Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Christian Sjögren

« · 453393 · » Till forumet

Sv: Christian Sjögren
Jompe: Det ryktas om en topback från Växjö Lakers efter Timonen.
Det är lång gågna förhandlingar, mer vill inte klubben avslöja hehehe!
Kommentera

Wesley: Du menar Custemo?
Kommentera

lapad: Japp, skulle bara skrämmas lite, fast nu har jag skrämmt mej själv med den tanken, så nu måste jag dra i mej några kg sömntabletter om jag ska få någon sömn i kväll :-)
Kommentera

Wesley: Han avgjorde ju mot Luleå för typ sju år sen, eller?
Kommentera

Jompe: "Wernblom? Är det först när Du ser honom i Brynäsdressen som Du får ihop Dina hockeysentiment? ;-) "

Nä för fanken, men han eller i nödfall Tomas Holmström skulle stilla min blodtörst. Det skulle vara en njutning att ha en sådan kompromisslös krigare i Brynäs.

Jag tror jag ska starta en insamling för att få hit honom. Är du med?
Kommentera

Självklart är Sjögren en budgetvärvning, men endast i ekonomisk betydelse. Här får vi massor för pengarna och dessutom en spelartyp vi behöver.
Sylf är helt rätt ute i sin analys av Sjöken. Vi har bara Malmström som någotsånär liknar Sjögren i spelstil. Skillnaden är att Sjöken är mkt elakare och en så´n spelare är alltid bra att ha. Motståndarna kommer att få det jobbigt, det kan jag lova.
Snacket om att pengapåsen skulle vara tom iom Sjögrens ankomst tror jag inte ett dugg på.
BomBom och Luovi bort, Sjögren och Timonen tillkommer.
Med dessa bytesaffärer måste vi ju totalt gå plus, kan inte se ngt annat.
Nog tror jag det finns kulor kvar till fler spelarköp, om det skulle knipa.
Kommentera

lapad: Det var det enda bra han gjorde också :-)
Kommentera

Huge: Får väl hoppas att Mora har samma flyt med sin värvning.
Kommentera

Tycker detta är en värvning i Anders Bäckström-klass. Måtte han bevisa mig ha fel...

Hade hellre behållit N.D här i Bif. Nu när grabben äntligen fått träna med intressanta kedjekamrater. Miettinen, Wahlberg och N.D som målskytt i den kedjan. "Mormor" och Kyrö har agerat helt fel.

"Mormor", jag hoppas att du kommer med något bättre framöver...
Kommentera

Lilljanne:

Inte behöver vi vara rädda för Hossa och Mora något mer, jag menar att MoDo har ju "världens bästa" spelare i sitt lag och ändå har dom inte spöat oss ännu :-)
Kommentera

Kahn:Håller med dig till 100%.
Kommentera

lapad:
Prata inte strunt om Tigrar..
Kommentera

70 Rodrigues: Tackar !
Kommentera

Wesley: Modo lär inte spöa oss heller om de inte förstärker på målvaktssidan och försvaret. Salo kan man ju lita på ......
Kommentera

Kahn:

Jo, MODO har alltid haft svårt mot lag som är mycket sämre.
Kommentera

Kahn och Rodrigues:

Vi har inte råd med några fler juniorexperiment nu när andra lag börjar förstärka ytterligare. Det är strid på kniven och då gäller det att ha lite killar av Sjögrens typ. Det är ju just inställningen i matcherna vi haft problem med till och från, och Sjögren kommer att visa vägen för övriga.
När bröderna Hossa och diverse andra rökare kommer farande, då tror jag inte att Lill-Danielsson är mkt att hålla i handen.
Mormor har hittills agerat felfritt...
Kommentera

Någon som vet hur det han gått för vårat J-20 - landslag idag?

