1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett

« · 2131283 Till forumet

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Anders Berg: Har dessvärre dålig koll på hur Rögle har gjort med målsättningar utåt osv. Det får ju inte lika stora rubriker i medierna heller när Rögle gör utspel som när Brynäs gör det. Normalt sett brukar transatlanter vara duktiga på att sätta höga målsättningar, tänker på Abbotts, men exakt vad man kommunicerar utåt som förening är nog mer en organisatorisk fråga än bara en fråga för de sportsligt ansvariga.

Rögle har nog betydligt mindre spelarbudget än Brynäs, skulle jag tippa.

Abbotts har gjort mycket med bra connections. Att låna Seider hela säsongen kan vara årets värvning i SHL.
Låst ämne

Peja:
De visar med förväntningar och prestationer vad de vill.
Hur kommer det sig att de har Abbotts och vi har Sundlöv/Andersson?
Varför spelar tysken där?
Varför investerar Backahill/PEAB på Arenastaden?
Osv
Osv
Bara några nedslag...
Låst ämne

Anders Berg: Till skillnad mot Brynäs så har dom förvaltat slantar jäkligt bra. Så är det bara.
Låst ämne

skön seger igår.
300 kr in på fansens värvning idag och som grädde på moset så blev det privatpartner Silver ochså.
Låst ämne

Auchinleck: det är lite det jag iaf säger om Sundlöv. Räcker inte att vara en bra person med brynäshjärta. Utan vad har han för kontakter etc. Känns som sagt att vi behöver uppgradera där. Dock såg vi ju hur lätt det var förra gången :) men ändå.
Låst ämne

Supportern:
Ja, behöver uppgraderas...
Låst ämne

En liten tanke efter matchen mot Örebro...direktskott??!!
Jag noterar gång på gång att när vi tar emot passningar i slottet så stoppar vi pucken och skjuter sen, för sent, rakt in i högen eller så har målvakten hunnit fram.
Kolla Gunler förra veckan, två ditektskott, två pytsar.
Deschen igår på Ölunds macka, direktskott och mål.
I min ödmjuka uppfattning bör direktskott användas oftare, dessutom ha de en tendens att skapa farliga returer.
3 friska mot Oik i morgon😊
Låst ämne

#33: Det har varit ont om direktskott hela säsongen, det är väl bara Danielsson och Gunler som knäppt iväg några i stort sätt.
Låst ämne

Sundlöv känns trygg och det kan vara bra med trygghet i dessa turbulenta tider.
Låst ämne

Supportern: Jag tror att man ska vara jäkligt försiktig med att döma Sundlöv som förlegad och inte vara speciellt rapp just nu. Tänk dig själv i hans situation över hela säsongen och sedan få 2 ytterligare toppspelare skadade i samma match. Sov han inte dåligt innan lär han ha gjort det efter SAIK matchen. Nä stötta karln istället, även han behöver känna stöd för att orka igenom det här!
Låst ämne

#33: Hade det varit lätt att skjuta direkt hade förmodligen alla skott varit direktskott.
Låst ämne

SWEATT: Du har säkert rätt i många fall, jag tror dock att rätt många ”puckstopp” kan ersättas med direktskott, det ser i alla fall ut så från TV-soffan. Jag tror man ibland vill skaffa sig ”ett ännu bättre läge”
Låst ämne

Qvarre: Sundlöv vill ofta ha klar truppen för tidigt. Han värvade t ex Andrén innan den nya tränaren var rekryterad. Misstag. Är det något som är lätt att hitta så är det kompetenta målvakter. Sedan har han inte förstått värdet av dataanalys förrän PA påpekade vikten av det. Sundlöv har gjort mycket bra. Men nu måste vi få in en annan typ av sportchef.
Låst ämne

Soffdomaren: tror du missuppfattar det hela. Dels behöver man skilja på person och prestation och sen pratar vi vägen framåt, inte hanteringen av senaste tiden eller att vi inte ska stötta varandra nu.
Låst ämne

2064: Jag håller helt med dig angående Sundlöv. Men frågan är om det inte är sportchefsrollen som är lite förlegad med nuvarande arbetsbeskrivning. Är det rimligt att det är samma person som basar över hela sportverksamheten, är chef, arbetar mot agenter, scoutar spelare och förhandlar kontrakt, lägger strategier på 5-10 år, drar igång nya projekt och satsningar samtidigt som han ska hämta nyförvärv på Arlanda, boka hotell osv. Nu kanske det finns någon mer resurs men det känns väldigt spretigt. Det låter ju nästan som att det skulle behöva vara tre olika personer, en strategiskt, en operativ och en admin.
Låst ämne

#33: håller med. I moderna hockeyn med överjäkliga målvakter så gäller det att få till skott när målvakterna inte kan stå i position så att säga. Då behöver man gå på mer direktskott även om det givetvis inte alltid är lätt, är dock en träningssak. Vi blir ofta för långsamma i avgörande lägen. Dock när man lyckas med det omvända blir det ju bra, som vi såg igår!
Låst ämne

Zzz: Tror inte Sundlöv har gjort lika mycket adminstrativt sedan man tog in en sportchefsassistent. Det är nog hon som bokar hotellen nuförtiden.

Scouta spelare verkar Stråhle och Hansson göra nuförtiden.
Låst ämne

Peja: Så verkar det, men dom bör ju inte ha möjlighet att scouta spelare fysiskt så det behövs ju resurser även för det.
Låst ämne

Supportern: Kul sidodiskution 😀

Nu har ju inte jag sett situationerna ni tänker på. I ett klart läge i slottet är det ju abc att bara nypa till. Men det som slog mig är väl att utvecklingen kanske har drivit i en annan riktning sedan ‘vi’ spelade. Ett av de ‘moderne’ aspekterna för mig är nog att spelarna har blivit mycket bättre på att ligga i skottlinjen hela tiden - på grund av direktskottens effektivitet.

Det talar ju för att man i vissa tillfällen tjänar på att ta mot pucken och leta öppen skottlinje oftare än förr.

Kanske det är en delförklaring?
Låst ämne

« · 2131283