Brynäs IF

724404 inlägg · 7957 ämnen

Brynäs Stars

« · 539996 Till forumet


Brynäs Stars
Nöjesjournalisten Anrell har ju i dagarna propagerat för att man skall slå ihop Djurgården, AIK och Hammarby till ett lag. Allt för att rädda Stockholmshockeyn och enbart på ekonomiska grunder.
Ungefär lika begåvat som att försöka slå ihop Brynäs och Leksand. Eller?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Huge: Fint det vore att slåihop dom lagen. Vem skall dom då slåss med, sicken trubulens det skulle kunna bli. OCh då kanske man kan ge igen för alla stockholmare som tycker vi Frölundaiter måste hålla på Västra Frölunda i fotboll :)
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
mok: Just det,varför gör ni inte det?? Frölunda som Frölunda!
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
sylf:

IFK Göteborg har ingen hockeysektion, Frölunda är det enda hockeylaget i GBG.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars

danoj:

Räknas inte Mölndal?

;-)

Kommentera

Sv: Brynäs Stars
mok: Jo, men Frölunda Hockey och Västra Frölundas fotbollslag har väl inte samma moderförening?
Dessutom skiljer sig väl förhållandet i Stockholm inte ett dugg från övriga landet, vad gäller stöttning av sitt lag. Skotten mellan supportrarna i Stockholm är lika vattentäta som exempelvis skotten mellan Frölunda och Färjestad. Eller ngt annat lag....
Än mer korkat blir det när ordföranden i Djurgården Fotboll går ut och propagerar för att AIK och Hammarby borde slå sig ihop när det gäller ishockey. Varför vill han isf inte att Djurgården Hockey och t.ex AIK eller Hammarby slår sig ihop?
Svaret är enkelt: då tappar ju iaf Djurgården inga supportrar, utan det problemet lastas över på de andra.
Naturligtvis håller Djurgården Hockeys klubbdirektör med, och vem hade trott ngt annat?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
danoj: dom har flesa lag i div 2 som bland annat spelar mot gislaved
Kommentera


Sv: Brynäs Stars
mok: Att inte hålla på samma klubb i fotboll som i ishockey likställer jag med att exempelvis hålla på Sverige i fotboll och Kanada i hockey, dvs. helt jävla galet. Jag håller på Brynäs i hockey, således håller jag på dem även i fotboll!
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
moment22: Jag håller på NY Rangers i NHL OCH i Premier League....solklart :)

Nä jag håller med i fallet Frölunda...ponera att man står i Frölundaklacken (hockey) på lördagen mot t.ex Djurgården. Dagen efter möter Frölunda IFK Göteborg i allsvenskan....står man i IFK-klacken och hänger med i "hata Frölunda" ramsor då? Helt barockt!
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Jag håller på Brynäs (naturligtvis i hockey) men dock ej i fotboll. Där är det Gefle som gäller!
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
moment22: Brynäs hockey och Brynäs fotboll har inget med varandra att göra.Fotbollen har lånat namnet och märket,det finns inget samarbete överhuvudtaget.Fotbollen är på muppnivå(div 3 eller 4,tror jag).I Gävle håller man GIF och BIF när det gäller någorlunda elitstatus.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
aphac: "I Gävle håller man GIF och BIF när det gäller någorlunda elitstatus."

Någorlunda elitstatus?
Såvitt jag kan se så kan du väl inte komma högre i seriesystemet än ES i hockey och Allsvenskan i fotboll.
Vill du se fin fotboll strax under elitnivå i Gävle så får du bege dig till Kastvallen.. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Huge: Jag såg att du hade gjort några inlägg på någon norsk hemsida angående Spets. Har du tagit klivet till internationell skribent nu?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Huge: Någorluda inkluderar att bägge är/blir kölag.
Kastvallen ja, jodå en och annan match blir det där per sommar men då för ganska unga lirare. Mer underhållning då!
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Sjödda klar för ännu ett år..... Jag som trodde det här var hans sista säsong.......
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Falken: Varför ska man hålla på de lag som finns i den stad där man bor? Håller visserligen på Blåvitt men gjorde det redan långt innan jag flyttade till Göteborgstrakten. Och varför skulle man hålla på Frölunda i hockey...
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
AD: Gubben håller ett år till.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
AD: Ska man tolka det som att Sundlöv fortsätter som sportchef, månntro? Förmodligen.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Jompe: nej tyvärr karln är slut, synd att inte själv kan inse de. Varför?!
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Larry: Han är trots allt en av våra bästa backar kanske tom den bästa alltså i dagsläget.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Jompe: Japp, Sundlöv kommer nog att fortsätta ännu ett år vilket i mina ögon är inge fel på. Tycker att Sundlöv jobbar mycket och går in för sitt jobb och nu har han lite mer erfarenhet än vad han hade förra säsongen.

