Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Cody Franson

« · 1522306 · » Till forumet

Sv: Cody Franson
Vaaaaa fick vi ett PP?!?...
Kommentera

Slajsarn: Det var inget argument utan jag bara påminde dig. Ingen kan ju känna sig oväntat konkurrensutsatt då spelarna i Brynäs känt till Sundlövs backjakt hela tiden.
Kommentera

Med den där isen förstår jag att dom är svårslagna hemma

Kommentera

arnio:Nämen har han? shit vilket argument....det kommer dunog långt på...

...eller inte.

Kommentera

rafalski: haha vilka nissar!
Kommentera

rafalski: Facebooks nya datacenter har snott all kyla
Kommentera

Fan, är det naturis i Coop arena?
Kommentera

arnio: Nu har samerna spolat isen med alldeles för mycket vatten. Tomtar!!
Kommentera

Slajsarn: en sak har du glömt och det är att Sundlöv hela tiden varit öppen med att han önskar en back till i laget.
Kommentera

Johan Norrström: bra skrivet där. Skönt att någon är sansad och inte drar förhastada slutsatser.
Kommentera

Johan Norrström:Det är väl precis lika hypotetiskt som att någon NHL lockoutad spelare skulle göra det.

Så vi jobbar utifrån den hypotesen att någon ung får stå tillbaka, vilket är den rimligaste.

Kommentera

Gurra88: Hur vet du att han stör gruppdynamiken? Du vet ju inte ens om han kommer flytta på någon junior. Du spekulerar ju bara utan kött på benen.
Kommentera

HÄRLIGT Nu kanske et lossnar för Ollas
Kommentera

Huge: Väntar fortfarande på kommentar..

Han sticker om NHL kommer igång, han tar en plats för en junior och han stör gruppdynamiken
Något du var extremt emot för bara några dagar sen, nu är Sundlöv ett geni som tar in Cody.. Dubbelmoral?
Kommentera

Morgan o Vinnerborg, dem vill tydligen att Lapphelvetena ska vinna :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: hahaha, kolla nästa utv då!!!  Löjeväckande!
Kommentera

sylf:

Tufft med bortamatch på många vis. Man får inget gratis.
Kommentera

bradberry: (fel tråd)
Kommentera

Men hur i helvete kan han ta Djoos för det där?
Kommentera

Slajsarn: Store tuffe Abbott ramlar av en puff i ryggen, vips 2 min utv!
Kommentera

Vilken diving av Abbott...
Kommentera

Slajsarn:

Det sista vi vill är ju att reta upp de stora dinosaurierna i svensk ishockey. :)
Kommentera

Huge:"Brynäs har INTE använt sig av en spelare som är inblandad i lockouten, därför ska Cody betraktas som vilket nyförvärv som helst under en normal säsong."

En spelare vars kontraktförhandlingar måste läggas på is just på grund av LOCKOUTEN får nog ses som att han är inblandad. Han är intresserad av att spela i Toronto som i sin tur är intresserade att behålla honom. Det bevisar hans UFA status. Hade han varit UFA så hade det varit en annan sak.

Kommentera

Huge:Men Modo har ju redan tagit ställning till fågan och gått ut med att deär EMOT att stänga ute NHLspelare på korttidskontrakt. 

Brynäs röstade FÖR och gick sedan ut och värvade i nån slags gråzon där värvningen tydligen sticker i ögoen på andra lag.

Kommentera

Johan Norrström: Vet att det inte var din teori, fylld bara på med min allmänna åsikt eftersom anseendesnacket var riktat till dig.
Om nåt lag så här långt riskerar sitt ev anseende så är det isf Modo, som trots allt värvat en lockoutare, även om dom moraliskt sett har lite "rätt" då man bara ersatt en långtidsskadad spelare.
Kommentera

Huge:

Det där med skadat anseende var inte min teori. Har svårt att se på vilket sätt detta skulle skada klubben. Tycker tvärt om att det är skönt att det rörs om lite i intresseklubben Hockeyligan.

Jag är tro det eller ej helt överens med dig i denna fråga.
Kommentera

Huge: Inte ok av Hansen... Zebrorna faller för publikens bölande
Kommentera

Johan Norrström: Skadat anseende, my ass.
HL:s huvudmotivering till att man bör hålla ihop och bojkotta just lockoutare på korttidskontrakt stavas ju: LOCKOUTEN.
Mao: man vill att medlemmarna ska hålla ihop och inte ställa till en massa oreda med hjälp att LOCKOUTEN, dvs inta använda sig av just lockoutade spelare. Svårare är det inte.

