Brynäs IF

724370 inlägg · 7957 ämnen

Brynäs testar 26-åring

« · 613262 · » Till forumet


Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues: Ja sannerligen skön läsning. Det enda rätta att göra med tanke på hur han spelat....
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Saxat från Almtunas hemsida:

"När det gäller Niklas Andersson finns idag inga besked huruvida han kommer att återkomma till Almtuna. "

Inget klart alltså...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Underbar läsning gällande Skoog!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Gusten: Enligt en insändare på Kebs sida så skall det tydligen ha stått i Nya Upsala Tidning att N.A inte skulle komma tillbaka till Almtuna.

Det är givetvis inte bekräftat på brynas.se men det lär väl komma ut nåt så snart det är klart om Skoog lånas ut till Rögle.

Huge: Tempot på träningarna blir inte bättre av att man kallar in mer spelare och kör träningarna med fem femmor... Men visst är det intressanta namn man ser på träningarna. Strid, Sunna, Götz, Sebban för att nämna några.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Gusten: Jag tror nog att vi får nöja oss med N.A. Men visst det finns en öppning för en toppvärvning. Skoog ser jag helst som ett avslutat kapital inom BIF. Sundlöv talar ju till och med om att det är OK att Skoog river kontraktet.

Han är en rackare på att riva kontrakt, den gode Simon!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Makkan: Det här borgar väl för att antingen N.A stannar eller att en riktig sjuhelvetes till superduperback är på väg. För nog vill Boorken fortsätta att köra på 4 backpar?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
MJ:

Det tror jag är bäst för alla parter, det finns ju ingen anledning för honom att hålla sig kvar i Brynäs om han ändå inte får spela. Det känns som att det kommer att lösa sig, och att det blir Rögle för Skoogen, speciellt som han inte var med på dagens träning enligt Gävlelasse eller om det var 70 Rodrigues som skrev det.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: "Det är mycket juniorer med på Brynäs träningar under uppehållet, frågan är varför. Ännu en "breddning"?

Kanske för att få upp lite tempo på träningarna.
Och för att junisarna ska få känna på lite tuffare motstånd. Bl.a...
Obs! Detta var ingen ursäkt, utan ett försök till förklaring.
Lätt att blanda ihop de två sakerna har jag märkt.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues: Brynäs lånar ut Skoog

Simon Skoog har haft en motig säsong i Brynäs hittills. Nu ser det ut som han får chansen att ta nya tag i en lägre serie. En utlåning till Rögle i allsvenskan ligger nära til hands.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Makkan: De har redan Götz i träning. Sen hade de ett par till som jag inte känner igen.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander:

Här är dom kvarvarande transfer fönstren.

7-11 november
12-16 december
23-31 januari
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse:

Visst f-n, det hade jag glömt.
Ta någon annan talangfull junisback då.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Ja, jag tror att Linköping/HV71/Frölunda är tuffare motstånd än MoDo/LHF/TIK. Därmed inte sagt att de kommande matcherna inom derbygruppen kommer att bli lätta. Det blir som du säger stentufft och hemmamatcherna måste vinnas!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Så du tycker att tuffa macther är de matcher som skulle vara en skräll om Brynäs vann. Då tror jag att det är tuffare matcher i dessa kommande sexpoängsmatcher som kommer, främst mot de lag som åtefinns i samma geografiska grupp som oss. Vi måste vinna typ 60-70% av dessa matcher för att vara på säkra sidan, varför? För att Brynäs viker ner sig i matcher som bara SKA vinnas. Leksand borta t ex.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Horava måste väl ändå ses som årets överraskning i ES. Från att inte ha producerat speciellt mycket till måkung! Om jag inte är helt felunderättad så hade detta MoDo (fyllt till bredden med spetskompetens) 7 raka förluster härförleden......Har även för mig att LHF gick väldigt trögt ett bra tag!

Hur som helst blir det tuffa matcher, men de tuffaste tror jag vi har bakom oss!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: Ja det är så sant. Det är bara att hoppas att det förblir så hela vägen ut. Det är mycket juniorer med på Brynäs träningar under uppehållet, frågan är varför. Ännu en "breddning"?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Vilken surprise, NOT!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: På fredag är det slutvärvat!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Det var mest denna mening jag tänkte på "Det modo vi möter nu är inte det modo vi slog i början av säsongen."

Det är fruktansvärt tyst ute på transfersidorna ang spelarare till ES iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: Jag menade inte att de kommit i detta fönster, men det är spetskompetens som kommit in utifrån...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Horava var väl med i Mästarcupen redan om jag inte har fel.
Däremot så ploppade Párdavy upp i slutet i september med Pavlikovsky.

Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Nej det ser lättare ut på pappret. Men det finns inga enkla matcher i årets elitserie. Ett Brynäs som inte spelar på topp får stryk av dessa "på pappret" lttare motstånd, och då finns det inte utrymme för en massa ursäkter som hittills kommit från Boork & CO

Luleå och Modo har införskaffat sig spetskompetens i form av nyförvärv som Horava, Orzagh, Pavlikovsky och Bartecko. Det modo vi möter nu är inte det modo vi slog i början av säsongen. Det skall bli högeligen intressant att se vad Brynäs presterar. Det finns en stor risk att många Brynäsare kommer att bli besvikna. Frågan är hur pass lång tid det tar innan du och Huge får slut på ursäkter...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: För lat och söka när är det detta fönster packar ihop?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Ska dom bygga för framtiden så kanske det är bäst att dom säkrar så att det blir ett slutspel i år, för annars så ser framtiden jävligt osäker ut!! Ny arena i all ära men sen då??
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
sylf: Så vi spelar som ett krislag i år? Enligt ditt synsätt så borde ES i så fall vara full av krislag - undantaget topp 3.

Är det så svårt att inse att vi bygger för framtiden, inte för ögonblicket?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Ja, Skoog är en äkta "masken/Hallin-värvning". Kul att du är lite mer positiv idag! Sättet vi förlorade på mot LIF var inte bra. Honken måste sluta att kasta in puckar i eget mål!

Man får ej heller glömma bort att vi nu snart har klarat av vår på papperet jobbigaste period i årets ES! 8p på de 8 senaste matcherna är godkänt enligt mig. Kan vi bärga en 3-poängare i de kommande 2 matcherna är vi med i spelet om slutspelsplatserna. Omgång 21-30 ser som bekant betydligt beskedligare ut med 6 hemmamatcher....
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Vet inte om ni har läst detta redan men här är en länk till en liten intervju med hela Brynäs 26-åring ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Du ämner Hallin & Carlsson värvningar...

Saxat från Arbetarbladets Brynäs special:

"Men Simon Skoog är petad.
- När det gäller Simon så visste vi hans bakgrund. Simon har hamnat mellan stolarna, 50-50, han kan bli bra men är märkt av hans bakgrund."

Nu är nyförvärvet som de var lyriska över helt plötsligt en chansning...

På tal om Hallin & Carlsson.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Makkan: Morin hoppar fortfarande på kryckor...vet inte när han kan vara aktuell för spel igen.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
claesw: Nej tabelläget tycker jag är förhållandevis bra. Det är mer ambitionen i de förvärv som görs. Att hela tiden söka i Allsvenksan istället för att hitta spelare på annat hål gör mig orolig.

Nu har jag haft förmånen att se Gella under två träningspass och visst finns det potential i grabben. Men det är fortfarande endast på träning man har sett honom. Hur är det med orken, pallar han trycket med elitserietempot. Meningen med hans eventuela deltagande är ju att vara tuff, gå rakt på mål och vara jobbig att möta. Pallar han att vara det tre matcher i veckan?

I grunden är jag fortfarande relativt positiv, kanske är det som någon skrev spår efter skitmatchen i Leksand sist som sitter kvar. En sak är i alla fall klar. Jag är trött på dessa hedersamma förluster främst på bortaplan och det faktum att de tenderar att vika ner sig med jämna mellanrum.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
sylf: Vi får hoppas att Gella gör bra ifrån sig så att dom inte står där med en ny Skoog!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues: I såna fall sitter han väl av kontraktet,och Brynäs har kastat 2 årslöner i sjön.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues:

Kalhygget är lika bra att skeppa iväg åå satsa på Morin istället.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues:

Tror som du att grabben redan är så gott som klar.
Och stänker han in 15 baljor så är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Varken Boorken eller Sundlöv var på plats under morgonens träning så nu kan ni nog alla rita dit Gellerstedt som det senaste nyförvärvet!! Simon Skoog var inte med på dagens träning, så jag gissar att Sundlöv o Boorks satt o diskuterade med Skoogs agent hur man ska lösa honom från kontraktet.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Det här med att Gella bara provspelar är ju bara ett spel för galleriet, han är redan så gott som klar. Vi får nöja oss med den vanliga budgetvarianten när det gäller värvningar!! Hoppas bara att det inte kommer och biter oss i arslamentet om en månad!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Westergren:
Marknaden tycks inte direkt svämma över med kvalificerade spelare som är beredda att gå in och göra skitgörat i match efter match, vilket Boork efterlyser. Känner inte att något av de namn som dykt upp här på forumet, i bloggar och dylikt är mycket att hänga i julgranen direkt. Då är det bättre att ta in en oöm, tokmotiverad förmåga underifrån.

HÅLLER MED!
Det kan ju hända att vi hittar en oslipad diamant, bättre än de glasbitar som må vara glänsande men sköra, som finns tillgängliga där ute...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse:
Din positiva inställning har förändrats, är det tabelläget eller vad?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
sylf:
Det är ju helt klart bortaspelet som är skit. Hemma står vi oss riktigt väl. Kan bara attityden, där får Boork skärpa sig faktiskt, på bortais så klarar vi en slutspelsplats!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Förresten: är det någon som har koll på de andra europeiska ligorna och kan tipsa om bra svenska, engelska (eller i nödfall tyska) sidor som bevakar dessa på ett bra sätt. Framförallt är jag intresserad av den finska ligan, men allt är av intresse...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Eller är det mest bitterheten över senaste torsken mot ärekrivalen och fastspikade tabelljumbon Leksand som sitter som något unket i sinnet?

