Brynäs IF

728171 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs trupp till Tampere Cup

« · 737925 · » Till forumet

Sv: Brynäs trupp till Tampere Cup
GävleLasse: Ny rapport från Selander:

Det står 4-1 efter första perioden. just nu efter 6:48 spelar Brynäs 5 mot 3. Målvakt är Sperrle. Brynäs målskytt är Månsson som reducerade till 1-2.
BIF är mycket utvisade, beroende på alldeles för mycket hakningar (k-ften Poffa). Domaren Henriksson är ganska hård, dömer efter boken - som tydligen inte Brynäs läst. Det har ändå inget med resultatet att göra - BIF hänger inte med. Och lalldeles för slappt i många lägen.

Sen är vi såklart inte vana vid mindre rink och det här är första matchen som de spelar ihop - det är väl en liten förklaring. Annars ser Bicek bra ut, trots sina få minuter med laget: En träning har han hunnit med.

De som står över idag är Cipulis och Malmström.

Runt om matchen är allt gemytligt. Tappara har redan redan bjudit in våra sex* tappra Brynäs-supportrar till deras supporterpub på fredag, den dag de möter Ilves. Sen finns det annat som lyser upp tillvaron enligt Selander: "I Finland har alla lag cheerleaders. Mycket trevligt."

HF kommer efter matchen med en utförlig rapport via sin dator.

Ny kortrapport medan jag skriver: 2-6 nu av Nolander.

* Selander har även iakttagit en mystisk okänd person i vit matchtröja av nyare snitt, så vi kan tryggt räkna med att vi har minst sju personer i klacken.
Kommentera

Kommer inte dra allt föra stora växlar av det här. Tappara har säkert varit på is längre, spelat mer matcher samtidigt som vi spelar på en mindre rink och en del spelare gör sina första match för säsongen.
Kommentera

Falken: Jag tror det kommer att vara stor skillnad framåt Moracupen
Kommentera

Falken: Nu har dem uppdaterat länken du gav oss förut från Yles texttv,paus efter andra Tappara-Brynäs 6-2

www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/html?PAGE=236
Kommentera

GävleLasse: Det tror och hoppas jag också. Se på Frölunda som förlorade med 9-0 mot Kärpät på Finsk mark för att igår spöa LHC med 4-1.
Kommentera

Bissett19: Ja, såg det jag också.
Kommentera

Falken: det är ett tydligt tecken på att de finska lagen ligger ganska långt före oss i matchtempo. Det går ju på is i början på juli normalt sett.
Kommentera

Falken: Åkte inte Frölunda på storstryk när man var i Finland och spelade för en knapp vecka sen? Samma Frölunda spöade igår LHC med 4-1...

Tappara till kvalserien!

Kommentera

Falken: Där var du snabb! ;-)
Kommentera

Dream Team: Haha ;)
Kommentera

Dream Team: hoppas du har rätt när de gäller Tappara
Kommentera

Db_04: Fördelen med SM-liiga är ju att man kan ta ett par offår utan att riskera att åka ur. Perfekt om man vill bygga ett nytt lag med talanger och satsa långsiktigt.
Kommentera

GävleLasse:
Förutsatt dom inte draftas och drar över pölen ju
Kommentera

GävleLasse: Är det inte det vi har gjort då?...;)
Kommentera

GävleLasse: SM-Liiga är ju inte stängd längre.... (eller om de va nästa år de införs) tror de va i år
Kommentera

Ingen ny rapport?
Kommentera

Falken: Nope.
Men det kanske inte gör så mycket, tycker Selanders rapporter brukar vara skarpare och mer analyserande i första än i tredje perioden. Varför vet jag inte.
Kommentera

Slut! 7-3 (4-1,2-1,1-1). Vi lyckades i alla fall släppa in mindre mål ju längre matchen led.
Kommentera

Alisandali:

Har Erkki Laine gjort oväntad comeback ??
Kommentera

westerlind: 7-3!! Det är ju utskåpning. Handla Sundlöv!!!!
Kommentera

Hur ser laget ut för er i år pojkar?
Kommentera

sylf:

Ni kan få Österby =)
Kommentera

sylf: Visst är det det. Känns som att det blir en bra säsong i år.
Kommentera

Blir roligt att se vilka som gjorde våra poäng. Undrar vem som gjorde vårt tredje mål.
Kommentera

mattias - 74: varför ge bort lagkaptenen... Niklas Bröms kan dom få
Kommentera

Db_04:

