Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Skellefteå

« · 1525951 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Skellefteå
Anders Berg:

"Alla spelare gör väl alltid sitt bästa, får vi hoppas! Men just nu räcker inte LJ till på toppnivå. Nog om detta."

Nja jag vet inte om vi ska låta dig få sista ordet här, du har väl aldrig tidigare på något sätt i dina komentarer visat att du har kompetens att bedöma vilka som håller eller inte. Menar du att din kompetens är större än guldtränarens?

Kommentera

arnio: "LJ gör sitt bästa..." Ja, tacka fan för det, höll jag på att skriva! =)

Alla spelare gör väl alltid sitt bästa, får vi hoppas! Men just nu räcker inte LJ till på toppnivå. Nog om detta.

------------

GD skriver idag om "NHL-stjärnan" Cody Franson. Härligt! ;-)

Kommentera

arnio:Fast frågan är väll mer ligger vi 2:a pga LJ eller hade vi kunnat legat högre upp med någon annan back på hans position.
Kommentera

arnio:LJ är inte så dålig som man kan tro om man läser här.  GDs betyg igår var en trea förövrigt även om det inte är något facit. Löv, Bertilsson, Berglind, Djoos har väl inte direkt hållit en högre standart vad jag kan se men de blir snabbt förlåtna för sina misstag.

KÄÄÄÄÄÄÄ?

Bertil, Djoos och Berglind till viss del är ljusår bättre än LJ!

Hur tänkte du här?

Kommentera

Zappaholic: Jag fröstår inte varför man inte lånar ut Jonsson fem matcher till något allsvensktlag istället för att spela honom i form i elitserien. Jonsson är inte dålig hela tiden, men han ställer till det för sig själv titt som tätt med solklara felbeslut. Sen är timeingen inte ens nära, han behöver speltid och ansvar och då msåte det vara ett bättre alternativ i allsvenskan i stället för att han ska yra runt i elitserien.
Kommentera

arnio:

Du sätter ord på precis det jag tänkte. Bra där!
Kommentera

Zappaholic: LJ är inte så dålig som man kan tro om man läser här.  GDs betyg igår var en trea förövrigt även om det inte är något facit. Löv, Bertilsson, Berglind, Djoos har väl inte direkt hållit en högre standart vad jag kan se men de blir snabbt förlåtna för sina misstag.  LJ gör sitt bästa, vi är Svenska mästare och ligger tvåa i serien och kanske vi ska lita på vår coach. Det viktiga är att vi respekterar Brynäs spelare och väljer våra ord även när de har en dålig dag (eller många) på jobbet.
Kommentera

Vuollerim: Ja, fy fan vad skönt med varenda poäng som ökar marginalen nedåt.
Kommentera

Zappaholic:

Det ledarstaben ser är att guldet inte delas ut efter 11 matcher i oktober. Brynäs har dessutom samlat så mycket poäng i ladorna att de, i nuläget, har möjlighet att ge spelare ordentligt med tid att växa in i laget.

Nyligen skadade spelare, unga spelare och andra som kanske har fått en lite trög start kan, med tålamod från ledarna, matchas så att de kan bli starkt bidragande spelare i ett kommande slutspel. De som inte växer kommer så småningom att få mindre speltid när så krävs.

Jag är grymt imponerad av Tommy J och gänget runt laget efter förra året och än har absolut ingenting hänt som fått mig att fundera i andra banor.

Go Brynäs go.

Kommentera

Det är väl egentligen enda chansen för L.jonsson att hitta tillbaka.. Att spela i första backpar med oförtjänt mycket speltid.. Nä iin med kung Djoos
Kommentera

verkar som om många härinne är sura för att LJ får kritik. Kritiken är befogad, jag tycker han är en säkerhetsrisk när han är inne på isen. Däremot kan man välja sina ord när man kritiserar. Det är en brynäsare vi pratar om, och därför tycker jag vi alla som vill kritisera honom gör det på ett respektfullt sätt. Jag har väldigt väldigt svårt att se det nu, men tänk om han växer ut till en backklippa under säsongen. Då kommer jag krypa till korset och erkänna att jag hade fel. Tror dock inte det händer...

frågan är vad TJ, GP och JL ser som ingen annan ser?

Kommentera

Vi får nog be till gudarna att Lindholm & Järnkrok förblir skadefria den här säsongen. Utan dessa herrar ser det väldigt glest ut på den kreativa fronten... 

LJ, en blek skugga utan timing och självförtroende. Ren flax att han inte kostade oss segern idag. 

Kommentera

För övrigt så hoppas jag att Gunderson stannar här för all evig framtid!!!
Kommentera

Vad var bäst idag
LJ långsamre och trögare än 80 årig gubbe
Molins försvarsspel vid 1-0
Var det Löf vid 2-1 
 "Skellefteås byten".... räknas inte!
Kommentera

Sett matchen i efterhand.. Magi!!
Kommentera

Peja: Säkert nån som läspar som sagt det, han menade nog usa.
Kommentera

sylf: Har för mig att det går i Ufa (Ryssland) men kan ha fel.
Kommentera

Peja: Var går j-vm i år? Usa? Canada? Canada? Usa? Canada? Mexico? Usa?

