Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs vs Luleå

« · 128293 · » Till forumet

Sv: Brynäs vs Luleå
SUUR jag ska byta bort mina brynäsare i dream team VAD GÖR NI????
Kommentera

bucken: Det är vi flera som undrar?
Kommentera

Många kloka ord från fans som inte ens brydde sig om att se matchen ikväll...
Kommentera

micke: En del kanske inte kan / har råd att åka land och rike runt för att se sitt favoritlag, man måste ju få bli berörd ändå. Brynäshjärtat mäts väl inte i pengar hoppas jag...för då är jag ett dåligt fan :)
Kommentera

micke: Hallå! Jag tar för givet att du var på matchen, själv så bor jag i Stockholm och kan tyvärr inte åka på så många vardagsmatcher pga jobb, barn m.m.Jag fick direktrapporter från kompisar som var där och enligt dom så var det återigen en skitmatch från Brynäs sida och enligt Tommy Sjödin så saknades det aggresivitet och vilja.Vad har du för analys av matchen, var det verkligen så dåligt?
Kommentera

Gust: Det är bara jävligt märkligt att vissa kan vräka ur sig sån rappakalja om en match dom inte ens sett.
Kommentera

micke: Håller med till viss del, lite nyanserad kan man ju vara. Men tycker ändå att man har rätt att tycka till om vinster och förluster även om man inte bor i Gävle med omnejd.
Kommentera

70 Rodrigues: Ur mina Brynäsögon sett var det en dåligt genomförd match av Brynäs, men vi var bra mkt bättre en Lule och skulle ha minst en poäng efter den här matchen om pucken bara studsat rätt väg ett par gånger. Efter 50 omgångar är jag säker på att vi har norrbottenslaget efter oss i serien. Vi började bra och hade ett par fina chanser men så slänger Fagemo in en chans puck framför en totalskymd Ram som innebär 0-1, det är egentligen inte ens en målchans. Direkt efteråt tar Lill-Nyllet en idiotisk utvisning i offensiv zon efter att BIF har pressat på och som grädde på moset gör P3 en minst lika idiotisk grej i det efterföljande boxplayet. Det är helt och hållet deras fel att Skuggan gör en drömpass till Fagemo i spel 5-3. Efter det kommer BIF:s anfallsspel av sig och det är bara att jaga. Man lyckas inte allt för väl framåt i andra perioden men Lule har å andra sidan inget alls. I tredje kastar Esko om formationerna och Brynäs kommer i anfallsvåg efter våg. Men puckuslingen vill bara inte in. Brynäs okoncentrerade i de avgörande lägena och skjuter över, på sidan om målet, missar pucken, får halvträffar eller skjuter rakt på en liggande Hento. Chans efter chans avlöser varandra men pucken studsar åt fel jävla håll hela tiden. Med två minter kvar sätter vi en puck i insidan av stolpen och med 30 sekunder kvar en puck i ribban.

Spelet finns där, åtminstone i halva matchen. Rycker vi upp oss ett snäpp och pucken börjar studsa stolpe in istället för ut så hade vi vunnit den här matchen med 5-1...

Jag är inte ett dugg orolig.
Kommentera

micke: Tack för den analysen! Det är bara så jävla frustrerande när puckjäveln inte vill in, om det inte vänder snart så är risken stor att det sätter sig i skallen ordentligt. Ska du ner till Stockholm och Globen den 26:e när vi möter DIF, om så är fallet så kanske vi kunde ta en bärs och en singelmalt innan match?
Kommentera

