Brynäs IF

731196 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-SSK

« · 456553 · » Till forumet

Sv: Brynäs-SSK
p j davydjoos:
Porslin blir borta ett tag. Typ 1 vecka från första symtomfria dag.
Kommentera

Jokinen.
Herrejävlar.
Kommentera

Phillips.
Kon.
Kommentera

Huge: ...Och Phillips gick bort sig vid en sisådär fem mål....
Kommentera

bradberry: Vet inte om var speciellt med på målen framåt heller. Han åkte mest omkring...
Kommentera

Positivt från matchen: Björne!!!! Eller hur rackham!!! Din absoluta favorit till en tongivande roll i framtidens Brynäs.....???
Kommentera

70Igor: Markus korhonen vilken katastrof han är som målvakt (div 2 klass). Han förstörde matchen med sin darrighet och osäkerhet. Fem st skitmål släppte han in, t o m jag hade gjort det bättre. Ska han fortsätta stå så kommer Brynäs att få stora problem framöver. Snälla Honken kom tillbaka eller köp in en NHL-målvakt.
Brynäs spelade bedrövligt första perioden, bedrövligt passningsspel, sirap i benen. Mycket bättre fart och fantasi i andra och tredje perioden.
Dackell o Wahlberg spelar alltid med hjärtat, plus även för Sjögren.
Kommentera

Vi avslutade bra dom sista 4 matcherna innan uppehållet med 2 vinster, (LHC, Modo hemma) 1 oavgjord (HV borta) och 1 förlust (VF borta).
Men efter dagens match känns det som vi är tillbaka på ruta 1 tyvärr.
Hoppas att det inte tar allt för för lång tid innan vi kliver fram till ruta 2.
För det måste gå snabbt så att vi inte blir stående på perrongen med skägget i fel brevlåda.
Kommentera

bradberry:
Ja, han rör på sig i alla byten. Skaplig lägsta nivå, men utan högsta nivå. Lite som Brynäs i stort nu för tiden :-(
Jag säger bara Jokinen.
Jokinen :-)
Kommentera

bradberry:Märkligt att man inte kan ta Sjödin av banan när han uppträder som han gjorde ikväll.Vilken back som helst hade fått slänga sig längst ut på avbytarbänken om den hade spelat som lagkaptenen gjorde.
BIF var tillbaka i "stilla står vi" hockey och det var fan inte kul att titta på.Markeringsmissar pga. räknefel hela tiden tackvare att SSk rörde på sig hela tiden. All fart försvann när Molin gick ut.Tänk vad billigt det är att sätta ett lags mest tända spelare ur spel och bara få 2+10.

Tyvärr så återkommer hela tiden intrycket av att Sjödin är så jävla dålig när han är dålig och tvärtom.Där finns det bara berg eller dal!
Kommentera

aphac: Räknefel??? Ha, ha... Brynäsarna gick ständigt på täljespelarnas "gurkburkar"..... Vi kanske ska ta in Bengan Johansson som coach vetja....?? Han lär oss genomskåda gurkburkarna (räknefelen) Tränarfrågan löst....?
Kommentera

bradberry:
Nobelpris till brad för den värvningen!
Kommentera

Arnasson var otäckt anonym! Matchotränad får vi hoppas! (vet vi) Han spelade inte svenskt centerspel direkt. Skapade förvirring bland medspelarna med sin intensiva (nåja!) forechecking. Håller med om att Sjödda skulle bänkats ikväll!
Kommentera

Ja, då har man kommit hem från en minst sagt konstig match. Lite positiva saker från matchen, men även negativa.

Positivt:
"Sjöken" - Vart verkligen positivt överraskad över honom, vilket jobb han lägger ner, sliter och tar närkamper i varje byte, och så gjorde han ju även ett mål! Här har vi värvat extremt bra.

Kimmo Timonen - Trots att han inte svarade för en felfri match gör han tre poäng (3 assist). Ryckte upp sig i mitten av matchen och vart bättre ju längre den led.