Av särskilt intresse: nr 2 Niklas Andersson.
Kommentera

Huge: Jo, usch vad förvånad man blir av ditt svar! Vad oooväntat!
Kommentera

Huge: Just det, glömde bort att Brynäs alltid gör rätt, förlåt!!!
Kommentera

Poffa: Jo, Bröderna trök är ju helt suveräna att snurra i hörnorna. De är ju helt otroliga. Måtte ni få hem Niklas Sundström och Markus Näslund, men inte ens det kommer att hjälpa. Ni måste få en bättre förstemålvakt och två nya backar. Sundström kanske inte ens vänder hem till Modo, han kansek följer med Påhlsson till VF?
Kommentera

Huge: Sjögren sitter alldeles för mycket i utvbåset anser jag 73 min förra säsongen, det rinner över för karln alldeles för ofta!!
Kommentera

Kahn:

Oj, sa jag något som tog där det gjorde ont?
Kommentera

Poffa: Inte det minsta, kom igen med något intressant!
Kommentera

Kahn: Mycket mer oväntat att du har så dålig koll på Sjögren...
Kommentera

Kahn: Niklas var uppsatt som sjunde back,matchfakta följer:

59.16 1 - 4 EQ SWE 18. VIDELL, Linus
(27. SÖDERBERG, Carl
20. SVANBERG, Ola)
55.32 1 - 3 SH1 RUS 6. VOROBJEV, Dimitry
(25. RYLOV, Yakov)
55.12 2 min RUS 27. PARSHIN, Denis HOOK
53.22 2 min SWE 9. NILSSON, Robert SLASH
53.22 2 min RUS 6. VOROBJEV, Dimitry ROUGH
49.34 2 min SWE 12. GROSSMAN, Nicklas ELBOW
47.17 2 min RUS 19. SHAFIGULLIN, Grigory HOOK
43.29 2 min SWE 4. GRANAT, Elias HOLD
42.47 0 - 3 EQ SWE 21. ERIKSSON, Loui
(22. ÅHSBERG, Daniel)
Second Period (31 min, total 1h 14 min)
35.58 2 min SWE 21. ERIKSSON, Loui INTRF
32.07 2 min RUS 27. PARSHIN, Denis HOOK
31.17 2 min RUS 16. MAKAROV, Konstantin HOOK
27.07 2 min SWE 12. GROSSMAN, Nicklas HI-ST
26.22 2 min SWE 5. FRANSSON, Johan TRIP
21.56 2 min RUS 24. AKSENENKO, Alexander HO-ST
First Period (28 min, total 28 min)
17.00 0 - 2 EQ SWE 26. HARJU, Johan
(13. SALMONSSON, Johannes)
11.40 0 - 1 PP1 SWE 21. ERIKSSON, Loui
(22. ÅHSBERG, Daniel)
10.15 2 min RUS 25. RYLOV, Yakov INTRF
01.02 2 min RUS 23. PESTUNOV, Dimitri INTRF
00.00 GK in SWE 1. RAUTIO, David
00.00 GK in RUS 30. KHUDOBIN, Anton
Kommentera

Poffa: Vad skulle en modosupporter kunna säga som skadar en brynäsare? Lär ni er aldrig?
Kommentera

70 Rodrigues: Tänk dig om "Kupan" blir kvar bland de 6. Då blir det en hel del BP. Firma Sjögren och Kuparinen kan bli en enorm framgång........för motståndarna.
Kommentera

Huge: Det jobbiga är väl att samtliga elitserielag tycks ha dålig koll på Sjögren. Eller vet dom nå´t som inte Sundlöv vet?
Kommentera

Huge: Av det jag sett av karln när han har mött oss så tycker jag att det är en värvning som Hille/Åbyggeby skulle ha gjort.

Det kan kanske bli så att han efter avslutad tryout går direkt till "Flygis" lag och förstärker dem. Han skulle ju då också ha hoppat upp en division jämfört med Enköping.
Kommentera

70 Rodrigues: Jo jag vet, men undrar om inte mycket av tiden var MP eller GM, vilket drar upp snittet kraftigt.
Kupan sitter ju också lite för ofta på bänken. Hans förseelser tycker jag ofta är mer frukter av lite klumpighet än Sjökens. Där smäller det oftast till och motståndarna får sig en tankeställare. Tror han tar mer "positiva" straff, om du förstår vad jag menar.
När Malmström värvades var det inte många som trodde på honom, mer än jag och några till. Nu är han publikfavorit i Gavlerinken och Sjögren kommer att bli en annan favorit.
Kom ihåg var du läste det först... :-)
Kommentera

