Brynäs IF

728151 inlägg · 7962 ämnen

Brynässhopen!!!

« · 402380 Till forumet

Brynässhopen!!!
Vad är det för dåre som har beslutat att Brynässhopen ska flytta till Valbo? Hur många supportrar från BSKV samt från resten av landet tycker att det är häftigt att åka 1 mil ut till Valbo när man bor på hotell i Gävle. Den som är ansvarig för supportervården i Brynäs IF måste sätta ner foten och stoppa detta, snacka om att nermontera hela Brynäs historia genom att flytta ut till 70 kvm i Valbo.Detta får inte ske, det är ett hån mot alla supportrar som vill ta sig en kopp kaffe på Brynässhopen nere på stan och kanske få snacka med gamla Brynäslegender såsom Lundström, Hammarström m.m. Jag trodde dom skämtade med mig när jag fick reda på att det fans förslag på att flytta shopen till Valbo, tyvärr så är det inget skämt. Nu vill jag att ALLA Brynässupportrar säger STOPP till detta.
Kommentera

Sv: Brynässhopen!!!
70 Rodrigues: Palle från Brynäs drog detta för oss på BT's årsmöte
och även jag som du samt BSKV har svårt att förstå varför dom gör så här!

Det beror på mycket att dom kalkylerar med att öka omsättningen på shopen eftersom det är ca 250000 besökare under en vanlig vecka och får dom in ett fåtal därifrån så går kurvan uppåt!

Sedan så var det något om att hyran skulle bli "0" kronor men det vete gudarna!

Vi får se om något ytterligare kommer fram på årsmötet för Brynäs i morgon!
Kommentera

70 Rodrigues:Håller med dig Rodrigues till hundra procent angånde flytten av Brynäs shopen jävligt bra skrivt Ska dom spela Hemma matcherna i Valbo Ishall också ??
Kommentera

70 Rodrigues: Det gäller för alla som är imot detta kommer till Gavlerinken i kväll kl.18.00, dom som inte är där godtar vad som beslutas där.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Lundström 6: Eller som vi säger på jobbet här!
Den som tiger samtycker!
Kommentera

65Selander: Får väl hoppas att dom har räknat in ökade personalkonstader också i en eventuell flytt!
Personligen tycker jag att den ska vara kvar nere på stan, men dom skulle säkert få ganska stor försäljning i Valbo, inte bara av kunder inom Gävle området.
Kommentera

GävleAnna: Behåll shopen i stan ev flytta den till ett bättre läge.

Öppna en mindre shop i Valbo! Man United har butiker över hela världen så visst borde BIF kunna ha 2 på hemmaplan.
Kommentera

Lunkan: Bra tänkt frågan är bara om underlaget finns för 2 butiker och om det som Selander skrev rör sig om 0:- i Valbo vad kommer de då säga om butiken finns kvar inne i stan.
Kommentera

66Hagberg: Behåll shopen i stan. Men gör sedan en deal med någon av dom stora sportdrakarna (stadium,intersport) ute i Valbo köpcentrum, där en hörna av butiken endast fylls med Brynäsprylar. Och där ska man även kunna köpa biljetter till matcherna.
Kommentera

Hong Kong: För mig låter det bra men jag tänkte mer på det eventuella muntliga avtal som finns mellan BIF och Valbo Köpcentrum.
Kommentera

66Hagberg:
Förhoppningsvis så kommer allting ut i ljuset i kväll, så det är bara att slå sig till ro med en Dubbelpipig Chorizo rulle med iskall cola och bra fotboll på TV'n ;-)
Kommentera

65Selander: Allt förutom Chorizon är jag med på, föredrar nog en pizza eller en fet hamburgare i så fall.
Kommentera

65Selander: Styrelsen kör vidare med flytt till Valbo.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

ps.länk inför mc.
Kommentera

Lundström 6: vad sa dom mera på Årsmötet?
Kommentera

Klart att Brynässhopen ska ligga i Valbo. Shopens uppgift är väl att sälja souvenirer och inte bjuda stjärnkåta supportrar på kaffe?
Kommentera

fia 34: Visst är det shopens uppgift att sälja souvenirer men det är också en samlingsplats för från övriga landet tillresta supportrar där man kan träffas o snacka Brynäs med varandra och med fd Brynässpelare och det har inget med stjärnkåthet att göra. Om man bor i Gävle så kanske det inte är så speciellt med Brynässhopen men det är det för många i övriga landet som åker till Gävle. Jag anser att Shopen ska ligga kvar nere på stan och ha en samarbetspartner i Valbo. Brynäs IF kommer förlora mycket av sin själ om man flyttar allt till Valbo, med tanke på all historia som finns i o runt omkring Brynässhopen.
Kommentera

« · 402380