Brynäs IF

727662 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Mora

« · 445049 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Mora
rafalski: Det är nu TJ ska slänga in Bissett.
Kommentera

sylf: PP nu, fan frustrationen har förvandlats till ett pirr i magen.
Kommentera

rafalski: Då faller vi bara tyngre.
Kommentera

rafalski: Nytt PP,nu eller aldrig!
Kommentera

sylf: PP igen, pumpa på nu för fan.
Kommentera

Dags för Dackell eller Sjödda att ta ansvar och hänga en.
Kommentera

Makkan: FAN va dom missar nu!!
Kommentera

Lilljanne: "Toppen består av 4-5 lag. Resten är på samma nivå som toppen i allsvenskan."

Här har du noll koll, ser jag.
Att 7 ES-lag skulle hålla allsvensk toppklass behöver ju inte ens kommenteras.
Kommentera

Huge: Vi kan ju ta det i vår när leksand och skellefteå ersätter lag 11 och 12 i Elitserien.
Kommentera

Tackar Bom-Bom.
Kommentera

Lilljanne: Åsså drar man på sig en utv.
Kommentera

sylf: BP igen, nu kommer kvitteringen.
Kommentera

rafalski: Så,nu var det klart!
Kommentera

Fan när publiken ställer upp och kommer och så gör spelarna en så här slät figur.
Tror spelarna att Gävleborna orkar med hur mycket uselt spel som helst.
Kommentera

"Lurigt skott som går i mål", Honken är minst sagt usel ikväll.
Kommentera

rafalski: 5-7 P3, honken tappar in pucken
Kommentera

Heja Bom-Bom.
Kommentera

Makkan: varit på jobbpub hela kvällen, har brynäs gjort en dålig match eller är det enbart Honken som har en dålig dag efter alla jättematcher han presterat tidigare?
Kommentera

Makkan: Exakt.Jag har skrivit det tusen ggr.Det är precis så här Brynäs inte får uppträda.Marknadsföringen av sig själv är katastrofal.Att publiken kommer är en gåta!!

5-8.
Kommentera

Mönstret går igen från dom senaste säsongerna. Så fort Brynäs har chansen att lyfta då kraschar man. 7 insläppta på hemmaplan. Knappast elitseriemässigt.
Kommentera

Jag sa att vi skulle byta målvakt Idag kl. 20:28, fan törs inte TJ byta ut Honken, det är väl inte svårt att se att Honken har en dålig dag när han har släppt in 5 mål på 2 perioder.
Kommentera

Makkan: Är det ett vågat tips att Korhonen får chansen nästa. Brynäs återigen förnedrat på hemmaplan. En offentlig ursäkt till hemmapubliken vore på sin plats.
Kommentera

Lilljanne: Precis,och att det skulle sluta utan kval i vår går inte ens att se.
Kommentera

tvåsiffrigt kommer det att bli... jävla skitlag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Makkan: Du måste precis ha vaknat efter en djup dvala.
Det är Honken du skall tacka, ingen annan.
Han har ju släppt in det mesta idag, tyvärr.
Synd om de andra spelarna, men målvakten tillhör också laget.
Kommentera

Huge:
Jag tror inte Honken är ensam ansvarig för alla 9 målen.
Kommentera

lindberg: Du har alldeles rätt angående Honken, men det verkar ingen fatta härinne. Honken har släppt in det mesta, spiken var 5-7 där P3 får stå och ladda från blå och en oskymd Honken gör en Salo...
Kommentera

rafalski: Dom borde betala tillbaka pengarna till publiken,som ställer upp år efter år trots att man knappt fått nånting tillbaka.
Kommentera

Så går det när man ställer en Leksing i båset :-)
Kommentera

Huge:
Vart vill du komma ?
Kommentera

Makkan: Tja, dessutom har björnarna SSK och HV definitivt vaknat nu så snart är det 20 poäng upp till ingemansland :(((
Kommentera

sylf: Pengarna tillbaka och en offentlig ursäkt. vilket jävla uselt lag. Det här får inte hända.
Kommentera

Eftersom inga riktiga värvningar är aktuella blir det patentlösningen: Jonsson får gå.

