Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs ryktas vara intresserade av Boumedienne!

« · 764928 Till forumet

Brynäs ryktas vara intresserade av Boumedienne!
" Brynäs, som fått finske backen Antti Hulkkonen långtidsskadad, sägs vara en av de svenska klubbarna som är intresserade av Boumedienne."

Jag vet inte vad jag ska tycka...
Kommentera

Sv: Brynäs ryktas vara intresserade av Boumedienne!

GävleLasse: Bra val men han har ju inte spelat på länge sedan han opererade ljumskarna och gudarna vet i vilket skick han är i nu?

Men jag tror han drar till Finland

Kommentera

65selander: Han skriver på för dom som betalar mest!!
Kommentera

65selander: Just att han inte tränat något på ett par månader oroar måna - likaså mig.
Kommentera

65selander: Nej det känns som om det är "gamla meriter" som dominerar Bomboms CV. Jag ser hellre att man letar fram en mer utpräglad defensiv back med lite storlek. En elak jävel, gärna med ihopvuxna ögonbryn :)
Kommentera

70 Rodrigues: Jo det blir så... alltså blir det INTE Brynäs ;)
Kommentera

GävleLasse: Tja, Drake Berehowsky är ju ledig... Men Bommen gamla meriter? Han var ju grym förra säsongen rent offensivt och spelade väl även bra i någon landslagsturnering.
Kommentera

Peja: Hellre Berehowsky än Boumedienne. Vi har nog med offensiva backar tycker jag. Balans!
Kommentera

GävleLasse: Berehowsky blev väl frånåkt i Allsvenskan vid ungefär samma tid som Bommen plockade bort Foppa i Elitserien.
Har han bra läkkött så är han mer än välkommen.
Kommentera

Gusten: Sedan så har han ju ett jävlgt bra backskott också. Fast Angell och han i samma formation... njae ;-)
Kommentera

65selander: En frisk Bom-Bom i form är en riktigt högklassig ES-back och kommer förmodligen kosta därefter. Å andra sidan kostar ju inte Hulken något efter 21 dagar så pengar finns nog budgeterat om Hulken är borta för resten av säsongen.
Kommentera

GävleLasse:
Bommen är bra, eller har varit iaf, men håller med om att det skulle vara bra med en typ (Thomas) Holmström.. :)
Kommentera

74050: Jag har inget emot honom om han kommer att vara frisk och kry. Men jag tror fortfarande han drar till Finland om inte Djurgården också rycker i honom.
Kommentera

74050: Ja han lär inte bli billig, det är ett som är säkert. Vid närmare eftertanke så är nog Boumedienne att föredra framför Berehowsky. Jag tittade lite på hans stats och plus/minus var inte så bra, oavsett lag och liga.

Men det borde finnas ekonomiskt utrymme för en relativt dyr spelare, förutsatt att Hulken blir borta resten av säsongen. På det så har vi ju Malmströms lön att ta av. Men frågan är om det är värt att ta in en otränad Josef Boumedienne. Han måste ju ligga jäkligt långt efter i träningen...
Kommentera

Personligen tycker jag att det innebär rätt stora risker om man värvar Bom Bom. Ljumskar är lömska och gamla skador i den regionen tenderar att spöka till och från, se bara på Lind.

Även om jag tycker att Bom Bom gjorde bra ifrån sig senast han var här så ställer jag mig nog till den skara som vill ha en back med mer defensiva kvaliteter. Tycker vi har det rätt gott ställt på "OffensivaBackarKontot".
Kommentera

Jag tycker vi har förberett detta bra. Går Bommen till ett annat lag så har Sundlöv glömt koppla in faxen, får vi Bommen så är det skandal av Sundlöv att värva en skadebenägen spelare...

Helgardering :)
Kommentera

Gusten: Det vankas illvrål och jmmer från Orsaskogarna oavsett resultat alltså?

Säker! :)
Kommentera

65selander: Det kan ju även bli Frölunda,dem är ju verkligen inte nöjda med sin backar så här långt,Fransson har underpresterat,o efter våran match mot Frölunda kritiserade ju Lillis öppet juniorbacken Ahnelöv efter Månssons 2-2.O inför kvällens match petar man tydligen sin "stjärnback" Tom Pettinen,man är inte helt nöjd med honom tydligen.Så mitt tips om BomBom väljer elitserien så hamnar han på västkusten.
Kommentera

GävleLasse: Precis. Men det känns som en chansvärvning om han kommer nu. Sen är det ju en bit att pendla från Stockholm också...
Kommentera

74050: "Sen är det ju en bit att pendla från Stockholm också"

Äh han kan ju knoppa hos Malmens sambo....
Kommentera

Bissett19: Nja, det som talar emot är ju det faktum att Frölunda behöver en back NU, inte om två tre månader när Bom-Bom är ifatt.
Kommentera

Gusten: Alternativt så finns det väl någon kvarglömd barack efter bygget av LA... nära å bra ;)
Kommentera

Bissett19: Haha. Benämningen stjärnback stack i ögonen må jag säga. Sitter man på jobbet och är på väg att sätta whisk... jag menar kaffet i vrångstrupen av att se att man kallar det för en stjärnback. Fast glad är man åt det. På tiden dessutom att man bänkar honom.

