Brynäs IF

728849 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs vs Luleå

« · 29009 Till forumet

Sv: Brynäs vs Luleå
Håller med dig Soton, talangen han hade tappades bort någonstans under AIK tiden...
Kommentera

Exakt innan AIK var han en klar förstemålis.Sen dess bara utför tyvärr. Synd att han hade Sundlöw att tampas med...
Kommentera

Och honken....
Kommentera

Han har inte haft det lätt i sin BIF karriär och nu tar Aspen över...
Kommentera

Jag som Brynäs-fantast blir allvarligt oroad när ngn kan påstå att Mattias P skulle vara en bättre målvakt än Asplund...eller menar du bara formmässigt för stunden ?? har suttit i Globven nga gånger och sett Mattias släppt returer till höger o vänster..hujedamig ! 4:e kvartsfinalen förra året var inte heller ngn höjdare från herr P
Kommentera

Håller med angående Pettersson - kan inte minnas att jag har sett någon så dålig målvakt i elitserien. Därmed inte sagt att det inte funnits någon sämre.

Asplund har vad som krävs och bör få stå 99,9% av matcherna.

Har faktiskt inte sett en enda bra prestation utav Pettersson. Då P räddar puckar verkar det bero mest på tur eller oskicklighet av anfallarna. Simma kan man göra på Fjärran höjder.

Visst kan Asplund göra någon plattmatch ibland, men får han stå mer så försvinner det i statistiken.

Asplund har 2.60 i GAA(goals against avarage - snitt insläppta mål per match). Medan Pettersson har 3.36 ungefär. Vilket jag tycker säger en del.

Så - vad jag vill säga är att Asplund är den målvakt som har störst potential att inge den trygghet bakåt som laget behöver för att kunna fortsätta sin march uppåt i tabellen.
Kommentera

Canderyd:

Lunchade på samma ställe som Canderyd idag!

Håller med om målvakterna. Asplund har potentialen att spika igen i ett slutspel, det har inte Pettersson!
Kommentera

PJ:
Håller helt med dig. Den häär formeln med delat ansvar som förste
keeper, har det någonsin fungerat i historien?????
Kommentera

Kan också hålla med om att Asplund är en keeper med potential medan P mest är en puckmotare. P hade en gång i tiden en jäkligt bra plock också men den har inte synts till de senaste säsongerna.
Om P står vet man att Brynäs måste göra en fem,sex mål för att vinna, med Aspen i målet så kan det ibland räcka med två.
Skönt med segern igår,det gav lite andrum.
Kommentera

Det här inlägget togs bort av nån outgrundlig anledning nån ansvarig får hemskt gärna tala om varför...
Tror inte Magnus Eriksson får fortsätta han kostar nämligen 400.000 att lösa från Leksand. Vad var det som var så hemskt med detta inlägget?
Kommentera

« · 29009