Brynäs IF

727031 inlägg · 7960 ämnen

Cody Franson

« · 1547018 · » Till forumet

Sv: Cody Franson

Peja: Med tanke på att han är ganska dålig i defensiven, och fått ut oerhört lite i offensiven, ja då är man misslyckad värvning i mina ögon. Eller ska man bara gå på några enstaka bra passningar? Krävs mer på den här nivån för att imponera på mig.

Tycker han fått tillräckligt många chanser på sig att visa att han hör hemma på liten rink, förmodligen i AHL.

Kommentera

foppa78: Kändes som att han inte ville veta det? :)
Kommentera

Gurra88: Jag håller med om att Brynäs har fått ut lite av Fransons offensiva kvalitéer, som man emellanåt ser finns där. Tror framförallt att det beror på att den första PP-femman (med all rätt) är cementerad och att den där Franson ingår inte har fungerat. Det är naturligtvis delvis hans eget fel, men inte bara. Det är oftast Nordquist som gör bort sig i uppspelsfasen och Widing som gör bort sig när femman försöker eller precis har etablerat PP-spelet i anfallszon.

Vi får se om det kan bli bättre nu när Lauritzen spelar där, och Enterfeldt tar hans plats i den första.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Okunnig? Du ska bara veta vad jag kan!
Kommentera

foppa78: Och där dök en av våra övriga okunniga gaphalsar upp...
Kommentera

Peja: Ja, men det kan du väl räkna ut att det var en överdrift? Det va knappast något jag försökte dölja. Men på tok för många felpass, på tok för nonchalant i sitt spel. Bjuder på en potentiell målchans i stort sett varje match.
Kommentera

Huge: Och du kunde inte låta bli jävla tomte!
Kommentera

Huge: Håller med. Hade säkert underlättat för Cody om vi haft en sån som Jamie Ram i målet, tror han kunnat bli ett utropstecken, trots att han lagt av.
Kommentera

Peja: Han är säkert NHL-mässig, även att han även där hänger på gränsen. Mycket tveksam att någon vill ha honom, men jag hoppas.

Han är inte urusel, men medelmåtta, och jag antar att han inte spelar gratis. Så visst kan vi få nått bra mycket bättre.

Antar att Sundlöv tog hit honom för hans offensiva kvalitéer? De har lyst med sin frånvaro.

Det där skottet man talar om, hur ofta har vi sett det? Kan fan räkna de tillfällena på en hand.

Kommentera

Huss: Det är dock rent trams att Franson skickar 90% av uppspelen till icing. Det är snarare 90% som sitter på klubbladet, men folk tenderar att lägga märket till de missade passarna betydligt mer.
Kommentera

Gurra88: Bara att skratta åt din analys, den visar än mer på hur okunnig du är.
Nu väntar vi bara på nåt i stil med "Franson måste vara den sämsta back som Sundlöv nånsin ställt på isen"....
Kommentera

Huss: Så vad togs han hit för? Jag antar hans offensiva spel. Hur bra tycker du att det varit?

De du nämner ska han ligga före. Även före Sunken.

Kommentera

Gurra88: "Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing"
Beror också på att våra forwards inte förstår/kan ta emot de hårda, snabba pass som kommer från hans klubba...

Kommentera

Gurra88: Med tanke på hur mycket Enterfeldt tacklas, så måste man i stort sett tacklas mest i Elitserien för att vara given etta i Brynäs tacklingsliga.

"Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing"

Det är bara att skicka in ditt CV till en NHL-klubb som söker nya scouter. Det låter ju som en pricksäker beskrivning av en NHL-mässig spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Jo, men han togs inte hit enbart för sin storlek direkt. Nu är det vanligare att forwards intar topplaceringarna i tacklingsligan. Spelet har utvecklats till hårdare forechecking och offensiva tacklingar mot försvarande lag. Dagarna är över när stora jättebackar försökte söka tacklingar i varje läge. Iofs så blir det mer fysiskt i ett slutspel men vi är i serielunken fortfarande.
Sen måste jag lägga till att han ligger 12a i Elitserien före backar som Sanny L, Torph och Bertilsson för att nämna några...
Kommentera

Peja: När sa jag det? Hitta inte på dina egna sanningar.

Men han borde utan problem vara etta i brynäs. Han har problem med det mesta tycker ja. Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing

Kommentera

Gurra88: Så Franson ska tacklas mest i Elitserien? Tacka gudarna för att han har tillräckligt bra spelförståelse för att fatta bättre.

Att vinna närkamper pga överlägsen storlek & styrka och ha bra räckvidd är tydligen ingen fördel i din bok... Grattis, eller nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: absolut.. Men har vi en kille som är typ 2 meter ochh 100 kg så ska han tackla mer än en kille som är 1,70 och 75 kg.. (höftade)

Hans storlek blir bara till hans nackdel om han inte kan använda den

Kommentera

Gurra88:

Jo, den gynnade min åsikt

Betänk även att Brynäs tacklar 17% mer än 2:a lag i ES och +32% vs snittet

Jag ser nödvändigtvis heller inte ett absolut samband mellan storlek och antal tacklingar, såsom du gör

Kommentera

Gurra88: "På tok för sällan med tanke på hans fysik. Nej överskattad tyvärr och jag gråter inte om han sticker, vi behöver något bättre."

