Brynäs IF

723745 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Södertälje

« · 1073306 · » Till forumet


Brynäs - Södertälje
Brynäs är ju känt för att få fram riktigt bra målvakter, nu verkar dom lyckas igen ... Södertäljes dårå.

Jonsson måste vara världsmästare på att ta skott när målvakten INTE är skymd.

Vi blir slaktade i tekningssituationerna

Granis är bästa Brynäsare så här långt
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Gusten: Lam matchbild, dåligt tempo i Brynässpelet. Jag saknar intensiteten man hade i de första matcherna, hoppas på bättre fart i andra. Domaren suger, men heter man Wolmer är det nog inte hans största problem.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Ja herregud vad han lät SSK:arna hålla i ett tag, svalt pipan?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Gusten: Han verkar ha tryckt upp pipan i en kroppsöppning där domarna normal tinte har pipan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Vad vet du om vad domarna normalt har i sina kroppsöppningar?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Håll i bättre nu än senast efter 2-0..Fan va segt de är att surfa runt på HS sedan det gjordes om (vad gjorde man för att få det så uselt?)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Nu har Markan hållit nollan i 126 min och 24 sek. Fortsätt så!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Gusten: Det är tack vare honom vi leder. Gillar inte alls matchbilden. SSK styr enkelt undan, vinner puck i mittzon eller får pucken i mittzon eftersom Brynäs spelar mycket sarg ut. Massor av slarv (Nolander, Svanberg) och dåliga rensningar (Dackell) som skapar farliga situationer. Skärpning på alla håll och händer nu!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe:

Svanberg är bäst!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
6578 i publik.. får väl anses som godkänt :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Håller med dig, matchbilden är inte bra och vi måste ha en portion röta och en Markström på 110% för att ro det här i hamn.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
En dag på jobbet!!!!!!!!!!!!! SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Markström plockar 3 Poäng till för laget
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Å Markan kliver in å håller sin andra nolla... En mer tydlig signal om vem som skall stå går inte att få..
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
GävleLasse: Exactemundo!!
Hela försvarsarbetet blir annorlunda när han står! 3 mycket sköna poäng!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Precis,,, Jag ser helst att man kör på med Markan ett tag till...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Om jag inte räknat helt galet så är det dryga 146 minuter
sedan Markström släppte in ett mål senast.

Synd bara att det var så pass låg publiksiffra i dag.
Det är ju lördagsmatcherna som ska dra upp snittet så att budgeten håller.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
GävleLasse: Markström ska helt klart stå, allt annat finns inte på kartan.. skönt med 3 nya pinnar måste jag säga. :D
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Enaranger: 146 minuter och 24 sekunder för att vara exakt :)

Förutom Markström så var fan Orsingen bäst på plan idag, han spelade nästan nonstop sista 5 minuterna och gjorde det suuuuuveränt!

Annars backade vi hem alldeles för tidigt, det borde ha straffat sig
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Om det är ett bevis på ett bra lag att man vinner även när man inte spelar bra så är Brynäs ett väldigt bra lag just nu. Det såg bättre ut i tredje, man kände igen Brynäs bättre nu, men de två första perioderna var inte bra.

Och Frölunda har hittat målet lagom till måndag :-/
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Ja efter dagens insats av Markan är jag nästan beredd att revidera min uppfattning i målvaktsfrågan. När han är sådär jäkla bra måste han nog matchas ännu mer.

Hermansson var duktig , synd att han inte får sätta en idag. Vilken härlig jävla lördag, 3 poäng och tillbaks i vinnarspåret.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Davey_22: Skönt att kunna studsa tillbaka efter förlusten mot Saik, stabil laginsats med extra plus för Markström givetvis. Tillbaka i serieledning och nu väntar bottenlaget Frölunda;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Big man: Hur gick det med damen och skumpan sist? Ryker en ny flara ikväll? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Ikväll är det lugnare;-) men visst måste man fira litegrand. Nu laddar jag om till Sverige-Portugal.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: "Och Frölunda har hittat målet lagom till måndag :-/"

Pratade just med en polare på väg hem från hovet, du kan va lugn, Brynäs vinner på måndag!
VF var "minst" dåliga ikväll och vann på att Ridderwall sög getpung i kassen.

Markström lär stå på måndag igen vilket är en trygghet. Hans lägstanivå är högre än Lindbäcks och man ser sällan eller aldrig honom släppa såna som Lindbäck gjorde sist, typ 4-2 målet som avgjorde matchen. Plus att övriga laget agerar helt annorlunda när han står där bak.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Förmodar att din polare är Djurgårdare. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
JBlom: Hmmmm, ja!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Hehe förstog nästan det. Ja man kan vara lite bitter om man blir utspelade i princip hela matchen. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Känns ändå bra att Frölunda vann, hade inte varit roligt att åka ner och mött dom med två raka förluster i baken. Nu kan vi spela avslappnat och förhoppningsvis ge dom en match. Han Markström har potentiel att bli något riktigt skapligt;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Jobbig match, grisvarmt på läktarn men dock en underbar kväll.Widing och Granis är mina favoriter i kväll. Markström räknar man inte. Han är outstanding
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Eftersom alla alltid gnäller på domarna vill jag passa på att hylla dagens domare som tillät fysiskt spel. Underbart.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Peja:

Nä, nu är det dags för Lindbäck igen... inga träd får växa till himlen här inte...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Ja det märkte man här efter senaste torsken..Såga laget med fotknölarna direkt.Seger idag och upp i skyarna med laget för att vid nästa torsk såga och spy galla *patetiska fans*
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
RavenLord:

Ja, det är jobbigt att vara supporter...

