Brynäs IF

727990 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs Support?

« · 965642 Till forumet

Brynäs Support?
Skapar en tråd om den nya idén om att slå ihop alla supporterklubbar till en.
Jag tycker detta skulle bli den bästa lösningen.
Man har en huvudstyrelse med ANGAGERAT folk från olika delar av sverige , dvs. Norr,Gävle,Stockholm,Väst och allt vad det nu är..
Kommentera

Sv: Brynäs Support?
lillovechkin: Härligt Eriksson, du är driftig du:))
Kommentera

Macahan: Haha , Vi är ju så inne i storstan vettu ;)
Kommentera

lillovechkin: Ja, det är nog troligt det. Har ju lite mindre koll här i byn.
Näe, nu blir det natti natti. Ha det gott!
Kommentera

Vi flyttar diskussionen till rätt tråd...

Jag skrev alltså...

stefanalno: Vad jag i första hand vill ha bort är allt prestigetänkande och det har runnit allt för mycket vatten under broarna för att det skall fungera med ett lyckat äktenskap mellan BS, BT och BSKV.

Det bästa vore om, som du skrev tidigare att ett gäng nya, yngre personer tog tag i det hela.

Hur klubben skulle vara uppbyggd är en fråga som jag lämnar till dem som drar igång det hela. Men visst vore det en väldigt bra idé att man har ett antal personer i grupper runt om i sverige som arbetar regionalt. Men det skall vara en styrelse för samtlga.

Kommunikation och lyhördhet är grundstenar i en rikstäckande supporterklubb.

Som Westerlind var inne på så tycker han att det är bra att man som supporterklubb jobbar helt utan inverkan från Brynäshåll.

Men jag menar att skall man supporta en förening så är kontakten med dess ledning väldigt viktig, för att inte säga livsviktig. Ser man på det rent påtryckningsmässiga så vore EN supporterklubb mer slagkraftig. "Vi i supporterklubben anser att..." ger mer genomslag om denna innefattar samtliga supportrar än en skvätt. En välorganiserad supporterklubb kan till och med bli en rejäl maktfaktor som Brynäs måste lyssna på. Idag så frågar de bara "vad säger de andra supporterklubbarna?"  Aua, aua aua....

Nej slå ihop krafterna, kunskaperna och energin och jobba mot samma mål och under samma paraply.
Kommentera

Brynäsfalanger.....kommer osökt att tänka på denna scen:
Kommentera

det skulle nog aldrig funka iaf eftersom alla tycker olika. Där är det lika bra med olika grupper.
Kommentera

Tror Dacke skulle må väldigt bra av att få göra ett mål.
Kommentera

Mickis: jo han skulle nog måt gott av ett mål så han får lite själevförtronde.
Kommentera

"11. Brynäs
Snitt: 6 000. Arena: Läkerol Arena. Kapacitet: 8 265. Beläggning: 73%.

Trötta, mätta, lata. Gävles hockeypublik kan beskrivas med mycket. Visst kommer fansen en gång per år på en hockeyfest, men normalt sett håller Brynäs fans en låg nivå. Lägre än Glocalnet."

Kul bedömning av Brynäs fans Aftonbladet gör! Om det är Brynäs fans i Gävle bedömningen gäller är det bara att skriva under men nu är ju Brynäs så mycket större. På bortaplan är Brynäs fans bäst! Aftonbladets analys är sämre än tidningen.
Kommentera

Jajjen: Notera att Brynäs har ett betydligt bättre publiksnitt än många av klubbarna framför. Brynäs publiksnitt brukar ju framställas som det överlägset sämsta i elitserien i media.
Kommentera

Jajjen:

Brynäs på bortais:Beläggning 91,2 %
Kommentera

Peja: På bortaplan har vi näst högst snitt. Och egentligen är det väl inte publiksnittet i Läkerolen jag tycker är dåligt. Det har alltid varit hyfsat. Det är stödet, särskilt i motgång, tokskriken på domaren när han dömer "fel", psykningar av motståndarna osv. Där är vi sämst, åtminstone på hemmaplan. Den 2 februari räknar jag med att Brynäs fans kommer att visa sitt rätta ansikte.
Kommentera

Jajjen: Nåja, så illa är den inte. Bara titta på hur läsarna röstar....
Tom DIFs fans (de där fyra tonåringarna i ena hörnet) är livligare nuförtiden. Men det är sant att Brynäs fans lever ut på bortaplan.
Kommentera

Jajjen:
"Trötta, mätta, lata."

GRATTIS GÄVLEBOR TILL AFTONBLADETS FINA & KORREKTA UTNÄMNING!
...o titta inte på personen bredvid, på marknadsavdelningen, på ståplats osv utan se dig själv i spegeln och fundera på hur JAG har bidragit!

Fullt medveten om att en minimal skara befinner sig här inne men se för guds skull till att sprid god stämning i stan o uppträd inte som motståndare utan som medspelare.
Fundera på hur DU kan bidra till mer folk & bättre drag på matcherna!
Det är en förmån att ha ett lag som slåss om slutspelsplats i Sveriges populäraste idrott !

På lördag kommer Globen att hård-kokas...!
ALLTID HEMMAPLAN I STHOLM!!!

Kan inte säga det bättre än Wikegård;
"Jag är en gammal Gävle-kille men jag tycker att publiken där uppe, de som går på hockey, är urkassa.
Man har fått en jätteny fin arena, Läkerol Arena, men i medgång så är man halv-tråkig, i motgång så dyker man inte upp.
Jag tycker det är jätte-skämmigt!
Se till att pallra Er dit och stötta Brynäs.
Lev inte på minnen utan lev på drömmarna istället!
Skärpning!"
Kommentera

tjugo8: Det är ju knappast någon tillfällighet att de som är bäst på isen är bäst på läktaren... Om laget är bra, kommer folket.
Kommentera

Peja: Eller så blir laget bra om publiken kommer = stöd till spelarna = pengar till laget = intressant för sponsorer osv. Testa det!

tjugo8 har ju rätt. Är man brynäsare går man på matcherna. Är man bara gävlebo går man när laget är bra. Det finns en jävla massa gävlebor i Gävle och en jävla massa brynäsare i resten av landet.

