Brynäs IF

730578 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs VS. Sponsorer

867468 · » Till forumet


Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse: "Vart är lunchrestaurangen"

Bättre sent än aldrig.........:)


www.brynas.se/templates/BIF_NewsPage.aspx?id=3175
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse:
Om så är fallet, blir genast allt intressantare.
Måhända har vi några kockar som vill ta över här
ute någonstans. Våga o Winn ! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
argonaz: jo det kan nog stämma jag vet inte varför men hon lämnade väl sitt uppdrag i styrelsen.
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse:
Hade vi inte en Karin Gustafsson i styrelsen a organisationen
för ett antal år sedan? Arbetar hon på Hotell Winn?
Om så är fallet så bör väl hon ha en del kunskap i hur föreningen
fungerar, men det kanske andra härinne kan svara på?
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse: Stackars Hrdina, flest minuter av alla i playoffen, ständigt underprodecerande, utslagen av "ofarliga" Modo. Kan det bli värre för honom!?
jo just ja, ful är han också..

en vink och sedan långa fingret åt Hv71
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
sylf: Nej det var de pengar som de fick kvar efter att ha betalat ut Hrdinas lön....
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
Huge: Kopparpengar som dom haft i kudden för länge?
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
Och smålänningarna börjar kasta in mynt.
Myten om deras snålhet har också definitivt fått sig en knäck...
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
Och där var finalplatsen definitivt klar.
0-4 Svartvadet....
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse: Visst är det så, men de flesta sponsorer är nog så pass realistiska och medvetna, att dom inser att det ännu inte hunnit bli ett så pass stort problem, att det inte går att lösa med lite kommunikation och vilja.

För övrigt så är det väl bara att gratulera Modo till finalplatsen.
Ska dom äntligen få sin revansch efter förlusten -99?
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
Huge: Jag har inte påstått att den är ytterst allvarlig men den kan bli det, allt beroende på vem som är missnöjd. Inom marknadsföringskretsar brukar man säga "En nöjd kund säger att han är nöjd till fem personer, en missnöjd kund säger det till femtio".
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse: Du kanske ska passa dig för att fråga dina sponsorvänner.
Dom kanske är jättenöjda.... ;-)

Naturligtvis så ska man som sponsor påtala ngt som man tycker inte känns bra, men man kanske inte heller ska överdriva den kritik som framförs och omedelbart betrakta den som mkt allvarlig.
Visst kan det verka självklart att saker som möblering och kök ska ordnas resp funka från start, men det känns som sagt som om många av klagomålen inte tagits upp på direkten utan att dom nu dyker upp i klump, sas.

Angående ekonomin och värvningarna så har man nog i första hand koncentrerat sig på att skriva nytt med de man vill behålla i nuvarande lag.
Tid finns ju ännu och dessutom tror jag att ex Kankanpeerä, Sundström och ev ngn ytterligare redan är klara.
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
Huge: "Och vad är det som säger att din teori om stora sponsorer som öser in mkt pengar utöver köpet av loge skulle vara mer korrekt, än ex teorin om att det alltid finns sponsorer som av en eller annan anledning alltid känner sig missnöjda? Det handlar ju i stor grad om subjektiva värderingar, som jag ser det."

Jag har inte påstått att det rör sig om stora sponsorer, men det KAN röra sig om det. Är det dessutom sponorer som rör sig mycket och ofta ute bland företag i Gävletrakten så kan det lätt bli en snöbollseffekt. Detta i kombinartion med att Brynäs marknad redan innan fått en hel del kritik så kan det bli så att man får en rykte om sig att inte ha bättrat sig trots att man gått ut med att man skall areta på den saken.

När det gäller enkäter så har jag ingen aning om de gjort någon överhuvetaget men jag ska forska i saken då jag är bekant med några som är sponsorer och har loge. Detta var en sak som jag förutsatte/hoppades att man gjort.

"Bara att skaffa lite fler möbler och trimma mer på köket och organisationen kring den biten."

Om det är så enkelt, varför har det inte gjorts? Att sponsorerna skulle ha lagt fram önskemål på eget bevåg är en sak. Men så mycket som man sprungit däruppe på sponsorvåningen så borde Engwall och company spontant frågat efter åsikter. Sånt skall göras löpande.

Det känns tyvärr att man själva varit lite för imponerade av Arenan att man förutsatt att allt var perfekt.

Vart är lunchrestaurangen. Den var försenad till mitten av oktober..Sen till början av November. Nu är det april, säsongen är slut och det har fortfarande inte kommit igång.

Nu är detta som jag skrivit inget jag påstår vara fakta utan det är mer små varningssignaler som sammantaget kan vara ett ganska strot problem.