Någon som har koll på vilken som är ES äldsta spelare genom tiderna?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
AD:
När det gäller Syndlöf: Minst dåliga lösningen om han fortsätter tills vi kan rekrytera han med det sjukliga smeknamnet...

Äldst i ES: BJ?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
rackham: :-)
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
rackham: Ja BJ var väl typ 41 sista året han spelade med gnaget.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
munkas: "Har du tagit klivet till internationell skribent nu?"

Akkurat.
Och som du märker så behåller jag mitt nick.
Inga namnbyten här inte... ;-)

Såg för övrigt Norge i ett lättare träningspass idag i B-VM.
25-1 mot ett Kina som höll TV-puckklass.
Det var länge sedan man såg så glada spelare som när Kina reducerade till 1-15.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Huge: Gjorde inte Spetsen 10 mål kan han dra åt helvete ;)
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Gusten: Han gjorde 3 mål och 2 assist mot Kina...
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
moment22, Gusten> Om klubbarna nu råkar vara från samma stadsdelar men inte har något med varandra att göra måste man ändå hålla på Frölunda i fotboll, innebandy, bowling etc för att jag håller på Frölunda i hockey? Korkat resonerat tycker jag....
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
wap.hockeysnack.com
Finns inte en chans att jag lägger några sympatier för fotbollen i Gävle. Jag har mitt MFF sedan barnsben och det räcker långt när det gäller fotbollen.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Äldst i elitserien... Blev inte Masken inspirerad av Lemieux och gjorde en comeback?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Joshua_Tree: Peter Gradin var ju inne och spökade i Västerås på gamla dar.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
El Maco: Peter Gradin gjorde comeback i AIK, inte Västerås. Rätt ska vara rätt.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
El Maco: Salming i AIK?
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
ståpäls: Förresten, fick Åke Dahlöf stå något? Vill minnas att han var reserv för något år sedan.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Larry: Det var Thomas Gradin som lirade i VIK 96/97. Han borde varit runt 40-41 då.

BJ var väl 41-42 när han lirade med AIK 92/93.

Hasse Dahllöf fanns ju ombytt 92/93 i en match, då 51 år ung ;)

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
65selander: Patrik, MFF är slut, Du vet lika mycket som jag att Änglarna kommer att vinna Guldet i Höst !

Vi är Guds sändebud ner på Jorden... =)
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
ståpäls: Vill minnas det var i en match mot Modo och Sandlin stod i båset. Skulle Brynäs leda stort med någon minut kvar så skulle Dahlöf få hoppa in och bli elitseriens äldsta spelare. Men jag tror matchen stod och vägde, till slut så stod Modo som segrare i matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Hong Kong: fel. De var mot Malmö, inte MoDo.
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Mano03: Vilka vi???
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
Larry: Dök på den tabell:

Äldste spelaren i Elitserien under en säsong
Hans Dahllöf, Brynäs IF, 52 år 10 dagar, säsongen 1992-93
Börje Salming, AIK, 41 år 7 månader 2 dagar, säsongen 1992-93
Thomas Gradin, Västerås IK, 41 år 19 dagar, säsongen 1996-97
Peter Lindmark, MIF Redhawks, 40 år 4 månader 1 dag, säsongen 1996-97
Anders Carlsson, Leksands IF, 40 år 2 månader 23 dagar, säsongen 2000-01

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs Stars
HF: Hans Dahllöf är väl äldste reserv i alla fall. "Spelare" känns väl mer tveksamt. Var fick jag Åke Dahllöf ifrån,har det funnits någon sådan?
Kommentera

« · 539996