Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS STOCKHOLM TILL LEKSAND!

« · 592545 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS STOCKHOLM TILL LEKSAND!
GävleLasse: Där har du väldigt fel faktiskt. Leksands bortasektion rymmer om jag inte minns fel 150 personer (kan vara 200 också). Vi är i dagsläget ca 300 anmälda på resan så det blir helt klart till att plocka bort stolar. Vi räknar ju dessutom med att få in en hel del anmälningar till.
Kommentera

HF: det kommer bara att vara Brynäsare i Ejendals på den matchen. Leksand kommer att fortsätta sin kräftgång å masarna slutar helt enkelt att gå på hockey.
Kommentera

GävleLasse: Jo, de har ju redan slutat åka till Mora för att det är så jobbigt om de skulle förlora. Nästa steg är väl Ejendals då.
Kommentera

HF: Ja, får Leksand stryk mot Mora så är det nog droppen som får bägaren att rinna över... Vi får se. Kan Backlund/Duba göra en kanonmatch så kan de nog skrälla och vinna över et Mora som verkar ha stora problem med att sätta pucken i mål. Då blir nog effekten tvärtom och det blir hockeyfeber i Leksand igen. De griper efter halmstrån di där masarna ;)
Kommentera

GävleLasse:
Ibland tenderar du till att vara en messersmidt faktiskt : )
Avslutar ofta diskussioner med att fastställa hur det ligger till...
Dina åsikter är ju inte lag, men jag får ju säga att du är djupt engagerad och kollar ju in varenda träning osv- starkt!
Kommentera

claesw: det heter faktiskt besserwisser, så det så...:-)
Kommentera

Huss:
Haha, jag vet att lasse tar det : )
Kommentera

HF: 7 mål på 212 skott imponerar inte direkt. Ställ det mot Brynäs 14 mål på 148 skott.

Äh, här e hela listan..

1 Frö 27 215 12,56%
2 FBK 24 197 12,18%
3 HV 24 215 11,16%
4 DIF 14 144 9,72%
5 MOD 14 145 9,66%
6 BIF 14 148 9,46%
7 LHF 20 227 8,81%
8 LHC 21 252 8,33%
9 TIK 13 205 6,34%
10 LIF 11 175 6,29%
11 MIK 10 212 4,72%
12 SSK 8 230 3,48%

Brynäs är inte ensamma om problem med målskyttet....
Kommentera

claesw: *ler* ja det kan nog verka så. Men till skillnad från väldigt många här så har jag oftast belägg för det jag säger. Detta genom att jag besöker träningar och ser många matcher. Jag har missat EN match så här långt och den matchen är den jag har uttalat mig minst om...SSK borta.
Kommentera

GävleLasse:
Precis, det är lugnt.
Kommentera

claesw: Men vad gäller målskyttar och målskytte så är det ganska intressant. Om våra målvakter gör en bra match och radar upp några idioträddningar så tänker vi "Fan vilka bra målvakter vi har" Blir det som borta mot Luleå så tänker vi " Fan vad dåliga vi är på att göra mål, vi måste ha in fler målskyttar" Vi verkar helt bortse från det faktum att andra målvakter även de gör idiotmatcher och idioträddningar.
Kommentera

GävleLasse:
Kvällstidningsmentaliteten, som jag döpt fenomenet till  ; )
Kommentera

GävleLasse: "Men vad gäller målskyttar och målskytte så är det ganska intressant. Om våra målvakter gör en bra match och radar upp några idioträddningar så tänker vi "Fan vilka bra målvakter vi har" Blir det som borta mot Luleå så tänker vi " Fan vad dåliga vi är på att göra mål, vi måste ha in fler målskyttar" Vi verkar helt bortse från det faktum att andra målvakter även de gör idiotmatcher och idioträddningar."

Nämen...
Såå kan man väl inte resonera?
Då har man ju tänkt efter innan man gör sitt inlägg.... :-)

Östlund kontra Spets?
Spets alla da´r i veckan.
Östlund må peta in ett eller annat mål i Valbo, men i övrigt är jag tveksam till hans kapacitet över hela banan.
Känns som en lightBissett utan Bissetts slitgöra....
Kommentera

Huge: Nej att tänka innan man tycker till får man inte göra. Det går emot all rim och reson när det gäller idrott*.