Negativt:
Domaren (Stefan Danielsson) - Vad gör karln egentligen? Missar en hel del solklara utvisngar, herregud! Sedan borde det väl ändå ha varit matchstraff på Jokinens tilltag mot "Molle"?

"Karhu" - Jag har nog aldrig sett honom såhär dålig. Ta mig fan, han var rent sagt usel idag. Vart var självförtroendet, glöden och den säkerhet han visat förut? Den var ju minst sagt bortblåst, likaså hans spel överhuvudtaget. Släppte retur på retur och gjorde det ena misslyckade ingreppet efter det andra, nej, det här var inte Korhonens dag.

Phillips - Vart gjorde han egentligen i början av matchen? Om jag räknade rätt så var han inne på alla fyra baklängesmålen under första perioden, minst sagt uselt av en spelare som ska hålla världsklass. Spelade dock upp sig lite under matchens gång.

Arnason - Såg knappt honom under matchen. Då och då skymtade han till, men det var ytterst sällan. En sak jag undrar starkt över, har han några muskler överhuvudtaget? Kändes som motspelarna plockade bort honom hur lätt som helst, med eller utan puck. Han hade heller ingen glöd och kämpavilja vad jag såg i alla fall, var en besvikelse. Men måste få mer tid på sig, likaså Phillips.
Kommentera

bradberry:
Tyckte nog att det var både stegfel och räknefel från båda lagen ikväll...

Från det ena till det andra:
Hossa i Mora. Såg du avslutet på Sporten (som tog i stolpen hos en Hirsch-spelad Salo)!!
Pasi N i Malmö. Nu har de en målvakt. Obra för Brynäs.
GERBER! Nu lyfter FBK.
Jokinen.
Kommentera

Vill bara ta och tillägga att jag inte tog med allt. Tog med det mest positiva samt negativa. Tycker annars Wahlberg var riktigt bra, med några få spelare till.
Kommentera

miiiken: "div 2 klass", "jag hade gjort det bättre". Ring mej sen! Korhonen har ju verkligen sänkt Brynäs när "Honken" var höftskadad!
Kommentera

rackham: Hossas fint var värd ett bättre öde. Bland det värsta jag sett! Kaxig entré.....
Kommentera

miiiken:
Vem var det som släppte 9 (nio) kassar?
Kommentera

bradberry:
Skulle nog vilja påstå DET värsta.
Foppa och Magic: Dra något gammalt över er!
Kommentera

rackham: .... Å Salo (för det var väl han) var uppe på Kempis läktare å köpte korv! Med ketchup... mycke ketchup.....
Kommentera

bradberry:
"Tyvärr skadade sig Johan Holmqvist på värmningen, fick en puck på knät..."
(Brynäs hemsida)

Så var det med Honken.
Kommentera

bradberry:
Ja, de får nog göra en extra beställning av ketchup till Kempis inför nästa match...
Kommentera

Falken: Arnason var nog tamejfan det sämsta jag sett på ett par skridskor. Ok om han inte har spelat match på länge men han orkade ju knappt hålla uppe sin lönnfeta lekamen. Det hade varit minst lika bra om en stor säck färskpotatis hade spelat i nr 29 ikväll...
Kommentera

Webbis på brynäs hemsida verkar ha svårt med namnet på herr Sjögren dock. "Christina Sjögren får pucken framför Stana och fintar vänster...", "Christan Sjögren gjorde även han en bra insats...".

Inte lätt ibland. :)
Kommentera

munkas:
Jeff Williams-varning, menar du?
Kommentera

micke:
Ja, kallas man Sjökan så...
Kommentera

munkas: Vanhedra inte Custemos klassiska tröja!! FRÅGA: Borde den inte hänga hissad uder taknocken i G-rinken????
Kommentera

bradberry: Jo, dom kan hänga upp den direkt, på ett villkor, att spelaren som bar tröjan ikväll sitter kvar i den tills NHL drar igång igen.
Kommentera