Lycka till att hitta en bättre back i dagens läge.
Kommentera

tjugo8: Var det statistik som gynnade din åsikt? knappast.

Att vår största kille ligger fyra i vår interna tacklingsliga är inte något bra. Lägg därtill att en av dem som ligger före är hälften så stor(sebbe)

1,44 per match. Tycker han utan problem ska ligga på det dubbla med hans storlek. Annars är den som sagt bara till hans nackdel.

Kommentera

Gurra88:

1,44 tacklingar/match,

23:e mest i ES och 4:a i Brynäs efter Sebbe, Thure och Sunken...

Allt kan ju inte vara spektakulära open ice...i synnerhet när man måste jobba på att finna rätt tempo och placering...

Kommentera

tjugo8: Exakt vad är det du inte förstår?:)
Kommentera

Gurra88:

Förstår inte vad du menar

Kommentera

arnio: På tok för sällan med tanke på hans fysik. Nej överskattad tyvärr och jag gråter inte om han sticker, vi behöver något bättre.
Kommentera

Gurra88: Fast nog rensar Cody bra framför eget mål? Motståndarna flyger som vantar ibland.
Kommentera

tjugo8: Fysik är onödig om man inte använder den
Kommentera

Bra skrivet

Cody har trots allt varit en av våra bättre backar, svag konkurrens...

Han har rejäla brister idag, men också bitar som han är unik med, fysik, räckvidd, puckbehandling, skott bl a

Tror tiden och slutspelet talar för Cody

Kommentera

Johan Norrström: AIK:s smala lycka är väl isf att Jensen värvades när det var betydligt osäkrare hur förhandlingarna därborta skulle utveckla sig, då inte ens Helber borde ha nån invändning i det här fallet, tycker man...   :-)

För övrigt hoppas jag att ev förhandlingar mellan Franson och Toronto strandar rejält och att han blir kvar resten av säsongen...  
Kommentera

Huss:

Helber kommer gå i taket nu.. :)

Kommentera

Anders Berg: Titta, AIK hade också en Franson? Buss på Looben!
Kommentera

Peja: Precis! Franson måste ju ersättas om han lämna inom en snar framtid!
Kommentera

Ja, när lockouten upphör är det ju bara en tidsfråga innan Franson lämnar. Synd att man antagligen inte kommer att hinna se honom i toppform i Brynäströjan. Smart, stor och stark, men ändå spelskicklig och förvånansvärt rörlig. Normalt sett finns inga sådana backar i elitserien. Fernholm är väl det närmaste man kommer...

Ska bli intressant att se hur Brynäs agerar, dvs om man värvar ersättare.
Kommentera

bifhjärta: Får han ett kontrakt så drar han.
Kommentera

Huge: Nu när spelarna fått ett 50/50 bud av Nhl verkar det som om ligan drar igång snart. Troligtvis försvinner Franson då eller??
Kommentera

tjugo8: Hehe, underbar one-liner.
Tror att vi får se en skapligt städad Holloway nästa gång dom möts.... :-)
Kommentera

"Be careful"..."if not, I will find you"

:D

Kommentera

Hela intervjun
Kommentera

Lunkan: nu är jag ju gift men annars så hade Cody definitivt varit lockande.
Kommentera

Lunkan:

* asg *

Kommentera

arnio: Ni kanske kan dejta när det är landslagsuppehåll.
Kommentera

arnio: om inte ska du lägga in en stöt?
Kommentera

tjugo8: imponerande duktig intervjuaren är på engelska. Cody verkar annars vara en trevlig prick. Har han familj och i så fall är de i Gävle med Cody?
Kommentera

MarcusElving:
Intervju

Hoppas han kan röra fötterna lite mer än mot SAIK, speciellt i uppspelsfasen...annars helt ok
Kommentera

Lite tryck där men ingen power i avsluten!
Kommentera

Zappaholic: Bedrövligt dåligt, men allas våran Huge kanske kan förklara vad det beror på?
Kommentera

Lindström: Ja, det händer inte mycket. Tiden bara tickar iväg. Vi får inget tryck och avsluten är alldeles för svaga.
Kommentera

MarcusElving: Men vafan vad det ska kladdas... SKOTT på MÅL å gå på retur.
INTE kladda så jävligt..
Kommentera

Sett till matchbilden borde vi leda detta, inte ligga under. Men skotten är för enkla.
Kommentera

70 Rodrigues: Hahaha.

Fan vad vi kladdar vid avsluten.

Kommentera

« · 1547018 · »