Brynäs IF

724348 inlägg · 7957 ämnen

Brynäs testar 26-åring

« · 613047 · » Till forumet


Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: "Främst handlar det om att skicka signaler till publik, sina egna spelare och framför allt sponsorer. Signaler som säger "Vi vill framåt, Vi vill vinna, Vill vill till slutspel" istället så blir det tvärt om..."

Boorken har helt klart satt sin prägel på laget och föreningen så här långt.
Men det är väl det som är vitsen med hela upplägget om jag förstått det hela rätt: föreningen tror på Boorkens ideer och visioner och därmed får han ju följaktligen ganska mkt att säga till om.
Kan hålla med om att en viss fartblindhet möjligen kan smyga sig in i vissa lägen, men jag tycker det har gått alldeles för kort tid för att ställa den diagnosen. Var är det berömda tålamodet du tidigare predikat?
Det är iaf min bestämda uppfattning att både publik och sponsorer har begripit att föreningen verkligen jobbar för att gå framåt, vilja vinna och t.o.m även vilja gå till slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Huge: Brynäs har många nyförvärv från lägre divisioner i år. Och tyvärr så är det ju bara Öhrstedt som har levt upp till förväntningarna. Almtorp, Spets och Månsson är ju endast bredd spelare eller i bästa fall framtidsspelare.

Och jag påstår fortfarande att han endast är en breddning. Hade killen haft så pass bra kvaliteter så hade nog andra lagt märke till det. Just med tanke på Brynäs scoutingverksamhet..
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Huge: Det är lätt att tappa tålamodet när Boork arbetar som en bakåtsträvare. Sen är det skillnad på tålamod och "naivt väntande"
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Huss: Jag har sett Hamilton i många matcher och han imponerar inte direkt på mig. Jag kan säga att som spelare på isen är han en blandning mellan Davydov och Anger, dvs spelar inte för laget utan för sig själv.

Hamilton är liten och klen, ingen fart på rören och gillar inte att ta hemåt. Men han är effektiv som målskytt.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Clarence: Det där med att värva spelare är inte alltid så lätt. Tänk om vi hade en sportchef som "masken" Carlsson eller Mats Hallin. Slösar friskt med stålarna och köper in spelare till höger & vänster. Hur det sedan funkar ute på isen verkar vara något helt annat.

MEN, de vågar ju göra något! Varför ens försöka bygga ett lag med yngre spelare från Allsvenskan? Varför inte byta ut halva laget efter varje säsong?

Jag säger bara; PETR LESKA!!!

(han var garanterat inte billig i drift!)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Håller med om det första (Almtorp, Spets och Månsson).

"Och jag påstår fortfarande att han endast är en breddning. Hade killen haft så pass bra kvaliteter så hade nog andra lagt märke till det"

En breddning ser jag som ett försök att fylla på med likvärdiga spelare.
När vi tog hit Örat, verkade det iaf som en breddning.
Med facit i hand visade det sig att han varit om inte vår bäste back, så iaf inte långt därifrån.
Det är väl mer därför som JAG anser att han snarare är en förstärkning.
Om du förstår vad jag menar...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Nu får du allt förklara dig lite närmare. Exakt hur arbetar Boork som en bakåtsträvare? Jag tycker precis tvärtom! För en månad sen prisade du Boork, vad har hänt sedan dess?

Laget har levt upp till de krav man kan ställa på dagens trupp, vi ligger där vi rimligen kan förvänta oss att sluta fram på vårkanten.

Jag har svårt att se något allvar i den situation vi befinner oss i nu, tvärtom känner jag mig lugnare än på många herrans år!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: "Det är lätt att tappa tålamodet när Boork arbetar som en bakåtsträvare. Sen är det skillnad på tålamod och "naivt väntande"

Frågan är ju om han i det långa loppet verkligen är en bakåtsträvare?
Om du med det menar att han går lite mot strömmen och värvar inhemskt istf internationellt?
Denna strategi siktar helt klart på framtiden, men kan eventuellt kosta i det korta perspektivet. Problemet i nuläget är ju att snacket om att det inte finns några spelare på den internationella marknaden förmodligen stämmer rätt bra. Och därmed är det svårt att "syna" Boorken, sas.
Hade varit mkt lättare att kritisera honom ang värvningar om det med säkerhet hade funnits gott om spelare både internationellt och nationellt.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Finns absolut ingenting att berätta om VIK-AIK...

Jo där försvann 2.5 timma av ens liv som man aldrig får igen..

Kan det inte bli tisdag snart så man får se riktig hockey igen!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Clubsport: "Finns absolut ingenting att berätta om VIK-AIK..."

Nä, inte mkt att skriva hem om.
Möjligen att Boorken förhoppningsvis också tittat lite på Jimmie Svensson i AIK.
Om vi nu ändå är ute och spanar i AS....
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Huge: Saxat från Puckens sida...

