Brynäs IF

724847 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs - SSK

« · 358891 · » Till forumet


Brynäs - SSK
1-0
Daniel Johansson.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: Lysande!
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Och så PP.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Men vad gör Molin då? Nu har han serverat Lind två frilägen. Juha Lind alltså. :/
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: Var det kansek det GP menade när han sade att Molin har ny uppgift i laget och därför gör mindre mål?

Kör Du webradio?
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: Och i två mot ett-läge med Malmström lägger han en passning i knähöjd. Heja.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
1-1.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Hehe, du menar att någon måste vara sämst och att det nu är Molins uppgift? Kanske för att Anger ska få mindre skit. ;)
Jag kör webradio ja, och nu kvitterade SSK. Kupan styrde in den tydligen.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: inte första gången som brynäsbackar styr in pucken i eget mål.. kom igen nu BIF!!
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
lindberg: Laitinen hade en tjusig styrning mot Timrå, som helt ställde Koronen. Vi har liksom inte råd med sånt.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Soling verkar på g idag, dax att peta in lite puckar idag..?!
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
lindberg: Han har varit på väg tillbaka till sitt riktiga jag ganska länge nu, tror jag. Skulle vara guld om han kunde komma igång ordentligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Kommentatorerna på webradion känns nästan överdrivet opartiska. Ny SSK-utvisning, och även den här gången tycker de att det är hårt dömt och så vidare.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: PP nu med knappt två minuter kvar av första. Gyllene tillfälle att ta ledningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
BP, Sjödda ut.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: 2-1!
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Sjödin gör 2-1, assist Lind och Molin.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Fint att Molin passade till rätt Lind. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: Tog väl en stund innan han insåg att en av Lindarna spelade för SSK...
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Ford Prefect: 2-2. Crap.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
2-2 nu. ARRGH.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Peter Larsson, den gamle smurfen, kvitterade. Släkten är värst.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: att det ska vara så svårt att hålla en ledning mer än 2 minuter....
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
lindberg: SSK spelar 5 mot 3. Darrigt försvarsspel i Brynäs, enligt Skalman.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
2-3.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: usch..för mkt utvisnngar nu, jag lyssnar på hockeylive ligger en aning efter verkligheten..
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
lindberg: Håller med. 5-3 läge för bortalag ska bara inte få förekomma. SSK är ett risigt bortalag; på 15 bortamatcher är de 2-13. Vi behöver verkligen tre pinnar idag, även om resultaten i övrigt verkar gå åt rätt håll.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: japp både SSK och MIF är på gång, det blir till att hoppas på att Modo och Luleå inte hittar formen.

Jag saknar Casselståhl, sen han gick sönder har det bara gått sämre och sämre..
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Periodpaus, 2-3. Sista perioden blir inget för folk med svagt hjärta.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
lindberg: paus nu dags att ladda om för tredje perioden...
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Mitt svaga hjärta mår bättre av 2-3 än 3-2 inför sista. Att se Brynäs försöka försvara ett eller två måls ledning en hel period är ungefär lika roligt som det William Wallace utsattes för i slutet av Braveheart...
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
lindberg: Håller med omatt Cassel saknas. P3 spelar idag stället för Adam Andersson, vilket nog bidrar till instabiliteten i försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Tycker det verkar lite geistlöst, av webben att döma. Utgår från att GP har vaskat om lite inför sista. SSK är inget dåligt lag och har en match i benen. Kan fälla avgörandet idag, men hoppas jag har fel...
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
2-4 direkt i början av tredje. Herregud.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
3-4 Anger. These are the days of miracles and wonder, som Paul Simon sjunger.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Daniel Johansson ut med mindre än fem minuter kvar. Starkt jobbat, Danne.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
GP plockar Korhonen, 15 sekunder kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Slut, 3-4. SSK tar sin tredje trepoängare borta för säsongen. Vet inte om man ska skylla på att vi inte har matchtempo ännu efter uppehållet. Brynäs tycks antingen ha svårt att förvalta en ledning och tappar i de sista 10 minuterna, eller kommer i underläge och gör ett heroiskt försök till upphämtning som nästan lyckas.

