Brynäs IF

724799 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs spel

« · 420737 Till forumet


Brynäs spel
Kent Forsberg igår: "Vi kan inte lira ut ett lirande lag som Brynäs, därför beordrade jag fysiskt spel". Finns det nån hockeykunnig här på chaten som känner till ev förändrad spelstil för Brynäs i år? Pappa Forsberg verkar utgå från att det är som vanligt, Brynäs lirar och Modo kör dump-and-chase (förutom Sedinarna då, som kör innebandy) Blir det så?
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Domarn:
Brynäs lirar väl av hävd, men som du antyder har ju det satts på undantag de senaste säsongerna...MoDo kör väl inte speciellt mycket dump and chase, nu blandar du ihop det med Tre Kronor tror jag.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
claesw: Nja, kanske med Finalerna 99, då hela Modo körde dump-and-chase utom Sedinarna som stod med pucken i hörnen. Tyvärr tog dom sig in från hörnen sen, men det dröjde till år 2000.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Domarn:
Är det ingen som mår illa av Timrås värvning av finske World Cup-backen Berg alldeles nyss? Nu måste även jag säga det, och jag är ledsen över det:

Vakna Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs spel
claesw:
Varför ska man må illa av det för ?? finns massa spelare jag hellre vill se i vår svarta tröja än berg .. visst han han är en ganska bra spelare men finns det andra alternativ som t.ex Souray så är jag mer positiva till dom
Kommentera

Sv: Brynäs spel
WarhawK:
Jo men vi vill ha in en back NU!
Kommentera

Sv: Brynäs spel
claesw: Kan inte säga att jag mår speciellt illa av att Berg går till Timrå. Jag är mer konfunderad över hur man finansierar alla inköpen. Mna vill ha en NHL-spelare till den här veckan. Varifrån kommer pengarna?

Såg i GD att någon skällde på Brynäs för att man skulle vara dålig på att vårda sponsorskontakterna. Det kan ligga något i det, men den stora förklaringen (eller mysteriet) liger på sponsorssidan som inte fattar vad företag i alla andra hockeystäder vetat länge, nämligen att ES-lag är en enorm marknadsföring för stan. Icke så i Gävle--den stan är ju redan världsberömd för sitt kaffe och sina skumbilar.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
claesw: Souray till FBK enligt TextTV. Men någon halvdassig kanadick ska det väl bli över till oss också...
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Jompe: I Brynäs kostar en lockoutspelare en miljon enligt Sundlöf. I andra lag blir de billigare. I Modo får man ju tydligen sju för en mille. Det är nog där skon klämmer. Lockoutspelare är sju gånger dyrare för Brynäs än för andra lag. Anledning? Ja fråga inte mig.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
claesw:
jag mår inte illa, mår rätt bra,,,ännu bättre nu när modin strax ritar på ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs spel
70Igor:

Är det inte så att lockoutspelaren kostar en miljon för Brynäs då det i det priset ingår både försäkring och lön, medans det i MODO:s fall bara handlar om försäkring då spelarna spelar utan lön?
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Poffa: Jo. Ni har nog grymt bra och billiga försäkringsbolag däruppe också ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs spel
70Igor:

Det är väl samma bolag som försäkrar alla spelare, eller? Det är i alla fall ett bolag som har hand om ES-spelarnas försäkringar och det är Försäkringsmäklarna Arne Nordlund AB här i Övik. Hemsideadressen är www.ano.se och där kan man under Sport läsa följande:

[f]Elitserien[/f]
Vi har alla spelare försäkrade via kollektivavtal med ishockeyvillkor
Om spelare vill förstärka sitt skydd så kan han göra det med SICO hockeyförsäkring."
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Poffa: Se där, färsäkringmäklaren sitter i Övik. Ja då förstår jag att Modo försäkrar sina spelare till en tiondel av priset :-)
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Stigsson: hade det på känn
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Jompe: En anledning kan vara att de andra klubbarna har en buffert för spekulation (Brynäs har eget kap om 70kSEK, så vid en missräkning ryker elitlicensen direkt)

Därigenom kan de andra klubbarna gambla och skriva upp publiksiffrorna i en NHL-kryddad elitserie. Har man fel är det ingen katastrof, har man rätt har man växlat upp i medluten. Brynäs vågar väl inte chansa. Rätt eller fel vete fan.