Lilljanne:
Säg så här:
Jag läste en kommentar på Hockeymagasinet om Hossas (låter som ett dalanamn det) ankomst till Smidjegrav.
"Hoppas han håller samma klass som Ross".
Tyder på en viss... distans till sin idol.
Eller en viss okunskap om att Hossa är den spelare som blev femma i totala poängligan i NHL 2003/2004.

Vi får väl säga likadant, fast tvärtom, hoppas Sjögren håller samma klass som Huss.... i rollen som Huss :-)
Kommentera

Kahn: Nu har ju bara tränat med Enköping inte lirat. Beroende på hans kontraktsituation.
Kommentera

Wesley: Modo har visst spöat oss,4-1 i kempehallen.
Kommentera

Huge:
Så länge vi har talanglösa Malmström som favorit i Gavlerinken lär det inte bli något SM-guld.
Nu skall vi ha en till.
Jobbar för pengar, det smäller oftast till så att motståndarna får sig en tankeställare. Tar "positiva" straff.
Kallas han Sjökan, Huge...?
Kommentera

sylf: Har vi redan mött dom 3ggr? i så fall har jag missat en match.
Men efter omstarten lär dom inte ta oss igen även fast vi skulle sätta in mormor i mål och Kyrö och Bäckström d.ä på isen :-)
Kommentera

rackham: Spelar ingen roll hur mycket/lite talang man har,KÄMPA kan man göra ändå.Eftersom ingen annan i laget lägger nån större vikt vid det så är det lätt att förstå varför publiken gillar honom.
Kommentera

rackham: Men det gick att ta guld med den fantastiskt talangfulle Custemo i laget........
Kommentera

Lilljanne: Nä, övriga lag har nog rätt bra koll och Sjögren kanske är lite bortglömd. Han var ju given i Djurgårdens torpedhockey som rollspelare med sin aggressivitet och frenesi. Dessa egenskaper har ju varit en bristvara hos oss.
Tror att han hamnat lite mellan två stolar när han fick gå ifrån Timrå.
Kommentera

rackham: Vet du vad talang är?
På vilket sätt är Malmström talanglös? i dom matcher jag har sätt är han den som t ex fixar mest 5 mot 4 spel för grabbarna.
Kommentera

Bissett19: sjögre nhar ju spelat i timrå, han är ingen medelmåttig, han e bra!
Kommentera

Wesley: Hade matchen betytt nå´t hade vi vunnit. Och vem minns alla betydelselösa matcher som spelats?
Kommentera

Lilljanne: Du har så rätt, jag har redan glömt matchen som jag inte komihåg :-)
Kommentera

Huge: Jonas Finn Olsson var också given i dif. Honom snodde Arboga framför näsan på oss.
Kommentera

Wesley:
Ja, han är en filmstjärna. Det är väl en talang så god som någon.
Next Action Star eller Elitserien?
Jag tror på det senare. Malmström har talang för det förra...
Kommentera

Jävla massa spekulationer! Man kanske ska avvakta ett par matcher innan man dömer ut Sjögren. Vi måste ge killen en ärlig chans att visa vad han går för, för fan!
Kommentera

Huge:
Djurgården har värvat Johan Lindström och Kenneth Bergqvist som torpeder också. Två riktiga vinthundar.
Förklara det någon som kan!
Kommentera

lapad:
Usch, vad tråkigt, lapad!
Kommentera

lapad: Det råder en rastlöshet här,elitserieuppehåll är aldrig bra!!!
Kommentera

lapad: Jag tänker inte döma ut Sjögren. Jag konstaterar bara att han inte är Marian Hossa.
Kommentera

rackham: Fast Johan kämpade riktigt bra i Brynäs. Dessutom var Johan L. med och vände den fjärde matchen mot MODO i Gavlerinken.
Kommentera

« · 453393 · »