Det här var en nyckelmatch som vi inte hade råd att förlora. Nästa omgångar vi FBK borta, inte precis en promenad i parken. Vi kan mycket väl fira nyårsafton under slutspelsstrecket.

Enda positiva är publiksiffran, cirka 5800.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Nyckelmatcherna kommer att dugga tätt den närmaste tiden, så denna match var nog inte mer viktig än ngn annan, skulle jag tro.
Verkarde som att man hade svårt att få till det i formationerna, enligt webben. Tydligen ingen omvaskning heller inför sista, vilket var lite förvånande. GP brukar ju inte vara den som drar sig för detta drag när det inte stämmer.
Kupan drog tydligen iväg en icingpuck i ren ilska över ngt som Molin tydligen gjort, eller inte gjort. Även Soling verkade förbannad i slutet när han inte fick spela vid 6 mot 5. Molin fick iaf förtroende.
Man får väl hoppas att julvilan och matchoträningen hade ett finger med i spelet, med tanke på den geistlöshet man tydligen visade upp idag.
3 pinnar mot FBK nästa match, och vi är med igen.
Ingenting är omögligt, som ostmästaren sa.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Huge: Klart killarna ska va´förbannade - men bara på sig själva. Fy bubblan , vad dåligt. Känns som det här går åt h-te, trots min relativa optimism för ett par veckor sen. SSK´s spelarsatsningar i nödläget kommer nog att betala sig trots allt. Ekonomiskt bakbundna Brynäs däremot har ju inget att åtgärda sina problem med i spelarväg. Detta är ruggigt...
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Finns det ingen klackledare ute i landet som kan flytta till Gävle och ta tag i klacken?
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Mickis: brynäs behöver klackfolk så är det. =)
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Bright: SSK hade redan innan förstärkningarna ett bra lag. Vi har också ett bra lag och det kommer att bli tight i slutändan. Men det visste vi ju innan, så det är ju ingen överraskning direkt.
Visst är killarna förbannade på sig själva när man vet att det kan se betydligt bättre ut än vad det gjorde idag. Tror att vi kommer att få se ett helt annat lag mot FBK.
Jag undrar om man inte gick i den vanliga fällan idag: hemmalag, med storpublik som förväntar sig storspel och många mål. Spelarna vill visa vad dom kan och är sugna efter uppehållet. Lite övertändning kanske, och spelet låser sig istället. Inte helt ovanlig matchutveckling.
Bortaspel på hemmaplan kanske vore att rekommendera ibland.
Å andra sidan, lätt att säga som läktarcoach... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Hemma igen efter ett gävlebesök och gott om tid att svära av sej under två timmars bilresa. Förbannad på laget kan man inte vara. Dom presterar fortfarande över sin förmåga. Jumbolaget var klassen bättre och borde avgjort betydligt tidigare. Ett lag som kan plocka in fyra elitseriespelare av hög klass när det behövs rår vi inte på. Ssk kommer placera sej före Brynäs när serien är färdigspelad. Modo och lif har också potential att klättra i tabellen. Det är nog mif och luleå som ska rädda oss från kvalspel i år.
Det man blir förbannad på är publikstödet - eller avsaknaden av. När dom 200 svenskar som håller på ett gudsförgätet lag som ssk bestämmer sej för att samtidigt besöka Gavlerinken blir det spel mot ett mål. Under 30 minuter före match, 60 minuters speltid och 34 minuters paus lyckas dom överösta 5680 gävlebor. Utom vid tre tillfällen - vid Brynäs mål. Några bredarslade gävlebor bakom mej kunde bara hålla med när sskklacken sjöng "det finns bara en klack i hallen". Fan vet när jag orkar ta mej till G-rinken och höra mitt lag bli förnedrat på läktaren igen. Enklare att besöka Globen och Skandiarinken och få uppleva hur det känns när Brynäs har publikstöd.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Förlust igen denna gång mot ett betydligt sämre hockeylag.
P3 och Laitinen hör inte hemma i en serie där hallarna tar mer än 1000 personer. P3 har varit skadad hela säsongen, men vad har Veli-Pekka att skylla på? Det är Johan Hansson o Brad Berry klass på den killen.
Och gamle klippan Sjödda blandar verkligen sina insatser. Bedrövliga pass följs upp av resoluta uppåkningar. Kuparinen hade ett minnesvärt byte där han proppade 3 Ssk:are i samma byte. Förläng hans kontrakt omgående. Lind har nog sällan setts så osynlig. Malmström en av få ljuspunkter framåt.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Därför förlorade Brynäs:
1.dåligt försvarsspel, Korhonen var inte heller lika bra som vanligt.
2. Alla behöver inte få känna på pucken i power play!, sluta passa runt, skjut direkt när läge uppstår.
3. Anfallsspelet var inte heller så jävla bra, inte direkt dåligt. Men inte helt perfekt, mer aggresivetet och mer rakt på mål vill jag ha. De är enklare än man tror att göra mål om inte gör sakerna så komplicerat.
4.Lite konstig coachning av Gunnar att inte ta time out för än när 15 sekunder återstår av matchen, aggera tidigare!
Men visst SSK är inget dåligt lag, Brynäs hade lite "tur" att man lyckades hålla jämna steg med dom. Södertälje mot slutspel?, kanske.., underviker man skador och spelar enkelt så är de möjligt.
Brynäs framtid?, osäker. Visst vi ligger sjua nu, men både SSK och MIF kommer otäckt närmare.
De är nu de avgörs i dom 18 sista matcherna.

