Brynäs IF

726919 inlägg · 7960 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

« · 1832634 · » Till forumet

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Anssi19:
20 platser bokade just nu enl siten, gissar på minst dubbla
Kommentera

tjugo8: Nice. Hur gör folket? Vi tar en weekend från tors-mån i Krakow. Vi måste dra ihop gänget o ta ett par öl innan match...?
Kommentera

Anssi19:
Öl är gott!
43 bokade platser t Krakow helt plötsligt!
Kommentera

Anssi19:
Bortasektionen i Krakows arena snart fullbokad
Minst 130 pers då...
Kul!
Kommentera

ante08: Jo då. Viasat kommer sända ett antal CHL-matcher under hösten. I senaste avsnittet av Viasat hockeys podcast sa dom att första matchen dom sänder är med Frölunda 24/8.
Kommentera

ante08: nu vet jag inte hur logik funkar i Schtaan. Men hur kan en fråga bli ett konstaterande?
Iof förklarar det en hel del varför det är som det är i skellefteåboken här på HS.
Kommentera

Här ser man att kaptenskvartetten verkar bli en kaptenstrio denna säsong. Fälth verkar bli av med sitt A, annars är det samma som förra säsongen.
Kommentera

Spännande att se vilka PP-uppställningar man kör på fredag. Jag skulle föredra följande:

PP1:
Palushaj
Ikonen-Ölund-Jensen
Gunderson

PP2:
Granis
Clark-Paille-Boqvist
Larsson

Svårt beslut var Clark ska spela, men förra säsongen blev PP1 betydligt bättre när Ikonen ersatte honom på vänsterkanten. Då fick han istället ta positionen framför kassen (vilket gick helt okej), men jag tror att Palushaj kommer göra det ruskigt bra på den positionen. Med sin högerfattning kommer han hitta fina samspel med Ikonen på vänstersidan för att sedan bryta in framför mål.
Kommentera

Läste någonstans att man skulle köra med kommande match-uppställning idag på träningen. Någon som vet något?
Kommentera

www.svenskafans.com/hockeyzon/chl-saknar-den-svenska-publiken-574961.aspx

Rätt intressant läsning om det iskalla CHL-intresset som vi har här i Sverige.

Jag själv har ju fått upp ögonen för den här turneringen nu när vi ska vara med själva. Även så gillar jag och tror att det är helt rätt att man får vara med efter sportsliga grunder.

Vad tycker och känner ni för CHL?
Kommentera

mustigahjalmar: jag älskar det. Gillar upplägget nu när det är sportsliga grunder. Och gillar hockeyn när inte alla ska försöka spela likadant hela tiden.
Det är lite landslagshockey över det på det viset.

Gillade CHL innan och nu när Brynäs är med längtar jag till fredagen nått så förbannat!
Kommentera

mustigahjalmar: Mycket bättre att delta i CHL än att bara spela försäsongsmatcher. Däremot kommer man säkert svära åt det när vi måste klämma in CHL-matcher under säsong samtidigt som en majoritet av lagen i SHL får vila.

Jag är riktigt taggad att få åka till Gävle på fredag och se första matchen live för säsongen. Smolket i glädjebägaren är tyvärr dom episkt fula tröjorna vi ska spela i.
Kommentera

Skrubben: Ska bli fantastiskt roligt. Ser personligen fram emot att se Paille igen, eftersom han saknades mot DIF. Plus hur nyförvärven beter sig i tävlingsmatch.
Kommentera

KulaShaker: idag körde man frivillig träning tillsammans med NHL spelarna. Det finns att läsa på Brynäs hemsida :)
Kommentera

Inkazar: Kul med Manssons artiklar på hemsidan. Saknar dock lite mer rörligt material, och då menar jag inte filmklipp där Johan Alcén säger "Nu går jag in i omklädningsrummet" 😂

Studio Brynäs, vad hände med det egentligen?
Kommentera

Spännande att se hur Gävlepubliken har tagit emot CHL. Det har varit publikfjasko för nästan alla andra svenska lag hittills. Kan det bli över 3000 på fredag?
Kommentera

Skrubben: jag tror det. Och då mycket tack vare att KK nu gått ut och stöttat CHL och sagt att dom kommer vara där.

Tror det kommer vara ungefär som en tisdagsmatch=3000-3500
Kommentera

Skrubben: Jajamen.

Och kedjor tränas enligt följande:

Clark-Jensen-Boqvist
Palushaj-Ölund-Paille
Caporusso-Granström-Ikonen
Alcen-Liljewall/Blomqvist
Kommentera

Inkazar: Spännande och kanske lite oväntade 1:a och 2:a formationer. Undrar om Asklöfs frånvaro spelar in?

Sen tycker jag kanske att man i CHL-spelet hade kunnat prova A Boqvist som back med främst uppgift att spela i pp2 istället för Kilas. Å andra sidan har Kilas förtjänat att stiga i hierarkin efter sitt magnifika slutspel.
Ska bli kul att följa matchen!
Kommentera

Skrubben: CHL för mig är ett stort fiasko. Ingen bryr sig om turneringen känns det som. Så jag kommer som du säger vara rätt frustrerad när vi inte får vila.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tycker att man de senaste åren sett en tydlig trend på att de lag som gått långt i slutspelet väldigt tröga på hösten. Det finns säkert många orsaker till det. En orsak är säkert att sommaren med återhämtning och fys blir kortare. En annan kan nog bero på att CHL spel suger en del energi, ökad risk för skador etc. Då är det förstås extra viktigt med en bred trupp och att lita på att man gjort och gör rätt. I den bästa av världar så kan detta öppna upp för att få en bättre och mer naturlig integration mellan juniorer och A-lag. I sämsta fall hemfaller vi åt att spela de bästa spelarna allt för mycket med följd att vi presterar dåligt när det gäller.
Ska bli intressant att se om vi med fjolårets framgång i ryggen kan ha lite självförtroende i att våga matcha laget för en lång säsong.
Kommentera

Inkazar: Oj! Källa på det?

