Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - SSK 19/11-07

« · 941316 Till forumet

Sv: Brynäs - SSK 19/11-07
Jajjen: Ja, jag kanske skarvade en aning, men andemeningen i ditt inlägg var att matchen mot SSK är den STORA matchen som ABSOLUT inte får förloras, för då är det kört.
Vilket är rent nonsens.

"SSK är seriens sämsta lag och vi spelar hemma. Ett bra lag vinner den matchen. Ja, resten av den är logikövningen får du slutföra själv."

Med tanke på att SSK slagit både FBK och ett par andra topplag och att du sen börjar yra om seriens sämsta lag, så skulle jag vara djävligt försiktig med det logiksnack du försöker lura i oss...
Kommentera

Huge: "...svamlet om att allt är frid och fröjd, bara vi vinner mot SSK"

Jag har inget emot att bli citerad men då ska det vara riktigt återgivet. Du skarvar. Fult!

Jag tror det är fler än jag som hoppas på ett trendbrott, typ att vi börjar vinna mer än vi förlorar. SSK är seriens sämsta lag och vi spelar hemma. Ett bra lag vinner den matchen. Ja, resten av den är logikövningen får du slutföra själv.

Allvarligt, jag vet inte vad du lider av och jag gillar inte att sparka på den som ligger men ett tips i all välmening är att du skriver här när du mår bra.
Kommentera

Huge: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Kommentera

Jajjen: Klyschan är ett mkt underskattat verktyg. Bara för att den upprepas in absurdum så innebär ju inte det att den innehåller felaktigheter, tvärtom.
Klockrena sanningar är vad det handlar om....

"Med trepoängssystemet går det snabbt."

Tja, mig veterligt så är det faktiskt det poängsystem inom hockeyn där man snabbast kan klättra eller sjunka rent poängmässigt.

"Viktigt att va me i början på matchen."

Tja, jag föredrar nog det istället för att såsa och riskera att hamna i underläge på direkten...

Inte så dumt med klyschor ändå....

Till skillnad från svamlet om att allt är frid och fröjd, bara vi vinner mot SSK.
För då tänds nämligen ljuset i tunneln. Bara det att din korta näsa inte räcker längre än till nästa förlust, för då börjar du direkt yra om att ljuset är släckt igen.
Kommentera

Bissett19: Jag behövde inte leta särskilt länge: "Ett bra lag har tur och det är inte alltid som segern går till det lag som kanske mest förtjänade det."

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Kommentera

Bissett19: Nä, jag får gå igenom Huges texter isåfall.
Kommentera

Jajjen:

Kan du fler klyschor?
Kommentera

Huge: Viktigt att va me i början på matchen.
Kommentera

Huge: Med trepoängssystemet går det snabbt.
Kommentera

Huge: "Fastän det är jämnt mellan lagen, både spelmässigt och tabellmässigt.
Och fastän det återstår 2/3 av serien."

Gääääääääääääääääääääääääääääääsp
Kommentera

Huge: Sorry. Jag gör en spådom i din anda istället: Vinner vi så vinner vi, förlorar vi så förlorar vi. Vare nån som sa tråååååååkig?
Kommentera

Huge:
Vi vinner mot SSK. Jag hade nöjet att återvända till Ö-Vik idag, efter den mycket viktiga segern igår. Idag var det bad som gällde i Paradisbadet.
Hittade en tiokrona i duschen o det har varit en riktig turhelg i Ö-Vik!
Kommentera

Bissett19:
Vill göra ett tillägg till din laguppställning.
Michael Sundlöf o Kent-Åke Eriksson!
Om man skall tro Wennerholm skall makten o handlingskraften finnas hos dessa personer i den moderna ishockeyn.
M.a.o är de otroligt viktiga för föreningen...och bör stå med på laguppställningen. Ge dem gärna feta 5:års kontrakt nu på en gång:-)

Jag menar, vilket företag i Gävle skulle inte anställa Kent-Åke..särskilt efter att Leif Boork gett han smicker i media...?:-)
Att Micke är en bra kille tycker måhända de flesta,men någon värvarkung är han definitivt inte.
Vete katten om jag vågar tro på att dessa herrar skulle vara de rätta att leda föreningen mot toppen.
Krävs lite mer än så måhända?
Dock sitter det alltför många kockar i styrelsen, om jag får tycka.
Jag tror att Jan Reander skrev om det när Lassgårdh gick ut i media till föregående årsmöte.
Han ville att styrelsen skulle bantas o det kanske vore en god idè?