Christer Lärking vet han vad nivå betyder?, tror inte de. "Sjöddas" två minutare i andra perioden. Horribel är ordet!

Stog på ståplats som vanligt idag, fullpackat. Men vad gör 85 % av människorna?
Jo stog tysta som sjuåriga skolbarn och väntade på skolmaten, SKÄMS och ÅTER SKÄMS!!!
SKÄRPNING!!!
Är ni Brynäsfans?
Frågan är berättigad.


På tisdag är de bortamatch mot FBK, huja svår match. Men en bra sak, alla Brynäsare där kommer att stödja laget i alla fall & förhoppningsvis våga skrika ut sitt stöd.
Hur många ska med?
Ska BSKV komma?


Supporterskap till Brynäs IF, är till 95 % ett stort lidande, men de är väl de som charmen eller?

Lång redogörelse av mig idag, blir så när fingrana glöder på tangeterna.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Larry: Nu tycker jag att du är taskig mot dom sjuåriga skolbarnen. Så tafatta och blyga är inte dom.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Lilljanne: Inte?
Jag taskig?, bara ärligt uppriktig.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
En intressant fråga är vad vi ska ha en ny flådig arena till när vi har en sån risig hemmapublik som vi har. Vi har elitseriens tveklöst sämsta hemmapublik. Var uppe för ett par veckor sedan och såg cirka 30 Timråiter totalt dominera läktarna. Inget hördes från Brynäsklacken, som egentligen inte var en klack. Pinsamt. Vill Gävleborna ha ett elitserielag i sin kommun? Verkar inte så.
Kommentera

Sv: Brynäs - SSK
Jompe: Risig och risig....
Tycker ändå att 5800 idag var helt OK, med tanke på att julfirandet nog gräver stora hål i de flestas plånböcker.
Det där med att man inte hörs så mkt är dock riktigt. Fast det stämmer iofs in på många andra arenor också. När bortalaget dessutom leder och går mot vinst, brukar även den minsta bortaklack låta som ett fullsatt Maracanastadion när brassarna avgjort en VM-final hemma... :-)
Kommentera

« · 358891 · »