Tågny:

maybe they miss Bissett playing with them
Kommentera

70 Rodrigues: Det är mycket möjligt, jag kan inte planera så långt i framtiden men hur kan man tacka nej till en bira och en virre? :)
Kommentera

micke: Äntligen en vettig och sansad matchanalys. Visste att du var på matchen och har hållit mig vaken för att få lite kött på benen. Som straff för att man inte kan gå själv har man varit tvungen att sitta och läsa alla mer eller mindre begåvade fjortisanalyser från, som du säger, folk som inte ens sett matchen själva. Inte nog med det. Här i Sthlm har man varit tvungen att sitta och lyssna på lokalradions falsettskrikande reporter, bara för att ngt halvtaskigt fotbollslag från Solna spelat fotboll nere i Turkiet. Underbart. Inte en enda måljingel på hela kvällen...
Verkar annars som om Luleå spelade lite på resultatet efter de ngt billiga första målen, ngt man fö är duktiga på. Som du säger, det är inget att oroa sig för, så länge man skapar chanser så är det bara en fråga om tid innan det lossnar.....
Kommentera

Som Brynäs-supporter i Linköping är det väldigt
jobbigt att ständigt följa Gävles stolthet på sidan
377, när LHC sedan går så bra får man för många
tråkningar..

Jag har bara sett en match i år då men tack vare CD
kan jag den här säsongen äntligen se fler matcher
än vad C+ behagar visa..

Jag läser ju bara här på nätet och ser i tv-inslagen
hur liret är, måste bara få säga här att ni som säger
att man inte ska känna sig orolig för att det inte
ska lossna eftersom det skapas chanser hela tiden..

då måste jag bara få säga att jag som idiotisk IFK Norrköping
supporter har sagt den klyschan alldeles för många gånger
dom senaste åren.

Visst spelet är underbart men mål kan dom inte göra,
låt inte det syndromet få drabba hockeyns ädlaste krigare nu
please...
Kommentera

ifkdennis: Kom ihåg BIF hade 2 skitmatcher före elitstarten det kan vända så fort vips så vinner vi snart igen så hav mod TONY R vi har en bra målvakt i år mot vad vi har haft dom 2 senaste åren bara det räcker långt puckuslingen går in snart "ala Kyrö mot Linköping" typ kanske redan nästa match.Dom kommer var så säker,Miettinen har börjat bra,det är bara för ANGER,MOLIN o CO o följa efter o när dom väl gör det så toppar alla 3 femmorna skytteligan TONY ;-)
Kommentera

det=nu länge sen..brynäs..var ett topplag o dom sv hock,så var det ju und 60-börj av 70-tal.som barn saml jag bildav hock-spelare som följde med tablettask e.t.c...lundstr,lyck,sivertss,johanss,lindb,wickberg,karlsson,vilka anfallsspel laget hade,back har jag an ngn anl glömt.und dna tid prenum klubben på..sm-guld.num dock sälls,mäst väl bero på att lgt har för liten budg,iaf kan int jag se ngn ann anl.
Kommentera

arnetiberg: sspelar BIF som i sista perioden HELA matcherna, så lossnar det när som helst!
Kommentera

arnetiberg: Hehe, du kör hårt på förkortningar i alla fall =)
Kommentera

micke: Tack för den analysen. Känner igen rätt mycket från Frölundamatchen i torsdags; spelet finns där långa stunder. Vad som bekymrar mig något är den där flegmatismen som Brynäs ibland utvecklar till perfektion. När både Sjödin och Larsson säger att problemet är att det saknar aggressivitet och vilja är det som ett flashback till Melins dagar. Man trodde att Esko skulle råda bot på det problemet.

Det är en god nyhet att man gör bra tredjeperioder; det antyder att försäsongsträningen gett resultat. Man måste gå runt på fyra femmor hela matchen--våra motståndare gör det och får en fördel av det som vi inte borde ge dem

Powerplay och boxplay kan uppenbarligen förbättras. men erfarenheten visar att det är spelmoment som man ganska lätt kan förbättra genom att träna, träna, träna. Värre är det med inställningen, viljan.
Kommentera

arnetiberg: Brukar inte du kalla dig "tobe" och håller på Luleå? Det var tillräckligt jobbigt att läsa ditt lunarspråk på forum, snlla frsvnn hrifrn = fck *ff...
Kommentera

En jävla skit match av Eskos grabbar , men sista perioden var hyfsad tycker jag .
Men Veli-Pekka Laintiens ribbskott med en minut kvar av matchen är bevistet att marginalerna inte är med oss...
Men på lördag på bortaplan mot Modo tror jag att de vänder , en skön 5-2 seger tror jag på.
Att Gefle Dagblad och Arbeterbladet "redan" börjar måla fan på vägen är beklagligt , men vi riktiga Brynäs fans bryr oss inte!!!