*Hänvisning till kommentatorer som tycker att domaren är dålig efter att efter 7:e reprisen konstaterat att det var offside.
Kommentera

Huge:
Jag ser fram emot din framgångsanalys av Lars-Eriks Spets från Trondheim!
I´m all ears and eyes...
Kommentera

rackham: Hah....
Busenkelt.
Bara att lägga ett karbonpapper på Thoresens utveckling i Djurgården.
Och då tror jag ändå att Spets i grunden har mer talang än Thoresen.
Men se´n återstår det där med löphuvudet, vilket som bekant alltid är det som gäller.... :-)
Kommentera

rackham: Du kan väl kontra med en framgångsanalys av Simon Östlund? Rätta mig om jag har fel, men nog håller lagen i Norska Elitligan (eller vad den nu heter) högre klass än Valbo AIF. Det borde således vara lättare att peta in puckar i svenska div I.
Kan inte begripa vad Simon Östlund skulle tillföra som vi inte redan har i form av L-E Spets. Spets har dessutom en helt annan potential (jag litar helt på Tommy Sandlins omdöme i det fallet)
Kommentera

Huge: Trevlig helg på dig och alla andra hockeyidioter. Nu skall jag ta båten ut i Västerviks skärgård för säsongens första jakthelg! Således kommer jag att vara avstängd från allt vad civilisation heter....

Men, jag förutsätter att vi har minst 4 friska poäng på söndag kväll!!!!
Kommentera

JanT: Tja, en naturlig målskytt t.ex...
Visst har Spets en framtid i Brynäs, om det är av Thoresens kaliber som Huge vill påskina kan vi väl bara hoppas.
Men vad skulle det kosta att plocka upp Östlund en 4-5 matcher för att ge honom chansen?
Kommentera

Huge:
Du gör det väldigt enkelt för dig...

Det jag sett av Thoresen har jag svårt att se att du bara kan lägga en professor Kalkyl på och tro att Spets skall komma ut som skjuten ur en kanon och leverera.
Löphuvudet är vårt minsta bekymmer.

Bättre analys än så förväntas av magister Huge :-)
Kommentera

JanT:
Som utgångspunkt för diskussionen:
27 Spets, Lars-Erik LW 7 0 0 0 4 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 1 1 0

0 poäng.
8 fösare på mål.
Spel på fyra femmor hittills.

Så här tänker jag:
Varför hämta en medioker spelare från utlandet när det finns spelare på närmare håll till mindre kostnad och med större lokal förankring (mer publikt intresse) och avkastning för spelarutvecklingen i Brynäs/Gävle och Gästrikland?

Vad kan Östlund göra som inte Spets kan?

- Oväntade saker, bryta mönster
- Hålla i pucken
- Skjuta och göra mål
- Snurra upp motståndarna på läktarna

Annars är de förmodligen lika bra/dåliga på rören...
Kommentera

rackham: Det kan ju bli så här också att Spets gör två mål i kväll elller om Östlund fått chansen i kväll så kanske det blivit att han har brutit benet istället.

Alltid lättare att analysera i efterhand.
Kommentera

65selander:
Efter åtminstone 10 omgångar kan vi börja analysera på allvar.
Kommentera

65selander:
Du har scenariot klart för dig... det ena kan vi få se ikväll, det andra är mer omöjligt.

Handlar mindre om spelarnamn och mer om principen, Selander, principen!
Kommentera

rackham: Får väl vika mig för dig eftersom jag vet att du har en järnkoll på dom yngre spelarna i trakten.

Vore synd om detta år blir Spetsens sista som hockeyspelare. Har skrivit det förut att vara stjärna i Nidaros är annat än att få kriga sig trött om poängen i ett lag som verkar vara på uppgång.
Kommentera

65selander:
Spets har ett år till efter det här och vi får hoppas att han växer på sig/matchas i rätt omgivning...
Kommentera

rackham: Problemet med SPets är väl ungeför som Bech i MFF att han blir frustrerad att han inte gör mål. Bech lyckades ju sist att göra mål men så är säsongen slut också snart :-)

När det väl kommer så lossnar det.
Kommentera

rackham: Spets ÄR en spelare på tillväxt. Vad hade han kostat nästa år om han spelat ett år i ES nån annanstans? Han kanske inte skulle kosta många korvören då han inte levererat. Men nu ansåg Brynäs att han var värd att satsa på... Live with it. Han är rånyttig på banan redan nu. Jag tror närmare att det är omgivningen som det är fel på. Varför inte stoppa in Spets med Bäckström och Malmström i 4:e och in med Aarnio i 3:e med Molin och Almtorp.
Kommentera

65selander:
Jag tillåter mig vara skeptisk tills jag blir överbevisad av skyttekungen Larsan...
Kommentera

rackham: Lovar när han kommer upp i två mål vilket han gör så bjuder jag på öl ;-)
Kommentera

GävleLasse:
Alla sätt är bra utom de dåliga.