Jag har fortfarande inte fått reda på av Boork vad han menade med att det finns personer o fragment inom supporterleden som är till skada för föreningen. Ni läste säkert hans syn på detta på Brynäs IF:s hemsida.
Jag har frågat Catarina Carlsson, via mail, om detta är något som Brynäs IF kan besvara.
Eftersom det har varit tyst från Brynäs IF , så är det troligen endast något Boork har fantiserat ihop.
Som vanligt min käre Boork.! Lätt att lufta åsikter o använda makten man har i media o snacka skit om andra, men att förtälja vilka personer som är till skada för föreningen, ja det undviker du/föreningen att besvara.
Lägg korten på bordet en gång för alla, så man slipper läsa sådant skräp...
Kommentera

Jajjen: "Den här matchen måste vi vinna annars är vinsten mot Modo betydelselös. Tre poäng i morron och man kan se ljuset i tunneln. Torsk, då är vi uslare än tabelläget."

Du är ju fan värre än kvällsmedia vad gäller tabellrunkande. Så fort ett lag hamnar strax över eller under ett streck (företrädesvis nåt av dom nedre) så börjar det skrivas om "att vara på säker mark" alt "nu är man nere på kvalserieplats igen". Fastän det är jämnt mellan lagen, både spelmässigt och tabellmässigt.
Och fastän det återstår 2/3 av serien.

Om vi nu råkar förlora mot SSK men sen vinner nästa match, tänds ljuset i tunneln då igen?
Ett är säkert: ett jävla släckande och tändande kommer det iaf sannolikt att bli för alla lag som är involverade...
Kommentera

Jajjen:

Samma lag imorgon:

Målvakt: Markus Korhonen (Daniel Sperrle)

1:a: Peter Nolander, Nicholas Angell, Mathias Månsson, Mads Hansen, Andreas Dackell

2:a: Juuso Hietanen, Markus Kankaanperä, Daniel Hermansson, Micke Lind, Pavel Brendl

3:e: Tommy Sjödin, Daniel Johansson, Daniel Widing, Janne Hauhtonen, Ove Molin

4:e: Johan Alcén/Björn Danielsson, Jörgen Sundqvist, Lars Erik Spets, Sebastian Karlsson, Alexander Sundström
Kommentera

Var å såg SSK-LHF igår. Boork måste ha varit galen som sparkade Miettinen. Varför i h-vete spelar han inte i Brynäs? Han var lysande igår. Bara Lindh som kan konkurrera med honom i dagens Brynäs.

SSK har en riktigt bra förstakedja. Umicevic är en oberäknelig jäkel och Videll är svår att få stopp på. Utöver det ser dom slätstrukna ut. När Enroth floppar som igår har dom inte mycket. Men jag har sett honom spika igen å då är dom jäkligt svårslagna.

Den här matchen måste vi vinna annars är vinsten mot Modo betydelselös. Tre poäng i morron och man kan se ljuset i tunneln. Torsk, då är vi uslare än tabelläget.
Kommentera

Anemyr: Måndag är Måndag och Måndagar för mig brukar vara piss. Som du skriver så är det bara 3p som gäller, fast det är det väl ända tills vi har råd att förlora, typ när vi ligger på säker mark och ett antal gäng poäng till strecket...

Helt enkelt som Boomtown Rats sjöng-
Tell me why
I don’t like Mondays
Tell me why
I don’t like Mondays
Tell me why
I don’t like Mondays
I wanna shoo-oo-oo-oo-oo-oot the whole day down
Kommentera

Brynäs - SSK 19/11-07
Måstematch? Sexpoängsmatch?

Kalla det vad du vill, men det finns vissa matcher som Brynäs BÖR vinna och detta är en sådan. Måndagsmatcher brukar väl dra lite folk, undrar om det blir lite fler den här gången?
Kommentera

« · 941316