Brynäs IF

723716 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Mora

« · 595171 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Mora
freddie77:
Skit, hade tippat 5-3....    ; )
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: hehe, ok nära nära
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Gick och käkade när webradion flunkade ur.....Flinar så jag dräglar nu;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rafalski: Inte illa av ett pajaslag va??
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Fyfan vad skön seger,Lördagskvällen blir ju så mycket lättare då,bärsen biter fint,kidsen gap o skrik berör mej ej då:-)

Vi får vänta tills dem som har sett matchen på plats,o höra deras analyser!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Metal Guru:
Hahaha, helt fantastiskt, ibland inbillar jag mig att jag är en stor visionär:
"Ha det bra, och må er sista period bli fylld av baklängesmål."

Ett brev betyder så mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Bissett19: Tyckte mig iaf höra på webben att Boorken toppade backarna i slutskedet: ut med Danne och in med Lavinen bredvid Casselståhl.
Låter isf bra om Lavinen börjar komma igång.
Inte illa pinkat av ett pajaslag bestående av skitkorvar som man får skämmas för.
Allt enligt några utdrag från dagens skörd av inlägg.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Jompe: "Har man inte lidit får man inte njuta, som Luther skulle sagt."

Jag håller med dig, tur vi inte håller på Frölunda. Men det där har tallkramarna utanför Sundsvall insett för längesen.

Själv är jag djupt angerfull att jag inte åkte till Gavlerinken - det måste vara en sanslös stämning där nu. Och dessutom är de flesta galningarna från Göteborg där, så min manliga intuition säger mig att det blir brytal karneval i Gävle ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Grattis Brynäs!

De enda vi Leksingar har å glädjas över just nu är när mora torskar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Db_04: Vad gläds du åt på Måndag då??
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Bissett19: ja vet inte ........förhoppningsvis första segern....annars vette tusan :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Vi hoppade upp ett pinnhål i tabellen:

S V O F VÖ GM IM P
1 Linköpin 9 7 2 0 1 26- 12 24
2 Frölunda 9 7 1 1 1 41- 16 23
3 HV 71 9 7 1 1 0 30- 13 22
4 Modo 8 5 0 3 0 16- 11 15
5 Brynäs 9 4 2 3 1 21- 18 15
6 Färjesta 9 4 2 3 0 26- 17 14
7 Luleå 9 4 0 5 0 22- 26 12
8 Timrå 9 4 0 5 0 18- 24 12
-------------------------------------------
9 Mora 9 2 1 6 0 16- 27 7
10 Södertäl 9 2 1 6 0 10- 26 7
-------------------------------------------
11 Djurgård 8 1 1 6 0 15- 31 4
12 Leksand 9 0 1 8 0 14- 34 1
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Bissett19: Tycker du inte att det är våran tur snart???
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
norrland: faaaaaan vad skönt att vi vann i dag efter tre raka torskar
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
79 Andersson:
Matchavgörande sekvens idag: Periodpausen mellan andra och tredje perioden då Boork bänkan Skoog. Killen (Skoog) var helt sanslös idag, tom jämfört med tidigare matcher...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
96 Artisten: Var Korhonen släpphänt idag?annars då?vilka var bra?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Bissett19:
Korhonen hade det svårt idag, me tvåan var ett slump mål (två spelare på Korhonen pucken träffar dem och ramlar ner bredvid korhonen där de rakar in den) fyran däremot klar målvaktstavla, släppte in pucken vid första stolpen. Bäst i Brynäs var nog Wahlberg, Cassel.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
96 Artisten:
Lavins bra i tredje när han slapp Skoog.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
96 Artisten: Två baljor i samma match av Cassel,det har väl aldrig hänt förr!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Bissett19: kort och konsist, synd om Markus men vilken j-a kämpaglöd i sista. förpassade mig från stå till sitt och givetvis så vände matchen ;-)

Fy f-n vad skönt. Cassel var riktigt på bettet och Ove , oj ,oj vilken kämpe.
Ny blir det ett par kalla och  en och annat saftglas innan man drar ut i Gävlenatten.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Bissett19: Grejen är ju den att han är ju en duktig offensiv back, han är rapp på rören och tar ofta rätt beslut offensivt. Defensiven däremot...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Vilken match av Cassel, och inte bara offensivt. Han var bäst på planen idag.