Frågan är om man vågar chansa med en matchotränad Bom Bom? Men å andra sidan är ju inte marknaden full med offensiva svenska backar med lite elakhet i sig.
Kommentera

GävleLasse: Det finns ett tredje alternativ också. Han kan bo hos dig, du kan ju ge honom din berömda ljumskmassage ;)
Kommentera

Gusten: Otäcking där... schaaaas!
Kommentera

Dragan 2k: Du såg väl mina situationstecken,jag citerade Sportbladets benämning av honom,Har själv inte sett honom spela,men det verkar du ha gjort......

GävleLasse:BomBom är ju en chansning oavsett vilket lag som plockar honom.Jag tycker Brynäs ska avstå,såg honom flera gånger i SSK förra året,okej han är bra från röda linjen o framåt,men åt andra hållet var han inte bra.Om vi nu ska ha en back så borde det väl nån ungefär samma spelstil som Hulken,dvs en relativt defensiv back,o det är ju inte BomBom.

Kommentera

Bissett19: Jag är inne på samma linje som du..
Kommentera

Bissett19: Jag är inte nån Boumedienne-expert. Men dom få matcher jag sett med honom så har han varit rejäl och lite småelak. Som sagt så har han ju defensiva kvaliteer eftersom han punktmarkerade Foppa med bravur. Boorken kan säkert få honom att spela "enkelt".

I Södertälje förra säsongen var väl de flesta under isen, tydliga linjer saknades det då iaf.
Kommentera

Gusten: Tycker också att det är trist att Malmström lämnar,inte för att han är nån Messier,Crosby direkt men för att det finns dom som är MYCKET sämre.Salle,Sebban tex är stora besvikelser.Lind och Spets Megakatastrofer.Linds uppträdande i PP får ju Walles insatser att framstå som världsklass.Värvningen av Spets är en gåta.Killen får chansen i match efter match, i den ena kedjan efter den andra,får framspelningar på silverfat,kämpar och sliter,men uträttar NADA!!
Kommentera

sylf:

Spets tillhör ju en av de bättre målskyttarna i laget med sina två mörsare...
Kommentera

rackham: Mörsare vet jag inte, men väl returer ;)

Spets gör sig nyttig tycker jag och han har faktiskt blivit mycket bättre. Jag roade mig med att kolla på ett par gamla matcher från förra säsongen och skillnaden är tydlig...
Kommentera

sylf: Håller med angående Spets. Det är inte det att han inte försöker och kämpar, för det gör han, men i de matcher jag sett honom så har det inte alls sett bra ut. Hur han kunnat hänga två baljor är svårt att förstå.
Kommentera

rackham: "Spets tillhör ju en av de bättre målskyttarna i laget med sina två mörsare..."

Där kan vi ta den där jämförelsen med chimpansen igen.
Kommentera

sylf:

Du menar att det var en chimpans som var först ut i rymden eller...?
Kommentera

GävleLasse:

Usch, GävleLasse, usch...
Kommentera

Malmström utvisad i 4 minuten.
Kommentera

Rackham: "Spets tillhör ju en av de bättre målskyttarna i laget med sina två mörsare..."

Om det varit chimpanser i rymden har jag ingen aning om,förmodligen.

Ta en apa,eller bantar-Björn,eller nån vem som helst,så kan han raka in 2 puckar.Malmen gjorde visst 22-23 pinnar förra säsongen.Hur många kommer Knut-Henriks brorsa upp i?
Kommentera

Har kikat på Frölunda - MoDo och kan inte säga att jag är imponerad av Frölunda. Finns absolut ingenting som skrämmer mig hos Frölunda.
Kommentera

Falken:
Inte ens det faktum att de just nu snyter en spelare i veckan från er?
Kommentera

Metal Guru: Snyter? Brynäs ville inte ha han kvar. Hade han stuckit själv så hade inte papperna varit klara idag.
Kommentera

Metal Guru: "Inte ens det faktum att de just nu snyter en spelare i veckan från er?"

Vafan Guru, hur långa veckor har du egentligen? :)
Kommentera

Gusten:
Ja snittmässigt altså. Det var inte länge sedan de stal en spelare om dagen, rent statistiskt sett.
Kommentera

sylf:

Det var då väldigt vad du gick igång på mitt mörsar-inlägg. Har du skickat vovven på retreat, eller :-)

Jag var ironisk, sylf, ironisk.

Vet inte om jag vågar fråga, med tanke på den rådande Brokeback-stämningen i forumet, om du menar myspinnar eller poäng... = )
Kommentera

sylf: Det verkar på ditt sätt att bedöma spelare, som att du inte ser så värst många matcher. Har jag fel?
Kommentera

GävleLasse: Tycker det låter som en bra idé !
Kommentera

bradberry: Ja,du har fel!
Kommentera

« · 764928