arnio:Nämen har han? shit vilket argument....det kommer dunog långt på...
...eller inte.
Johan Norrström:Det är väl precis lika hypotetiskt som att någon NHL lockoutad spelare skulle göra det.
Så vi jobbar utifrån den hypotesen att någon ung får stå tillbaka, vilket är den rimligaste.
Redigerad kommentar
Huge:"Brynäs har INTE använt sig av en spelare som är inblandad i lockouten, därför ska Cody betraktas som vilket nyförvärv som helst under en normal säsong."
En spelare vars kontraktförhandlingar måste läggas på is just på grund av LOCKOUTEN får nog ses som att han är inblandad. Han är intresserad av att spela i Toronto som i sin tur är intresserade att behålla honom. Det bevisar hans UFA status. Hade han varit UFA så hade det varit en annan sak.
Huge:Men Modo har ju redan tagit ställning till fågan och gått ut med att deär EMOT att stänga ute NHLspelare på korttidskontrakt.
Brynäs röstade FÖR och gick sedan ut och värvade i nån slags gråzon där värvningen tydligen sticker i ögoen på andra lag.
sylf:Johnson vet vad som står och i hans värld är han fri att lämna om ett kontrakt skrivs mellan Cody och Toronto...
Jag har redan skrivit vart jag står i frågan. För mig är han välkommen, korttidkontrakt eller inte.
Men det utseluter inte det faktum att Brynäs KAN få ett skadat anseende hos HL som följd av detta. Vad det skulle betyda vet ingen men jag utgår ifrån att ett bra anseende är bättre än ett dåligt.
När det nu har blivit en så het potatis som tror jag att man hade gått ut och lugnat från Brynshåll och dementerat Jonson, istället kör man locket på vilket tyder på att det handlar om en outklausul.
Slajsarn: Ingen härinne vet ju vad som står i kontraktet, då ingen av parterna gått ut med det, vilket dom inte behöver göra heller. Snubben är välkommen hit, kontraktslös och ej en lockoutad spelare som skrivit på för resten av säsongen. Att han sen har klausuler (om han nu har det) spelar ju mindre roll, det har ju varenda spelare och hur dessa ser ut vet vi inte heller. Klubben har sagt sig vara emot korttidskontrakt och stått bakom HL´s beslut, vilket man fortfarande kan göra.
Välkommen Cody!
Jajjen:Jag utgår från att denne Johnson har kött på benen i den här frågan. Han har ju i alla fall sett kontraktet. Detta kombinerat med HGK's duckande på en direkt fråga om det finns någon klausul som gör att Cody kan lämna om Lockouten blåses av pch ett kontrakt skrivs med Toronto.
"Vi diskuterar inte eparata kontrakt" istället för. "Det finns igen sån klausul han stannar säsongen ut oavsett vad som händer för vi vill inte ha korttidskontrakt", gör stor skillnad.
Johan Norrström:Visst är det så. Och nu har ju i alla fall HV visat i presen art de står. I deras ögon är Brynäs ett lag som brutit mot ett avtal. Vi får se hur många som hakar på den skaran. Ett skadat anseende fixar man inte på en kafferast.
Hade Brynäs, som jag tror, planer på att värva Cody så skulle man ställt sig i Modos och Frölundas hörn under omröstningen. Du hade man ju i alla fall kört med öppna kort. Nu har man i vissa ögon agerat mot sig själva och därigenom skadat sitt anseende.
Intressant att alla, media också, utgår från att spelaragent Johnsson har rätt och sportchef Sundlöv bluffar. Vem fan är Johnsson? Fullständigt ointressant om det finns en klausul. Sånt kan byråkraterna få roa sej med. Brynäs har fått en ny back som förhoppningsvis håller världsklass. Hur länge det nu varar.
J F K:Nu har de ju väntat för länge så Karlsson är inte längre ett altermativ. Det är bara at vänta och se. Dokusåpan ES 2012/2013 fortätter....
Snart avgörs väl matcher genom telefonröstning
arnio: Tyvärr så gör man inte det. I och med att Brynäs har ställt sig bakom förbudet mot kottidskontrakt av NHL spelare så är man med på ett gentleman agreement. Nu har man letat spelare i NHL och befunnit sig i nån slags gråzon. För hur du än vänder och vrider på det så är det inte vad VI bryäsare anser utan vad de andra i HL anser som avgör.
Tänk vad skönt det vore om man själv var den som bestämde om sitt rykte.
Att vi skulle få betalt för Cody om han drar? Ett långt jävla finger är vad vi får. Det är NHL vi pratar om. Du vet ligan där man väljer och vrakar bland hela världens spelare. När de väl valt så "tillhör" de den franchisen. Ingen frågan moderklubb, nuvarande förening ller ens spelaren själv. Typisk Amerikansk arrogans.
Vad tror du skulle hända om Brynäs kom med nåt krav om ersättning för Cody?
Slajsarn: Precis som du säger. Frölunda viktigaste forward har skadat sig, men han är dessutom center. Stålberg som tränat med laget är ytterforward, vilket gör att de hamnat i ett konstigt läge där de förmodligen ändå plockar in den spelartypen de är i minst behov utav och gör det bästa utav det.
Hade en back gått sönder eller en målvakt så hade givetvis Frölunda plockat in Henke och eller Erik Karlsson...
Jajjen:Med tanke på skadeläget i Frölunda så kommer de att agera. Var så säker. Probleet för dem är väl att de helst vill ha hem Henke, och inte nån forward.
Men visst pekar det på att det kommer bli nån slags förändring inom svensk hockey framöver. Sen om det blir en stängd liga eller nåt annat återstår att se.
Jajjen:En jävla soppa är vad det blivit. Det enklaste hade varit att låta varje förening bestämma själva. För det är ju ändå deras återväxt och ekonomi det handlar om.
Så Brynäs får kritik för att man inte följer ”överenskommelsen”! En överenskommelse som Hockeyligan säger inte existerar och som svenska myndigheter olagligförklarat. Vilken jävla överenskommelse! Erik Karlsson lirar hockey i Finland! Zetterberg snart i Schweiz! Snacka om korkat kollektivt felbeslut. Och inte gynnar det Brynäs IF. Jag undrar vilka påtryckningar Bosse Bylund utsatts för av capon Loob.
Huge:Problemet? Hade Sundlöv sagt. "Vi tillåter inga klausuler som gör att du kan lämna om lockouten avslutas, utan skriver du på så är det för HELA säsongen OAVSETT!
DÄR har du skillnaden. För effekten är idag precis lika dan som för vilken NHL spelare som helst.
Johan Norrström:Han är ju det i och med att han "tillhör" Toronto sim restricted free agent. De är mitt uppe i en förhandling som pausats i och med lockouten.
Så visst är han kontrktlös. Men lär komma överns med Toronto så snart de får börja förhandla igen. Så effekten blir exakt densamma som för vilken NHL spelare som helst. Han drar så fort Lockouten är över.
Man har alltså hycklat med sitt ställningstagandet i omröstningen på HL