Är det inte för typ 17 året på raken där borta?
Kommentera

arnio: De var inte i närheten av Lindholm i samma ålder.
Kommentera

Peja:Finns det en möjlighet att gnälla ska det gnällas, det sitter liksom i generna hos vissa.
Kommentera

Peja: silverberg är ju en hyffsad talang och även Järnkrok.
Kommentera

Johan Norrström: Tror Lindholm var en forwardsskada från att komma med i förra årets JVM-trupp så han är ju 100% given denna gång. Lite trist att alla snackar om Lasse Jonsson istället för att lägga fokus på Brynäs största talang sen Bäckis!
Kommentera

Johan Norrström: Brukar ligga runt 6-7 st, om dom går långt.
Kommentera

Riktigt snygga mål idag måste jag säga. Gäller båda lagen. Ja för att lyfta och övergå till något positivt. Brynäs vann ju trots allt matchen. Unge Lindholm imponerar ikväll igen. Hoppas han kan fortsätta hålla en jämn nivå över hela säsongen. Han borde ju vara JVM aktuell. Någon som har koll på hur många elitseriematcher juniorerna missar om det blir uttagna till VM?
Kommentera

atilla:

Dessutom tycker jag att Jonsson tillsammans med hela laget gör en bra försvarsinsats borta mot Frölunda. Så sämst varje match blir liksom att genarellisera det. Så två mindre bra insatser och olyckskorparna börjar kraxa. Tur att Tommy Jonsson har bättre tålamod, för annars hade vi nog haft en handfull Brynäsare utlånade till Mora vid det här laget.
Kommentera

atilla: Det återstår att se om han blir bättre.

Snart tar det väl slut på bortförklaringar i alla fall.

Kommentera

MarcusElving: Jo tydligen eftersom du nu sågar han helt plötsligt. Har varit ganska tyst från din sida innan denna match.

Fjolåret blev ju förstörd för lasse pga skador och sen ett vikande självförtroende. Nu när han slipper skadorna (förhoppningsvis då) så tror då iaf jag att han inte kommer vara lika dålig som ifjol.

Kommentera

Jag kommer inte prata mer om Lasse nu heller, återstår att se om han börjar leverera.
Kommentera

sylf: sämsta hockeykväll jag sett nånsin tror jag haha..
Kommentera

atilla: Är inne på samma linje. Får bli det sista jag säger i LJ-debatten.

Jag fattar inte hur man kan tala så respektlöst om en spelare i Brynäs.

Kommentera

Johan Norrström: Det skulle jag också vilja påstå. Genom att han var så urusel ifjol så får han fortfarande skit för det. Tycker folk ska ge han en chans nu när han förhoppningsvis slipper vara skadad så mycket som ifjol.
Kommentera

atilla: Jag sågar aldrig spelare efter en dålig match.

Lasse Jonsson har varit kass mycket längre än så.

Kommentera

MarcusElving: Jag förstår helt och hållet vad du menar. Men att såga någon efter fyra matcher varav han matchats sparsamt de två första får mig att tro att du är precis samma typ av person som de andra här inne som direkt sågar spelare efter en dålig match. Han har inte varit så dålig som du säger. Han har precis kommit tillbaka från två operationer och förhoppningsvis så blir han bättre jämfört mot vad han var i fjol.

Kommentera

Johan Norrström: Så kan det mycket väl vara, eller så beror det på att han är en jävla sopa, go figure!!
Kommentera

atilla:

Detta var väl Jonssons fjärde match denna säsong. Första matchen fick han sparsamt med speltid, men gjorde absolut inte bort sig. Känns som att en del av klagandet på Lars sker av gammal vana.
Kommentera

MarcusElving: Varför ehh, tog dom in ehh, Backlund i studion ehhh.
Kommentera

sylf: Ja Rögle blev sannerligen rånade av zebrorna
Kommentera

70 Rodrigues: härlig vinst mot silverlaget.
Honken, Elias, Kroken och Cody var mina favoriter ikväll. Vilka som var sämst bryr jag mig inte om en sån här kväll.
Kommentera

sylf: Ja, en solklar utvisning. Håller med!
Kommentera

atilla: Jag ska ta det igen så du kanske förstår hur jag menar..

Själva poängen jag ville ha fram var att Lasse Jonsson är dålig varje match, även om någon annan råkar vara sämre någon match mellan varven.

Ingen är konstant dålig på samma sätt som Jonsson och därför bör han inte spela tycker jag.

Kommentera

MarcusElving: Så du kan alltså såga sönder spelare och börja dra upp diskussioner, men sen när du får någon som svarar så vill du inte ta din egen diskussion? Undra vem som är irriterande...
Kommentera

MarcusElving: Hockeykväll har orgie ang Steen, som uppenbarligen är så bra att han får tackla andra spelare i ryggen också. Solklar utv vid deras avg mål.
Kommentera

Aftonbladet kör "Nya Foppa"-rubrik om Lindholm.

Så jävla irriterande! Jag hatar det där!

Kommentera

Jag tycker att Löf var klart säme än Jonsson ikväll. Båda blev bortgjorda några gånger, men Jonsson hade vett nog att dra på sig en nödvändig utvisning för att förhindra baklängesmål. Det hade inte Löf. Sen kan man ju undra om Molin trodde att det var allmänhetens åkning eller nåt vid Skellefteås första mål...
Kommentera

Nu blir det Hockeykväll!
Kommentera

Lindström: Den här vinsten smakade riktigt mumma så jävla gött så att man slog ut ölen som stod på tv bordet när Enterfeldt slog in 3-2 :-)
Kommentera

atilla: Men herregud, jag orkar inte. Det här är som att försöka banka in en spik i en tegelsten.

Min åsikt om Lasse vet alla nu i alla fall och den står jag för.

Redigerad kommentar

Kommentera

atilla: Om Löf ska få betyg så får han en svag 2a, Lasse skulle få en dassrulle..
Kommentera

MarcusElving: Nä,det gör bara att han var bättre ikväll. Vilket känns relevant för samtalsämnet.
Kommentera

Vart kan #20 & 16 få istid? J20, Mora eller i Sundsvall där dom kanske hänger med..
Widing kanske skulle få hänga med oxå..
Kommentera

« · 1525951 · »