Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Clas Ohlson Cup

« · 898718 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlson Cup
20 Lindgren: 19 dagar sedan vår kontaktman för cupen var inloggad och elva dagar sedan någon skrev något i ämnet nu med 15 dagar kvar till att den börjar. Låt mig slänga ut några nyckelord inför turneringen:
[ ] Kräft- eller surströmmingsskiva
[ ] Dryckesprovning
[ ] Kulturpromenader
[ ] Lämpliga restauranger. Bosporen, Korstäppan, Lucky House, Pizzeriorna på Norsgatan? Please guide me!
[ ] Övriga aktiviteter på denna överaktiva semester
Kommentera

20 Lindgren: just nu nt ´möe
Kommentera

GävleLasse: Och vad skiljer det från mängden av inlägg här på Hockeysnack?
Kommentera

20 Lindgren: gick du upp 08.40 för att säga.... ingenting?
Kommentera

1 Löfqvist, 2 Bäckström, 3 J.-E. Silfverberg, 4 Lundberg, 5 Asplund, 6 Lundström, 7 S. Persson, 8 Ericsson, 9 Näslund, 10 L.-G. Nilsson, 11 C. Silfverberg, 12 Stridh, 13 Canderyd, 14 S. Salming, 15 Eriksson, 16 G. Persson, 17 M. Karlsson, 18 S. Karlsson, 19 Bissett och störst men inte först 20 Lindgren: "Under Postorder Cup i Leksand så blir det till att ha ryggen säkrad om man skulle somna."
Postorder? Nu är det stationär försäljning som gäller. Denna tråd ska inte ligga på sidan 4! Och något inlägg i ämnet skall väl droppa in i augusti!
Kommentera

20 Lindgren byter ämne för Bissett19:
Jaha... jag har alltid undrat varför den där Rodrigues är så onödigt lång.
Kommentera

70 Rodrigues: Måste provocera i detta ämne också. Förvånande nog lägger man märke till att 70 Rodrigues reverserat sin taktik till kommande säsong. Nu är det närvaro på försäsongscupen och frånvaro från Hockeysnack som gäller. Till skillnad från tidigare.
Kommentera

Bissett19:

Toffel ?? Måste göra dig besviken och säga att jag har aldrig använt tofflor.
Kommentera

3 Gusten, 8 GävleLasse, 19 Bissett, 65 Selander och 70 Rodrigues (summa 165): Men jag har inga problem med att sova ute, det får man ofta göra när man har varit stygg härhemma.

Desto mer plats i stugan för reservdäcket Gusten om Bissett slaggar utanför dörren.
Kommentera

mattias - 74:

Har du haft rätt nån gång din lilla Toffel:)
Kommentera

mattias - 74: ja, framförallt så hade du fel i att Leksand skulle hålla sig kvar i ES...;)
Kommentera

Mattias 1974: Du kan knappast haft lika fel som den leksing som under Mästarcupen 2000 bar sin nyupptryckta tröja "SM-guld 2001". Ahh... ett kärt minne. Jag har för mig att han bar den med något ändrad text i Mästarcupen 2001.
Kommentera

GävleLasse:

Klart att det inte blir fler lördagar men garanterat mer lördagsmatcher om det utökas till 28 lag :)

Tror inte heller Leksand går opp men jag har haft fel förut .
Kommentera

Spol-Janssons efterträdare: Frågan är hur vi gör för att få ismaskinsföraren att ta en avstickare till vår camping och där avyttra is för oss att nyttja som köldelement. Vissa traditioner med Mästarcupen i Norrtälje är för bra för att inte använda oss av även i år.
Kommentera

51 Roger: Klart jag är vällärd — har haft Hans “Länsman” Dahllöfs maka i idrott på Gävles äldsta högstadieskola. Även om det nästan bara blev i unisexämnet dans just under högstadietiden. Vem skall jag skylla min usla skridskoåkning på? Hmm… Nuvarande rektorn hade jag bara i idrott i årskurs 5.

Kom igen nu och anmäl er till cupen i Leksand — kylväskor får ni ha med er, duscha får ni göra hemma och uträtta era behov får ni göra i Leksands väl utbredda glesbygd! ;-)
Kommentera

51 Roger: Innan Lindgren hinner in. 3st stugor är bokade dags datum, skall det vara.
Kommentera

20 Lindgren: Ursäkta Lindgren, det uppstod ett litet fel, alla är inte så lärda som du.
Kom igen nu och anmäl er till cupen i Leksand, vi skall väl visa att vi finns till, 3st är bokade dags datum.
Kommentera

mattias - 74: Jag förstår att du saknar lördagsmatcherna... men det blir väl inte FLER lördagar i veckan bara för att det är fler lag i ES...