P.S
Jag börjar även känna en viss oro över den ekonomiska situationen. Kan det vara den som ligger till grund för den, så här långt, ytterst blygsamma nivån på värvningarna? Det ska bli spännande att se siffrorna i Juni.
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse: " Att du försöker bagatellisera det hela med att det inte är så många ger ju en viss inblick i hur insatt du är."

Min poäng i sammanhanget är ju att artikeln visar på ett förhållande som inte är speciellt märkvärdigt om man ser till förutsättningarna: en ny arena där allt ännu inte hunnit sätta sig. Är det då så konstigt ifall ett par sponsorer är lite missnöjda? Artikeln har ju egentligen inget större nyhetsvärde iom att situationen känns ganska så normal. Hade däremot så gott som samtliga sponsorer uttalat en återkommande kritik mot arrangemangen i arenan, så hade det varit en helt annan sak. Jag försöker inte alls bagatellisera det hela, utan vill bara ta ner det till en mer rimlig nivå. Och vad är det som säger att din teori om stora sponsorer som öser in mkt pengar utöver köpet av loge skulle vara mer korrekt, än ex teorin om att det alltid finns sponsorer som av en eller annan anledning alltid känner sig missnöjda? Det handlar ju i stor grad om subjektiva värderingar, som jag ser det.
Jämför med ex ett företag som skall leverera en vara till en kund som gjort en beställning. Där går det att i detalj reglera överenskommelsen i ett avtal, där man exakt kan skriva in villkoren (pris, antal produkter, produktens innehåll osv).
I detta fall går det ju inte att komma överens i detalj vad som företaget (Brynäs) ska leverera, iom att det i mångt och mycket handlar om diffusa och subjektiva saker som är svåra att mäta.
Vissa saker går absolut att mäta direkt, ex möbleringen kring mingelytorna och även till viss del maten. Men där har man ju även tagit åt sig av kritiken och lovar bättring, och den biten bör ju inte vålla några större problem vad gäller åtgärdandet. Bara att skaffa lite fler möbler och trimma mer på köket och organisationen kring den biten.

Enkäter i alla ära, om man bara inte överdriver det hela.
Men visst är fler enkäter än bara en (1), ett kanske säkrare sätt att bidra till en enklare kvalitetssäkring.
Jag tycker att man även mellan raderna kan läsa att sponsorerna inta alla gånger verkar ha tagit upp problemen direkt med sin motpart, utan istället gått och knutit näven i fickan och till sist tagit upp saken via lokalmedia.
Typiskt svenskt kanske, eller....?
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
Huge: Nu skulle det vara läge för en artikel där Brynäs talar om vad deras enkät gav för signaler. Det borde ju i alla fall gått ut en sådan till varje logeägare inför den sista matchen så jag utgår från att det gjorts ;)

Sett ur ett perspektiv som "vanlig" besökare/säsongskortsinnehavare så har det blivit lite bättre och bättre vartefter säsongen lidit. Men det finns mycket som skulle kunna bli mycket mycket bättre. Man har flera gånger gått ut med ambitionen att ha "sveriges bästa arena" och dit är det väldigt väldigt långt. Jag vet inte vilka medel som Brynäs tänker ta till för att nå dit men ett steg är ju att få 100% nöjda sponsorer. Att du försöker bagatellisera det hela med att det inte är så många ger ju en viss inblick i hur insatt du är. Tänk om det rör sig om sponsorer som går in med väldigt stora belopp utöver köpet av loge.

När jag läste artikeln i morse så satt jag och nickade över de punkter som är de "kryphål" som du mycket riktigt använde dig av.

Enköter förresten, borde inte Brynäs gått ut med enkäter löpande under säsongen för att kunna få indikationer om små saker som kan göra vistelsen i arenan trevligare?
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
65selander: Man hade ju varit mkt mer förvånad ifall samtliga sponsorer hade varit jättenöjda och belåtna med exakt allting.
Artikeln säger ju bara att det fullt naturligt kan bli missnöje på en del håll, när man startat upp en verksamhet som det inte finns ngt rutin och erfarenhet av att driva sen tidigare.
Majoriteten verkar ju iaf vara nöjda men det går alltid att hitta undantag.
Huvudsaken är ju att man tar åt sig av kritiken och lyssnar på densamma, för att därefter agera och se till så att alla blir nöjda.

Mao: knappast ngt jättescoop från AB:s sida, ifall man nu hade för avsikt att påvisa hur uselt Brynäs bemöter sina sponsorer, generellt sett.
Kommentera

Sv: Brynäs VS. Sponsorer
GävleLasse: Så Wille har sviktat i kvaliteten på käket. Ang utsmyckningen så är det bara att hålla med. Förhoppningsvis så händer det något under sommaren.
Kommentera


867468 · »