Ähh ge Arnason några matcher, ni minns väl hur Bommen var som en Bambi på hal is de första matcherna. Han har ju inte spelat en riktig match sedan förra NHL-säsongen och ny på stor rink. Kan han göra mest poäng i Chicago borde han även kunna sprätta i Brynäs.
Kommentera

munkas: Förresten ska inte lame Potatoman få ta all skit ikväll. Phillips och Timmonen var j-vligt kassa dom också. Att Timmonen fick några assists var bara tillgälligheter. Det var uppspel ifrån egen zon som genom i sin tur fina individuella prestationer, av brynäsforwards, resulterade i mål.
Kommentera

rackham: Honken har gjort strålande matcher innan plattmatchen han är en mycket jämnare och mycket bättre målvakt, slutsnackat om den saken.Korhonen är på tok för ojämn och det håller inte i dagens elitserie. Korhonen har släppt in 12 mål på två matcher!!!
Satt och njöt långa stunder av Brynäs anfallsspel idag, med mycket fantasi, hoppas det håller i sig. Men försvarsspelet var stundtals juniorbetonat.
Kommentera

pastorn: Håller med! Visst, man såg faktiskt knappt något positivt i honom idag. Men jag tror och hoppas det kommer. Som sagt, att inte ha spelat en match sedan April (om jag minns rätt) så tar det nog mer än en match att komma igång riktigt. Men, han visade inte så mycket positivt idag som man kunde hoppas.
Kommentera

munkas: Det blir nog bra när Elias kommer, ska du se....
Kommentera

munkas:
Jag tycker tvärtom, Timonen var bra, hela tiden följsam och slog säkra pass. Även Philips spelade in sig i matchen i andra perioden från att ha varit ett rundningsmärke i första.
Kommentera

pastorn: Skillnaden är att Bommen var så förbannat het i premiären att han kokade över och fick matchstraff. Arnason var i o f som du säger en riktig Bambi, men Bambi hade ikväll lagt på sig ett antal kilo för mycket och glömt att ishockey är en kampsport som spelas i fler än en zon.
Kommentera

miiiken:
Ok. Vem har tagit mest poäng hittills. Honken eller Korhonen?
Räknar du vem som vinner matcherna åt Brynäs eller vem som varit mest jämn?
Är du intresserad av vinna matcherna eller dräglar du över statistik (GAA, SVS)?
Kommentera

miiiken: Din logik går inte av för hackor:

"Men försvarsspelet var stundtals juniorbetonat."

Du ser inget samband med Korhonens eventuella svårigheter idag?
Kommentera

Huge: Jaså, tidernas största ryggdunkare är tillbaka....
Kommentera

munkas: Nå´n måste ju hålla dyngspridarna kort....
Kommentera

munkas: Var t.o.m ett tag inne på att åka till Malmö på lördag för att kolla på de spännande nyförvärven, men efter dagens Disney on ice-show, starring: Knatte, Fnatte och Phillips blir det nog lugnt med det.
Kommentera

munkas: Säg inte det. Malmö kanske har nå´t på G.
Elias, t.ex....
Kommentera

Huge:
Vad e det jag hör? Vankas det tjära och fjäder-party?
Kommentera

Huge:
Elias stavas väl inte med G, Huge?
Kommentera

Huge: Ja, synd att det inte blev Brynäs. Det var ju såååå nära...
Kommentera

munkas:
Humor har du också, munken.
Kommentera

Metal Guru: Kul för dig att Mora lyckades snubbla in fyra mål ikväll. Det blir nog dock inte lika roligt när gräddan av laget åker hem och Kenneth Bergqvist ska göra målen framåt.
Kommentera

rackham: Gunnar Elias. Bror till Patrik....
Kommentera

Huge: Absolut inte. Försvarsspelet var juniorbetonat oftast i mittzon och eftersom Södertäljes försvarare inte tog till vara på misstagen som bjöds så blev det inga direkta farligheter framför mål.
Lägg ner det här ämne nu för fan, han släppte in fem skitmål, punkt slut.
Kommentera

Huge:
Ja, han ja. Han med mustachen, va. Gunnar Elias Patrik Brorsson.
Kommentera

« · 456553 · »