Även Ove visade upp den gamla skridskoåkningen men en "ny" kämpaglöd.

Tycker synd om Korhonen som måste stå som målvakt bakom Skoog. Sämsta värvningen sedan....öhm...Lavins.

Almtorp osynlig, kul att Boorken satt in Ove mellan Bäckström och Malmström i sista. De fungerade fint tillsammans.

Viitakoski brände duktigt med chanser, men det kommer släppa för honom, han kämpade rejält idag verkligen.

Är nervös varje gång Kuparinen ska göra ett uppspel och det är nästan så jag tycker synd om honom när han hamnar på efterkälken allt som oftast, han vill ju ikapp men benen går inte så snabbt som de borde göra.

Underbar vändning dock.

Största överraskningen idag? Publiken! WTF? Sittplats som svarar på ramsor från ståplats? Trodde nästan att jag hörde fel. Det var en riktigt betongvåg av offensiv kraft som publiken och BIF lyckades skapa i tredje, men man ska inte glömma de två första som inte var särskilt övertygande.

Det var en sådan där eftermiddag som gjorde en gråtfärdig på flera sätt. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Nu gör vi en rockad här va? Skoog till Almtuna och Niklas Andersson återvänder hem....?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Namtrac: Bra inlägg! Håller med. Sittplatspublikens ljudnivå kanske berodde på att det är lördag. Nåra innanför västen vettu... ;-) Håller med dig i spelaromdömena. Måste oxå lägga till unge Bäckis. Spelade han varannat byte i sista? Tror det.... Och som han gjorde det...... Men man kan ju undra varför laget har sån tråkig inställning till en början. Samma destruktiva styrspel som man blivit van med på slutet. Hoppas de vågar lite mer i fortsättningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Haha, jag pratade just med Tobbe HongKong. Han blev så exalterad av matchen så att han var tvungen att göra något åt det. Flämtande på telefonen berättade han att han just satt nytt banrekord på Gävletravet, 3:52 enligt medhavd moraklocka. Kampen var dock skoningslös och han besegrade endast hårfint den ärrade kämpen Sören, en annan stolle från BSKV.

Brynäs är fantastiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
MadDog: Ja tänk om de kunde spela lika bra en hel match som de gör i sista. Simon Skoog...I rest my case. Om inte Boorken ställer av honom i nästa match så kommer det att vara en FET FÖROLÄMPNING mot alla Brynäsare och främst mot Niklas Andersson.

Lavins var inne på två av målen bakåt, men dessa kom båda på grund av frökenlir ifrån Skoog. Nästa match hemma vill jag endast se Skoog säljandes lotter, inget annat. Korhonen hade en tung dag utan hjälp ifrån utespelarna och även en grym otur på 2-4 målet. Pucken måste ha suttit fast i nåt veck eller liknande för pucken var borta och sedan så trillade den ur och in i målet. GRYMT orättvist.

Enormt viktiga poäng idag men jag är fortfarande väldigt besviken på att gubbarna ställer in skridskrna i de två första perioderna.

På tal om träningen så fick jag mina misstankar bekräftade.
Busen hade tagit fram sammanlagd tränad tid under serien och från seriestarten och framåt så tränar Brynäs 20% mer i tid räknat än Modo.

Jag ber att få återkomma med mer info när fler uppgifter kommer...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: "Enormt viktiga poäng idag"

Just det, det här var en oerhört betydelsefull match, hade vi förlorat idag så hade det antagligen varit fritt fall i tabellen några veckor framöver. Ser vi på kommande matcher så är varje poäng en skänk från ovan. Men med det självförtroende sista perioden bör ha gett så kan vi kanske plocka en och annan pinne:

2005-10-18 Färjestads BK - Brynäs IF
2005-10-20 HV 71 - Brynäs IF
2005-10-22 Brynäs IF - Djurgårdens IF
2005-10-25 Linköpings HC - Brynäs IF
2005-10-27 Frölunda HC - Brynäs IF
2005-10-29 Brynäs IF - Linköpings HC
2005-11-01 Brynäs IF - Färjestads BK

