foppa78: Gott ! Det här ska vi ju göra, som du säger, Vi har ett GULD !!!
Vart spelar ingen roll, vi lägger ut en intresselista eller nåt när folk har landat lite.
Skål HS och Brynäsbröder !
Stort grattis till guldet, Westerlind! Lägg nu isen från Gavlerinken i Champagnen du inte tordes kyla för alla jinx...
skåla för professor emeritus Tommy Sandlin, och än en gång: Grattis!
foppa78: Kul att fler är på,för det vore så jävla kul ! Enklast är nog att lägga festen i Gävle, eller ? :)
Eller vart fan som helst,bara vi blir ett gäng.
SM-GUUUUUUUUUULLLLD !!!!!!!!!!!!
Gurra88: Egentligen var man ju ganska bra också de allra närmaste säsongerna efter gulden -93 (semi -94, final -95) och -99 (semi 2000).
Men man var trots allt inte så bra att man kunde försvara gulden och det måste ju alltid vara den seriösa målsättningen.
Fast hur det ska vara realistiskt heller nästa år om BIF nu förlorar kanske 7-8 spelare är ju en delikat fråga som tornar upp sig redan en kväll i guldyra som denna.
bifhjärta: Vart i Småland ? Jag är 3 mil utanför Växjö :)
Erat, jag är på ! Jag vill ha en guldfest för oss här på HS, det är vi som lidit ihop genom kvalserier och lågbudgetvärvnigar !
sylf: Herre gud är det så svårt. BIF tröjan på och LFC tröjan runt midjan och en satans massa goa bitter's
Det är synd om dig, heter du Robertsson? ;-))
Sitter här och dricker folköl + whiskey, lyssnar på Man on the silver mountain och Iron man och önskar jag fick dela den här glädjen med alla som dras mellan hopp och förtvivlan.
Frågan infinner sig, när vi kör vi guldfest för gänget på Hockeysnack ?
Det är en dröm att vinna SM-guld samma år som man fyller 100 år.
Man får liksom bara en chans till det. Och det lyckas.
Svedberg hade inte hållt någon nolla i grundserien.
Sen håller han fyra nollor i slutspelet, varav två i finalen.
Det kan man kalla bäst när det gäller.
Sen har vi Silfverberg.
Han slår till med ett mål ungefär som Zlatan mot Ungern.
Pang bom.
För att inte tala om övriga spelare.
Ingen nämnd, ingen glömd.
Hela laget har verkligen bidragit till detta guld under hela slutspelet.
Jag som gillar statistik tycker att +/- ligan i Brynäs är ren poesi.
Ren nobelprisklass.
Vilken publik det var på dagens match.
Ibland trodde man att det var en tysk ligamatch i fotboll
med 60 000 på läktarna.
Vi har vunnit SM-guld, vilken dröm.
Killar... alla som skriver härinne. Ni är mina Brynäsbröder. Och faaaaaaaan vad jag tycker om er och faaaaaaaaaaaan vad jag älskar Brynäs IF !!!!
VI ÄR BÄST IGEN !!!!!
Vi är Sveriges bästa ishockeyförening och Sveriges bästa hockeylag! Stort!
När börjar försäsongen? Å vad fan ska man göra tills dess?
70 Rodrigues: Kan tänka mig att han sitter och stirrar rakt in i en vägg..:)
Blizzard: Tack! Nu får ni kanske guldhjälten Jonathan Carlsson, en svensk mästare! Fira du med!
=)
Grattis till er, ni har gjort det jävligt bra! ni överlevde stålbadet, satsade så förbannat rätt och nu står ni där som vinnare och bästa laget i hela sverige!
Nu får ni en bekräftelse på det PERFEKTA jobb eran förening gjort, Helt sjukt vad många fina talanger ni spottat ut!
som sagt GRATTIS från en smått avundsjuk Timråit som haft mina dyster med vissa av er ;-)
Ha ha ha! Jag konstaterade fakta i MoDos gästbok; dvs. att Brynäs är bäst i Sverige. Det inlägget raderas fick jag meddelande om... Vi bjuder på det va?
VI ÄR BÄST I SVERIGE, GRATTIS ALLA NI SOM LÄSER DETTA!