Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Christian Sjögren

« · 453393 · » Till forumet

Sv: Christian Sjögren
Jompe: Det ryktas om en topback från Växjö Lakers efter Timonen.
Det är lång gågna förhandlingar, mer vill inte klubben avslöja hehehe!
Kommentera

lapad: Han är brynäsare! Alltså är han ursäktad. Dessutom skulle det se jävligt underligt ut om han gled in med ett sexpack och en cigarr.
Kommentera

Anneli:

Jag tror att Kramfors skulle bli glada om de hade Werner i sitt lag.
Kommentera

Jompe: Förresten! Vem fan döljer sig bakom "Tigern" maskot nu för tiden? Helt j-a värdelös! Det måste vara en toffel.
Kommentera

westerlind: Jag håller med dig om Wernblom!! En kille som alla älskar att ha i sitt lag (ja nästan alla utom hans gamla hemklubb då) men ingen vill möta!! Det är sådana spelare som ska spela i Elitserien och inte i Allsvenskan!
Kommentera

Jag har varit avloggad en timme eller så, några nyförvärv sen sist? Nån som lämnat truppen?
Kommentera

westerlind: Wernblom? Är det först när Du ser honom i Brynäsdressen som Du får ihop Dina hockeysentiment? ;-)
Kommentera

Lilljanne: Det var någon som sa: Det tar tid att spela ihop lagen(förresten, det sa jag också) och det gäller även Moras sjärnor. Nu jävlar ska vi hjälpa Sjögren och Brynäs.
Kommentera

sylf: Käften.
Lilljanne: Det är bara du som förstår mig.
Boström: Du har nog svarat på fel inlägg. (jag gillar Sjögren.)
Kommentera

Kan det vara så att det är ännu en forward på ingång? Annars gör Brynäs om felet dom gjorde när dom skickade iväg Rönken precis innan säsongsstart. Med Luovi i Finland och N.D i Almtuna står vi än en gång med 12 forwards, varför inte ha N.D kvar och låt 13 stycken slåss om platserna...+ att Molin har väl ännu inte fått nått migränanfall?
Kommentera

Boström: Ett normalår är det okej att värva Sjögren. Men när Mora värvar Marian Hossa samma dag känns Sjögren inte lika klockren.
Kommentera

westerlind:

Oh ja. Werner skulle nog sabba er budget ganska totalt.
Kommentera

sylf: brinner, brinner mycket, vbrinner
Kommentera

westerlind: vbrinner?
Kommentera

westerlind: vad är det för fel med att värva sjögren????
han spealde ju i tmrå och fick väl bra me poäng där.

Tycker det var en bra värvning om vi kollar på budjeten (noll)
Kommentera

Lilljanne:
Visst är det en budgetvärvning, men jag tror att Sundlöv kan ha gjort ett klipp här. Vad jag förstått var Crippe litet av en kultfigur i Timrå som kämpade och slet i varje match och var mycket omtyckt. Nu har han varit och harvat i div 2 och vbrinner säkert av revanschlust för att bevisa att han duger i Elitserien.

Men framförallt som Frella och kacken skriver - han är en krigare som ger allt. Alltid.

PS. Nu väntar jag bara med spänning på att Brynäs IF skickar ut en pressrelease om att Wernblom är klar - ett underbart budgetköp enligt mig.
Kommentera

lapad:
Kul att ni värvat, men det tar ju tid att spela i hop ett lag. hoppas ändå på Sjögren, en hårding på sitt sätt.
Kommentera

lapad: Hear, hear! Exakt min inställning! Räknar timmarna (samt att jag ivrigt väntar på korphockey premiären i helgen, man är ju trogen slagpåse...)
Kommentera

96 Artisten: Tänk, vad spännande det kommer att bli på torsdag? Alla dessa sjärnor i Brynäströjor och fullsatt i Gavlerinken! Jävlar! Jag längtar!!!
Kommentera