Ett första steg kanske kunde va att inte håna Brynäs i alla lägen. Förvåna omgivningen (särskilt i Gävle) genom att va positivt inställd till Brynäs som företeelse, glädjespridare, gävle-PR, whatever. Brynäs är Gävles största varumärke. Alla kategorier. I särklass.
Kommentera

Peja:
ja men tänk vad enkelt man kan göra för sig...!
här har vi ett lag som har chans på vårt tredje raka slutspel efter 3 träsk-säsonger...

nu var det inte främst publiksnittet jag hade synpunkter på...är väl rätt ok
...även om spridningen kunde vara bättre...men det är klart...på lördagar kan man ju hinka litervis m öl o då kanske man kan leva om lite...
...vidare är säkert andelen resande enormt större på lördagar...
Kommentera

Jajjen: Ja, det blir givetvis en positiv cirkel, men vad tror du kom först i Jönköping 1) en full arena i varje match eller 2) ett vinnande lag...
Kommentera

Peja: En full arena!
Kommentera

Jajjen:

Ja, vissa lag som förlorar på självmål i sudden har en t-shirt i shopen med texten "12044", men bara 11578 idag, under snittet... uselt...

Välfärdsproblem... = )

Kan förresten nån ens säga vad den officiella siffran över slutsålt är i Gavlerinken (kommer jag att köra med i ren protest hädanefter)?
Kommentera

Peja och Jajjen: Ett år har 52 lördagar. Sprid ut ishockeyn över hela året! Nästan bara lördagsmatcher.

“Gasell” – nytänkande
Kommentera

Peja: För att fullfölja resonemanget: Linköping och HV har båda burits fram av ett stort och brinnande hockeyintresse i stan. Både på läktarna och bland sponsorer. Den fullsatta Rosenlundshallen är ju legendarisk. Vad tog den, 4000 och alltid fullsatt och festligt. Det innebär en signal om att det finns fördelar med att förknippas med HV som varumärke.

Ett stort och genuint hockeyintresse i en ort/region är en viktig grundsten för sponsorer och andra att våga satsa långsiktigt. Märker man att intresset viker vid första motgång blir man betydligt mer tveksam till att satsa.

Brynäs måste uppfattas som nåt mycket positivt om föreningen ska ha en framtid. Skitprat, ränksmidande och illvilja kan störta vilken hegemoni som helst i avgrunden.
Kommentera

Peja:
...svårt o hitta statistik men är ganska säker på att hv hade publik värd namnet innan de blev "ett vinnande lag"

för inte kan det väl vara kvart-nia-kvart innan man blev tia första säsongen i Kinnarps, som byggde upp publikstödet...?
Kommentera

rackham: “Kan förresten nån ens säga vad den officiella siffran över slutsålt är i Gavlerinken?”

Nu får man tänka till och gardera sig när man besvarar den frågan.
1. rackham tänker på Gavlerinken som under sin sista säsong hade 6000 i kapacitet.
x. rackham kallar Läkerol Arena för Gavlerinken i ren protest.
2. Kent-Åke och co kallade 8187 i 3–3-matchen mot Djurgården 2006•11•18 fullt.
y. 6300 brukar anges utan säkerhetsmarginal.
3. Biljett-Ulla måste ha svaret i sin datamaskin.
z. Aftonbladet hada något ojämnt tal kring 6200 idag.
4. Öööhh…
Kommentera

20 Lindgren:

8187 låter enkelt i mina öron för uppfräschade Gavlerinken...

Finns det någon officiell info angående publikkapaciteten i uppfräschade Gavlerinken?
Kommentera

Och Skellefteå går upp på slutspelplats. Bra jobbat, Modo. Vad ska vi gissa på? 4-1 till bortalaget.
Kommentera

rackham: “Kan förresten nån ens säga vad den officiella siffran över slutsålt är i Gavlerinken?”

Nu får man tänka till och gardera sig när man besvarar den frågan.
1. rackham tänker på Gavlerinken som under sin sista säsong hade 6000 i kapacitet.
x. rackham kallar Läkerol Arena för Gavlerinken i ren protest.
2. Kent-Åke och co kallade 8187 i 3–3-matchen mot Djurgården 2006•11•18 fullt.
y. 6300 brukar anges utan säkerhetsmarginal.
3. Biljett-Ulla måste ha svaret i sin datamaskin.
z. Aftonbladet hade 8265 som kapacitet idag.
4. Öööhh…
Kommentera

20 Lindgren:

"Korta Läkerol Arena-fakta

- Publikkapacitet 8.200 åskådare

- Åtta konferensrum med plats för allt från 10 till 100 personer. Möjlighet finns även för ännu större sällskap genom att utnyttja entréhall, isyta och restaurang

- 48 st loger med plats för 504 personer

- 10 kiosker, 5 barer, café och souvenirbutik

- Restaurang för 352 personer. Köket har kapacitet för att servera över 1.000 matgäster.

- Stora mingelytor som gör arenan mycket luftig och flexibel

- Över 170 toaletter

Sidan ändrad: 2006-09-20"

Källa: www.brynas.se
Kommentera

rackham: Glasklart! **ironi** 16 månader gammal uppgift. Hur många får plats i utvisningsbåsen samtidigt?
Kommentera

« · 965642