Det är bara att konstatera att Månsson i alla fall är storväxt...
Kommentera

65selander:
Tuff utmaning!
Kommentera

rackham: "Bättre analys än så förväntas av magister Huge :-)"

Eftersom hans löphuvud tydligen är det minsta bekymret, så är jag inte direkt orolig själv.
Det tar tid att vänja sig med ES när man lirat i Norge i hela sitt liv.
Jag tycker att Spets verkar vara en ödmjuk typ som i första hand vill lära sig spelet här hemma. Då är det kanske lite enklare att börja med att spela enkelt och inte försöka sig på några finesser sas.
Jag är övertygad om att han kommer så sakteliga bara vi ger honom lite tid.
Med karbonpapper på Thoresen menar jag naturligtvis att utvecklingskurvan kanske kommer att se ungefär likadan ut rent tidsmässigt.
Kommentera

Huge: 1-0 Micke Wahlberg
Kommentera

Huge:
Knappt G, magister Huge...
Det är många "verkar", "tycker" och "kanske".

Bättre kan Ni!
Kommentera

AD: En läckerhet av Wahlberg: rundar Oksa okså(!!) lägger han in pucken i tom kasse... :-)
Kommentera

Huge: Du skriver i fel tråd :)
Kommentera

rackham: Knappt G, magister Huge...
Det är många "verkar", "tycker" och "kanske".

Bättre kan Ni!

Och även ett litet "hoppas".
Fast denna gång från ditt eget tangentbord:

"Spets har ett år till efter det här och vi får hoppas att han växer på sig/matchas i rätt omgivning..." :-)
Kommentera

Huge:
Att svara på fel uppgift är IG, magister Huge...
Kommentera

rackham: Eleverna betygsätter tydligen magistern.
Nu tycker jag det har gått lite väl långt med skolreformerna...
Kommentera

Huge:
Ja, det är svårt när eleverna vet mer än lärarna...
Fortfarande IG till magister Huge alltså :-)

Det kanske verkar som att man tycker att...
Nä, fortfarande IG.
Kommentera

bra att typ 3-4 inlägg handlar om de som "inlägget" gör från början.. Inte dags och få nån ordning på de här?
Kommentera

vilken_lirare: Håller med dig där. Är oftas så här, en tråd handlar om något men sen börjar någon annan prata om något helt annat.
Kommentera

Hejsan!!!
Jag funderar starkt på att åka med till Leksand om det finns plats. Men jag har alldrig åkt på bortamatch förut så jag vet inte riktigt hur det går till med biljetter. Om man anmäler sig till resan, måste man då fixa biljett själv?nu så står det på ticnet att det är slutsålt till matchen. Eller blir man garanterad biljett när man anmäler sig eller går det att boka vi brooklyn tigers?
Kommentera

brynasaren:
Brynäs IF har bokat 500 ståplatsbiljetter till våra supporterklubbar. Som det ser ut nu så tar vi i Brynäs Stockholm 50 biljetter, Brooklyn antagligen ca 200 och BSKV ca 150. Dessutom tillkommer en del individuella initiativ från Småland m fl platser.

För mer info om hur du åker med från Gävle kolla in sidan
www.brooklyntigers.se/index.php?page=resor

Är du däremot intresserad av den mer glamorösa supporterklubben så får du länken här: www.brynasstockholm.se/
Kommentera

Okej tack så mycket. Så man blir alltså garanterad biljett om man anmäler sig?
Kommentera

brynasaren: Ja.
Men anmäl dig nu, vi i Brynäs Stockholm har de senaste dagarna fått många anmälningar och har antagligen full buss vilken dag som helst.
Kommentera

Okej, tackar då vet jag hur det funkar. Ska snacka med en kompis i morn och höra om han ska med så vi kanske anmäler oss i morgon.
Kommentera

bumbar upp denna tråd. Brooklyn Tigers har fyllt sina bussar nu och är ca 250st från Gävle. Stockholm har nog fyllt sin buss också samt BSKV kommer med 3 bussar.

Det är laddat för hockeyfest i Ejendals, förhoppningsvis så förstår spelarna det också ;-)

Kommentera

Kommer bli en rolig dag i dalarna det här tror ja...
Kommentera

« · 592545 · »