Häftig statistik på Honken: 69%.
Kommentera

Huge: Inte förvånande Honken har ju i princip hållit Brynäs uppe själv i många matcher och med facit i hand borde man givetvis låtit honom vila och släppt in Korhonen.

Lite tröttsamt dock att de alltid efter en oväntad bortaseger som lockar massa publik till Gavlerinken sedan förlorar..
Kommentera

Lilljanne: Lugn i stormen - snart drar "Liket" på sig Bif tröjan och då lyfter vi...........eller kanske INTE!!!!
Kommentera

lindberg: Brynäspubliken kommer nog inte gå på det tricket en gång till.
Kommentera

Beezer:

Liket kommer nog att göra sig i Brynäs dödgrävarhockey :-)
Kommentera

Makkan: Honken gör en rejäl plattmatch, det är dit jag vill komma.
Men ingen annan verkar se det uppenbara.
Bara för Mora att tacka och ta emot. Deras lockoutfemma gör dessutom alla mål. Jag räknar inte Nyllets gratispyts där Honken får assist. Inte heller ett par andra tavlor som gör att våra killar tyvärr får ett mkt otacksamt jobb.
Kommentera

Lilljanne:
Jag tillhör förmodligen minoriteten som fortfarande hävdar att Brynäs har ett lag för 7-8 (lockout-) plats om man gör en normal prestation.

Det är å andra sidan tränarens ansvar att laget presterar.
Vems ansvar är det annars...

Som oerfaren ledare (spelarmeriterna räknas inte längre nu, va?) med rutin från Falu IF i div 1 får man räkna med att det kan bli så här.
Hur trovärdig är Jonsson nu i relationen med spelarna i laget?

Sedan är det givet att Honken står igen nästa match. Skall man byta ut honom, var det efter Moras 4 eller 5 mål.
Nu är det bara ställa honom i buren igen...
Kommentera

rafalski: Fullspikat ikväll om jag förstod det rätt, vem har sagt att publiken inte bryr sig im hockey i Gävle? däremot kan man ju undra om hockeyn bryr sig om publiken ;-)
Kommentera

Makkan: Hmm verkar som ledningen och du Makkan tänker längre än oss vanliga dödliga.

Liket - en perfekt frontfigur när en instution i hockeysverige går i graven!
Kommentera

Huge: Problemet är att det alltid finns nån(gra) i Brynäs som gör en plattmatch som är direkt matchavgörande. Detta faktum gör att vi inte räcker till. Det finns inga ursäkter längre hur fan man än försöker...
Kommentera

lindberg: Mycket bra skrivet!
Kommentera

Huge:

Jo det var därför jag ville att TJ skulle ha bytt målvakt efter 2:a perioden.
Tycker faktiskt att TJ skulle ha sett det själv när tom jag ser det 36 mil från Gavlerinken.
Kommentera

lindberg: Intresset är nog stort. Men hur stort är stödet?
Kommentera

lindberg: Visst är det så. Synd att han dippar just nu när övriga verkar ha kommit igång så smått. Och det verkar dessutom inte har varit ngn liten dipp heller. Han får ta på sig åtminstone 4 mål och det handikappet kunde vi ju varit utan.
Visst skulle kanske Korhonen ha spelat men tyvärr så går det väl aldrig att förutse sådana här saker.
Men det kommer säkert ngt inlägg vad det lider om detta också, där man borde ha insett en sådan självklar sak... :-)
Kommentera

Lilljanne:
Hur stor andel dalaiter var det ikväll, tro...?
Kommentera

Lilljanne: Man kan ju tycka att spela inför en fullsatt hemmaplan skulle kännas som ett tillräckligt stöd.
Kommentera

Huge:

Men dippar Honken bara 14:e match behöver vi inte vara oroliga.
Det finns andra spelare som dippar både nu och då som vi måste vara mer oroliga över.
Kommentera

Huge: Om du har rätt, dvs att det har varit tillfälligheter hittills som sänkt oss, kommer Brynäs att börja klättra. Men det måste börja snart. Ett handikapp på 5 poäng upp till fast mark efter 14 omgångar är tungt för vilket lag som helst. För ett fattigt lag utan NHL-förstärkningar kan det vara i mesta laget. Men som sagt, har du rätt börjar snart klättringen.
Kommentera

« · 445049 · »