Brynäs IF

728138 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs Mora

« · 760208 · » Till forumet

Brynäs Mora
Ny tråd och ny match på torsdag!
Kommentera

Sv: Brynäs Mora
88Lindkvist:

Jag tippar Mora seger med 2 - 4 =) Nu är det slut på era segrar !!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Muppias 74:Detta är ingen matchtipsbok!!
Kommentera

Bissett19:

Skiter vä ljag i får väl skriva vad jag tror !!
Kommentera

mattias - 74 och Bissett: Slåss så får ni popcorn!
Kommentera

Gusten:

haha
Kommentera

Gusten: de slutar nog med popcornkrig då :)
Kommentera

Enligt Keb så har Bäckis feber, hoppas verkligen att han kan spela mot Mora...han är en av anledningarna att man åker 40 mil i morgon!
Kommentera

Gusten: Så het som Bäckis var igår så tar det väl ett tag att kyla ner sig ;-)
Kommentera

Boorken kommenterar lite krypstiskt petningen av Malmström:

"- Rent generellt kan jag väl säga att man alltid ska spela med bästa laget och då frågar man sig; vad är bästa laget? För mig är bästa laget det jag får när jag lagt ihop plus och minus hos spelaren, som spelare har man kvalificerat sig men speltid förtjänar man. "

Boorken tror att Bäckis spelar ikväll,lite feber(37,6) o lite ont i halsen under gårdagen.
Kommentera

Bissett19: Niklas Bäckströms medverkan i kvällens match är osäker pga feber!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är tydligen Rönnmark som skall döma ikväll.
Kommentera

Hoppas Kristan är på bra humör ikväll.... Se hans agents kommentar i dagens 2006-10-05 GD Brynässajten (www.gd.se/Article.jsp?article=87801 ):

Även Lars Cederström är imponerad - och en aning förvånad - över Kristans rivstart.
- Som sagt, jag vet vad han kan...men tre nollor på sex matcher hade jag kanske inte trott på. Det är jättekul för honom.
Cederström glädjs med Kristan, men vill ännu inte dra några förhastade slutsatser.
- Det återstår ju att se om han håller samma höga klass i 55 omgångar.
- Kristan är en målvakt som spelar mycket på inspiration, när han är bra är han bra men när han är dålig är han riktigt dålig, säger agenten, som även har Jonas Almtorp och Daniel Widing i sitt stall.

Kul att ha en agent som som säger att man kan vara riktigt dålig?!
Kommentera

Hitman: Frågan är om han sa det innan Brynäs signade hoom ;)
Kommentera

Hitman: Tycker att det är bra att hans agent är rak och ärlig i sin information.
Kommentera

70 Rodrigues: Kristan är med andra ord en målvakt som är bra att ha i medgång men inget att ha i motgång. Det är bara att hoppas att det inte blir några djupa svackor den här säsongen. Fast å andra sidan så lär Sperrle vara rätt sugen på att få visa vad han kan.
Kommentera

GävleLasse: Nja då var han nog bara glad att bli av mitt sitt chanskort. Annars så hade npg aldrig den sk bonusen kommit till.

Kul iaf för Jesus. Vore kul med en "0" till ikväll så att han kan ta Honkens rekord men det blir nog svårt med tanke på Brendl's sniperskytte.

Kommentera

65selander: Ja så länge vi vinner sen spelar det ingen roll hur. Men visst vore det roligt med ännu en shutout
Kommentera

GävleLasse: Håller med vi hade väl 12p efter lika många matcher förra året också om jag inte minns fel. Vore kul med en vinst i kväll också.

Tyvärr framför radion ikväll. Förkylning och halsont.

Kommentera

65selander: jo det stämmer nog. Men vi hade ju ett litet ras efter den fina starten vill jag minnas. Vi får hoppas att det uteblir i år.
Kommentera

Ikväll får vi hoppas på att Nicklas kan lira. Och att Angells målform fortsätter! Och att Kristan fortsätter vara stabil i kassen! Hehe mkt man hoppas på, men så som BIF har inlett säsongen, så har man ju höga förhoppningar! KOMIGEN nu killar!

Mitt tips / 5 - 1
Kommentera

90Steen_: Då ser jag hellre att det lossnar för Lind, Almtorp och Månsson. Givetvis så har jag inte nåt emot att Angell och Bäckis hänger ett par baljor de med... ;)
Kommentera

GävleLasse:
Man kan väl egentligen säga att vi är inne i testperioden och på transportsträckan inför specialsträcka 1-21 i mars-april...
Kommentera

Bissett19: "Boorken kommenterar lite krypstiskt petningen av Malmström:"

Vad är det som är så kryptiskt?
Med alla faktorer inräknade så har Boorken för tillfället hittat någon som gör Malmens jobb lite bättre. OBS! För tillfället.
Eller att laget i stort anses göra en bättre prestation utan Malmen.
Solklart.... :-)
Kommentera

GävleLasse: "Kristan är med andra ord en målvakt som är bra att ha i medgång men inget att ha i motgång."

