Brynäs IF

446506 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-SSK

« · 456035 · » Till forumet

Sv: Brynäs-SSK
Lelle: Ni verkar ha bra pris på era Chokladtoppar i kartong! Kan ni inte ta med er ett par kartonger till rinken ikväll? ;)
Kommentera

Lunkan: Hehe... nä vi har inget i vårt lager. Det var endast någon som tyckte att vi skulle sälja så webbis lade upp en omröstning =)
Jag föredrar kringlor..
Väl mött i Gavlerinken. Hoppas det blir en underhållande match och det gör inget om SSK vinner =)
Kommentera

Lelle: Gör inget hmmm jo det gör att jag och många med mig får magsår och börjar nyttja piller blir beroende av alkohol för nervösra ryckningar i pungen!!! Däremot en underhållende match det håller jag med om och den blir riktigt underhållande om resultatet blir en sisådär 6-1!
Kommentera

Lunkan: Tur inte matchen liras på utomhusrink,då hade SSK garanterat vunnit,med deras Wimbledonliknande spel,Winnie Jones o Peter Popovic är ju ungefär lika tekniska......långa puckar på Jokinen typ:-)
Kommentera

Bissett19:
OTROLIGT intressant match i kväll. jag tror BIF drar längsta strået eftersom SSK kommer att spela försiktigt och defensivt. Vi är alltid sämre på hemmaplan när vi möter lag som satsar offensivt.
Kommentera

För det första det där med piller. Det har väl blivit "vår" medicin i många år. Vi har 3 x plats 9. Kommer inte ihåg var ni har de senaste tre åren.
Mitt tips är 2-4 till SSK. Sista i tom bur.

Utomhusrink kanske blir aktuellt nu när det snabbt blir vinter =)
Kommentera

Lelle: Tror du på allvar att ni vinner Lelle- eller hoppas du? : )
Kommentera

claesw: Tror gör man i kyrkan =)
Känslan säger 2-4. Jag är övertygad om att det blir en jämn drabbning där Olli/Samme/Dragan blir tungan på vågen.

Kul med mycket folk men synd med vädret.
Kommentera

Slutsålt idag.Kom i tid,snöoväder. Honken står idag!
Kommentera

51 Roger: Perfekt, jag åker strax...
Kommentera

65selander:Ta det försiktigt i snöplasket. Har du skaffat dig en fru,rykterna går.
Kommentera

Har spanat lite i min kristallkula och detta är vad jag ser för kvällen:

Brynäs IF - Södertälje SK 6-2 (2-1,2-0,2-1)

Period 1
04.58 1-0 Ove Molin (Dackell, Sjödin)
13.12 2-0 Tyler Arnason (Molin, Timonen)
18.35 2-1 Mikael Samuelsson (Jokinen)

Period 2
02.35 3-1 Kimmo Timonen (Sjödin, Lind) PP - 5 mot 4
16.31 4-1 Mikael Wahlberg (Sjögren)

Period 3
08.12 5-1 Tyler Arnason (Dackell, Timonen)
10.45 5-2 Dragan Umicevic (Samuelsson, Tärnström)
14.02 6-2 Mikael Lind (Viitakoski, Phillips) PP - 5 mot 4

Så, nu vet ni hur det går.
Kommentera

Falken: Får inte ihop det riktigt när dom tänkta kedjorna är

1:a Sjödin-Timonen Miettinen-Wahlberg-Sjögren

2:a Phillips-Johansson Dackell-Arnason-Molin

3:e Sulku-Casselståhl Viitakoski-Lind-B Danielsson

4:e Kuparinen-Andersson Soling-J Johansson-Malmström
Kommentera

64Waern:

Var det det som gjorde att du inte fick ihop det? För mig var det att Brynäs skulle vinna som ställde till det...;-)
Kommentera

Poffa: Ja att du har den uppfattningen om BIF det är väl allmänt känt här på HS.
Kommentera

Poffa: Skulle du få ihop det om vi skrev att SSK skulle vinna då???
Kommentera

Lunkan:

Nä, för då är det för få målskyttar för SSK och/eller för många för Brynäs i den där matchrapporten.
Kommentera

Kalle K: "här uppe så skrattar vi åt att ni går på denna mina år efter år.."

Inte för att jag bryr mig speciellt mkt, men bara en liten kommentar till alla lappar som tror att deras eget vinterväder är så otroligt svårt att leva med: ni får alltid snö när det är minusgrader, vilket gör att snön packar sig lugnt och fint för att sedan utgöra ett perfekt underlag att köra på. Inget salt heller som ställer till det ytterligare.
Härnere snöar det alltid i samband med temperaturer runt noll, vilket gör väglaget betydlig svårare att både förutse och att köra i.
Pudersnön faller nog betydligt oftare däruppe än här nere.
Mao, två helt olika väderlekar och väglag.
Vilket av de båda som kräver lite skicklighet att köra i, det behöver väl knappast nämnas... :-)
Kommentera

Huge:

"ni får alltid snö när det är minusgrader"

Hmm, varit ovanför Söderhamn ofta? Det verkar inte så, för senast i helgen så snöade det ett par centimeter med blötsnö, underkylt dessutom. Inget snökaos uppstod.

" Inget salt heller som ställer till det ytterligare."

Jag mötte saltbilen på väg till jobbet i morse.
Kommentera

Huge:

Har bara en kommentar : Använd tuben stockhålmsjävlar ;-)

Varför skall det vara tvång med halkbana i norrland när inte sörlänningar behöver?
:-)
Kommentera

Problemet är att Stockholmarna slänger in ettan och full gas, skitsamma att dom slirar bara.

