Brynäsgubbe:
HA! Vilket jävla försvar...m sekunderna kvar
3 går på puck o en back åker ut i sarghörnet...
Clarence:
Om Sverige kanske man kan hoppas på 50/50 för Brynäs...?
Eller Rönnberg lockar honom t f**kin Frölunda...?
Redigerad kommentar
Skrubben:
Larsson kör i Rochester, hade 2 ass i första matchen
Tycker han borde komma hem o dominera o ta ett omtag t NHL, Sabres är väl i stort sett sämst i NHL o ska satsa om m just unga spelare...o ändå...???
Hörde (av Sundlöv) tror jag att han är/var en riktigt krävande jävel o rev i om det inte var ordning/tryck på träningarna...o då var han 19-20 år... :)
Järnkrok lirade 13 min o var inne i samtliga Box Play som Preds hade...
Han var ju bra i BP redan i Brynäs...
KulaShaker: Det kan ju vara nice att bo i Chicago kanske och sen tjänar han nog inte så lite. Är Brynäs ens intresserade av Wännström?
EDIT: Han tjänar 512325 SEK så det är ju skitlön faktiskt.
Redigerad kommentar
tjugo8:
Markström får snarare tampas med Eriksson i Utica Comets. Läck innehar andraspaden i Canucks.
Nån som har varit på match i Montreal, tycks ju vara ett bissart ställe...?
Inte bara den största hallen i ligan, med läktarsektioner branta som störloppsbanan i Kitzbühl och vilda fans så nära inpå isen att Douglas Murray och de andra Canadiens-spelarna kan känna deras andedräkt. Den nordamerikanska hockeyns egen St. Peterskyrka har en unikt tung, mörk och ”farlig” atmosfär. När de släcker ner inför matcherna kan man få för sig att man är i Batmans grotta. Inte undra på att nästan alla NHL-spelare svarar ”Bell Center” när man frågar var det är roligast att spela bortamatcher.’
The Montreal Canadiens have sold out their home arena for Game 7 against the Bruins. Game 7 is being played in Boston. This is Canada.
Carl Lejonkräk: Äsch, du var snabbare. :p Fantastiskt underhållande match. Hoppas Anaheim kan avsluta serien imorgon. Silfverberg var också riktigt bra.
Kan ni tänka er hur jämnt deras slutspel är... 3-3 i två serier och 3-2 i de övriga två. Det vore trevligt att ha här också.
Brynäsgubbe:tSilfverberg gör det vinnande målet såklart.
Oh ah
Silfverberg och gänget firar efter den sjuka comebacken mot Stars häromnatten. Riktigt kul att han får spela med ett så bra lag som kan gå hela vägen!
Calle Järnkrok medger att han var nära att ge upp NA-äventyret och flytta hem.
Carl Lejonkräk: Calle lär nog ge Nashville/Millwauke en chans innan vi får möjligheten att se honom i Brynäs tröjan igen. Han har ju ett år kvar på sitt NHL-kontrakt och har svårt att se att han bryter det.
Om han skulle "fega ur" och sticka hem tidigare så bränner han alla broar på en comback i NHL.
Sägs enligt rykten. Läs rykten.. Och vi vet ju att dessa rykten faktiskt allt som oftast brukar stämma oavsett vilken spelare och vilken klubb det än handlar om så stämmer de allt som oftast.
Calle trivs tydligen inte och det är klart att flytta till ett nytt land och sedan kanske inte utöver hockeyn ha allt för mycket att göra, det tar nog på ens psyke mer än man tror. Calle har kanske tröttnat helt enkelt och känner dessutom att han är väldigt långt ifrån NHL-spel.
Calle Järnkrok får byta klubb.20.59 tradade Detroit honom Patrik Eaves och ett draftval till Nashville Predators för David Legwand.Tsn.ca gör gällande att om inte Järnkrok slår sig in i Predators så skall han återvända till Brynäs och SHL.
Låter ju inte helt fel :-)
Huss: "Fast i jämförelse med Andersen, Kronwall och Bengtsson så hamnar han nog sist i prio-ordning tycker jag. Men försvinner Gunde, Persson, Jakobsson och Löf så..."
Det kan jag hålla med om. Dock anser jag att vi behöver flera nya backar till nästa säsong. Gunde lär ju försvinna samt förhoppningsvis Persson och Jakobsson. Säg då att vi behöver tre nya backar, och då anser jag att han passar in bland en av dem.
Kronwall tror jag blir svår att få då han har kontrakt nästa säsong samt att andra lag borde vara på honom också. Rimliga förstärkningar till nästa säsong skulle då kunna vara Andersén, Eklund och Bengtsson. Bengtsson kan bli väldigt svår att få, förmodligen kommer de flesta shl-klubbar att vara intresserad av honom. En värvning av denna spelare skulle vara oerhört bra för brynäs men det skulle inte förvåna mig om Frölunda tar även denna talang. Killen har ju kontrakt över nästa säsong också så detta kan även det vara ett hinder.
Skulle vi efter många om och men värva dessa spelare har vi en bra baksida tycker jag. Djoos tycker jag har tagit väldigt stora kliv i offensiven och skulle förmodligen kunna bli en första pp-back (kanske inte ersätta Gunde fullt ut men det kan göras med hjälp av flera spelare).
Backparen skulle då gå att ställa upp enligt:
Djoos - Bertilsson
Kilström - Andersén
Bengtsson - Eklund
Sundqvist som sjundeback och Löf som en åttonde.
Löf tycker jag har lyft sig denna säsong gentemot förra och jag anser att det kan vara smart att ha honom kvar på ett ettårskontrakt som extraback för att täcka upp för skador. Han lär ju inte direkt vara dyr.
Ett frågetecken för denna formering är såklart om Brynäs vågar sätta vår kapten åt sidan? Jag anser att vi borde ha Ollas som kapten nästa säsong då det inte finns någon annan spelare med hans attityd på banan. Han sliter som få och har växt in i shl-rollen på ett utmärkt sätt.
Brynäsgubbe: Haha ja du, det backspelet (åtminstone i just den sekvensen) var inte mycket att hurra för. Lämnar motståndare helt ensam framför mål, bara att raka in returen.
Får dock lite Brynäsvibbar att tappa sådär på slutet:p