Brynäs IF

727981 inlägg · 7962 ämnen

Brynäsare i Nordamerika

« · 1633172 · » Till forumet

Sv: Brynäsare i Nordamerika

Brynäsgubbe: Haha ja du, det backspelet (åtminstone i just den sekvensen) var inte mycket att hurra för. Lämnar motståndare helt ensam framför mål, bara att raka in returen.

Får dock lite Brynäsvibbar att tappa sådär på slutet:p

Kommentera

Brynäsgubbe:

HA! Vilket jävla försvar...m sekunderna kvar

3 går på puck o en back åker ut i sarghörnet...

Kommentera

riggen: Vilket surt avslut för honom, bara 0.3 sekunder kvar. Inte mycket att göra på den, sämre backspel än Brynäs! :p
Kommentera

För er som är intresserade, Svedberg från start för Boston på kanal 10:)
Kommentera

Clarence:

Om Sverige kanske man kan hoppas på 50/50 för Brynäs...?

Eller Rönnberg lockar honom t f**kin Frölunda...?

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Jag tror tyvärr inte Larsson går till BIF när/om han kommer åter till Sverige.
Kommentera

Skrubben:

Larsson kör i Rochester, hade 2 ass i första matchen

Tycker han borde komma hem o dominera o ta ett omtag t NHL, Sabres är väl i stort sett sämst i NHL o ska satsa om m just unga spelare...o ändå...???

Hörde (av Sundlöv) tror jag att han är/var en riktigt krävande jävel o rev i om det inte var ordning/tryck på träningarna...o då var han 19-20 år... :)

Kommentera

Järnkrok lirade 13 min o var inne i samtliga Box Play som Preds hade...

Han var ju bra i BP redan i Brynäs...

Kommentera

KulaShaker: Det kan ju vara nice att bo i Chicago kanske och sen tjänar han nog inte så lite. Är Brynäs ens intresserade av Wännström?

EDIT: Han tjänar 512325 SEK så det är ju skitlön faktiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Ytterligare ett år för skitpengar i AHL.
Men en plats i tredjeformation i BIF lockar troligtvis inte speciellt mycket.
Kämpa på!!
Kommentera

Wännström har tydligen förlängt med 1 år borta i Nordamerika. Lite oväntat, även om han har antytt att detta varit på gång.
Kommentera

tjugo8:

Markström får snarare tampas med Eriksson i Utica Comets. Läck innehar andraspaden i Canucks.

Kommentera

Peja:

Lindbäck t Dallas

Markan får konkurrens av Miller

Kommentera

Nyligen draftade Brynäsjuniorer:

#61 Jonas Johansson (Buffalo)
#138 Oskar Lindblom (Philadelphia)
#163 David Westlund (Arizona)
Kommentera

Brynäsgubbe: Inte bra att flytta runt nej. Men han måste hitta ett lag där HAN blir en framträdande spelare. I Islanders finns den möjligheten, Silfverberg och Tavaren låter onekligen intressant!
Kommentera

Peja: Så är det. Men frågan är om det är bra för hans karriär att flyga runt från lag till lag? Fast det kanske man får vänta sig som ung spelare. Det blir i så fall hans 3e lag på lika många säsonger. 
Kommentera

Brynäsgubbe: Å andra sidan vore det en bra möjlighet för honom att få mycket istid och kanske vara med i ett nytt lagbygge. Islanders har ju inte varit bra på länge, men man tycker ju att det borde vända förr eller senare med tanke på hur draftsystemet är uppbyggt...
Kommentera

Silfverberg till Islanders? 

Inte otippat att han tradas från ett av ligans bästa lag, men från toppen till ett av de absolut sämsta lagen måste vara surt för honom.
Kommentera

Nån som har varit på match i Montreal, tycks ju vara ett bissart ställe...?

1. Bell Center, Montreal

  Inte bara den största hallen i ligan, med läktarsektioner branta som störloppsbanan i Kitzbühl och vilda fans så nära inpå isen att Douglas Murray och de andra Canadiens-spelarna kan känna deras andedräkt. Den nordamerikanska hockeyns egen St. Peterskyrka har en unikt tung, mörk och ”farlig” atmosfär. När de släcker ner inför matcherna kan man få för sig att man är i Batmans grotta. Inte undra på att nästan alla NHL-spelare svarar ”Bell Center” när man frågar var det är roligast att spela bortamatcher.’

2 tim

The Montreal Canadiens have sold out their home arena for Game 7 against the Bruins. Game 7 is being played in Boston. This is Canada.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Äsch, du var snabbare. :p Fantastiskt underhållande match. Hoppas Anaheim kan avsluta serien imorgon. Silfverberg var också riktigt bra.

Kan ni tänka er hur jämnt deras slutspel är... 3-3 i två serier och 3-2 i de övriga två. Det vore trevligt att ha här också.

Kommentera

Brynäsgubbe:tSilfverberg gör det vinnande målet såklart.

Oh ah

http://ducks.nhl.com/gamecenter/en/boxscore?id=2013030245

Kommentera

Silfverberg och gänget firar efter den sjuka comebacken mot Stars häromnatten. Riktigt kul att han får spela med ett så bra lag som kan gå hela vägen!

Kommentera

Ny assist för Silfverberg i nattens seger mot Calgary. (:
Kommentera

Calle Järnkrok medger att han var nära att ge upp NA-äventyret och flytta hem.

