Brynäs IF

728104 inlägg · 7962 ämnen

Brynässhopen flyttas till Valbo

« · 407713 Till forumet

Brynässhopen flyttas till Valbo
Vad anser ni om denna gamla nyhet.
se länk:

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynässhopen flyttas till Valbo
Lundström 6: Det roliga är att de tar kommentarer från BSKV och jag undrar om de överhuvudtaget har pratat med någon i Brooklytigers angående denna fråga.
Kommentera

66Hagberg: Här beror det nog på att Sören själv har kontaktat GD!
Kommentera

Lundström 6: Personligen skiter jag i var shoppen ligger men jag tycker det borde finnas underlag för en mindre shop i centrala Gävle även om den "stora" flyttar ut till Valbo.
Kommentera

Lunkan: Kanske det är att försäljningen ökar i Valbo, men man ska väl endå kunna handla här i gävle. Om du nu ska handla något måste du då också betala buss eller du kanske lär cykla, inte så kul om man inte har bil.

Varför kan man inte slänga in en liten brynäs souvinirer i gamla teknikbutiken, tror inte det skulle kosta så mycket.
Kommentera

66Hagberg: Det beror nog på att ingen från Brooklyn har skrivit ett brev ang flytten. Sen handlade det brevet Jonas och Sören skrev inte bara om försäljningen till BSKV på deras resor till Gävle.
Kommentera

Tror ju försäljningen ökar då man lättare slinker in på Shopen när man ändå är i Valbo och handlar än den nu avsides belagda shopen jag personligen nästan aldrig aldrig passerar och enbart varit in 1 gång i då jag beställde min matchtröja.Men visst borde man ha någon försäljning i Gävle med
Kommentera

RavenLord: Exakt. Valbo köpcentrum är egentligen nog det smartaste valet för shopen. Även när nya arenan står klar borde man ha försäljning i köpis, det rör sig så mycket kunder där och inte tusan åker man till Gavlerinken för att köpa en halsduk till ungen i familjen.

Men visst borde det finnas en liten filial i centrala Gävle. Att hyra en butik i t.ex Nian bär sig aldrig, hyrorna är på tok för dyra, och till det kommer personalomkostnader mm. Det bästa vore om man kunde utnyttja en redan befintlig affär och använda lite utrymme där. Varför inte ha en liten hörna på Stadium där man har ett enkelt sortiment av de mest populära prylarna, mössa, halsduk matchtröja osv.
Kommentera

Shopen ska visst bara ligga i Valbo tills den nya arenan är färdigbyggd.
Sen ska den flyttas till dit.
Vi får väl stå ut med det i 2 år, men det är lite synd att den inte ligger i Gävle centrum.
Smidigt att besöka den när man bor på Parkinn.
Kommentera

Micke: Ja det finns nog många yngre Brynäsare i Sandviken och andra utliggande ställen som inte besöker Gävle som kommer inhandla sig lite BIF prylar i Valbo.Och nog borde de fungera att "låna" lite plats i ex Stadium som du skriver för att ha lite prylar
Kommentera

Om man väljer att flytta sin egen shop till valbo i detta exempel så lär det som sagt gå jäkligt dåligt i gävle. Men frågan är varför behöver det gå bättre i valbo. Brynäs floppar åter igen(2:a året i rad?) och G-rinken blir bara halvfull vid matcherna.

Internetshopen är nog den bästa skulle jag tro faktiskt ;)
Kommentera

Fanzin: Har redan Floppat 2 år i rad ju ? Men du kanske ej hängt med i Elitserien så länge
Kommentera

RavenLord: jo fanzin har et men han vill bara hacka på brynäs för han är tikare
Kommentera