Vet inte hur många Stockholmare man har hjälpt när man fortfarande bodde i Vemdalen.
Kommentera

Kalle K:

"Har bara en kommentar: Använd tuben stockhålmsjävlar ;-)"

"Tuben" är inte speciellt kul när det börjar snöa, för varje gång det kommer lite snö blir det ett j***a kaos. "Va? snö? Fungerar inte tågen då? Vad konstigt!!"
Kommentera

Poffa: Kan nog stämma, men är trots allt rätt ovanligt däruppe. Kuststäderna från Gävle och norrut har tidvis ungefär likadana förhållanden som härnere. Resten av Norrland, dvs inlandet, har helt andra förhållanden. Dom som "gnäller" på sörlänningarna kommer väl förmodligen från de sistnämnda trakterna. Det är mest dessa jag vänder mig till.
Härnere brukar också saltbilen vara i farten när det börjar frysa på.
Tyvärr så kommer man oftast för sent och det blir bilisterna som får ta smällen, i dubbel bemärkelse.
Själv har man tajmat däcksbytet rätt hyggligt. Både i fjol och i år åkte vinterdäcken på dagen före kaoset utbröt... :-)
Kommentera

Dagens domar trio.

Brynäs IF - Södertälje SK

HD Stefan Danielsson, Ingarö
LM Joakim Karlsson, Axvall
LM Mikael Ljungqvist, Bagarmossen
Kommentera

64Waern:
Jag kan inte låta bli (förlåt) att påpeka... Domartrio heter det, för mig ser domar trio helt fel ut.
Kommentera

claesw: Man får väl tacka för det.
Kommentera

64Waern:
Skit i det- nu satsar vi på SEGER ikväll. 6-2 blir det!
Kommentera

claesw: Själv är jag glad bara vi vinner, för det kommer att bli stenhårt som vanligt hemma mot SSK.
Liksom det kommer att bli stenhårt mot alla andra lag hemma (och borta).
Sådärja, då var man helgarderad.... :-)
Kommentera

Usch vad nervöst. Snart så får vi se vilka som ligger 10:a respektive 11:a efter kvällens drabbning. Viktig match är bara förnamnet.

Heja, heja, heja Tälje.
Kommentera

Huge: Dags för trenbrott ikväll, dvs vinna en viktig måstematch, själv ska jag på företagsfest och får följa matchen via mobilen. Mitt tips 3-1.
Kommentera

rafalski: Japp, då bär det av mot rinken, känns som en knapp seger: 4-3.
Kommentera

96 Artisten: 5 - 2 kommer det bli, och nu är det dags att fara till rinken då, syns där allihopa
Kommentera

Känner mig som en förväntansfull unge på julafton. Tror våra "nya" kommer att göra succe. Tippar 7-2 till "Tigrarna"..SSK har ju också ett intressant lag, men, men bortaplan mot ett heltaggat Brynäs är ett stycke mission impossible..Tummen upp nu! Visa vad ni kan--> spelare som fans..
Kommentera

Ikväll vill jag se att Brynäs gör en kanoninsats o inte viker ner sig när det gäller som mest, vilket brukar inträffa alltför ofta!!
Kommentera

Jag tycker folk här i GB:n är väl optimistiska som vanligt före match (det är oftast nåt helt annat efter match...). Den här typen av måstematch på hemmaplan mot en bottenkollega har vi inte lyckats vinna de senaste tre åren. Allt talar för SSK-vinst med typ 0-3. En Brynäsvinst vore underbart och ett trendbrott som kan vara första steget ur bottenträsket mot fastare mark.
Kommentera

70Igor: Tror nog att alla har jätteförväntningar på våran kanonvärvning Sjögren, därför så optimistiskt :-)
Kommentera

70Igor: Skämt å sido, chansen är nog större att dom viker ner sig än gör en stabil insats.Ibland känns det som om psyket inte riktig är med när det verkligen gäller???
Kommentera

70 Rodrigues: Det känns som det är fan är dags att sticka hål på det där förlorarspöket nu. Sedan om det blir Sjögren som gör det är väl en annan fråga ;-)
Kommentera

Honken inte med enligt swehockey. Smittad av Sulkus magsjuka eller?
Kommentera

70Igor: Och så blev det tydligen andersson som fick stå över till förmån för kupan, tråkigt!
Kommentera

moment22: Tråkigt o jävligt fegt!! Finns ju inte en junis som kommer att vilja spela i Brynäs i framtiden.Man behandlar inte dom unga killarna som Brynäs gör. Andersson är klasser bättre en stenstodet Kuparinen, det räcker med en spelare på isen som tar idiotiska utv....
Kommentera

70 Rodrigues: Hoppas att Korhonen fortsätter på den inslagna vägen och storspelar ikväll!! Kom igen nu Brynäs!!!
Kommentera

ajdå
Kommentera

0-1 4:33
Kommentera

Det är fan helt otroligt, nästan varenda gång så öppnar vi med ett mål i arslamentet!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: 1-1 :)
Kommentera

70 Rodrigues: Fortsätt klaga bara, så ramlar målen in bakom Stana....
Kommentera

vafan e det sant?!? 2-1
Kommentera

leek: Molin efter 7:06. Kul att han fick göra mål!!
Kommentera

Huge:
2-1
Kommentera

« · 456035 · »