Jag tror att om man hade de 4-5 millar på banken som försvann för några år sedan, skulle man investerat i detta läge. Speculate to accumulate. Tror jag. Sundlöv verkar vara en gambler.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Domarn: Nu är det ju en back det handlar om och det verkar man ju ha bestämt sig ha råd med eftersom man enligt tidningsuppgifter visat intresse för Souray.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Brynäs skulle kunna skriva upp intäkterna i budget med ett antal miljoner om man höjer publik-prognosen(säg 1000 pers). De andra lagen har nog jobbat med två alternativa budgetar i avvaktan på lock out, pga att sitt eget men inte minsta andra lag drar mer folk, SVT:s övertagande av TV-rättigheter från TV4:s sandlåda etc.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
70Igor: På fredag så stängs fönstret så vi får hoppas att något händer tills det!
Kommentera

Sv: Brynäs spel
65selander: Ingenting talar för att det ska hända nåt. Efter den oväntat goda insatsen igår är chansen ännu mindre, för nu är risken stor att man tror att man är bättre än man egentligen är. Det var ingen dålig insats laget gjorde mot Modo, riktigt bra faktiskt. Jag tror ändå att det måste till en eller ett par förstärkningar för att det ska fortsätta att gå bra för Brynäs. Tror det kommer att visa sig rätt snart.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Clarence: Om dom spelar lika bra nu på torsdag så skall jag överväga att vara nöjd med truppen! ;-)

En skada nu i backlinjen så sitter vi med skägget i brevlådsn!
Kommentera

Sv: Brynäs spel
65selander: Visst är det så, och det är det som är så frustrerande, att veta att en enda backskada nu får svåra följder. Det känns otroligt jobbigt att Brynäs inte verkar kunna ta till sig en enda spelare från NHL. Att vänta till den där andra övergångs-perioden, var det i november (?), kan få förödande konsekvenser.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Clarence: Stämmer om backen går sönder nu på måndag mot LHF då blir det jobbigt.

Får hoppas att det blir som Honkens värvning, inga rykten och pang bom så var han klar för Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs spel
65selander: Såg att det nu är 155 nhl spelare i Europa.Vore väl fan om inte nån skulle kunna släpa sig till Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Hörde en intervju på sportradion.Fråga till Näslund."Om det blir spel i MoDo,kommer du att spela gratis där då"? Svar:"Ja det gör jag,för man vet ju att klubben inte har så mycket pengar".Va f..n är det inte därför de är lockoutade på grund av att de ej vill gå med på något lönetak.Snacka om dubbelmoral.Tack Brynäs för matchen igår.Idag går det ej att läsa kvällspressen,enbart "Floppa,Floppa,Floppa",inget om hur Brynäs spelade.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
51 Roger: precis som -99 med andra ord. Det gullas med modo. Anrell skrev väl i alla fall att korven är äcklig i Gavlerinken det kan vi ju glädjas åt.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
51 Roger: Du har inte förstått det där i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
51 Roger: Undrar vad fackförbunden säger om gratislirare, det är precis som att ta in polska arbetare till byggplatser och dom gör jobben för en skitlön. Det är inte riktigt lagligt vad jag vet.
Så borde det vara här med.
Kommentera

Sv: Brynäs spel
Wesley: Om dom vill spela gratis så är det väl upp till respektive spelare, tycker jag iaf!

Nä nu vill jag läsa att det är kö till Brynäs audition för NHL spelare!



OT: I kväll startar Norrgruppen i AS, Södergruppen har redan kört några matcher. SAIK vinner den med LIF som tvåa! SSK och MIF kommer att spela KS med dom!

Fridens liljor på er!
Kommentera

Sv: Brynäs spel
65selander: Håller inte riktig med dej där, hur ska dom andra i truppen kunna löneförhandla i så fall. Det kan ju hända att lockouten varar i flera år och dom har ju skrivit kontrakt på att stanna i klubben så länge lockouten pågår. Leif Boork skriver en bra sak om detta..se Länktips
Kommentera

« · 420737