ÖSterby är kas han kan dom gott få. Vi tar sjödin så låter vi udda vara jämt =)
Kommentera

Detta var ju inte så imponerande men som många skriver: Det var säsongspremiär för många av våra spelare plus att finnarna vart på is en längre tid än vad vi vart, alltså är det inte så konstigt att det gick som det gick.
Kommentera

brynasaren: Precis. Och man bör inte lägga för mycke vikt på träningsmatcherna
Kommentera

Falken: Enligt rapport så var det Bicek som gjorde det tredje målet på ett snyggt avslut på ett friläge. En bra start för honom med andra ord...
Kommentera

GävleLasse: Underbart! Alltså gjorde vår förstafemma alla tre målen.
Kommentera

Falken: Ja förutsatt att Nolander var inne med förstakedjan när han gjorde mål. Det brukar ju bli lite obalans i byten när det är mycket backar.
Kommentera

GävleLasse: Jo. Roligt att Bicek får göra mål i sin första match.
Kommentera

Falken: Ja det var verkligen skoj. Det ska bli intressant att få se den kommande rapporten från HF. Jag SMS:ade och bad honom att hålla ett extra öga på just Bicek.

Det ska bli spännande att se hur laget mönstras i morgon. Är det så att förstalinan producerade alla mål så lär Boorken inte sära på dem.

Närmast tillhands är väl att Cipulis går in på Hermanssons plats som spelat alla matcher hittills...
Kommentera

Målen idag:

2-1 Mathias Månsson (Jiri Bicek, Tommy Sjödin)
4-2 Peter Nolander (Björn Danielsson)
6-3 Jiri Bicek (Nicklas Bäckström)

Så alltså 1+1 i Biceks första match. Trevligt!
Kommentera

Falken: Jiri Bicek är en mycket bra avslutare , får han bara spela i rätt omgivning så kommer han att göra många mål för Brynäs den här säsongen .
Kommentera

Alisandali: rätt omgivning.. alltså du menar bäckis som ger han kanonpass ;)
Kommentera

GävleLasse:
13 spelare är också antalet utländska spelare i Mora IK just nu...
And counting...
Kommentera

Jag tror inte ett dyft på det här Brynäs-laget. Säsongen kommer att bli en pina, det har jag gått och känt hela sommarn. En slutlig 10:e-plats i elitserien och vi ska va´fan så tacksamma. Bättre än så är de verkligen inte.
Kommentera

Clarence: Hm, okej. Själv känner jag mig positivt men lite oroad över våra målvakter. Gör dom en bra säsong så blir det slutspel, det tvivlar jag inte på.
Kommentera

Falken: helt rätt! laget äre inge fel på när man tänker backar å forwad! de är bara målvakterna vi vet lite dåligt om!
Kommentera

88Lindkvist: Ja, det tycker jag också. Undrar hur Sperrle klarade sig idag. Visst, att släppa in sju mål är aldrig men samtidigt hade han en del spelare framför sig som gjorde sin första match och även fick anpassa sig till liten rink. Sedan gjorde ju faktiskt Tappara 3 i mål i PP och 1 i SH.
Kommentera

Clarence: Det skulle vara intressant om du kunde motivera varför, vad har du sett av matcherna hittills? Att gå ut i det här skedet och börja med domedagsprofetior tycker jag är löjligt...
Kommentera

GävleLasse: Har Clarence nångonsin sett en Brynäsmatch?
Kommentera

Falken: Jäähyt / Penalties
Tappara 16 x 2 min. + 1 x 10 min.
Brynäs 14 x 2 min.

Jag undrar om domaren tog syrgas i periodpauserna...det kostar på att blåsa så mycket
Kommentera

GävleLasse: När dyker HF:s matchrapport upp på BT:s hemsida???
Kommentera

Bissett19: De kollade ju på båda matcherna ikväll så det tar nog sin tid. Det dricks väl en del bärs med så jag skulle inte bli förvånad om han lägger ut den imorgon... :(
Kommentera

GävleLasse: Ja, grymt jäkla mycket utvisningar.
Kommentera

GävleLasse:
Vad lägger han ut i morgon, menar du... :-)
Kommentera

« · 737925 · »