Vi i BT tog upp frågan angående flytten till Valbo på Brynäs årsmöte,men efter några diskssioner kring ärendet,sade någon att denna punkt fanns ej på årsmötets dagordning.De hade nog redan bestämt sig för en flytt till Valbo.Vi har även protesterat till styrelsen,har personligen haft samtal med vissa styrlesemedlemmar,men ej fått någon respons.Förstår inte varför man skall flytta shopen till Valbo,för att sedan om två år flytta till Gavlerinken.Enligt utsago i pressen av R.Henning"stället där shopen ligger nu är död,och det passerar fler människor i Valbo,så omsättningen kommar att höjas"?Hur blir det då när shopen ligger i Gavlerinken.Hur många passerar där då,när inte Brynäs spelar?P.S. Har packat klart för avfärd till Mästarcupen,nu äntligen börjar det,kommer ej att sakna sommaren.
Kommentera

Makkan: I dagens GD finns det en rättelse. Brynässhopen kommer att ligga kvar i Köpis även när nya Gavlerinken byggs. Man kommer däremot komplettera med en butik även i Gavlerinken såklart.
Kommentera

micke:

Okay.
Där ser man.
Hoppas att dom satsar rätt.
Kommer ändå att sakna en shop i Gävle centrum att gå till när man bor på Park Inn.
En får väl ändra på vanorna när den nya arenan är färdig och tillbringa mer tid på Gavlerinken eller vad den kommer att heta.
Kommentera

Makkan: kanske dom har rätt trots allt och får in mera pengar till klubben.
Hoppas det blir bra bara.
Kommentera

Vid en storstädning hemma hos mor & far idag så hittade jag denna klenod som legat bortstoppad i 3 årtionden. Tänka sig att min äldre bror gick omkring i en sådan här på 70-talet. Ett tecken på Brynäas dåvarande storhet skulle jag vilja säga. Fräck eller hur?

[bild]www.sportsnack.net/img/gb/brynas.jpg[/bild]
Kommentera

Marcus: Det där är kult!

Är du säger på att det inte var du som kutade runt med den?
Kommentera

65Selander: Ja fullständigt säker. Klär mig inte i svart, gult & rött. Blir klart snyggare i rött & lite vitt! :P
Kommentera

Marcus: Annars kan du göra som Modoiterna, klä dig i rött, grönt, vitt och lite ROSA!!!
Vi konstaterade på mästarcupen att Brynäs fortfarande har de snyggaste tröjorna, och dessutom de mest påkostade tröjorna. Men som sagt den var snygg redan på den tiden....
Kommentera

Jaha då är det definitivt detta mail har i dag kommit från Brynäs!
--------------------------------------------------------------------------------
Välkommen till nya Brynässhopen i Valbo Köpcentrum

Den 4 september öppnar nya Brynässhopen i Valbo Köpcentrum, ca 10 kilometer väster om Gävle city, intill korsningen mellan riksväg 80 (Sandviken/Falun) och väg 67 (Sala/Västerås). Besökare med bil parkerar gratis. Bussresenärer tar stadsbuss linje 1 från Gävle centrum.

Brynässhopen har öppet sju dagar i veckan året runt - vardagar 10-20, lördagar 10-17 samt söndagar 11-17.

I samband med flytten hålls Brynässhopens webbförsäljning via www.brynas.se tillfälligt stängd. Den kommer att återöppna i ny skepnad med ett nytt spännande urval produkter inom kort.

Håkan, Pernilla med medarbetare hälsar alla nya som gamla besökare varmt och hjärtligt välkomna.

Brynässhopen
Valbo Köpcentrum
818 02 VALBO

Tel 026-18 20 12
Fax 026-18 20 26
E-post [email protected]
Hemsida www.brynas.se
Kommentera

65Selander: Är det inte bra att Brynässhopen ligger utanför Gävle? Det finns ju fler Brynäsare utanför Gävle än i Gävle;-)
Kommentera

Frisco: Det som är problemet nu är ju att man inte kan droppa in som man brukar göra när man är på väg till Vemdalen samt före match!

Omsättningen lär nog öka och det är väl det som är det primära istället för att vara ett "vuxendagis" ;-)
Kommentera

65Selander: Närmaste vägen till Vemdalen går över Valbo.
Men du brukar bara vara in och dricka Kaffe...

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

« · 407713