Huge: Den är verkligen skön den analysen från förra säsongen. Tycker den talar sitt tydliga språk hur, rent ut sagt, in i helvete fel man kan ha. Det finns heller inte ett uns av självkritik kring det klassiska uttalandet.
Det är inte bara i modoboken det finns kiss-spår lite här och var...
Peja:"Nattens 2 assistpoäng innebär att Franson är uppe på 8 poäng och delad elva i backarnas poängliga. Han har exakt samma poängskörd som t.ex Kimmo Timonen och Bäckis."
Det är öppenbart att franson skall hålla sig till liten rinki sällskap med en NHL back istället för Löf eller nån annan av Brynäs "superbegåvningar".
Peja:
Att Silfverberg väger lite lätt vid sargerna håller jag med om, men jag tycker inte han ser särskilt seg ut. Pratade med en vän som bor därborta häromdagen, han går på så gott som varje match och enligt honom gör Jacke framsteg hela tiden, bara en tidsfråga innan poängen börjar ramla in.
Slajsarn: Fast ibland försöker Silfverberg ta samma initiativ som han gjorde i Brynäs men han klarar inte av det mot snabbare och starkare motståndare. Det ska bli intressant att se om han grejar det. Tiden är på hans sida, än så länge.
tomba: Jag tror att hans acceleration måste bli snabbare. Han är absolut inte långsam när han får igång skridskoåkningen men accelerationen är viktigare på liten is än på stor dito. Poängskörden hade givetvis varit bättre om han hade haft mer istid i powerplay. Han gjorde trots allt många av sina ES-poäng i just PP.
Redigerad kommentar
Peja:
Aha, du menade seg på det viset, ja då kan jag inte säga emot, de där första skären är väl inte hans största styrka, men det är ju sånt han får träna upp med tiden och som du sa tidigare har han ju den för sig. Tror inte han kommer skickas ner till AHL på överskådlig framtid, inte med tanke på de skadeproblem Ottawa har.
Redigerad kommentar
bradberry:
Kul match just nu, Toronto-Ottawa. Brynäsmatch" i matchen mellan Franson-Silfverberg. Fördel Franson i inledningen.
tjugo8:
Riktigt kul, de har ett lovande gäng på gång där uppe hos Wild, tror Larsson kommer passa bra in där.
"Larsson gjorde inga poäng, men kom upp i fina 14.02 i istid. Han avlossade två skott på mål och var faktiskt nära att få in pucken redan i sitt första byte. Enligt nhl.com delade han ut två tacklingar och blockade ett skott.
– Johan Larsson var jättebra i kväll. Resolut, fysisk, jobbar häcken av sig. Var inne de sista två minuterna, vilket visar coach Mike Yeo´s förtroende. Han påminner mig om Samuel Påhlsson när han var ett granitblock för Anaheim i början av 2000-talet, berömde rutinerade Wild-skribenten Michael Russo på Minnesota Star Tribune."
Redigerad kommentar
Peja: Kanske Ottaw kan låna ut Silfverberg till Brynäs fram till att Brynäs säsong är över
(-:
Carl Lejonkräk:
tror du kan kolla NHL.com för highlights. bättre med rörliga bilder:)
DavyDjoos:
Hade han gjort sådär i match 4 hade man fått upplevt guldet på plats...så jävla bittert...;)
Berka: Tänk att man håller med en modoit, det trodde jag aldrig :-)
Jag tar tillbaka det där med vårdnadstvisten, jag förstår att ni inte vill ha någon som pissar ner sig i ert forum gång efter annan...