Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Brynäsare i Nordamerika

« · 1561653 · » Till forumet

Sv: Brynäsare i Nordamerika
tjugo8: Exakt samma läge för mig...surt på räven
Kommentera

DavyDjoos:

Hade han gjort sådär i match 4 hade man fått upplevt guldet på plats...så jävla bittert...;)

Kommentera

Gurra88: kanske Silfverberg kan börja ta för sig lite mer nu när han fått avgöra en match. Jag tror att han spelat lite "safe" så här i inledningen. Väldigt fin straff där.
Kommentera

DavyDjoos: Verkligen, mycket imponerande! Fin ass till Alfie också. Brabra Silfver
Kommentera

brynäs08:Ja, riktigt härlig straff, nu saknar man förra året än mer, när man ser dessa straffar...
Kommentera

brynäs08: ja just det, tack. Kul för Silfver som fan i alla fall.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

tror du kan kolla NHL.com för highlights. bättre med rörliga bilder:)

Kommentera

brynäs08: åter till hockey, berätta om straffen, snygg? Dragning?
Kommentera

härlig straff silver!!!
Kommentera

Nått som slår mig när man ser Silver, är att han spelar för ärligt och renhårigt.
Ska ha lyckas måste han fula till sig i sitt spel.
Kommentera

maddog1970: Ser bara matchen med ett öga, men inte sett till han.
Kommentera

Lindström: Zinebajsed då, är han skadad eller spelar han med "Bingo"?
Kommentera

Hyggligt ass av Silver till Alfi till 1-1
Kommentera

Huge: Ja, det finns en del spelare som påminner om Larsson där borta, men precis som coachen i hans AHL-lag betonade så är han väldigt skicklig med pucken, utöver de andra kvalitéerna. Det är nog det som gör att han sticker ut även där borta. Det finns ju många smarta tvågsspelande karaktärsspelare där.
Kommentera

Peja: Trodde ärligt talat att JL skulle få lite svårt därborta, med tanke på att det vimlar av spelare med samma spelstil.
Att han nu jämförs med Påhlsson visar ändå att han verkar sticka ut en aning från mängden sas.
Tror att både JL och Silfverberg så småningom kommer att rankas nånstans mellan toppspelare och normal standard.
Gott så, med våra mått mätt så innebär det isf att dom lyckats bra därborta, enligt min mening.
Kommentera

Peja: Kanske Ottaw kan låna ut Silfverberg till Brynäs fram till att Brynäs säsong är över

(-:

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, Larsson smälte in bra i sin NHL-debut. Låg rätt i positionerna och vägde inte lätt i närkamperna. Han ser ut att behärska NHL-spelet mycket bättre än Silfverberg. Det är nog tur för Silfverberg att Ottawa har tunga skador, annars kanske han hade blivit tillbakaskickad till AHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:
"Just nu spelar Johan Larsson för Minnesota mot Detroit. Matchen går på Viasat Sport."

"Larsson gjorde inga poäng, men kom upp i fina 14.02 i istid. Han avlossade två skott på mål och var faktiskt nära att få in pucken redan i sitt första byte. Enligt nhl.com delade han ut två tacklingar och blockade ett skott.

– Johan Larsson var jättebra i kväll. Resolut, fysisk, jobbar häcken av sig. Var inne de sista två minuterna, vilket visar coach Mike Yeo´s förtroende. Han påminner mig om Samuel Påhlsson när han var ett granitblock för Anaheim i början av 2000-talet, berömde rutinerade Wild-skribenten Michael Russo på Minnesota Star Tribune."

Kommentera

Peja: Kul med Johan, jag tror mycket på honom.
Kommentera

Just nu spelar Johan Larsson för Minnesota mot Detroit. Matchen går på Viasat Sport.
Kommentera

tompap71: "Kul match just nu, Toronto-Ottawa. Brynäsmatch" i matchen mellan Franson-Silfverberg. Fördel Franson i inledningen."

Inga mål för Ottawa :/
men å andra sidan fick Viktor Fasth ytterligare en seger på kontot :D
Kommentera

tjugo8:

Riktigt kul, de har ett lovande gäng på gång där uppe hos Wild, tror Larsson kommer passa bra in där.

Kommentera

tompap71:

Kul för Johan Larsson!

Kommentera

bradberry:

Kul match just nu, Toronto-Ottawa. Brynäsmatch" i matchen mellan Franson-Silfverberg. Fördel Franson i inledningen.

Kommentera

Fasligt vilken lugn kväll det var på HS ikväll. Måste ha med vinsten att göra... :)
Kommentera

DavyDjoos: ja, kanske :-)
Kommentera

Zappaholic: det var bättre förr!?
Kommentera

Brynäs spel är ungefär som Melodifestivalen...dra era egna slutsatser!
Kommentera

Liten Brynäs-batalj i NHL i natt då Toronto möter Ottawa. Dags för Jacke att sätta en puck igen nu!!
Kommentera

Peja: matchrapport från Ottawa - Pittsburgh

www.nhl.com/ice/recap.htm?id=2012020188&navid=DL|NHL|home

Crosby verkar komma upp i varv :)
Kommentera

zigge: Haha nej, det kan jag garantera att jag inte är.