Visst, det var ingen trevlig upplevelse. Sett över säsongen som gått (inte bara inledningen) tycker jag ändå att det känns helt okej, även om det varit lite upp och ner. Vändningen mot Mora hemma och Linköping hemma var starkt t.ex.

Tror dessutom att vi kommer få se ett Brynäs med betydligt mer kraft efter uppehållet. Som Gävle Lasse var inne på så är det täta matchandet ett problem för våra unga förmågor, vilket gör att de ofta inte kommer upp i den höga högstanivå de visat att de har. Några dagars vila och uppbyggande träning kommer att göra dem gott!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Oj, vilken domedagsstämning det var på vissa håll härinne då! I mångt och mycket en obefogad sådan, i mitt tycke. Visst, Brynäs presenterade inte namnet med stort N den här gången heller. Det är jag inte det minsta förvånad över.

Marknaden tycks inte direkt svämma över med kvalificerade spelare som är beredda att gå in och göra skitgörat i match efter match, vilket Boork efterlyser. Känner inte att något av de namn som dykt upp här på forumet, i bloggar och dylikt är mycket att hänga i julgranen direkt. Då är det bättre att ta in en oöm, tokmotiverad förmåga underifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: "Vilka tecken tyder på att det skulle vara kris i BIF?"

Spelet,annars inte så mycket,skulle va närheten till kvalstrecket då.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Det är Teletubbies som är ungefär lika lugna som vissa skribenter ;-)

Blir sängen själv också så att man orkar jobba samt åka till Vemdalen för att lugna upp sig ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: God Natt! Nu orkar jag inte tjöta mer i kväll, snygga rymdvarelser i form av BIF-supporters (eller vad det nu skall vara)!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Vi kan även se det från en annan sida att AHL eller NHL kille tar det för lätt att spela här det såg vi minst i fjol.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Huge: Det finns många aspekter på varför en nhl/ahl meriterad spelare skulle göra bättre ifrån sig än en spelare ifrån AS.

Ta tex det tuffa matchandet som även Boork har belyst när det gäller våra nyförvärv från de lägre divisionerna. De pallar helt enkelt inte trycket. Jag anser att en spelare som är van med att spela upp till 70-80 matcher har en jämnare form.

Om vi summerar säsongen så här långt så ser vi klara tendenser. I början så dominerades målskyttet och de bra insatserna av de nya. Då hette det, "de gamla behöver några matcher för att komma igång"

Den senare delen så var det tvärt om, då var det de gamla som hade kommit igång, medans Spets, Månsson och Almtorp blev bänkade i princip varje match...för att de inte orkade. Hur länge kommer de gamla att orka? För bänkningarna lär fortsätta och med tanke på vilken nivå de spelare som testas har så lär det bli trångt på bänken framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Jag säger inte att vi ska sikta uppåt, bara fösöka hänga kvar på slutspelsplats.
Hittills har vi haft tur med skador men det kanske inte håller i sig hela säsongen. Om Lind och Wahlberg går sönder känns det kanske inte så tryggt att ersätta dessa med Sunna och Gellerstedt...
Det är 6 poäng ner till 11:e plats. Det kan gå fort i hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
munkas: Lite långsökt att jämföra årets upplaga av ES med fjolårets kalle anka-säsong. Vilka tecken tyder på att det skulle vara kris i BIF? Spottloska? Syftar du spelare från lägre divisioner? Vi har ju många dylika i BIF, exempelvis Mattias Månsson som hitills producerat betydligt bättre än "skyttekungen" Jonas Soling i topplaget LHC!
Är det så svårt att förlika sig med tanken att Brynäs IF upplaga 05/06 är ett lag som på sin höjd kan vara med och slåss om plats 5-8.

Slutligen är jag väldigt intresserad av vilka spelare LIF/MoDo/LHF har värvat under detta fönster. SSk har BREDDAT truppen med en checkingline center vid namn Mapletoft!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: "Hur menar han egentligten? Haft? Och nu är kedjan redan tillräckligt bra?"

Hehe..
Ja, jag såg det där uttalandet och fattar heller inte vad karl´n menar.

"Jag är övertygad om att en spelare som har NHL meriter är ett bättre val än en spelare som har tre matcher ifrån ES i bagaget..."

Generellt sett: Ja
Men de NHL-meriter som nuvarande lediga spelare har ser ju faktiskt inte så där överdrivet tunga ut.
Och då minskar ju "gapet" mellan de två kategorierna.
Hur mkt är svårt att säga.
En liten fingervisning kan ju vara att jämföra med de NHL-meriterade spelare vi hade ifjol och som bl.a klev in lagom till KS.
En salig blandning där väl ingen egentligen höjde sig nämnvärt över mängden av övriga spelare.
Tänkte även säga Arnason, men jag säger inte det.... :-)
Kommentera

« · 613262 · »