom borde betala tillbaka pengarna till publiken,som ställer upp år efter år trots att man knappt fått nånting tillbaka.
Kommentera

lindberg: Du har alldeles rätt angående Honken, men det verkar ingen fatta härinne. Honken har släppt in det mesta, spiken var 5-7 där P3 får stå och ladda från blå och en oskymd Honken gör en Salo...
Kommentera

Huge:
Jag tror inte Honken är ensam ansvarig för alla 9 målen.
Kommentera

Makkan: Du måste precis ha vaknat efter en djup dvala.
Det är Honken du skall tacka, ingen annan.
Han har ju släppt in det mesta idag, tyvärr.
Synd om de andra spelarna, men målvakten tillhör också laget.
Kommentera

tvåsiffrigt kommer det att bli... jävla skitlag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Lilljanne: Precis,och att det skulle sluta utan kval i vår går inte ens att se.
Kommentera

Makkan: Är det ett vågat tips att Korhonen får chansen nästa. Brynäs återigen förnedrat på hemmaplan. En offentlig ursäkt till hemmapubliken vore på sin plats.
Kommentera

Jag sa att vi skulle byta målvakt Idag kl. 20:28, fan törs inte TJ byta ut Honken, det är väl inte svårt att se att Honken har en dålig dag när han har släppt in 5 mål på 2 perioder.
Kommentera

« · 445221 · »