Brynäs IF

727672 inlägg · 7962 ämnen

Brynäsare i Nordamerika

« · 1559169 · » Till forumet

Sv: Brynäsare i Nordamerika

Berka: Tänk att man håller med en modoit, det trodde jag aldrig :-)

Jag tar tillbaka det där med vårdnadstvisten, jag förstår att ni inte vill ha någon som pissar ner sig i ert forum gång efter annan...

Kommentera

Zappaholic: fast det klarar du ju inte av? Har föreslagit det till dig flera gånger.
Kommentera

Gurra88: Det där infantila argumentet om Jantelagen och att man inte får ha några "starka åsikter" i såna här "jantelagsforum" kommer alltid från såna dom du: omogna debattörer som har slut på argument och inte tål att de s.k "starka åsikterna" ifrågasätts.
Sakligt sett har du själv satt ribban för hur kunnig du är och hur du uppfattas av andra när du kom med din nu klassiska analys av fjolårets guldlag.
Mao och som ordspråket lyder: "Som man bäddar får man ligga"
Kommentera

Berka: hur många gånger har du sagt att du ite ska svara mig? Du kan verkligen inte låta bli? Haha

Folk vill inte höra. Kryp tillbaka nu.
Kommentera

Slajsarn: Näe, det ska vi inte. Det blir bäst att bemöta Gurra med tystnad och ignorans...
Kommentera

Zappaholic: Gurkan tar ju inte åt sig, men ändå hugger han på sitt eget lilla sätt varje gång det står något riktat mot honom/henne eller mot hans teori. Sen övergår allt i att han/hon faktiskt inte bryr sig ett dugg till att sen övergår i en fas då han/hon på ett så överlägset sätt som möjligt höja sig över alla andra igenom att påstå hur unga och omogna alla andra verkar. När sen detta blivit synat då avslutar han/hon kort med fraser som "ha den var vass" eller "försök igen"

sen blire tyst...   

10 min senare....   

Gurka88: Jag har bara starka åsikter, vilket är förbjudet i denna ryggdunkarbok, jag tycker sundlöv, Modo och cody fransson är sämst i världen och NI, snälla kom inte å påstå annat för då gör ni bara er själva till åtlöje.  Åsså är det igång igen!  =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Nej, jag är inte ute efter att förnedra honom;)
Kommentera

Zappaholic/Gurra88: Ska ni inte ta och mäta snoppana med??

zzzzzzzzzzzzzzz

Kommentera

Zappaholic: varför ska jag ha nått konkret när jag säger att det är överlag? I allt du skriver i princip.

Du använde kejsarens nya kläder för en vecka sen ungefär.det va lika tråkigt då som nu. Testa igen.
Kommentera

Gurra88: Överlag? Du kan alltså inte komma med något konkret.  Som sagt...din förmåga att bedöma är inget att du bör skryta med.

Du får ha hur starka åsikter du vill, men det blir ju aningen pinsamt för dig att börja yra om ålder när sakargumenten sedan länge tagit slut.

Jag är äldre än dig och det märks tydligt...

Jag får lite "Kejsarens nya kläder"-vibrationer. Alla har sett att du står där naken utom du själv...

Kommentera

spud: det är man fri att tycka. Skillnaden. Jag tar inte illa upp eftersom det bara handlar om att jag har starka åsikter. Vilken man inte får ha i detta jantelagsforum.
Kommentera

Haha dagens skratt får man när man läser Gurra anklagar en annan person för att vara omogen. Hahaha......

Kommentera

Zappaholic: jag är 24 och helt övertygad att du är minst 5 år yngre. Det gör inget, men det märks på ditt sätt att skriva överlag
Kommentera

Gurra88: Är du verkligen så humorbefriad som det verkar?

Du klarar alltså inte att påvisa hur min ålder lyser igenom när jag skriver? Jag tror nog till och med att jag är äldre än vad du är. Så...nu la jag upp bollen på straffpunkten, nu kan du få kluttra ner hur någon som är äldre än dig kan skriva och uppföra sig som en tonåring. 

