Redigerad kommentar
Peja: Han är säkert NHL-mässig, även att han även där hänger på gränsen. Mycket tveksam att någon vill ha honom, men jag hoppas.
Han är inte urusel, men medelmåtta, och jag antar att han inte spelar gratis. Så visst kan vi få nått bra mycket bättre.
Antar att Sundlöv tog hit honom för hans offensiva kvalitéer? De har lyst med sin frånvaro.
Det där skottet man talar om, hur ofta har vi sett det? Kan fan räkna de tillfällena på en hand.
Huss: Så vad togs han hit för? Jag antar hans offensiva spel. Hur bra tycker du att det varit?
De du nämner ska han ligga före. Även före Sunken.
Gurra88: "Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing"
Beror också på att våra forwards inte förstår/kan ta emot de hårda, snabba pass som kommer från hans klubba...
Redigerad kommentar
Peja: När sa jag det? Hitta inte på dina egna sanningar.
Men han borde utan problem vara etta i brynäs. Han har problem med det mesta tycker ja. Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing
Redigerad kommentar
tjugo8: absolut.. Men har vi en kille som är typ 2 meter ochh 100 kg så ska han tackla mer än en kille som är 1,70 och 75 kg.. (höftade)
Hans storlek blir bara till hans nackdel om han inte kan använda den
Gurra88:
Jo, den gynnade min åsikt
Betänk även att Brynäs tacklar 17% mer än 2:a lag i ES och +32% vs snittet
Jag ser nödvändigtvis heller inte ett absolut samband mellan storlek och antal tacklingar, såsom du gör
tjugo8: Var det statistik som gynnade din åsikt? knappast.
Att vår största kille ligger fyra i vår interna tacklingsliga är inte något bra. Lägg därtill att en av dem som ligger före är hälften så stor(sebbe)
1,44 per match. Tycker han utan problem ska ligga på det dubbla med hans storlek. Annars är den som sagt bara till hans nackdel.
Gurra88:
1,44 tacklingar/match,
23:e mest i ES och 4:a i Brynäs efter Sebbe, Thure och Sunken...
Allt kan ju inte vara spektakulära open ice...i synnerhet när man måste jobba på att finna rätt tempo och placering...
Bra skrivet
Cody har trots allt varit en av våra bättre backar, svag konkurrens...
Han har rejäla brister idag, men också bitar som han är unik med, fysik, räckvidd, puckbehandling, skott bl a
Tror tiden och slutspelet talar för Cody
Peja: Med tanke på att han är ganska dålig i defensiven, och fått ut oerhört lite i offensiven, ja då är man misslyckad värvning i mina ögon. Eller ska man bara gå på några enstaka bra passningar? Krävs mer på den här nivån för att imponera på mig.
Tycker han fått tillräckligt många chanser på sig att visa att han hör hemma på liten rink, förmodligen i AHL.