Djurgården bara bör vi krossa. Dessutom kommer de sympatiska supportrarna från Brynäs Stockholm upp då, och deras matchstatistik slår inte ens Frölunda. Färjestad kanske har en mindre svacka så där finns chansen. Annars råder jag Brynäs supportrar att planera in sina utlandsresor under kommande veckor.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
westerlind: Fy fan vilket spelschema! Inte trodde jag att det var så illa....
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
westerlind: Ser ut att kunna bli max en 15-21 poäng med mitt sätt att se på saken (duuuuuhhhhhh!)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Falken:
Filåt, det var inte meningen att förstöra segerglädjen och lördagkvällen. Gör som jag, förträng framtiden och fira.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Mycket bra sista period i dag. 3 mål på det först tio i avslutande är riktigt bra. Blev ju en grym stämning då också, kort sagt en så in i hellvettes skön seger!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Tycker att det ser bra ut i tabellen. Vi ligger femma, med åtta poäng ner till nionde plats. Vem hade trott det när serien startade? Tycker man inte kan ropa på kvalserien så här tidigt, dessutom inte när laget uppenbart har vissa kvalitéer.

Blir tufft framöver. Vinner vi tre av de matcherna efter full tid ska vi vara nöjda.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
2 perioder att gäspa sig igenom innan de vaknade i 3e o
Var nog helt rätt att sätta in Honken fastän korhonen inte hade någon hjälp alls av backarna och om det gick skulle bytas ut och in med nya istället
Molin såg pigg ut och Malmström krigade på medan jag tycker Dackell inte visar så mycket som man kan förvänta sig,obegripligt att förstå att han spelat så många år och platsat i NHL.

I övrigt kan man undra hur mycket man betalat för ljudanläggningen i Gavleringen (rea på rusta?) högt och skränigt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
westerlind: Gävlelasse här:
Ja visst ser de kommande matcherna tunga ut. Men vilka möts i de övrga matcherna? Det är oundvikligt vi måste ju möta dessa topplag någon gång.

Kvällen vinst var oerhört viktig och det var skönt att se att Brynäs kan vända en match under slutperioden.

Serien består av 50 omgångar. Vi har förlorat EN hemma match (mot frölunda bör tilläggas) Vinner vi matcherna hemma mot de lag som vi SKA vinna mot så är mycket vunnet...

Åter igen det är INTE HF som skriver...

Även fast han säkert önskar att han sagt dessa visdomsord... ;) 
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
så de va selandergubben som var inloggad.....


alkohol.. ;)

65selander:
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
65selander: Jag är inte så säker på att det kommande spelschemat enbart är till nackdel. Nu slipper vi pressen ett tag och kan spela lite på kontring.
Dessutom kommer topplagen närmare en förlust för varje match.
Tror snarare att Djurgårdsmatchen hemma kan bli en av de svårare nötterna att knäcka....
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
65selander:
Hmm, värkar vara ett svårartat fall av personlighetsklyvning, hoppas det går över. En Selander räcker.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Riktigt härligt med segern i dag. Underbart att se att Brynäs kan totalt vända matcher och även vinna. Skönt!

Vill även ägna en tanke åt den stackare som fick åka iväg med ambulans...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Falken:
varför ambulans?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Falken: Såg polisen och sjukvårdarna där i paus brevid ståplats..så vad hände ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
RavenLord: Jag vet inte. Men han hade syrgasmask på sig så troligen en hjärtinfarkt.

Hoppas allt är väl med honom.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
westerlind: alkohol kan ställa till mycke :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Vart kan man hitta bilder från matchen då?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Burberry: Kolla länken , dår har du matchbilder.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Härlig seger!
2 + 1 av Cassel, när hände det senast?

Nu kan man åka upp till Strömvallen med ett leende på läpparna...
Och inspektera Gavlerinken i dagsljus!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Huge: Kan vi skramla ihop 10 poäng under omgång 11-20 får vi vara nöjda. Omgång 21-30 har vi 6 hemmamatcher och betydligt beskedligare motstånd. De sista 20 omgångarna ser "normalsvåra" ut.

Hur som helst bör nog Sylf införskaffa ett rejält förråd med cipramil eller liknande för att mentalt överleva tillsammans med "skitkorvarna" de kommande veckorna....
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
JanT: Ja, och snart är ju nya arenan klar också!! Det går framåt hela tiden inom brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
JanT:
De där förnaskade DIF rör på sej, tänk om de ändå skulle missa kvalserien ; )
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Dem platserna tar Siljans stoltheter hand om!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
munkas: Den där bilden är ju urgammal munkas!
Kommentera

« · 595171 · »