GävleLasse: "Jag älskar Brynäs så pass mycket att jag reagerar och blir förbannad när en sportchef inte gör ett bra jobb och riskerar så mycket."
Men om du nu inte har en susning om hur målvaktsmarknaden såg ut och hur Sundlöv/Alcén resonerat i egenskap av yrkesfolk till skillnad från dig om mig som är oinsatta lekmän, hur kan du då veta att Sundlöv riskerat nåt öht?
Det kan ju vara tvärtom: han hade riskerat betydligt mer genom att ex vänta med att värva ett komplement till Svedberg?
Redigerad kommentar
Tväst:Vad vill du att man skall ha HS till då? Skall detta vara ett forum där man sitter och skriver superlativ om hur jävla bra man är?
Hela idén med att ha hs är ju just att kunna diskutera laget och föreningen. Det spelar ingen roll vem som är negativ eller positiv till en spelare. Exempelvis Bjurling. Han man BRA betalt så ingår det både beröm och en massa skit. Jag har aldrig velat ha honom i Brynäs och jag är förbannad på SUndlöv att han var så jävla bekväm och hade så bråttom att signa en målvak att han tog det första bästa alternativ som kom.
Ärligt talat. Sundlöv lär ha haft en önskelista på tänkbara målvakter. Du kan ge dig fan på att Brurling var långt ner på den listan.
Jag älskar Brynäs så pass mycket att jag reagerar och blir förbannad när en sportchef inte gör ett bra jobb och riskerar så mycket.
Redigerad kommentar
Tväst: Sälvklart ska spelarna stöttas! Det är en självklarhet :)
Men här på forumet så måste man även kunna kritisera en spelare som har gjort något mindre bra. Detta är ju ett forum. Min sågning av Dale Clarke idag är ett exempel. Men det betyder ju inte att jag inte stöttar honom när det kommer till kritan. Han är brynäsare och jag är brynäsare så enkelt är det.
Redigerad kommentar
Jag kan även avslöja att brynäsklacken körde "Vi vill se Bjurling dansa" efter matchen. Efter lite spex så körde han till slut några moves. Klacken jublade och skrek "Vi älskar Bjurling, Vi älskar Bjurling"
Han känner sig nog välkommen i alla fall. Cred till klacken som visar att de står bakom honom, inte bara att de står fysiskt bakom honom ;) Utan även stödjer honom!
Första perioden var inget vidare, slarvigt spel från båda lagen och mycket fram och tillbaka. Kan inte säga att det ena laget var bättre än det andra.
I början på andra perioden höjdes tempot och det var Brynäs som stod för den tempohöjningen, AIK fick svårt att hänga med i egen zon och började slå ifrån sig mer och mer. Brynäs var klart bättre den här perioden. Brynäs började spela riktigt fysiskt och det såg stundtals ut som slutspelshockey faktiskt. Vill minnas att Granis och Bertilsson hade en varsin rejäl propp. Brynäs förde spelet hela perioden även om AIK hade något tungt anfall också.
I den tredje perioden var det helt och hållet Brynäs. Brynäs dominerade totalt i sista perioden utan att själva spela jättebra. Det saknades lite timing i passningar osv men Brynäs gasade på och AIK kom bara på kontringar och tillfälliga korta anfall. Rättvis Brynäsvinst!
Bjurling då, han såg riktigt osäker ut i första perioden och släppte mycket farliga returer. Såg nervös ut. Dock spelade han upp sig och hade ett par riktigt fina räddningar. Han gjorde en klart godkänd match.
Dale Clarke har jag redan kommenterat, bidrog med ett mål och ett målpass. Utöver det, fullständigt underkänd.
Ekholm, det förvånar mig att han väger 91 kilo. Han ser ut som ett HUS på isen. Om jag inte visste vikten på honom skulle jag gissa på 100-105 kg, seriöst. Vilken bjässe! Spelade stabilt, enkelt och rejält. Gillade det jag såg. Han stack fram i offensiven någon gång också.
Utöver nyförvärven..
+ Emil, Lasse, Granis, Järnkrok, Rödin, Eero & Hansen.
Resten tycker jag var mer eller mindre godkända, ingen som var direkt dålig i alla fall. Men många kan mycket mer..
AIK-fansen skrämde livet ur mig och många andra genom att smälla av någon form av smällare eller bomb. Jävlar i min låda var det small till.. Utöver det och lite gap och skrik så ställde de inte till med något. De var inte så många heller.
Redigerad kommentar
Lindström och Venom: Herregud, såg ni matchen eller? Visst, Dale Clarke gjorde ett mål och ett ass men resterande tid han var på isen så var han ju totalt värdelös. Det är inte ofta jag tar fram stora motorsågen, men alltså hans defensiv var ju rent ut sagt pinsam matchen igenom. Felpass, tappade puckar, felbeslut efter felbeslut. fy F*N rent ut sagt vad dålig han var. Tommy Jonsson stod och berömde honom innan matchen så det här måste varit det absolut sämsta han har presterat i Brynäströjan!
Redigerad kommentar
Lindström: Dackell har väl aldrig varit något vidare på nån försäsongsmatch. Om Nordan är lika seg som Dacke såär det ju inte konstigt att Areo inte ger järnet han heller...
Men om det är så många sega spelare så kan man ju lätt ana att de är i en tung fas på försäsongsträningen. Jag vill minnas att de brukade lägga upp det med många tunga ispass med massor av mjölksyreträning och liknande vid den här tiden, för att sedan plana ut lite och fokusera mer på själv spelet. PP och liknande.
Lite tråkigt att CZ har så brått att så gott som cemetera kedjorna så här. Man hade ju gärna sett att man spelade Rödin i hop med Nordan och Areo.. Dackell är ju dättre i defensiven och skall således användas i en sån roll. Exempelvis i en tredjeformation ihop med Hansen och någon mer defensivt skicklig ytterforward. Något att matcha mot motståndarnas förstalinor.
teddykgb: "Jag håller med dig om att Sundlöv var för snabb, jag har ingen aning om hur mycket målisar som fanns ledig vid tidpunkten men vi hade ju ändå Svedberg...och det hade ju inte varit någon katastrof om vi hade väntat en månad.."
Låter iofs inte helt uppåt väggarna, men vad hade man isf för namn att laborera med?
Fanns säkert intressantare val än Bjurling där dessa förmodligen sållat bort som varande orealistiska alternativ, främst pga ekonomin.
Återstår en relativt jämngrå massa av i stort sett likvärdiga målvakter där man isf valt att slå till direkt för att få ihop lagbygget så snabbt som möjligt och därmed ge Bjurling en bättre möjlighet att komma in i laget.
Som du(?) var inne på: övriga lag som värvat målvakter ungefär samtidigt verkar ju inte heller ha hittat nåt som ser bättre ut...