Brynäs har INTE använt sig av en spelare som är inblandad i lockouten, därför ska Cody betraktas som vilket nyförvärv som helst under en normal säsong.
Om Cody sen har nån klausul om att gå tillbaka till NHL när/om lockouten avblåses, är oväsentligt i sammanhanget.
Vi vet dessutom inte vad Cody tänker göra i ett sånt skede, vilket gör diskussion än mer ointressant.

Vi har dessutom, liksom Modo, värvat en ersättare för en långtidsskadad spelare, vilket i mina ögon gör värvningen mer "moralisk" sas, än om det hade gällt en "onödig" lockoutare där man bara värvar för att det finns ett överflöd av lockoutare att tillgå.
Kommentera

Slajsarn:

Det där med skadat anseende tror jag du överdriver. På vilket sett skulle det i så fall påverka Brynäs negativt i detta läget och i framtiden?

Dessutom har jag inte något till övers alls för föreningen Hockeyligan. Där klubbar som HV71 och Färjestad hela tiden lägger in sina veton då förslagen inte gangnar dem ekonomiskt.
Kommentera

sylf:Johnson vet vad som står och i hans värld är han fri att lämna om ett kontrakt skrivs mellan Cody och Toronto...

Jag har redan skrivit vart jag står i frågan. För mig är han välkommen, korttidkontrakt eller inte.

Men det utseluter inte det faktum att Brynäs KAN få ett skadat anseende hos HL som följd av detta. Vad det skulle betyda vet ingen men jag utgår ifrån att ett bra anseende är bättre än ett dåligt.

När det nu har blivit en så het potatis som tror jag att man hade gått ut och lugnat från Brynshåll och dementerat Jonson, istället kör man locket på vilket tyder på att det handlar om en outklausul.

Kommentera

Slajsarn: Ingen härinne vet ju vad som står i kontraktet, då ingen av parterna gått ut med det, vilket dom inte behöver göra heller. Snubben är välkommen hit, kontraktslös och ej en lockoutad spelare som skrivit på för resten av säsongen. Att han sen har klausuler (om han nu har det) spelar ju mindre roll, det har ju varenda spelare och hur dessa ser ut vet vi inte heller. Klubben har sagt sig vara emot korttidskontrakt och stått bakom HL´s beslut, vilket man fortfarande kan göra.

Välkommen Cody!

Kommentera

Jajjen:Jag utgår från att denne Johnson har kött på benen i den här frågan. Han har ju i alla fall sett kontraktet. Detta kombinerat med HGK's duckande på en direkt fråga om det finns någon klausul som gör att Cody kan lämna om Lockouten blåses av pch ett kontrakt skrivs med Toronto.

"Vi diskuterar inte eparata kontrakt" istället för. "Det finns igen sån klausul han stannar säsongen ut oavsett vad som händer för vi vill inte ha korttidskontrakt", gör stor skillnad.

Kommentera

Johan Norrström:Visst är det så. Och nu har ju i alla fall HV visat i presen art de står. I deras ögon är Brynäs ett lag som brutit mot ett avtal. Vi får se hur många som hakar på den skaran. Ett skadat anseende fixar man inte på en kafferast.

Hade Brynäs, som jag tror, planer på att värva Cody så skulle man ställt sig i Modos och Frölundas hörn under omröstningen. Du hade man ju i alla fall kört med öppna kort. Nu har man i vissa ögon agerat mot sig själva och därigenom skadat sitt anseende.

Kommentera

Slajsarn:

Finns inget svart eller vitt i affären Franson. Som vanligt är det en tolkningsfråga, och en fråga om hur man ställer sig till lockoutspelarnas vara eller inte vara i elitserien.
Kommentera

Intressant att alla, media också, utgår från att spelaragent Johnsson har rätt och sportchef Sundlöv bluffar. Vem fan är Johnsson? Fullständigt ointressant om det finns en klausul. Sånt kan byråkraterna få roa sej med. Brynäs har fått en ny back som förhoppningsvis håller världsklass. Hur länge det nu varar.

Kommentera

J F K:Nu har de ju väntat för länge så Karlsson är inte längre ett altermativ. Det är bara at vänta och se. Dokusåpan ES 2012/2013 fortätter....

Snart avgörs väl matcher genom telefonröstning

Kommentera

arnio: Tyvärr så gör man inte det. I och med att Brynäs har ställt sig bakom förbudet mot kottidskontrakt av NHL spelare så är man med på ett gentleman agreement. Nu har man letat spelare i NHL och befunnit sig i nån slags gråzon. För hur du än vänder och vrider på det så är det inte vad VI bryäsare anser utan vad de andra i HL anser som avgör.