96 Artisten: Elitserien 2004/2005 the never ending silly season!
Kommentera

sylf: Eller så visste man redan om Mikkos problem. Annars betyder det att vi kan börja spekulera om nästa forwardsvärvning redan nu. Nå´n i Hossaklass?
Kommentera

sylf: När fick frugan det där jobbet då?
Kommentera

Lilljanne: Jag tror faktiskt att Sjögren kommit även om Mikko stannat,annars hade dom nog inte dragit i J.Karlsson.
Kommentera

lapad: Fan, och en annan som trodde att det skulle vara tomt och tyst här i uppehållet. Men icke, Brynäs leker hela havet stormar, vart fan skall det här sluta... Det känns oerhört spännande, kittlande, men samtidigt ovisst eftersom man inte vet, timme för timme, varken Brynäs eller moståndarnas laguppställningar.
Kommentera

Lilljanne: Fan....!!! När jag läser alla Era inlägg då börjar jag konstigt nog tänka positivt. Sjögren vill säkert visa att han är en riktigt bra fighter och kanske kan t.o.m. gör SUCCÉ år! ELLER HUR???
Kommentera

Tool:
Jokinen är inte spelklar för ett NHL-lag, därför måste han stanna hela säsongen om han skriver på. Men tar lockouten slut, vill Jokinen dra. Vilket betyder böter.
Kommentera

96 Artisten: Tyvärr jag är för dåligt påläst men har för mig att det kunde bli enorma summor typ i den klassen!
Kommentera

Tool: Vad var det, två miljoner i skadestånd eller någonting liknande?
Kommentera

Lilljanne: Vi får väl se hur det blir med Jokinens vara eller icke vara SHG skulle ta upp det till diskussion idag!

Det från SSK´s dagbok var bara ren och skär avundsjuka ha ha ha ;)
Kommentera

Värvningen av Sjögren är en klassisk budgetvärvning. Det betyder att budgeten för spelarköp är slut för den här gången annars hade det varit ett gyllene läge att höja laget ett snäpp. Som ersättare till Louvi är Sjögren likvärdig men han höjer knappast laget. Aldrig kul att plocka in spelare som en elitseriekollega dumpat och det är inte spelare till 3:e och 4:e-kedjan som tabellelvan Brynäs behöver. Klokt att skriva korttidskontrakt även om risken finns att han gör en bombom. Han lär ju slita för att visa sej värd ett fortsatt elitseriekontrakt.
Jag hoppas Sundlöv har is i magen och avvaktar hur laget funkar fram tills nästa fönster öppnar och förhoppningsvis mer sponsorpengar har flutit in. Behövs det hoppas jag han klipper han till med ett riktigt äss då. Se´n finns det ju en risk också med att byta och plocka in för många spelare under en säsong.
Sammantaget: Sundlöv fortsätter att göra ett bra jobb.

Lunkan: "Brukar vara ett säkert kort när fansen vill ha tillbaka gamla spelare titta i TIKs gb här på HS dom flesta där tycker att BIF gjort en bra värvning."

Från ssk:s forum: "hahaha christian sjögren klar för brynäs!"

Alltså: Det är nog bäst att låta Sjögrens spel tala.

lingonben: Kritiken mot BomBom handlade inte om att han var dålig utan det var snarare att han inte var den "spetskompetens" man förväntar sej av en NHL-värvning, typ Phillips, Hossa eller Jokinen.
Kommentera

Johan J:
Betong i handlederna, eller?
Kommentera

Gusten: Fastnade på utropsteckesknappen!!!!!!!!!!!!INTE NU IGEN:-)
Kommentera

Gusten: Sjögren är inget för första-linen. Utgår från hans roll i Timrå och kan för lite om Brynäs. Möjligt att han kan komma mer till rätta hos er. I mina ögon är det en spelare som ska göra korta byten och höja matchtempot - ingen som nöter fram och tillbaka avblåsning för avblåsning.
Kommentera

