Brynäs IF

725392 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs vs Djurgården

« · 170379 · » Till forumet


Sv: Brynäs vs Djurgården
frallinus: 4-3 förvånande?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
frallinus: 5-3, nu får dom fan ge sig...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Vilken match det verkar va, va fan är man inte där för?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Snabb replig av Bergqvist. Adam verkar het i kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Igor: Satt och funderade på att åka upp men backade i sista stund...hhmm
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: tog det 6 sekunder för Dif å sätta den i powerplaqy... e dom så kassa i den spelformen???
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
frallinus: Verkar så tyvärr, knyt ihop säckjäveln nu. ÖKA BIF!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: PP och drygt fyra minuter kvar. Det går fort i hockey, men jag tror dom fixar detta.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Björn Nord ut efter cirka 15 minuter. Hoppas nu bara att det inte blir en kompensationsutvisning de sista minuterna. DIF-spelarna spelar grishockey. Skicka tillbaka dem till 08 med noll poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Jompe: Synd bara att LHC tar poäng också, förhoppningsvis 1 bara
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Slut--5-3. YES! Trevlig helg på er, Brynäsgubbar.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
65 Selander: Och Modo ser ut att ta tre..=(
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Hong Kong: DIF spelar en djävla skithockey vad fan sysslar Bjön Nord med - idiot
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Hong Kong: Dom hade jag förträngt totalt.

TIK vände mot HV, dom är nog värda sin placering ändå
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Tror fan det blir slutspel ändå, bara nu inget har hänt med Rehnberg.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Ja då har man kommit hem från Gavlerinken eftar att ha sett Brynäs ta 3poäng mot ett DIF som inte kan spela Hockey
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Problemet är bara att dom andra bottenlagen vinner, fast dom kanske byts ut mot andra formsvaga lag.

Det viktiga är ju att vi har börjat vinna, är det någon som har orkat räkna ut tabellen efter uppehållet?

Vi måste ju va ett mittenlag i den!

Nej nu vankas det inflyttningsfest hos en massa Djurgårdare och AIK'are, fast stolt Brynäsare kommer man att vara oavsett vilken serie vi befinner sig i. Fast är vi i ES

Bara att hoppas att FBK och Frölunda vinner i morgon!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Vi låg sexa i tabellen efter uppehållet före Modomatchen, 65:an, så jag antar vi är någonstans där. Linköping fick bara en pinne med isg mot Leksand. Vi har nu tre poäng upp till Linköping. Vinner Frölunda och Färjestad imorgon (måste man nu heja på dom lagen också?) så ser det ännu bättre ut. Nästa vecka FBK borta och SSK hemma. Allt känns möjligt. Har vi minst tre poäng till före nästa uppehåll (gärna tagna mot SSK) så är vi defintict med.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
65 Selander: Iofs, man jag får en känsla va att vi, framförallt pga att vi vinner rätt ofta nu, kommer att klara att ha, säg MIF, SSK, LHC och MODO bakom oss efter 50.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
65 Selander: Tracka dem ordenligt,Selander!!!lika bra att passa på vet ju inte länge man får vara glad!!!

Såg matchen på Com hem, i periodpausen var "Flygis" och delade med sej av sina tankar.(Jävla härlig kille med Brynäs-hjärta)och han sa att innan Esko fick sparken så såg det ut som laget INTE kunde vinna, men sedan GP tog över så ser man ett tydligare grundspel med "brynäskontringar".

Skrattade gott åt Anger efter matchen i en intervju, först sågade han sej själv imatchen(tyckte för övrigt att han såg jäkligt rapp ut)sen berättade han att skulle till Stockholm och gå på krogen.Helt rätt!!Bara han tar det lugnt..........

FBK på tisdag,SSk på Torsdag sedan julskinka!!!

Trevlig Lördagskväll alla Brynäsare!!!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Hoppas utav allt i världen att du får rätt, vet du om Mikko var på isen i kväll?

Ha det bra alla Brynäsare!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
65 Selander: Nej inte mer än att han var uppsatt i 4:e
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
BRYNÄS lekte hem 3 poäng ikväll mot de vita hönorna från Stockholm med sin ryggsäckshockey...Björn Nord 10+10 efter avblåsning...bra jobbat
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Hmmm Luovi såg ja helt fel uppe ifrån min plats men nog tyckte jag allt att jag såg honom i nått byte...men kan ha helt fel
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Bissett: Hur såg Rudslätt ut då, han var ju bänkad i förra? Jag menar var han lika tjurnackad som B Nord & Co?

Nylander fick pytsa igen, kul för slitvargen, var han bra i övrigt?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
RavenLord: Nords grej det är det som kallas Harmoni!, vi har själv varit i den sitsen.