Tänk vad skönt det vore om man själv var den som bestämde om sitt rykte.

Att vi skulle få betalt för Cody om han drar? Ett långt jävla finger är vad vi får. Det är NHL vi pratar om. Du vet ligan där man väljer och vrakar bland hela världens spelare. När de väl valt så "tillhör" de den franchisen. Ingen frågan moderklubb, nuvarande förening ller ens spelaren själv. Typisk Amerikansk arrogans. 

Vad tror du skulle hända om Brynäs kom med nåt krav om ersättning för Cody? 

Kommentera

Slajsarn: Precis som du säger. Frölunda viktigaste forward har skadat sig, men han är dessutom center. Stålberg som tränat med laget är ytterforward, vilket gör att de hamnat i ett konstigt läge där de förmodligen ändå plockar in den spelartypen de är i minst behov utav och gör det bästa utav det.

Hade en back gått sönder eller en målvakt så hade givetvis Frölunda plockat in Henke och eller Erik Karlsson...

Kommentera

Slajsarn: varje förening bestämmer själv som det är eller ser du att Modo fått något straff eller ens öppen kritik från hockeyligan? Dessutom är inte Cody lock-outspelare och han har enligt Brynäs skrivit på för hela säsongen. Kanske Toronto får pynta för Cody om de tar honom.
Kommentera

Treklövern1912: Nä, jag brukar vara på Gotland sommartid. Vad sägs om kanin i Övik?
Kommentera

Jajjen:Med tanke på skadeläget i Frölunda så kommer de att agera. Var så säker. Probleet för dem är väl att de helst vill ha hem Henke, och inte nån forward.

Men visst pekar det på att det kommer bli nån slags förändring inom svensk hockey framöver. Sen om det blir en stängd liga eller nåt annat återstår att se.

Kommentera

Jajjen: Man kan fundera hur ekonomin är hos dansbandet då Loob har varit mot lockoutspelare. Blir ekonnomin ännu sämre för dansbandet så kanske Looben får bli kanin på Gotland istället.
Kommentera

Slajsarn: Får Hockeykartellen hållas har vi en låst elitserie med FBK som ständiga mästare. Jag hoppas Frölunda hänger på nu - innan lockouten är slut.
Kommentera

Jajjen:En jävla soppa är vad det blivit. Det enklaste hade varit att låta varje förening bestämma själva. För det är ju ändå deras återväxt och ekonomi det handlar om.

Kommentera

Så Brynäs får kritik för att man inte följer ”överenskommelsen”! En överenskommelse som Hockeyligan säger inte existerar och som svenska myndigheter olagligförklarat. Vilken jävla överenskommelse! Erik Karlsson lirar hockey i Finland! Zetterberg snart i Schweiz! Snacka om korkat kollektivt felbeslut. Och inte gynnar det Brynäs IF. Jag undrar vilka påtryckningar Bosse Bylund utsatts för av capon Loob.

Kommentera

Huge:Problemet? Hade Sundlöv sagt. "Vi tillåter inga klausuler som gör att du kan lämna om lockouten avslutas, utan skriver du på så är det för HELA säsongen OAVSETT!

DÄR har du skillnaden. För effekten är idag precis lika dan som för vilken NHL spelare som helst. 

Kommentera

Johan Norrström:Han är ju det i och med att han "tillhör" Toronto sim restricted free agent. De är mitt uppe i en förhandling som pausats i och med lockouten.

Så visst är han kontrktlös. Men lär komma överns med Toronto så snart de får börja förhandla igen. Så effekten blir exakt densamma som för vilken NHL spelare som helst. Han drar så fort Lockouten är över.

Man har alltså hycklat med sitt ställningstagandet i omröstningen på HL

Kommentera

Johan Norrström: eftersom kontraktet inte är klart? Men han drar när NHL drar igång..

Anledningen att HL inte vill ta in spelare på korttidskontrakt kvarstår.. Tror knappast det handlar om kontraktsunderskrift eller ej..Det handlar ju för fan om att juniorer får stå åt sidan, gruppdynamiken rubbas och att han en dag bara drar.. Precis det som ni lockouthatare varit emot. Snacka om en jävla dubbelmoral..

Cody är varmt välkommen, även om det så bara blir 4-5 matcher..
Kommentera

Huge:

Förstår inte heller resonemanget. Någon utan arbetsgivare kan väl inte anses vara del av en strejk?
Kommentera

Huge: Vad tycker du är skillnaden? Eftersom han sticker när NHL drar igång??
Kommentera

« · 1522306 · »