En ngt förhastad och felaktig slutsats enligt min mening.
Det påstås ju att Kristan är riktigt dålig, när han har en dålig dag.
Och en målvakt kan väl ha en dålig dag även fast laget i stort spelar i medgång, som vi gör just nu.
Tycker att uttalandet stämmer rätt bra in på Honken också: när han hade en dålig dag, så var han faktiskt riktigt dålig.
En målvakt kan ju ha en dålig dag i både med- som motgång, utan att för den skull generellt klassas som en med-eller motgångsmålvakt.
Kommentera

Huge: Mot Skellefteå var det mycket motgång...
Kommentera

Huge: Är det första steget i Boorkens traditionella "minst en utfrysning per säsong stärker lagandan"-taktik som börjar?
Kommentera

Stigsson: Schhh...prata inte med Huge, vi håller på att frysa ut han.
Kommentera

Stigsson: Ska tilläggas att han inte vet om det,så jag hoppas att du inte berättar för nån va?......:))
Kommentera

Stigsson: Boork gillar att leka hela havet stormar....
Kommentera

Huge:

Japp, dessutom är det ju så att en målvakts prestation syns så mycket mer än en utespelares..

Går det dåligt så är det målvaktens "fel"

Håller han nollan har han varit "suverän"

En nolla beror många gånger på att utespelarna styrt motståndarna till ofarliga skottlägen, som trots vinst i skottstatistiken ändå aldrig kunnat räknas som riktiga målchanser.

Så jag håller med dig helt, Kristan kan bli en lika bra värvning som Krizan blev för MoDo ifjol, men det vet vi ju inte förrän serien är slut.
Kommentera

Stigsson: " Är det första steget i Boorkens traditionella "minst en utfrysning per säsong stärker lagandan"-taktik som börjar?"

Ja.
Om nu en petning i 1 match kan räknas som utfrysning.
Och om en säsong består av 1 match istället för 55.
Dessutom är det väl så att Boorken till stor del är delaktig i Moras nuvarande framgångar. Tänk på det innan du ifrågasätter(?) hans metoder... ;-)
Kommentera

Gusten: "Schhh...prata inte med Huge, vi håller på att frysa ut han."

Det heter inte "frysa ut han", utan "frysa ut honom".
Det blir kvarsittning idag och inget webblyssnande som straff.

Mvh
Magister Huge
Kommentera

Var finns alla spioner härinne, när man bäst behöver dom?
Vi vill ha svar på frågan som alla just nu går och tänker på:
Spelar Bäckis ikväll, eller inte?
Kommentera

Huge: Give him a break, killen bor i Orsa :-)
Kommentera

Huge:" Spelar Bäckis ikväll, eller inte"

Jag vet :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jo jg vet. Är själv halvmas med rötter i trakterna.
Men dom har väl radio?
Eller har den inte kommit dit än? :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Förtälj då!
Kommentera

70 Rodrigues: Betyder Smileyn att han kommer att lira ?
Kommentera

70 Rodrigues: Jaså, du vet?
Hur vore det om herr Wennerström bubblade mig, så att inte Morastaben får nys om saken?
Kommentera

Huge: Du får väl spekulera i om Bäckis spelar eller inte. Du drar dig ju inte för att spekulera i ämnet Malmström eller Kristan...
Kommentera

GävleLasse: Ok, kan jag då som har ett behjärtansvärt ändamål (läs: löpande resultattips med jackpot på kontoret) få veta? :-)
Kommentera

GävleLasse: Vet inte om det är spekulation, när jag tycker att du är lite förhastat påstår att Kristan inte är ngt att ha i motgång.
Varför inte vänta till vi får facit, dvs tills spelet börjar gå knackigt och vi får se vad han då går för.
Kommentera

Huge: Det brukar vara så i regel att personer som är humörspelare är på bra humör när det går bra för laget. Så enkelt är det...
Kommentera

Huge: "Det blir kvarsittning idag och inget webblyssnande som straff"

Det är fritt fram att vifta med pekpinnen här inne ikväll magistern, jag ska se spektaklet på plats.
Kommentera

Gusten: Damn...
Får väl skicka upp Gävlelasse till LA och se till så att du iaf får betala dubbel entreavgift. Något straff ska du väl ändå ha?
Nåja. Trafikeländet efter matchen kanske är straff nog. Du lär väl inte vara hemma i Orsa förrän fram på morronkröken...
Kommentera

Huge: Det är väl straff nog att behöva dras med dig ;)
Kommentera

Huge: Lasse är redan inblandad och priset blev kraftigt reducerat. Det är inte din dag idag ;)

Dock så ska jag ge dig någonting att le i mjugg över, jag ska åka i en så kallad mixed bil....blir nog en tuff hemresa för antingen mig eller Los Knogos :)
Kommentera

GävleLasse: Visst stämmer snacket om humörspelare, men agentens uttalande tolkar jag inte som att det är det han menar:

"Kristan är en målvakt som spelar mycket på inspiration, när han är bra är han bra men när han är dålig är han riktigt dålig,"

Dvs när Kristans egen inspiration flödar, så är han bra.
Inspirationen kan ju flöda trots att laget spelar i motgång.
Han kanske t.o.m blir ännu bättre då det tar emot.
Vi får väl se när den dagen kommer (vilket gud förbjude....) ;-)
Kommentera

Gusten: Ok. Vi får väl hoppas då att Knogen får en riktigt jobbig hemresa.
Ni får väl ta gamla vägen mellan Hofors och Falun till att börja med, så att han får åka lite bergochdalbana. Kort pisspaus i Mårtanberg och sen spar ni på bensinen genom att frihjula från Söderås ner till Rättvik.
Där hälsar ni fråmn mig till mina släktingar, köper ett par dalahästar i Nusnäs som ni sedan kan rida på den sista biten hem till Orsa.
Ja, se det var en riktig resa.... :-)
Kommentera

« · 760208 · »