"Vad har varit bra?
.... Vi har haft svårt att hitta ett bra komplement till Wahlberg. Där skulle vi haft en stark och snabb forward som gick på mål.

Är det en sådan forward ni söker nu?
- Nej, egentligen inte för den kedjan är tillräckligt bra i dag."

Hur menar han egentligten? Haft? Och nu är kedjan redan tillräckligt bra?

Snacket om att det inte finns några spelare tar jag med en nypa salt. Det är skillnad på att höra tex Loob säga en sån sak än att höra Sundlöv säga samma sak. Jag tror det är bra mycket lättare för Sundlöv att leta fram en spelare som tar plats och kanske till och med blir en rejäl förstärkning än att Loob skulle göra detsamma. Varför? tja, FBK är ju fan så mycket bättre som lag.

Jag är övertygad om att en spelare som har NHL meriter är ett bättre val än en spelare som har tre matcher ifrån ES i bagaget...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Att hela tiden ta in "framtidsspelare" när laget i sig har grymt svårt att vinna matcher. Vi behöver spelartyper som kan föra laget framåt IDAG, inte nästa säsong eller säsongen efter det.

Vad händer om tex Dackell och Lind går sönder... Molin får en migränattack... Ska vi "toppa" med framtidsspelare?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Förra året låg vi väl också på slutspelsplats, före jul om jag inte minns fel. Sedan blev Sulku skadad och Kimmo gav sig av och efter det vet väl alla vad som hände....
Sundlöv gick då ut och sa att brynäs inte behövde ersätta dessa spelare eftersom man hade ett tillräckligt bra lag. Bullshit! Efter jul var man åter igen det strykgäng alla hade väntat sig. Två bra spelare, förstärkningar alltså, kan vara skillnaden mellan slutspel och kvalserie. I år vill jag, och säkert många andra här att misstaget inte upprepas. Södertälje, Modo, Luleå och Leksand har samtliga värvat spelare. Nu vill jag se en förstärkning i brynäs till matchen mot Hv, i alla fall ett seriöst försök till förstärkning, inte Gellerstedt eller någon annan spottloska i ansiktet!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Jag håller inte med dig om att vi har grymt svårt att vinna matcher. Leksands IF har grymt svårt att vinna matcher! Men, jag kan tillstå att målfabrikationen kunde vara bättre.

Problemet är väl att det i dagsläget är svårt att hitta spelare som för laget framåt. Det är lätt hänt att det blir "Hallin- & Carlsson-värvningar".

Menar du att det redan är kris i BIF?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: "Hur menar han egentligten? Haft? Och nu är kedjan redan tillräckligt bra?"

Hehe..
Ja, jag såg det där uttalandet och fattar heller inte vad karl´n menar.

"Jag är övertygad om att en spelare som har NHL meriter är ett bättre val än en spelare som har tre matcher ifrån ES i bagaget..."

Generellt sett: Ja
Men de NHL-meriter som nuvarande lediga spelare har ser ju faktiskt inte så där överdrivet tunga ut.
Och då minskar ju "gapet" mellan de två kategorierna.
Hur mkt är svårt att säga.
En liten fingervisning kan ju vara att jämföra med de NHL-meriterade spelare vi hade ifjol och som bl.a klev in lagom till KS.
En salig blandning där väl ingen egentligen höjde sig nämnvärt över mängden av övriga spelare.
Tänkte även säga Arnason, men jag säger inte det.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
munkas: Lite långsökt att jämföra årets upplaga av ES med fjolårets kalle anka-säsong. Vilka tecken tyder på att det skulle vara kris i BIF? Spottloska? Syftar du spelare från lägre divisioner? Vi har ju många dylika i BIF, exempelvis Mattias Månsson som hitills producerat betydligt bättre än "skyttekungen" Jonas Soling i topplaget LHC!
Är det så svårt att förlika sig med tanken att Brynäs IF upplaga 05/06 är ett lag som på sin höjd kan vara med och slåss om plats 5-8.

Slutligen är jag väldigt intresserad av vilka spelare LIF/MoDo/LHF har värvat under detta fönster. SSk har BREDDAT truppen med en checkingline center vid namn Mapletoft!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Jag säger inte att vi ska sikta uppåt, bara fösöka hänga kvar på slutspelsplats.
Hittills har vi haft tur med skador men det kanske inte håller i sig hela säsongen. Om Lind och Wahlberg går sönder känns det kanske inte så tryggt att ersätta dessa med Sunna och Gellerstedt...
Det är 6 poäng ner till 11:e plats. Det kan gå fort i hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Huge: Det finns många aspekter på varför en nhl/ahl meriterad spelare skulle göra bättre ifrån sig än en spelare ifrån AS.