Och ett enkelt val:

Markström, Jacob 1,71 94,57
Lindbäck, Anders 3,33 86,67
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Ja jag tycker Markström ska stå som är het nu och att han kör tills han blir trött eller gör mindre bra matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
RavenLord:

Jajamän.

Som Lasse var inne på tidigare kommer det en del förstärkningar till många av de andra lagen nästa vecka och det innebär en (liten) skillnad i slagstyrka hos de lagen till Brynäs nackdel.
Finns ingen anledning att bjuda på nåt.

9 matcher kvar till nästa uppehåll.
Sedan 14 matcher innan juluppehållet.
Sedan ytterligare 14 innan februarilovet.
Och sist men inte minst de 8 sista matcherna in i kaklet...

Bara att pumpa på!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Det är några som redan har plockat in hockey-hororna. LHF, Frölunda samt någon till. Vi är de enda som inte har någon som kommer på posten. No cash No reinforchment. Sundlöv stog och tuggade på naglarna nere i hörnan under matchen
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
65selander: Jag ser speciellt fram emot Angells anländande till HV.

Lär bli en del SHGA när den gode Nic skall dribbla på blålinjen.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
JanT: ja och när Markström står så vinner ni. Grattis till segern idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje

Peja:

"Eftersom alla alltid gnäller på domarna vill jag passa på att hylla dagens domare som tillät fysiskt spel. Underbart."

Fysiskt spel vill man ju gärna att dem tillåter,men idag missade han mängder med hakningsutvisningar.

Förövrigt gjorde Brynäs ett gott Dagsverke idag,inte mer.

+++ Stephen Dixon

 ++ Jacob Markström

   + Jonathan Granström

Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Bissett19:
VAD har hänt med alla gnällspikar??
Myling, Magico osv?? Vad ÄÄR ni??
Är ni måhända inte riktiga supportrar utan svin som bara förpestar sidan när det går åt h..lvete ?? ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
claesw: ja alla väntar ju bara tills ni ska förlora. Så att det bli krig här inne igen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
claesw: ähhh de har glömt bort sina lösenord eller så är den en ena person bakom alla "nick"
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Antar att det kliar i fingrarna på Charnezky att göra ett målvaktsbyte...
Är inte Klasén kraftigt överskattad?
Skönt att vi inte har sådana primadonnor i vårt lag.
Till sist trumma hör hemma i kärringklacker! Kan inte junioren som ansvarar för den glömma den hemma fortsättningsvis?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Clubsport: nästa lördag kommer Brynäs victory tour förbi ditt köksfönster. Bli medlem i Brooklyntigers. Vi tar 200kr för resa inkl biljett. 99kr extra om du vill käka en taco-buffé. Vid maten komer någon från Brynäs upp och snackar. Då kan du plocka upp ämnet ang Lindbäck vs Markan. Det är iaf störtskönt at se dessa kinderägg efter slutsignalen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jag tycker tabellen är så skön läsning att den bör ses ofta just nu!

1 Brynäs IF 10 +5 23
2 Linköpings HC 10 +10 21
3 Skellefteå AIK 10 +10 18
4 Färjestad BK 10 -2 16
5 HV 71 10 +3 15
6 Rögle BK 10 0 14
7 MODO Hockey 10 -2 14
8 Djurgårdens IF 10 -6 13
9 Frölunda HC 10 -5 12
10 Södertälje SK 10 -3 11
11 Timrå IK 10 -4 11
12 Luleå HF 10 -6 8
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
65selander:
Jag kommer nog bli medlem ganska snart. Tyvärr så jobbar jag nästa lördag så det blir ingen resa till "Det där andra kaffet"-Arena...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Är det bara jag eller känns matchrapporten på SSK:s officiella hemsida väldigt osympatisk och "fanside-aktig" ut?

Citat från rapporten enligt nedan,

"Ett sketet mål hade ju räckt för poäng. Ett sketet j-la mål.."

"”Snickeboa” och ”klappa händerna när du är riktigt glad”. Innovativt och fräscht. Var är ”live is life”, eller ”we will rock you”.."

"Med samma skridskoåkning och aggressivitet som mot Timrå hade vi käkat upp Brynäs, som inte såg särskilt vassa ut."
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
"”Snickeboa” och ”klappa händerna när du är riktigt glad”. Innovativt och fräscht. Var är ”live is life”, eller ”we will rock you”.."

Där har man ju j-vligt rätt dock! Bytte man inte DJ för något år sedan till killen på Goya? Varför spela "Mr Vain", "My number one" etc 2008?

Innovation var ordet...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: haha så ironisk matchrapport har jag aldrig läst. Snacka om dåliga förlorare säger jag bara.
Kommentera

« · 1073306 · »