Var så god ;-)

Kommentera

Peja: Känner mig ganska lagom. Fick väl höra ganska mycket om min ålder i begynnelsen, så det är ju inte mer än rätt att jag lämnar över stafettpinnen:)
Kommentera

Gurra88: Jag förstår. Ja, du är ju gammal och vis, till skillnad från Zappaholic som du tydligen har bestämt är 15 år oavsett hans biologiska ålder :)
Kommentera

Peja: Mycket möjligt! Det lät bara väldigt fel för mig! Men man är väl gammalmodig:P
Kommentera

Gurra88: Det är ganska enkelt. Det heter seriekort eftersom det kortet som man köper bara gäller i serien. Tror dock att klubbarna själva får välja om det ska kallas för seriekort eller säsongskort.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Nej det hade ju varit jävligt märkligt om jag haft säsongskort i Gävle när jag bor i Småland. Vilken utveckling av svensk hockey. döpa om det till seriekort istället för säsongskort.
Kommentera

Gurra88: "Seriekort? Säsongskort menar du?"

Nej... Brynäs lanserar det som "seriekort". Jag förstår dock att du inte har koll på det i och med att det knappast har varit aktuellt i ditt fall. Varför inte försöka svara på frågan istället för att försöka vara en besserwisser?
Kommentera

Peja: Seriekort? Säsongskort menar du?

Kommentera

Gurra88: Häftigt. Tror du att jag har seriekort i Läkerolen för att kunna häckla dig också eller?
Kommentera

Huge: Den var vass!
Kommentera

Gurra88: Känns det isf inte lite pinsamt att en yngre skribent agerar och argumenterar mognare än du själv, som låter som en omogen 8-åring trots att du försöker påskina att du är betydligt äldre?
Kommentera

Zappaholic: Behöver man verkligen inte göra? Men än en gång det märks att du är yngre. Sen är det väl upp till dig om du vill ta det positivt eller negativt?

Kommentera

Bäst att tycka som Gurra, annars är man plötsligt 15 och förstår inte bättre, inte heller kan man uttrycka sig i text. Det skiner igenom hur gammal man är, sånt klarar minsann Gurra att avgöra. 

Gurras förmåga att bedöma är ju lite naggat i kanten, det vet vi ju alla efter förra årets katastrofala felbedömning av lagets kapacitet. 

Men fortsätt göra bort dig, låt inte oss hindra dig :-)

Kommentera

Peja:Jag vet hur du funkar Peja. Du är väldigt lättläst
Kommentera

Gurra88: Klart att du inte tar åt dig. Du sitter ändå bara och svarar folk 24/7. Roligast av allt allt är att du tar åt dig om jag skriver att Franson har gjort en bra match för Toronto. Ungefär som att jag följer Brynäsare i NHL bara för att kunna häckla dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Hur var det med laget som tog guld. Gillar du dom också?
Kommentera

Zappaholic: Hackar på allt och alla??? Hahaha, jag står för min åsikt, det är en helt annan sak.

I ditt fall handlar det ju enbart om att det märks att du är ung?

Kommentera

Gurra88: Tror alla ser hur du grinar, de flesta klarar att läsa mellan raderna. Du hackar ju själv på allt och alla som inte tycker som du, lite får du väl tåla att ta emot?

Hålla på och gå till angrepp över min ålder, vilken du förresten inte har en aning om, men jag antar att du gör så när dina argument tar slut...

Tror de flesta här ser vem som är en förpubertal jättebebis...
Kommentera

Zappaholic: Grinar? Vart ser du något grinande?

Ni är förmodligen tre mobbade killar sen skoltiden ( i ditt fall blir det ju i realtid) som ser chansen att äntligen få gadda ihop er och ge tillbaka på internet där ingen kan se era fula trynen.

Tråkigt nog för er så är jag nog den sista som tar åt mig av sånt:)
Testa igen, vem vet, kanske går bättre nästa gång.
Kommentera

Gurra88: Sluta grina nu, vi skojar ju bara lite på din bekostnad.

