Brynäs IF

728275 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs värvar Kyle Wanvig

« · 1130883 Till forumet

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Det som är mest intressant att läsa för tillfäller är "experternas" bloggar. Nyström och Co. har det svettigt att byta åsikt efter var spelad omgång...

Modo går till slutspel

Rögle går till slutspel

Djurgården går till slutspel

Brynäs går till slutspel!!!

Osv...
Kommentera

JanT: Så lustigt att de vågar spekulera vilt hela tiden när serien har varit så jäkla jämn... Varför inte bara erkänna från början att det är "too close to call".
Förutom nu då när vi är klara för slutspel. :)
Kommentera

Zzz: "Under Calle Söderberg affären har jag för mig att Sundlöv nämnde någonstanns att Wanvig lönen skulle finnanseria det hela. Är dock inte säker vart jag läst det."

Det låter ju ...säkert...elller inte? Vi ska också tänka på att både Björne och Micke Lind har varit skadade mer eller mindre hela säsongen. Det innebär väl att vi bara har varit tvungen att betala en bråkdel av deras lön? Wanvig tex skulle ju ersätta Lind. Det gick ju jäkligt bra.

Summa summarum: Björne borta, Lind borta, Wanvig in, Wanvig borta?, diverse skojspelare mormor värvat under säsongen som är ute eller inne,
Är fortfarande Vas anställd?
Kommentera

Hence: Den bästa kommentaren är väl trots allt "MoDo tar Guld". (när Foppa gjorde comebck)

Hade de totalt missat att det knappast går att ta sig till slutspel, än mindre vinna guld med 3! slipsar att hänga i målet...
Kommentera

micke: låter ju ...säkert...elller inte?

Nja det kanske det inte var, tror tror det var i GD jag läste det när Brynäs var ute och raggade pengar till första månadslönen till Söderberg.
Kommentera

JanT:
Jag har mitt tips framför mig här:

1.Frölunda
2.Linköping
3.HV71
4.Färjestad
5.Modo
6.Timrå
7.Skelleftå
8.Djurgården
9-Brynäs
10-Luleå
11.Södertälje
12.Rögle

1 Färjestad
2 Luleå
3 HV71
4 Linköpin
5 Frölunda
6 Timrå
7 Skelleft
8 Brynäs
9 Djurgård
10 Modo
11 Rögle
12 Södertäl
Kommentera

micke: Jag har 3 rätt än så länge :)
Kommentera

Apropå Wanvig så tycker jag att Leif Boork är helt ute och cyklar när han i sin krönika skriver: " Wanvig som tar bort Johan Alcéns möjligheter att utvecklas i Brynäs."
Va Leif? Alcén har fått spela i princip hela säsongen ändå, och inte uträttat ett jota. Därmed inte sagt att Wanvig gjorde någon glad, för det gjorde han inte.. Men att det ska vara den värvningen som gjort att Alcén haft en i princip katastrofsäsong köper jag inte för fem öre
Kommentera

Hence: Nej, Boork verkar inte ha någon större koll på vad han pratar om. Alcén har enligt mig fått chansen och sumpat den, 100 gånger om! :P
Kommentera

MarcusElving: Amen!!
Kommentera

micke: ""Malplacerat". Jag är allt utom politiskt korrekt. Jag säger vad jag tycker och tänker här och nu.
Men du själv har ingen aning om hur det egentligen gick till när Wanvig och BIF skildes?"

Och jag säger också vad jag tycker och tänker här och nu.
Dvs att din fråga om Wanvig kändes malplacerad.

Nä, jag vet inte exakt hur det gick till och det gör väl inte du heller?
Annars hade du väl inte behövt ställa frågan från första början, eller....?
Kommentera

« · 1130883