Brynäs IF

728313 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Mora

« · 445365 Till forumet

Sv: Brynäs-Mora
JanT:Drömmarnas If scoutar spelare i lite dyrare regioner, han vill vi ha och han, men i slutändan var dom ändå för dyra eller så ville dom inte komma. Andra lag kollar då in vad Drömmarnas IF har scoutat och värvar sedan dessa spelare.

Drömmarnas sportchef kallar sedan till presskonferans med tuttbrudar,skumpa, smörgåstårta efter att svallerpressen gjort ankor att detta lag har nått på gång. Fansen blir förväntansfulla och rusar iväg i fantasin. Vad händer? Jo, det framkommer att resturangen skall ha tacobuffe på fredagar!
Sportchefen tackar sponsorer,fans och media för visat intresse.

Lite så här känns det att hålla på ett visst lag.
Kommentera

aphac: "Fansen blir förväntansfulla och rusar iväg i fantasin"

Det är väl det som är själva kärnfrågan.
Att de drömmande supportrarna tar ankorna på allvar varje gång och sedan skyller på andra när ankorna visar sig vara just ankor...
Kommentera

Huge:Det känns som om tidningsankorna när det gäller hockey är uppfödda i Gävleregionen. Allt det här visar bara hopplösheten i det hela. Precis som nått forum nån hade haft härom dan: Har vi råd med Brynäs i Gävle? Det är en väldigt bra fråga, kanske ska vi brynäsare sänka ambitionerna och face the facts.
Kommentera

Allvarligt.......jag längtar till nästa säsong, det skall bli skönt att vinna åtminstonde varannan match, jag menar det borde vi klara av i Allsvenskan.
Kommentera

A_x_e_l: Nja, Gefle får nog svårt att klara av det..
Kommentera

aphac: Man ser det man vill se. Sundlöv har aldrig lovat ngt och endast i generella ordalag sagt att man självklart är intresserade om ngt bra namn dyker upp. Att många frustrerade supportrar sedan övertolkar det mesta får väl mest ses som ett uttryck för att man vill så mkt och att man anser att inget händer.
Det där med att sänka ambitionerna var det klokaste jag hört på länge.
Vi är ett lag i mängden som för tillfället har det lite tyngre på många plan, men det är ju ingen naturlag som säger att detta inte kan ändras.
Prio ett är nu att få hit 2 lockoutförstärkningar.
Sedan gäller det för TJ att få alla att jobba hårt i 60min. Idag var det en kombination av övermod efter 2-0 och Honkens mindre lyckade dag som avgjorde.
Kommentera

Jag är så fruktansvärt besviken på Brynäs. Dom gör så frapperande misstag i försvars spelet så hälften vore nog. Inte ens grabbens p15 lag gör sådana grodor framför mål. Sedan har de inga uppspelsvarianter att tala om. Man slår chans höjdare ut i mittzon och hoppas på det bästa. Nä tabellen ljuger inte-->Brynäs är det sämsta laget i serien. Därmed basta!
Kommentera

Roxio: Om försvarsspelet idag var lika slappt och öppet som Linda Thorens ringmuskel, det läckte kanske t o m mer än i hennes bästa produktioner? Så är ni inte ensam, även TIK:s defensiv var under all kritik idag..
Kommentera

Ambroo: Det är helt ok om har vunnit 8 matcher på raken.
Kommentera

Danne66: Hursomhelst så får det absolut inte ske mot MoDo, hade det varit mot BIF hade jag unnat dem segern..
Kommentera

Till din tröst Ambroo-->Tabelläget! Vi Brynäsare börjar redan fundera över om vi kommer att klara av ett stundande kval till våren.
Kommentera

Ambroo: hehe, det var iofs sant :)
Kommentera

Roxio: Sant, SAIK och LIF blir livsfarliga oavsett vilka lag som får kvala.. Med en eller annan NHL-förstärkning så ska det väl kunna gå vägen i slutändan, hur blir det med den där backen det surras om?
Kommentera

Ambroo: Pannkaka skulle jag tro. Vet ej, har ingen info...
Kommentera

Egentligen är jag för knäckt för att skriva men...JÖSSES vilken spark i magen. Stod och drömde om slutspel i inledningen och bara njöt av farten och finessen bland Brynässpelarna, men vips så slog någon jävel på magnetfältet INNE i målburen bakom Honken.

Håller med Huge (för en gångs skull ;) )
Det VAR Honken som förstörde den här matchen...för Brynäs VAR bra framåt, dom skapade och åkte skridskor (Malmström och Soling var heta som kaminer).

Lückner vann tränarmatchen på knockout. Vet Jonsson att man kan ta timeout? Sen tycker jag att om Jonsson "erkänner" att han inte räcker till (han sa i en intervju redan för några matcher sedan att han tycker att det är FÖR tungt att vara ES-tränare) Så borde han hoppa av i tid...det sämsta som kan hända är att han får sparken/avgår veckan INNAN kvalserien. Därmed inte sagt att han BORDE avgå...men jag gillar inte att han sprider sin "okunnighet" och misstro, det kan faktiskt smitta av sig.

Sen som någon skrivit tidigare så vette fan om det hjälper med ett par förstärkningar...de andra lagen kontrar bara med några värre klasspelare. Det krävs nog ett par Sakic och ett dussin Phillipsar isf är jag rädd.

Sen är det ju både pinsammt och förjävligt att höra så många idioter i klacken stå och häckla sina egna spelare....

För övrigt kan jag tala om att hemfärden i Moras supporterbuss inte var det roligaste jag varit med om...inte ens nära faktiskt....
Kommentera

Gusten: Brynäs problem är att de bygger laget kring några som borde ha trappat ner för ett tag sedan. Jag menar Molin, Sjödin. Visst de gör endel riktigt bra grejer men de gör även avgörande misstag. Lägg deras lönekostnader på lovande killar istället. Okej jag har väll inte sett Bif så många gånger men då de har varit på besök hos oss i Timrå så har just de "gubbarna" mer strulat än gjort nytta. Jag älskar matcherna mot Bif och hoppas på fler tuffa bataljer. Stoppa trenden nu. Kräv förändring innan det är för sent.
Kommentera

Vad jag kan tänka mig att Molin och Dackell tjänar tillsammans kan man nog få 5 st Malmström för. Överbetalda stjärnor i slutet av sin karriärer som tror att de kan spela gubbhockey har jag fått nog av.
Kommentera

pastorn: Jag vet många som med mig sa att brynäs aldrig skulle ha släppt Nyllet eller låtit Johan Lindström gått till DIF när han ville spela för BIF. Det här laget har alltid funkat bäst när de haft en Huss typ i laget och de är det närmaste vi haft de senaste åren. Skulle njuta av att se Huss i båset.....bara det skulle få "gamlingarna" att höja sig avsevärt. Sen ska inte Molle spela center.....ytterforward i 4:e kedjan med Bäckis och Rönken skulle vara bra
Kommentera

pastorn: Prata inte om Dackell, man kan ju för f-n tro att han legat i gipsvagga ett år. Han har då inte kört någon som helst försäsongsträning... Karln byter ju 20 sek för de andra i kedjan och orkar knappt ut i båset!!! Låt karln stå över några veckor och skicka ut honom på en myr med en slavdrivare modell orienterare.
Kommentera

« · 445365