Spännande med Boqvist som leftare i förstalinan. Palushaj var grym mot DIF, men blev ofta "hämmad" av att vara på vänsterkanten som rightare. Taggad inför morgondagen 😁😁
Kommentera

Skrubben: en konversation Abrahamsson från aftonbladet på Twitter
Kommentera

Skrubben: ja precis som Charles skriver så är Abris källan där med :-)
Kommentera

Inkazar: Verkar testas hejvilt! Enda linan som varit fast hela tiden är fjärde. Tror detta kan bli bra.
Kommentera

KalleTeodor: Nog för att Kilas var bra i slutspelet, men isid i PP har han inte gjort sig förtjänt av. Han saknar spetskompetens där.
Kommentera

Peja: Hade hellre sett Berra eller Lucas Carlsson.
Kommentera

Skrubben: ja Lucas C hade jag gärna sett breve Larsson där!
Kommentera

Peja: Jo det håller jag med om. Ser det mer som en belöning för en utmärkt prestation i slutspelet. Det kan jag på sätt o vis köpa. Jag har dock precis som andra skribenter svårt att förstå varför man inte ger Lucas chansen. Han är kylig och skicklig med pucken, har bra skott och speluppfattning och är dessutom utvecklingsbar.
Kommentera

KalleTeodor: Om jag ska gissa varför man ger Kilas speltid så beror det på att det blir lättare med matchningen i 5v5 sedan. När power playet är slut så slänger dom in Carlsson och Ersson som är helt utvilade. Om man tar spelare från alla möjliga formationer i PP kan det bli strul med matchningen i 5v5.
Kommentera

Dan före dan. Här bekräftas även kedjorna.

Backparen, liten skräll med Sunken istället för Ersson, men Sunken-Carlsson var bra ibörjan av fjolåret.

Sen måste jag säga som flera andra att det är förjävla kul dehär med rapporterna från Mansson i Brynäs regi! Får hoppas på lite mer rörliga bilder senare, kan det vara "teknikproblem" månne?
Kommentera

Inkazar: Sunken går in på sex backar 🙈
Lite roligt dock att Zanetti får sitta på läktaren imorgon. Istället tar man in en junior som 13:e-forward (enligt GD).
Kommentera

Skrubben: hmm, undrar vem junioren blir?

Ja men jag tror man ser Sunken lite som en mentor till Carlsson. Var likadant ifjol i början och dom var faktiskt bra tillsammans. Vi får se vad som händer där. Tror Ersson kommer nypa Sunkens plats.

Att Zanetti är 9e back i laget är ingen direkt skräll. När Fälth är hel får vi se vart han hamnar.

Påtal om när Fälth är hel, då tror jag Sunken får sätta sig på läktaren med.
Kommentera

Inkazar: Stod inte vem junioren blir, men jag gissar på Bjurström. Han var en av isens bästa på internmatchen. Jag trodde dom skulle köra 8 backar och 12 forwards (som man gjorde mot Djurgården). Nu gör man istället en direkt markering mot Zanetti att han är lägst i hierarkin. Hoppas han tar petningen på rätt sätt.
Kommentera

Skrubben: nä jag läste den artikeln med. Tänkte mest spekulera lite. Ja Bjurström är nära till hands. Han var grym den matchen!

Är det någon som vet vad det är för fel på Mannberg? Inte så att man saknar honom direkt. Men jag måste missat vad felet är om något stått nånstans.
Kommentera

Det känns som att matchen imorgon blir riktigt tuff för oss. Övriga lag i SHL hade rejäla problem idag. Vi har dessutom bara spelat en match på hela försäsongen.
Kommentera

Inkazar: Hittar inget annat än bif. som förklaring:
.Publicerat 18 mars, 2017; Skrivet av Måns Karlsson; 0 Kommentarer ... Innan den första perioden var över hade Daniel Mannberg dessutom dunkat in ... utgick med en ryggskada redan i den första perioden, och tvmålsskytten Jensen spelade
Kommentera

Skrubben: Sänds matchen idag? Hörde att den skulle gå på svt men kan inte hitta något
Kommentera

atilla: någon gissning på publiksiffran? Jag tror 1700
Kommentera

Överst på agendan idag: inga skador...
Kommentera

Matchdag!
Jag har alltid tyckt att CHL är en Kalleankaturnering...en väldigt dålig kopia av den där stora fotbollsturneringen. Nu går man här och räknar ner till nedsläpp! Jaja... man kan väl få ändra sig! ;-)
Kommentera

mustigahjalmar: Trodde också matchen ikväll skulle gå i nån ordinarie SVT-kanal, som igår. Men det är i Play den sänds, efter friidrotts-SM där.
Kommentera

ellis: kan ju tycka att dom borde kunna sända det i SVT24 för där är det ingen sändning fram till 21.
Kommentera

Inkazar: Fast det är "Barnkanalen" på den kanalplatsen innan 20 eller 21 tror jag...
Kommentera

SnowKing: För min del så tycker jag fortfarande att CHL är lite Kalle Anka Cup. Det ska bli spännande att se hur den här uppladdningen påverkar säsongen.
Kommentera

Nån med koll; sitter och beställer biljetter till söndagens match, men kan inte plastboka.
Ska man ta det som att det är fri placering tro? 🤷🏼‍♂️
Kommentera

Lindström: Det borde ju framgå på bokningssidan kan man tycka.
Kommentera

« · 1832634 · »