Bissett19: Sen var väl TRE utropstecken lite väl många va? ;)
Kommentera

Bissett19: Två kedjor är väl intakta? Svårt att få flera om man byter ut 2-3 spelare.
Kommentera

Gusten: "Vill inte röra om för mycket".........det har du verkligen gjort sedan sista matchen,jämför o kolla!!!
Kommentera

Bissett19: Vill inte röra om för mycket i kedjorna, så här kommer mitt bidrag som läktarcoach:

Dackell-Arne-Sjögren
Motivering: Lite NHL-stuk över linan, Dacke och Arne bidrar med finess och Sjögren röjer,sliter och skapar ytor.

Viitakoski-Lind-Björne
Motivering: Får fortsatt förtroende och är samspelta vid det här laget.

Molin-Wahlberg-Miettinen
Motivering: Våran tredje "förstakedja" ser intressant ut. Walle & Tommi är samspelta. Kanske kan få Molin att hitta sig själv.

Malmström-Jakob-Soling
Motivering: Ännu en samspelt formation, känns helt okej som fjärdeformation.

Ev. byta Molin mot Sjögren...det är väl så det sett ut på träning (Molin med Arne och Dackell alltså)
Kommentera

Wesley: Om det var fråga om kontraktsförhandlingar Sjögren och Djurgården emellan vet inte jag. Eftersom han spelat med Enköping gissar jag att han kan ha varit i Globen bara för att träffa kompisar och snacka skit (ja, det är det gode Sjögren bra på!). Telefonnummer står i katalogen för den som är nyfiken.
Kommentera

Bissett19: Nja, det var väl inte just dom jag tänkte på!
Kommentera

Hong Kong: 4 timmar??!! Jag är på väg in på muggen,vi får se hur många nya det drällt in efter det.
Kommentera

Kronblom: Ok vi tar Modda o Zäta,så får ni Sjögren o Kuparinen!!:-)
Kommentera

sylf: Nu kommer jag vara borta från en dator i ungefär 4 timmar. Kan någon ringa mig och beerätta när nästa värvning eller avhopp är klart..=)
Kommentera

Grattis till en bra värvning!
Det finns spelare i Timrå som jag gärna skulle byta ut mot just Sjöken!
Kommentera

Hong Kong: Fanns inga hjälmar som passade på hans vattenskalle,annars vette fan:-)
Kommentera

Faaaannn....Jag som trodde det var Christer Sjögren vi värvat. Så nu blir det inga leende guldbruna ögon i år heller...=(
Kommentera

Johan J:

Okey, undrar varför den övergången sprack.
jJjag vet att han spelade i Enköping för att hålla igång.
Han kom ju ikläm för transferfönster regeln.
Det var en artikel för någon månad sedan ( se länk) där han var lite ledsen i ögat över det.
Kommentera

Wesley: Sjögren spelade i tredjefemman och ville ha en mer framträdande roll i Timrå. Hade du frågat för en vecka sedan skulle jag gissat att han var på gång till Djurgården. Jag såg honom i Globen språkandes med Djurgårdsbåset under matchen mot just Timrå.
Kommentera

SaraS: Hur de står till i andra lag vet jag ej men tror inte BIF riskerar sin Ekonomi utan handlar för pengar man ej budgeterat med från början som extra sponsorintäkter och högre publikintäkter...Man lär tyvärr hänga på den här pajas värvningen för att ha chansen att vara kvar i Elitserien
Kommentera

sylf: Exakt. Försök få barnbarnen att tro på den här rövarhistorien...
Kommentera

RavenLord: Vetefan hur mycket pengar det finns kvar i skrinet hos en del föreningar när serien börjar om nästa år... Det ska vara jäkligt fulla hallar för att betala när spelarna från NHL inte har artistkontrakt längre...
Kommentera

« · 453393 · »