Kollade förresten på Penguins - Senators (4-2) i natt. Silfverberg slog några bra passningar, men ser fortfarande klen ut längs sarghörnen och kommer ofta fel i positionsspelet. Särskilt i offensiv zon.

Annars såg Zibanejad pigg ut. Erik Karlsson råkade ju tyvärr ut för en obehaglig skada, inte helt olik den som Lasse Jonsson fick mot Luleå för några år sedan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Är det du som är Ek(o) ?? :-)
Kommentera

Peja:

Aha, du menade seg på det viset, ja då kan jag inte säga emot, de där första skären är väl inte hans största styrka, men det är ju sånt han får träna upp med tiden och som du sa tidigare har han ju den för sig. Tror inte han kommer skickas ner till AHL på överskådlig framtid, inte med tanke på de skadeproblem Ottawa har.

Kommentera

Nu har ni chansen att konfrontera Garpen på AB chatten kl 1500!
Kommentera

Slajsarn: Jag tror inte heller att han kommer få sparken eller bli tradad, men risken är väl att de skickar honom tillbaka till AHL. Typ Zibanejad har sett bättre ut när jag har sett de samtidigt, mycket pga att hans acceleration är bättre.
Kommentera

Peja:Javisst gör han sina försök, säkert uppmuntrad av HC'n. Jag tror inte det finns risk för någon större press på att producera den här säsongen.
Kommentera

Slajsarn: Fast ibland försöker Silfverberg ta samma initiativ som han gjorde i Brynäs men han klarar inte av det mot snabbare och starkare motståndare. Det ska bli intressant att se om han grejar det. Tiden är på hans sida, än så länge.

tomba: Jag tror att hans acceleration måste bli snabbare. Han är absolut inte långsam när han får igång skridskoåkningen men accelerationen är viktigare på liten is än på stor dito. Poängskörden hade givetvis varit bättre om han hade haft mer istid i powerplay. Han gjorde trots allt många av sina ES-poäng i just PP.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Att Silfverberg väger lite lätt vid sargerna håller jag med om, men jag tycker inte han ser särskilt seg ut. Pratade med en vän som bor därborta häromdagen, han går på så gott som varje match och enligt honom gör Jacke framsteg hela tiden, bara en tidsfråga innan poängen börjar ramla in.

Kommentera

Peja:Ja men jag tror att det är prcis samma fenomen som vi upplevde med Franson i Brynäs. Ny miljö gör att man hämmas lite i sitt spel för man vill inte göra bort sig.Man föröker spela enkelt helt enkelt.
Kommentera

Slajsarn: Det som oroar mig med Silfverberg är att han ser ganska seg och klen ut. Han dominerade längs sargerna i elitserien, men i NHL väger ofta lätt där. Det är väldigt svårt för honom att spela sitt spel i NHL.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Det handlar snarare om att han spelar enkelt som den debutant han är. Jag har sett några matcher med Sen's och #33 ser ut att göra det han ska men inte mer liksom.
Kommentera

Peja: Kan det vara så att Silfverberg inte passar på liten rink? ;-)
Kommentera

Peja:"Nattens 2 assistpoäng innebär att Franson är uppe på 8 poäng och delad elva i backarnas poängliga. Han har exakt samma poängskörd som t.ex Kimmo Timonen och Bäckis."

Det är öppenbart att franson skall hålla sig till liten rinki sällskap med en NHL back istället för Löf eller nån annan av Brynäs "superbegåvningar".

Kommentera

tompap71: Verkligen. En riktig delikatess.

Nattens 2 assistpoäng innebär att Franson är uppe på 8 poäng och delad elva i backarnas poängliga. Han har exakt samma poängskörd som t.ex Kimmo Timonen och Bäckis.

Franson ligger även delad åtta i backarnas +/- liga.

Brynäsarnas poängliga ser det ut så här;
1. Franson 10 matcher, 1+7 (+7)
2. Bäckström 12 matcher, 1+7 (0)
3. Phillips 12 matcher, 3+0 (-3)
4. Silfverberg 12 matcher, 2+1 (+2)

Kommentera

Peja:

Hans ass fram till 1-3 var snygg.

Kommentera

Franson fortsätter att briljera. Frågan är om ens Bäckis kommer att klå Franson i Brynäsarnas NHL-poängliga ;)
Kommentera

Vill bara påminna alla glada om att denna natt ger oss en ny chans att följa Fransons framfart i NHL.

Svenskintresse är att Calle Gunnarsson missar matchen pga höftskada.

01:05: Toronto Maple Leafs - Philadelphia Flyers

Viasat hockey.
Kommentera

Zappaholic: tagen ;-)
Jag bju på en öl nån gång ist som kompensation
Kommentera

Huge: Den är verkligen skön den analysen från förra säsongen. Tycker den talar sitt tydliga språk hur, rent ut sagt, in i helvete fel man kan ha. Det finns heller inte ett uns av självkritik kring det klassiska uttalandet.

Det är inte bara i modoboken det finns kiss-spår lite här och var...

Kommentera

Huge: Förlåt men jag orkar inte läsa dina inlägg:)
Kommentera

« · 1561653 · »