Ta tex det tuffa matchandet som även Boork har belyst när det gäller våra nyförvärv från de lägre divisionerna. De pallar helt enkelt inte trycket. Jag anser att en spelare som är van med att spela upp till 70-80 matcher har en jämnare form.

Om vi summerar säsongen så här långt så ser vi klara tendenser. I början så dominerades målskyttet och de bra insatserna av de nya. Då hette det, "de gamla behöver några matcher för att komma igång"

Den senare delen så var det tvärt om, då var det de gamla som hade kommit igång, medans Spets, Månsson och Almtorp blev bänkade i princip varje match...för att de inte orkade. Hur länge kommer de gamla att orka? För bänkningarna lär fortsätta och med tanke på vilken nivå de spelare som testas har så lär det bli trångt på bänken framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Vi kan även se det från en annan sida att AHL eller NHL kille tar det för lätt att spela här det såg vi minst i fjol.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: God Natt! Nu orkar jag inte tjöta mer i kväll, snygga rymdvarelser i form av BIF-supporters (eller vad det nu skall vara)!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Det är Teletubbies som är ungefär lika lugna som vissa skribenter ;-)

Blir sängen själv också så att man orkar jobba samt åka till Vemdalen för att lugna upp sig ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: "Vilka tecken tyder på att det skulle vara kris i BIF?"

Spelet,annars inte så mycket,skulle va närheten till kvalstrecket då.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Oj, vilken domedagsstämning det var på vissa håll härinne då! I mångt och mycket en obefogad sådan, i mitt tycke. Visst, Brynäs presenterade inte namnet med stort N den här gången heller. Det är jag inte det minsta förvånad över.

Marknaden tycks inte direkt svämma över med kvalificerade spelare som är beredda att gå in och göra skitgörat i match efter match, vilket Boork efterlyser. Känner inte att något av de namn som dykt upp här på forumet, i bloggar och dylikt är mycket att hänga i julgranen direkt. Då är det bättre att ta in en oöm, tokmotiverad förmåga underifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Eller är det mest bitterheten över senaste torsken mot ärekrivalen och fastspikade tabelljumbon Leksand som sitter som något unket i sinnet?

Visst, det var ingen trevlig upplevelse. Sett över säsongen som gått (inte bara inledningen) tycker jag ändå att det känns helt okej, även om det varit lite upp och ner. Vändningen mot Mora hemma och Linköping hemma var starkt t.ex.

Tror dessutom att vi kommer få se ett Brynäs med betydligt mer kraft efter uppehållet. Som Gävle Lasse var inne på så är det täta matchandet ett problem för våra unga förmågor, vilket gör att de ofta inte kommer upp i den höga högstanivå de visat att de har. Några dagars vila och uppbyggande träning kommer att göra dem gott!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Förresten: är det någon som har koll på de andra europeiska ligorna och kan tipsa om bra svenska, engelska (eller i nödfall tyska) sidor som bevakar dessa på ett bra sätt. Framförallt är jag intresserad av den finska ligan, men allt är av intresse...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
sylf:
Det är ju helt klart bortaspelet som är skit. Hemma står vi oss riktigt väl. Kan bara attityden, där får Boork skärpa sig faktiskt, på bortais så klarar vi en slutspelsplats!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse:
Din positiva inställning har förändrats, är det tabelläget eller vad?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Westergren:
Marknaden tycks inte direkt svämma över med kvalificerade spelare som är beredda att gå in och göra skitgörat i match efter match, vilket Boork efterlyser. Känner inte att något av de namn som dykt upp här på forumet, i bloggar och dylikt är mycket att hänga i julgranen direkt. Då är det bättre att ta in en oöm, tokmotiverad förmåga underifrån.

HÅLLER MED!
Det kan ju hända att vi hittar en oslipad diamant, bättre än de glasbitar som må vara glänsande men sköra, som finns tillgängliga där ute...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Det här med att Gella bara provspelar är ju bara ett spel för galleriet, han är redan så gott som klar. Vi får nöja oss med den vanliga budgetvarianten när det gäller värvningar!! Hoppas bara att det inte kommer och biter oss i arslamentet om en månad!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Varken Boorken eller Sundlöv var på plats under morgonens träning så nu kan ni nog alla rita dit Gellerstedt som det senaste nyförvärvet!! Simon Skoog var inte med på dagens träning, så jag gissar att Sundlöv o Boorks satt o diskuterade med Skoogs agent hur man ska lösa honom från kontraktet.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues:

Tror som du att grabben redan är så gott som klar.
Och stänker han in 15 baljor så är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues:

Kalhygget är lika bra att skeppa iväg åå satsa på Morin istället.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
70 Rodrigues: I såna fall sitter han väl av kontraktet,och Brynäs har kastat 2 årslöner i sjön.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
sylf: Vi får hoppas att Gella gör bra ifrån sig så att dom inte står där med en ny Skoog!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
claesw: Nej tabelläget tycker jag är förhållandevis bra. Det är mer ambitionen i de förvärv som görs. Att hela tiden söka i Allsvenksan istället för att hitta spelare på annat hål gör mig orolig.