Och där kom åldersgrejen igen. Kan du inte komma på något nytt? Du gnäller ju som en rabiessmittad över att Huge skriver samma sak till dig hela tiden. Du vet det där om "sämsta laget Sundlöv någonsin..."
Kommentera

Zappaholic: haha ja det har du fan rätt i ;-)
Kommentera

Zappaholic: Vänta här. Hur fan ska du kunna ha vårdnaden av någon när du inte ens fyllt 18? 
Kommentera

Berka: Vi kan tyvärr inte gå med på mer än varannan helg här hos oss. Nu tycker jag det är dags att ni tar lite ansvar också eftersom han ändå är så mycket hos er.

Jag sätter ner foten här!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Ja tyvärr blir arvodet i översta laget då vissa barn är besvärligare än andra, men klart vi ska komma överens, det är ju för allas bästa liksom.
Kommentera

Berka: Du klarar verkligen inte låta bli att skriva..Väldigt underhållande
Kommentera

Berka: Vi betalar gärna underhåll om ni går med på full vårdnad.
Välj själva hur mkt ni vill ha.... :-)
Kommentera

Zappaholic: Nu måste vi få vila lite, Jag tycker det funkar bra med delad vårdnad ;)
Kommentera

Berka: Kan inte ni ta hand om honom igen? :-)
Kommentera

Huge: Hur orkar du skriva samma inlägg 10 gånger om dagen?
Kommentera

Huge: ser att ni får barnvakta gurka88 nu när Modoboken är "bortrest" ha en trevlig söndag ;-)
Kommentera

Gurra88: " Hans insats i NHL går inte jämföra med hans misslyckande här."

Om man nu utgår ifrån att din måttstock gäller för vad ett "misslyckande" är, så är det väl isf bättre att titta på vårt guldlag.
Det var ju det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen, vilket kanske säger nåt om din (o)förmåga att bedöma kapaciteten på spelare eller lag.
I övrigt går det utmärkt att jämföra dina insatser härinne med dom du presterat i Modoboken.
Totala misslyckanden på båda ställena, skulle jag vilja påstå.
Och dom lär nog fortsätta, är jag rädd för...
Kommentera

Gurra88: Du har rätt, jag får fortsättbinjurar!
Kommentera

Lunkan: Ja men jag klagar heller inte på det. För om jag inte vill läsa då låter jag bli? Förstår inte vad problemet är. Ser du att jag skrivit ett inlägg så låt bara bli att läsa det? Men samtliga ni som klagar på inlägg är ju de som är mest nyfikna på att läsa.

Så fortsätt njuta , eller ge fan i att läsa och klaga.

Kommentera

Gurra88: Det är skitsvårt, du läser ju tex det här pissinlägget trots att det inte står något vettigt alls i det, eller hur?

Tala gärna om för mig hur i praktiken jag ska undvika dina inlägg. Det borde finnas en blockeringsfunktion, jag tror fler än jag skulle uppskatta det.
Kommentera

Peja: Med tanke på att vi diskuterat det mest så är det ganska givet att det främst var riktat mot mig, men du kan ju låtsas nått annat.

Men vi är överrens om att hans insats i NHL inte har ett skit att göra med hans misslyckande i Brynäs.

Kommentera

Gurra88: Det var riktat mot de som gav Franson skit i Brynäs. Om du känner att du gav honom skit, så var det riktat till dig.

Idag skrev jag så här:

Natten till idag tog Toronto en övertygande 6-0-seger mot Montreal.

Franson gjorde också en övertygande insats och gjorde en assist. Lite kul att expertkommentatorn pekade ut Torontos fysiska överlägsenhet i egen zon som den största skillnaden mellan lagen, och pekade ut Phaneuf, Franson och en till back som de som utgjorde skillnaden.

Jag förstår inte riktigt varför du känner dig jagad av det inlägget. Mitt intresse för Fransons framfart i NHL har ingenting med dig att göra.
Kommentera

Peja: "Det är för övrigt extra kul att se Franson briljera i NHL, med tanke på hur mycket skit han fick av somliga under sin tid i Brynäs. Han visar klassen."

Här är första inlägget i denna tråd. Du får väldigt gärna hävda att det inte är riktat mot främst mig då det är framförallt vi som diskuterat i ämnet. Men då är du ju bara löjlig.. Du får fortsätta att provocera, men ganska lönlöst då jag inte bryr mig. Hans insats i NHL går inte jämföra med hans misslyckande här.

Kommentera

« · 1559169 · »