Brynäs IF

446538 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Skellefteå 2020-02-27

« · 2040507 Till forumet

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Enaranger: Örebro har inte råd, de har ju SHLs näst lägsta spelarbudget.
Låst ämne

Lindström:

Det svänger snabbt angående Sigalet.

När han gjorde hattrick mot Leksand i försäsongspremiären så var det årets bästa värvning enligt en del skribenter, förändringens vind blåser väldigt snabbt här inne ;)
Låst ämne

Peja:
” Jag tror att en spelare som Ingman skulle kunna växa av att spela med Bertil istället för typ Norin. ”

Skulle tro de allra flesta backar skulle växa av att få Berra istället för Norin bredvid sig.
Sen är ingen 5a på isen bättre än sin svagaste länk.
Att bygga laget på att placera ingman istället för annan spetsspelare med Berra och låta dem tugga istid vore kanske inte det bästa.
Kommer en dyr Berra förväntas han väll arbeta för lönen också - ska han då ha en prao med sig då?
Låst ämne

Peja: Spännande tankar och en god början kanske men som sagt, fler pusselbitar måste på sin rätta plats för att skutan ska i rätt riktning.
Låst ämne

mattias - 74:
Håller med, Sigalet har varit och är en viktig spelare, ffa i det defensiva spelet.
Ingen, absolut ingen, kan ligga på fysiskt och mentalt max varje match.
Är han ens 100-% hel? Det hårda fysiska spel han levererar emellanåt kostar på över en säsong vilket kan börja synas nu.
Låst ämne

mattias - 74: Förändringens vind blåser snabbt även uppe i Dalarna.

SHL, HA, SHL, HA, SHL, HA, SHL, HA etcetera etcetera.

Sveriges vanligaste vårtecken är att Leksand kvalar, inte tussilago i dikeskanten,
Låst ämne

Zappaholic: Ejendal har investerat mycket i Sveriges fulaste jojo, karln kan inte vara riktigt kry.
Låst ämne

Zappaholic:

Det där var väl ungefär vad man kunde förvänta sig som svar från dig. Vad har Leksands Jojo åkande med sigalet och göra? Vaknat på fel sida eller?
Låst ämne

mattias - 74: Och vissa trodde att Leksand skulle ta sig till slutspel
Låst ämne

mattias - 74: Ja, vad hade du förväntat dig för svar på ditt raljerande om Sigalet härinne?
Herregud....
En lättkränkt jojoläxing grinar när han får lite raljerande tillbaka. 😂
Låst ämne

mattias - 74: " Det svänger snabbt angående Sigalet.

När han gjorde hattrick mot Leksand i försäsongspremiären så var det årets bästa värvning enligt en del skribenter, förändringens vind blåser väldigt snabbt här inne "

Anledningen är enkel. Han har inte motsvarat de förväntningar i serien som tecknen tydde på under försäsongen. Plus den klass han hållit i Frölunda.
Låst ämne

8783: Bra skrivet ang Bertilsson. Alltså många tenderar att övervärdera spelare som lämnat den här klubben. Tar gärna tillbaks Simon men någon frälsare kommer inte han bli vid en ev återkomst. Så sent som förra säsongen och andra säsonger har han funnits i laget utan att det hjälpt mycket.
Låst ämne

Huge:

Absolut inte lättkränkt.

Ha en fin dag i solen Huge.
Låst ämne

ellis:

nej det är ju alltid svårt att infria högt ställda förväntningar, det är så med de flesta spelare.

Jag försökte bara skoja lite men en del brynäsare verkar ha vaknat på fel sida här inne, ingen ide att skriva mer här inne, man kanske skall skriva att man skojar i fortsättningen ;)
Låst ämne

8399:

Japp jag erkänner att jag hade fel, Ha en fin dag
Låst ämne

mattias - 74: Du pratade ju så målande om förändringens vindar så jag bara påpekade att de blåser även uppe i Leksand. Typ varje säsong, fast åt olika håll...

Blev du kränkt för att jag skojade lite tillbaka?

Herrejösses...
Låst ämne

Zappaholic:

Nej blev jag inte jag förstod bara varför du inte höll dig till ämnet men men strunt samma

Blir sällan kränkt, hoppas du får en fin dag du med. Nu skall jag ut och jogga av mig lite kvalångest ;)
Låst ämne

mattias - 74: Då får du jogga länge😂
Låst ämne

Zappaholic:

HAHA japp blir väl 5 km iaf idag :D
Låst ämne

ellis: Det beror mycket på vem Bertilsson ersätter. Blir en rejäl uppgradering om vi får behålla våra bästa backar och skeppar iväg de sämre. Nån frälsare håller jag med dig om att han inte är, men en riktigt bra SHL-back är det.
Låst ämne

mattias - 74: håller med dig tilm fullo o jag håller på brynäs:) vår 56 är min största besvikelse i årets lag! Att vår nr 8 inte orkar ha fokus ocg får dippar det är så förståligt för att han är en ung spelare! Men Sigalet är tamejfan en gåta. Är han skadad då ska han ju inte spela...Att några börjar att raljera över Leksand och inte klarar att vi kritiserar vår nr56 är löjligt!! Jag vill ha Leksand kvar Jag älskar mötena med Leksand FBk och Frölunda Dif! Dessa möten kittlar ju mer än Örebro och oskarshamn..
Låst ämne

Stefan R 63:

Jag med, jag fullkomligen älskar mötena med Brynäs, även om hatkärleken funnits där hela livet så är det dessa matcher man ser fram emot i SHL. Jag unnar inte Brynäs SM guld såklart men jag unnar dom att vara kvar i SHL så länge Leksand också spelar där, dessutom har ju flera brynäsare påtalat vid flera tillfällen att det är alltid är kul när Leksand spelar i Gavlerinken då det " äntligen " blir fulla hus ;)
Låst ämne

Enaranger: 🤦🏻‍♂️ Here we go again.

Istället för att köra det trötta tjafset kan du väl svara på varför jag har rätt? Varför har Brynäs varit så dåliga så länge?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Beror också på vad man har för mätmetod. För ett fåtal år sedan var Brynäs 1 mål från att vinna SM-guld. Under den senaste 20-årsperioden har man bara varit långt framme några gånger, men man har heller aldrig varit i allsvenskan, som exempelvis Djurgården, Örebro, Skellefteå, Växjö, Malmö och Rögle har varit. Brynäs har haft svårt att hitta topparna men dipparna har aldrig varit "allsvenskt djupa".
Låst ämne

« · 2040507