Näe, Leksand blir kvar i AS under lång tid framöver...
Kommentera

GävleLasse:

28 lag ?? snacka om massa lördagsmatcher, mer starköl åt folket :)
Kommentera

20 Lindgren: Nej Leksands hop står til att man utökar ES till 28 lag, Tar upp hela AS helt enkelt ;)
Kommentera

GävleLasse: Stugby, knäckebröd, himlaspel, midsommar, baseball och kanske ishockey på 2938478:e plats.
Kommentera

20 Lindgren: Men är inte hela Leksand en stugby? Det har jag då alltid trott. ;)
Kommentera

Tallbacken/Leksandsbyn: Jaså, det var där de hade gömt den lilla byn Leksands Camping och Stugby norr om byn. Dags att memorera kartan för diverse kommande fyllepromenader... www.leksand.se/map/l/a1.html
Kommentera

51 Roger: I ett decennium har jag blundat när du ignorerar mellanslag efter punkt. Men när du nu anger mailadressen [email protected] måste jag reagera. :-() Kul att du tar på dig uppgiften som BT:s kontaktperson med masarna, i alla fall.
Kommentera

Clas Ohlson Cup.
Det går även bra att maila mig och boka stuga och biljetter. [email protected] ni måste uppge namnen,även på de som ni tänker kvarta med.Ni betalar när ni anländer/hämtar ut biljetterna
Kommentera

Klistar in 51 Rogers inägg här så att det hamnar i rätt tråd.

Clas Ohlson Cup.
Cupen spelas i Leksand 30/8-1/9: Deltagande lag Leksand, Brynäs, Timrå och Mora. Vi har fått ett erbjudande till alla medlemmar i supporterklubben.
Biljettpaket ståplats-vuxen ( 18 år och äldre), tre matcher 150:-
Biljettpaket ståplats- ungdom8 17 år yngre och yngre), tre matchern 80:-
Stugor finns att boka, det är ett hårt tryck på stugorna, med högre standard.Samtliga stugor har en ba boendekvalite och är fräscha, men tyvärr är deenklare stugorna utan dusch och wc. Pris för stuga med Wc och dusch 5 bäddar 510:-/natt.
Enklare stuga utan wc eller dusch 4 bäddar 360:-/ natt.
Liveband kommer att underhålla efter matcherna, matchbiljett gratis inträde till sportbaren.
Detta paket,vad det gäller stugor eller bijetter kan endast bokas genom supporterklubben Brooklyn Tigers, och att ni är medlemmar.
Bokning kan ske till mig
026-650452 eller 070-6160450, eller 070 5484941.
Bokning senast fredagen den 24/8- 07.
51 Roger Idag kl. 09:26
Kommentera

51 Roger: Just när man trodde det var kört med 20 Lindgrens deltagande...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nog för jag har varit i Lappland några dagar samt att vii har ett gäng finnar i laget... jaja för att göra en story kort. Det heter "jag" istället för "Jak"
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset: 3st Dysterkvistar mot en Boorkloover... Blir till att ladda, fast jak kan nog omvända dig det dygnet när det är bara du och jag... gooosigt :-)) ps/ Rackham, Verka hälsar
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Elr första helgen i September.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bissett19 tour är nu inbokade i Leksand under Clas Ohlson cup,just nu fyra i en stuga för tre på Kärringberget;-),GL,70R,65Fernes o undertecknad delar Timmerstuga.Hoppas fler gör som vi o dyker upp i Leksand sista helgen i Aug.Snuten från Orsa har lovat underhålla mellan Brynäsmatcherna
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tack Thomas,jag ska kolla den när jag får tillbaka min dator.
Kommentera

Bissett19: På den här länken hittar du Vandrarhem ,Hotell, Pensionat
och Campingplatser .
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nån som har ngt bra tips på boende nära Ejendals förutom den där campingen som tydligen är fullbokad.
Kommentera

FULLBOKAT på campingen, vad det gäller stugor, tälta går bra, en annan har en dotter eller vänner att bo hos.
Kommentera

Gusten: Neeeeej, inte parodiera Martin Wilde, neeeeeej!
Kommentera

Gusten: Det där var ju en dokumentär om hur Sedinarna kom till...
Kommentera

Paddan: Det där var lågt! Tänk om JAG skulle göra parodi på Modo eller nånting annat som DU håller kärt ;)
Kommentera

Gusten: Usch, nu börjar det bli lite för grafiskt här... Censur!
Kommentera

Gusten:

Selander, du ser, nu är han igång... attans...!
Kommentera

rackham: Loka är huvudsponsor för BB-Campen. Man får smaka hur mycket man vill.
Kommentera

65selander:

Du får skriva lite tydligare så att inte Gusten börjar fråga om Lokan... = )
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rackham: Verka är kvar i Kiruna. Lokan får du smaka på nästa gång vi möts
Kommentera

65selander:

Ja, med Verka och en Loka-fernet, the special edition...?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rackham: FAB-5 varning. Blir till att låsa om sig i byn.
Kommentera

Gusten:

Rysk, rusk eller rask... den gode Qusten förnekar sig inte...

Bäst att hålla sig till Ankeborg och överlåta BB-borg till proffsen!
Kommentera

rackham: "Tom Ankan kan tänka sig skåda BB-lägret i Ejendals om Qusten bemannar ruska kort och ruska lång..."

Ruska Anka var ett nytt begrepp, ruska tupp har jag hört. Skitsamma det ruskas hej vilt på lägren...
Kommentera

Gusten: Nej, det var verkligen kärlek. Du i dina cerisa stayups och lädersusp var verkligen härligt. Jag kände mig verkligen som en karlakarl då *ASG*
Kommentera

GävleLasse: Så där lät det inte när du stod och stuvade svamp hemma hos mig i bara mässingen ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Skulle akta nig för Gustens utsteäckta han. Det går rykten i finnskogarna att Gustens radar kompis "knogen" är inblandad
Kommentera

« · 898718 · »