Kommentera

atilla: Källan är Ekholms far. Om du undrar.
Kommentera

Kahn: Källa?
Kommentera

Ekholm är på väg till KHL trots istiden han får i NHL. Vet ej hur löneläget ser ut.
Kommentera

Kroken Assa i natt oxå.
Kommentera

Silfverberg nätade i nattens 6-2-seger mot Florida. :)
Kommentera

Mitt i deppen är det i alla fall klart att Järnkrok debuterar mot Calgary imorgon. 
Kommentera

Silfverberg med en ny assist i nattens 4-6-seger mot Colorado!
Kommentera

En dom helt emot Vennerstedts teorier!
Kommentera

Anaheim får storstryk just nu, men Silfverberg assisterade till Ducks enda mål såhär långt. Alltid något!
Kommentera

micke63: nja, Ekholm kom hem och han är nu tillbaka och gör det bra i NHL.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Calle lär nog ge Nashville/Millwauke  en chans innan vi får möjligheten att se honom i Brynäs tröjan igen. Han har ju ett år kvar på sitt NHL-kontrakt och har svårt att se att han bryter det.

Om han skulle "fega ur" och sticka hem tidigare så bränner han alla broar på en comback i NHL.

Kommentera

mattiaskarlgren: En trade kan nog vara bra för Calle då Detroit har en hyffsad centerbesättning. All in för Calle nu, antingen tar han plats i Nashville eller så har vi honom i Brynäs innan jul.
Kommentera

Sägs enligt rykten. Läs rykten.. Och vi vet ju att dessa rykten faktiskt allt som oftast brukar stämma oavsett vilken spelare och vilken klubb det än handlar om så stämmer de allt som oftast.

Calle trivs tydligen inte och det är klart att flytta till ett nytt land och sedan kanske inte utöver hockeyn ha allt för mycket att göra, det tar nog på ens psyke mer än man tror. Calle har kanske tröttnat helt enkelt och känner dessutom att han är väldigt långt ifrån NHL-spel.

www.hockeysverige.se/2014/03/05/red-wings-trejdar-jarnkrok-som-kan-vara-pa-vag-hem/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Kommentera

Tycker det vore helt perfekt att förlänga med Löf. Brynäskille som höjt sig avsevärt iår, en perfekt backup likt de Jonte Carlsson var under guldsäsongen.
Kommentera

Brynäsgubbe:
Kommentera

70 Rodrigues: Varifrån läser du det där?
Kommentera

Calle Järnkrok får byta klubb.20.59 tradade Detroit honom Patrik Eaves och ett draftval till Nashville Predators för David Legwand.Tsn.ca gör gällande att om inte Järnkrok slår sig in i Predators så skall han återvända till Brynäs och SHL.

Låter ju inte helt fel :-)

Kommentera

Huss: "Fast i jämförelse med Andersen, Kronwall och Bengtsson så hamnar han nog sist i prio-ordning tycker jag. Men försvinner Gunde, Persson, Jakobsson och Löf så..."

Det kan jag hålla med om. Dock anser jag att vi behöver flera nya backar till nästa säsong. Gunde lär ju försvinna samt förhoppningsvis Persson och Jakobsson. Säg då att vi behöver tre nya backar, och då anser jag att han passar in bland en av dem.

Kronwall tror jag blir svår att få då han har kontrakt nästa säsong samt att andra lag borde vara på honom också. Rimliga förstärkningar till nästa säsong skulle då kunna vara Andersén, Eklund och Bengtsson. Bengtsson kan bli väldigt svår att få, förmodligen kommer de flesta shl-klubbar att vara intresserad av honom. En värvning av denna spelare skulle vara oerhört bra för brynäs men det skulle inte förvåna mig om Frölunda tar även denna talang. Killen har ju kontrakt över nästa säsong också så detta kan även det vara ett hinder.

Skulle vi efter många om och men värva dessa spelare har vi en bra baksida tycker jag. Djoos tycker jag har tagit väldigt stora kliv i offensiven och skulle förmodligen kunna bli en första pp-back (kanske inte ersätta Gunde fullt ut men det kan göras med hjälp av flera spelare).

Backparen skulle då gå att ställa upp enligt:

Djoos - Bertilsson

Kilström - Andersén

Bengtsson - Eklund

Sundqvist som sjundeback och Löf som en åttonde.

Löf tycker jag har lyft sig denna säsong gentemot förra och jag anser att det kan vara smart att ha honom kvar på ett ettårskontrakt som extraback för att täcka upp för skador. Han lär ju inte direkt vara dyr.

Ett frågetecken för denna formering är såklart om Brynäs vågar sätta vår kapten åt sidan? Jag anser att vi borde ha Ollas som kapten nästa säsong då det inte finns någon annan spelare med hans attityd på banan. Han sliter som få och har växt in i shl-rollen på ett utmärkt sätt.

Kommentera

Lindström: Tycker synd om killen faktiskt. Varför lånade inte Brynäs ut honom ett år till Mora för något år sedan och gav honom samma muskelbyggarprogram som Järnkrok nu har? Han har stått och stampat i fyra år nu....
Kommentera

Huss: Sätter en bira på att Löf blir kvar. Någon som sätter emot?
Kommentera

atilla: Fast i jämförelse med Andersen, Kronwall och Bengtsson så hamnar han nog sist i prio-ordning tycker jag. Men försvinner Gunde, Persson, Jakobsson och Löf så...
Kommentera

mattias - 74: Det enda som är säkert är att det lär visa sig under morgondagen :) 
Kommentera

« · 1633172 · »