Nu har jag haft förmånen att se Gella under två träningspass och visst finns det potential i grabben. Men det är fortfarande endast på träning man har sett honom. Hur är det med orken, pallar han trycket med elitserietempot. Meningen med hans eventuela deltagande är ju att vara tuff, gå rakt på mål och vara jobbig att möta. Pallar han att vara det tre matcher i veckan?

I grunden är jag fortfarande relativt positiv, kanske är det som någon skrev spår efter skitmatchen i Leksand sist som sitter kvar. En sak är i alla fall klar. Jag är trött på dessa hedersamma förluster främst på bortaplan och det faktum att de tenderar att vika ner sig med jämna mellanrum.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
Makkan: Morin hoppar fortfarande på kryckor...vet inte när han kan vara aktuell för spel igen.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Du ämner Hallin & Carlsson värvningar...

Saxat från Arbetarbladets Brynäs special:

"Men Simon Skoog är petad.
- När det gäller Simon så visste vi hans bakgrund. Simon har hamnat mellan stolarna, 50-50, han kan bli bra men är märkt av hans bakgrund."

Nu är nyförvärvet som de var lyriska över helt plötsligt en chansning...

På tal om Hallin & Carlsson.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Vet inte om ni har läst detta redan men här är en länk till en liten intervju med hela Brynäs 26-åring ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Ja, Skoog är en äkta "masken/Hallin-värvning". Kul att du är lite mer positiv idag! Sättet vi förlorade på mot LIF var inte bra. Honken måste sluta att kasta in puckar i eget mål!

Man får ej heller glömma bort att vi nu snart har klarat av vår på papperet jobbigaste period i årets ES! 8p på de 8 senaste matcherna är godkänt enligt mig. Kan vi bärga en 3-poängare i de kommande 2 matcherna är vi med i spelet om slutspelsplatserna. Omgång 21-30 ser som bekant betydligt beskedligare ut med 6 hemmamatcher....
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
sylf: Så vi spelar som ett krislag i år? Enligt ditt synsätt så borde ES i så fall vara full av krislag - undantaget topp 3.

Är det så svårt att inse att vi bygger för framtiden, inte för ögonblicket?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Ska dom bygga för framtiden så kanske det är bäst att dom säkrar så att det blir ett slutspel i år, för annars så ser framtiden jävligt osäker ut!! Ny arena i all ära men sen då??
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: För lat och söka när är det detta fönster packar ihop?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Nej det ser lättare ut på pappret. Men det finns inga enkla matcher i årets elitserie. Ett Brynäs som inte spelar på topp får stryk av dessa "på pappret" lttare motstånd, och då finns det inte utrymme för en massa ursäkter som hittills kommit från Boork & CO

Luleå och Modo har införskaffat sig spetskompetens i form av nyförvärv som Horava, Orzagh, Pavlikovsky och Bartecko. Det modo vi möter nu är inte det modo vi slog i början av säsongen. Det skall bli högeligen intressant att se vad Brynäs presterar. Det finns en stor risk att många Brynäsare kommer att bli besvikna. Frågan är hur pass lång tid det tar innan du och Huge får slut på ursäkter...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Horava var väl med i Mästarcupen redan om jag inte har fel.
Däremot så ploppade Párdavy upp i slutet i september med Pavlikovsky.

Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: Jag menade inte att de kommit i detta fönster, men det är spetskompetens som kommit in utifrån...
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Det var mest denna mening jag tänkte på "Det modo vi möter nu är inte det modo vi slog i början av säsongen."

Det är fruktansvärt tyst ute på transfersidorna ang spelarare till ES iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: På fredag är det slutvärvat!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
JanT: Vilken surprise, NOT!!!
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
65selander: Ja det är så sant. Det är bara att hoppas att det förblir så hela vägen ut. Det är mycket juniorer med på Brynäs träningar under uppehållet, frågan är varför. Ännu en "breddning"?
Kommentera

Sv: Brynäs testar 26-åring
GävleLasse: Horava måste väl ändå ses som årets överraskning i ES. Från att inte ha producerat speciellt mycket till måkung! Om jag inte är helt felunderättad så hade detta MoDo (fyllt till bredden med spetskompetens) 7 raka förluster härförleden......Har även för mig att LHF gick väldigt trögt ett bra tag!

Hur som helst blir det tuffa matcher, men de tuffaste tror jag vi har bakom oss!
Kommentera

« · 613047 · »