Hoppet är de ända som inte överger mig.

M.V.H Tor!
Kommentera

micke: Inte f-n såg jag matchen heller utan hörde på HL och skrev in några besvikna kommentarer här. Man blir ju bara så frustrerad när man vet hur bra det här laget skulle kunna spela.

Nån skrev att det var dålig matchning av Esko i sista perioden när han inte tog ut Ram. Jag håller inte med. Få tränare skulle väl chansa på att ta ut Målisen i PP eftersom det inte blir någon icing. Motsåndarlaget kan ju då chansa på skott direkt istället för att ta sig över röda som man gör i 5 mot 6.

Nu släpper vi f-n inte upp Modo till 3-0 efter halva. Kan man inte försöka få in i spelarna att vi ligger under med 3-0 från början istället så kan man börja jaga direkt istället ;)
Kommentera

Skumt det här med Kösa om det bara var så att det var konditionen borde han väl kunna sitta ombytt och hoppa in på slutet av matchen och vara tillgänglig för ev straffslag. Men det kanske är pga av att man bara får ha ett visst antal ombytta? Hoppas bara inte man mörkar nått knäproblem eller dylikt.
Kommentera

Lunkan: Man får väl bara ha 22 spelare ombytta? Det hade BIF igår.
Kommentera

Tja!
Imorgon är de tre poäng mot "Lule" som gäller , jag tycker att Joakim"Jocke"Lundström ska få stå , men vad tycker ni andra?

Alla till Gavlerinken!

ALLA PÅ STÅLPLATS STÖD VÅRT Brynäsgäng!!!

Mitt tips : 5-1 till Brynäs .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Tor Karlström: Finns väl egentligen ingen anledning att byta ut Ram för tillfället. Han gjorde en stabil insats mot Modo senast.
Dessutom tror jag det är förödande att börja exprimentera med målvakterna i detta viktiga läge av serien.

Att låta Joakim Lundström stå mot Luleå vore en "björntjänst",
hans tid kommer.
Kommentera

rafalski: Apropå Ramens namn så borde de vara han som myntade uttrycket "stolparna är mina bästa vänner"!
Kommentera

Sargad: Vad har James Donald Kiley med en målbur att göra? James Donald Kiley har vad jag kan minnas från hans tid i Brynäs aldrig haft tur med ramträffar. Dessutom var det Leif Holmqvist som myntade uttrycket “Stolparna är mina bästa backar”.

Ta nu och fyll ståplats era genuina snåljåpar! :-)
Kommentera

Tor Karlström: Du kan väl inte på allvar mena att Joakim Lundström borde få vakta målet i morgondagens match? All heder åt killen, han är duktig, men han är motiverad tredjemålvakt.

Ram och Asplund kanske inte utstrålar förtroende alla dagar men skillnaden till Lundström är stor. För övrigt tycker jag faktiskt att Brynäs två målvakter håller duglig klass i Elitserien. Det är väl bara ett fåtal målvakter som är riktigt bra i Elitserien idag. Med bra menar jag att de förutom att de avgör matcher åt det egna laget också är jämna och inger förtroende och respekt. Dessvärre finner vi två st av dessa i Frölunda och därför vinner de SM-guldet men strax under där tycker jag både Ram och Asplund håller sig. De är inte och har heller inte heller varit Brynäs problem i mitt tycke.