Verkar som grejen med konsultfirman som hjälper FV även har hjälpt oss!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
RavenLord: Tror jag ska ta och hånläsa lite på DIF´s hemsida, kul det här. hehe ;)
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Nylander gjorde en bra match och slet bra...mins specielt ett läge i numerärt underläge då han och danilelsson låg på och tog pucken och höll den i djurgårdens zon
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
RavenLord: Är man skadad när man på en Lördagkväll funder på att även följa J20 på swehockey? ;) GO kväll alla BIFare
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
RavenLord: På Difs officiella hemsida skyller de förlusten på domaren och försvarar Nord. Snyggt och sportsligt Dif! Nu börjar Wikegård verkligen sätta sin prägel på klubben.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: 1-0 till Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
65 Selander: Ja jävlar! Skål.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Näsbenet av på Rehnberg enligt hemsidan. Kan man spela med näsan av?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Desamma På TIK's gb så finns det inlägg från 2002-12-07 17:41:58 den innehåller ett intressant excel ark om hur lagen har spelat dom sista tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Igor: Självklart, med den lönen får man offra sig lite ;)
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Såg inte händelsen riktigt men Nord slog tydligen upp klubban i ansiktet och jag tycker nog att de va mycke efterslängar från Djurgårdens sida...Satt 5-6 Djurgårdare framför mig och de va klag där på domaren och Brynäspubliken som buade åt allt DIF spelarna gjorde(lite väl mycket buas de åt faktiskt...man får ju trots allt tackla) satt ovanför Djurgårdens bås och såg hur frustrerade de var..exakt som deras fans som klagade i tre perioder på det messta
Men Ram är inte tät direkt man gör ju i byxan bara de slänger iväg en puck från halva plan..returer på allt och inget ser säkert ut
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Igor: Jag sitter bakom brynäs mål och kan intyga att nästan satt på en aning snett och att läkaren visade för massören att den var av. För övrigt måste jag säga att Nylander var banans Kung och han lär nog snart dyka upp i första kedjan i stället för Karjalainen.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Nej du är inte skadad. Du är bara rätt och slätt född till Brynäsare. Bli supporter till DIF, FBK, HV, Modo, LHF, TIK, SSK, LHC, MIF, VF, eller LIF kan man bli. Men Brynäsare kan man bara födas till...!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Igor: Näsan är väl inte problemet, det går att spela ändå...

Det är ju hjärnskakningen som oroar, som dom sa på canal+, han bör väl isåfall bli borta till efter uppehållet, då det vid hjärnskakningar brukar ordineras minst en veckas vila...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
P J Davydjoos: Vi får väl avvakta läkarbedömningen.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS: Apropå "Rudan" så syns det att han inte trivs med DIF:s spelsätt, han ser klart hämmad ut.Kom tebax Rudslätt all är förlåtet!!!
Nylander?Jorå han var klart het!!!men hetast i den kedjan är nog "Björne" han ser grym ut på skridskorna,snart börjar han snart peta dit puckarna, var så säker!!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Bissett: Härligt å höra. Ser ju lite tungt ut på backen då inför nästa match, ska väl vara det som stoppar oss från segern kan jag tänka...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Bissett: Verkar gå hett till i gavlerinken nu ;)
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
En bra hockeymatch men Ulrik Lindh är utan konkurrens Sveriges sämsta elitdomare. Laitinen har höjt sig flera nivåer och det är kul att se Anger och Miettinen på isen. Och gamla Ove är tillbaka...
Nylander imponerade men Kyösti är verkligen rostig på rören...

Till sist vilka var nördarna i Brynäströjor som skrek på Djurgårdsspelarna bakom deras bås på uppvärmningen? Patetiska var ordet...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
RavenLord:
För att inte tala om Rams alla utflykter bakom mål...
Hur tänker han egentligen, förra gången jag åkte bakom mål så ramlade jag, jag måste prova igen och igen...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
DanS:
Janne rappade Rudslätt rätt ordentligt framför spelarbåsen.

Och alla missade att Brynäs hade sex man på plan vid ett tillfälle i tredje när pucken var i DIF zonen...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Det börjar se ljust ut nu. Brynäs spelade riktigt bra idag. Jag tyckte alla gjorde en bra insats överlag. Små misstag här och var kommer alltid att förekomma, men de där grova tavlorna finns inte längre.
Stort plus till Nylander som får utdelning efter allt sitt slit. Stort plus också till Adam Andersson. Lagets yngste spelare sprider lugn. Inga risker och ingen virtuos, men han spelar tryggt.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Gavlerinken: De var några ur våran gosskör(små pojkar som ej kommit i målbrottet ännu) som stog och skrek massa skit före matchen till spelarna i djurgården och framförallt till Rudan som de hånade...patetiskt va ordet som sagt.
Vår hejarklack består ju tragiskt nog av små grabbar och jag som 26 åring undviker ståplats för inte fan vill ja stå med dessa småttingar och skrika...ja visst gör dom ett bra jobb men till skilnad från när jag går på Bandy så är det mer blandat och vuxna karlar står och sjunger med i ramsorna och skriker sig hesa och då känns det inte så barnsligt att stå där och gasta..så imorgon blir de till att klappa och heja fram SAIK.
Man förstår ju nivån när Klappa händerna när du är riktigt glad är det enda som fårigång alla i hallen....och om nå annat får igång publiken så tystas den snabbt av nån dunkande pop låt som hör hemma på nån fritidsgård
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
RavenLord:
Det var för djävligt, t.o.m våra Brynässpelare kollade in nördarna...
Nu när jag ändå är på klagohumör så vill jag klaga på killen som sköter musiken, han hade nog inte en av sina bättre dagar...
Det kan inte vara kul att vara över 40 år och bli påtvingad hits for kids på full volym... Värst var ändå "Lets talk about sex" vid Djurgårdens sex spelare på plan..
Kommentera

Sv: Brynäs vs Djurgården
Just hemkommen efter en dag med familjen på Heron city.
Till min enorma glädje ser jag att Jyrgården har besegrats !
Total lycka !

Smolk i glädjebägaren är Rehnbergs skada, men den gossen har nog gott läkkött.
Kommentera

« · 170379 · »