Men Lundström.. har får växa på sig lite innan han är Elitserieaktuell. Det är i alla fall vad jag tycker.
Kommentera

Cusken: Tor Karlström har väl aldrig haft några rätt. Lundström är en lysande förmåga som kommer, om han utvecklas rätt, att gå långt. Men än är han hinte mogen för uppgiften.

Lite upprepning av vad Cusken sa...men,men.
Kommentera

Brynäshjärta: Lundström kanske inte än har dom topparna som aspen ibland har men Lundström är en stabilare målvakt o kommer att bli bättre än aspen när han blir förstemålis i BIF!!!
Kommentera

Luleå får tillbaka några spelare till kvällens drabbning så det ser ut att bli en tuff uppgift. Ännu en nagelbitare framför burken,
väl mött ikväll Brynäsfans !

Tips: 3-1
Kommentera

rafalski: Vi har ju rutten statistik mot Luleå den här säsongen. Men alla vet att vi har en stor chans att verkligen få häng på lagen ovanför, framför allt om resultaten i övriga matcher går vår väg. Leksand tar emot FBK, Mif tar emot Frölunda och SSK spelar borta mot DIF. Har Tre pinnar ikväll och vi är ikapp.

Hade det inte varit för att odågan Rodrigues åkt till Gävle hade jag varit förhoppningsfull. Nu vet väl alla hur det kommer att gå...
Kommentera

rafalski: Håller med dig. Bara inte BIF börjar lika huvudlöst som mot TIK.
Kommentera

Tor Karlström:
Bäste Tor, det skulle inte vara försvarbart att byta ut "Rammer" efter den kalas match han gjorde sist mot MoDo.
Lundström är en ung och utvecklings bar kille men för tidigt att matcha in honom i detta känsliga läge. Det hade vart helt annorlunda om laget legat på samma tabellplacering som VF då hade man kunnat låta killen spela.

TRor på en 5-3 vinst ikväll och med två mål av Ove Molin (nån gång måste det bli så ju).

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Jompe: Fjärde gången gillt nu då men det blir nog svårt då nämda Rodrigues inte kan hålla sig hemma. En trend är ju till för att brytas må det göras ikväll!

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Jompe: Det måste väl vara i själve faan om vi inte vänder idag även om nu Tony smet förbi våra vägtullar,den dåliga statistiken mot lule denna säsong Jompe var när BIF spela ruttet glöm inte det men nu har vi ju spelat bra mot bra lag förutom "träningsmatchen mot Timrå häromdan" !!!
Kommentera

Ja nu börjar de bli tid för att gå dom 2-300 metrana till gavlerinken och se BIF ta hem 3 poäng :)
Kommentera

RavenLord: Lyckliga du. Sluta retas själv har jag 38 mil enkel väg.
Livet är hårt och orättvist.
Kommentera

Makkan: Jadu Makkan...38 mil, då är man halvvägs till Gävle. Nä nu rycker det i magtrakten, tror det är segertarmen som är sugen på tre poäng.
Kommentera

Hong Kong: OK, ner framför burken, nu drar det igång. Vi vinner med 3-2!
Kommentera

Hong Kong: Aldrig får jag vara värst.
Kommentera

Jompe: Jag är med....full fart!!
Kommentera

Hong Kong: 0-1, tack Rodrigues :-)
Kommentera

0-1 Bra start.
Kommentera

Hong Kong: Och så var det 0-1. Börjar bra det här.
Kommentera

Hong Kong: Kanske inte skulle vara full fart framåt...tänk på egen zon också.
Kommentera

Hong Kong: Fan, nu kan Luleå gnetspela resten av matchen. Kvittering snarast, tack.
Kommentera

Hong Kong: Jag vill se mycket av Molin idag. Fler mål än utvisningar måste vara kriteriet.
Kommentera

rafalski: Kan glädja dig med att försvara ledningar inte är vår starka sida, tyvärr.
Kommentera

Lugn och fin, rafalski. Litet tidigt för Luleå att börja gnetspela.
Kommentera

« · 128293 · »